loader image

تعمیر چیلر بوشهر

خانه | خدمات تخصصی چیلر | تعمیر چیلر بوشهر

تعمیر چیلر بوشهر

چیلر نوعی دستگاه گرمایشی و سرمایشی است که سال‌های اخیر جای سیستم‌های قدیمی و سنتی را گرفته است. از این دستگاه در برای تأمین گرما و سرمای مکان‌های بزرگ از جمله کارخانه ها، محیط‌های صنعتی، تجاری و… استفاده می‌شود. چیلرها ساختار پیچیده‌ای دارند و قطعات در مدل‌های ختلف چیلر تفاوت‌هایی با هم دارد که در تعمیر این دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

عموما تعمیر چیلر در بوشهر یا هر شهر دیگری در ایران نیازمند دانش تخصصی، مهارت و تجربه بالایی است و در صورت سپردن این کار به افراد ناشی مطمئنا خسارت‌ها و هزینه‌های بیشتری را متحمل خواهید شد. ما در این مقاله قصد داریم به تمام نکات مهم پیرامون تعمیر چیلر بپردازیم.

تعمیر چیلر بوشهر

آشنایی با نحوه کارکرد چیلر و انواع آن

چیلر را می‌توان یکی از جدیدترین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی دانست که کارایی و عملکرد قابل قبولی داشته و به خوبی جوابگوی نیاز گرمایشی و سرمایشی مکان‌های بزرگ است. چیلرها به طور کلی به دو دسته چیلرهای جذبی و تراکمی تقسیم‌بندی می‌شوند. مهمترین تفاوت این دو مدل چیلر در منبع انرژی دریافتی آن‌ها است. در واقع چیلرهای تراکمی از انرژی الکتریکی و چیلرهای جذبی از انرژی حرارتی برای تأمین گرمایش و سرمایش استفاده می‌کنند.

یکی از مهمترین چالش‌ها برای دارندگان انواع چیلر، تعمیر و سرویس چیلر است. تعمیر یا سرویس چیلر یک فرآیند بسیار تخصصی است و باید توسط اشخاص متخصص و با تجربه انجام گیرد. مثلا برای تعمیر چیلر در بوشهر باید به دنبال تعمیر کار چیلر بوشهر باشید.

تماس با برکه

مهمترین اجزای چیلر

هر چیلر دارای اجزا و بخش‌های مختلفی است، به طور مثال چیلر تراکمی شامل چهار بخش اصلی اواپراتور، کمپرسور، شیر انبساط و کندانسور است. برای این که عملکرد صحیح و استاندارد چیلرها تضمین شود نیاز است که این دستگاه‌ها به صورت دوره‌ای و منظم سرویس شوند. گاهی نیز ممکن است برخی از قطعات دچار ایراد شده و نیاز تعمیر داشته باشند.

بهترین مرکز تخصصی تعمیر چیلر در بوشهر

همان طور که گفتیم یکی از مهمترین مشکلات افراد برای تعمیر یا سرویس چیلر در کلیه استان ها همچون تعمیر چیلر ساوه، یافتن فرد متخصص با دانش کافی و تجربه مرتبط است. بهترین مرکز تخصصی تعمیر چیلر مکانی است که دارای متخصصین کاربلد، با تجربه، دارای مهارت کافی و رزومه قوی در تعمیر و سرویس چیلر باشد.

چنین افرادی باید به خوبی با چیلر و بخش‌ها و قطعات آن آشنایی داشته و بتواند در مورد عملکرد استاندارد و نرمال آن‌ها نظر بدهد. در واقع عیب‌یابی دقیق یکی از مهمترین مهارت‌های تکنسین‌های تعمیر و سرویس چیلر محسوب می‌شود.

بهترین مرکز تخصصی تعمیر چیلر در بوشهر

در صورتی که بدون اطلاع و تجربه اقدام به عیب‌یابی یا تعمیر چیلر کنید، ممکن است به جای درست کردن قطعات معیوب باعث ایراد پیدا کردن سایر قطعات شده و در نهایت خرابی بیشتری به بار بیاورید. توصیه ما این است که هم برای سرویس‌های منظم دوره‌ای و هم برای تعمیر چیلر بوشهر و سایر شهرها همچون تعمیر چیلر مشهد به مراکز تخصصی این امر مراجعه نمایید.

آشنایی با بخش‌های مختلف انواع چیلر و تعمیر آن‌ها

تعمیر هریک از انواع چیلر با توجه به تفاوت بخش‌ها و قطعات آن‌ها متفاوت خواهد بود. در ادامه به هریک از انواع چیلر و روش‌های تعمیر آن‌ها می‌پردازیم:

تعمیر چیلر تراکمی

تعمیر چیلر بوشهر به ویژه از نوع تراکمی، یک فرآیند کاملا تخصصی است که نیازمند آگاهی و تجربه بالایی است. باید این نکته را گوشزد کنیم که هر فردی اگرچه آشنا به مسائل فنی باشد، حتما یک تعمیرکار چیلر موفق نخواهد بود و این کار باید حتما به افراد متخصص که به تمام قسمت‌های مکانیکی و الکتریکی این دستگاه آشنایی دارند سپرده شود.

تعمیر چیلر خانگی

چیلرهای خانگی یکی از کاربردی‌ترین انواع چیلرها به شمار می‌روند و زیرمجموعه‌ای از چیلرهای ساختمانی هستند. این چیلرها عموما روی پشت بام، بالکن و تراس نصب می‌شوند. چیلرهای خانگی از جمله چیلرهایی است که باید به صورت منظم و مداوم سرویس شود. اگر دستگاه چیلر خانگی شما سرما یا گرمای کافی تولید نمی‌کند باید حتما با افراد متخصص تماس بگیرید تا برای عیب‌یابی چیلر را بررسی کنند.

تعمیر چیلر صنعتی

یکی دیگر از انواع چیلر، چیلر صنعتی است. این چیلرها دستگاه‌های گران قیمت و کاربردی هستند که سیستم بسیار پیچیده‌ای دارند، برای تعمیر آن‌ها حتما به دانش فنی و نیروی متخصص نیاز خواهید داشت.

رایج‌ ترین دلایل برای تعمیر چیلر

رایج‌ترین مشکلاتی که برای انواع چیلر پیش می‌آید و بیانگر نیاز چیلر به حضور تعمیرکار است عبارتند از:

چیلر به خوبی خنک نمی‌کند

یکی از رایج‌ترین عیوب انواع چیلر، خنک نکردن دستگاه است. مهمترین دلایل خنک نکردن چیلر شامل یخ زدن اواپراتور، گرفتگی فیلتر، نشت مبرد، ولتاژ خط نامناسب یا نوسان و مناسب نبودن سیال خانک کننده برای شرایط دمایی لازم است. از آنجایی که عیب‌یابی چیلر یک امر کاملا تخصصی است پیشنهاد می‌شود برای تعمیر چیلر بوشهر حتما از نیروی تعمیر کار چیلر بوشهر کمک بخواهید.

رایج‌ ترین دلایل برای تعمیر چیلر

عدم جریان یا کاهش پمپاژ سیال

از دیگر عیوب رایج چیلرها باید به‌عدم جریان یا کاهش پمپاژ سیال‌ها اشاره کرد. در این صورت است که مطمئنا به تعمیرات چیلر یا تعمیر برد چیلر نیاز خواهید داشت. مهمترین علت این امر یکی از دلایل خرابی پمپ، عدم وجود سیال ناکافی در مخزن، نوسانات ولتاژ و شیر فرآیند بسته یا نیمه بسته است. در صورتی که هریک از این نشانه‌ها را مشاهده کردید باید سریعا برای عیب‌یابی و تعمیر چیلر با نیروی متخصص تماس بگیرید.

روشن نشدن چیلر

روشن نشدن چیلر دلایل مختلفی دارد که مهمترین آن‌ها اتصال فاز نادرست، فیوز سوخته، ولتاژ خط نامناسب و شل شدن اتصالات است. توصیه می‌کنیم در صورت روشن نشدن چیلر به جای دستکاری دستگاه حتما با نمایندگی و نیروهای متخصص امر تماس بگیرید.

برآورد هزینه تعمیرات چیلر

یکی از سوالات رایج عزیزان در خصوص تعمیر چیلر بوشهر، هزینه‌های مرتبط با تعمیر است. عموما هزینه تعمیر یا سرویس چیلر با توجه به حجم کار و مشکلات به وجود آمده متفاوت است. مثلا در صورت نیاز به قطعات جدید و جایگزین کردن قطعات یا تعمیر قطعات معیوب، ممکن است هزینه‌های متفاوتی از شما دریافت شود. بنابراین نمی‌توان با قطعیت در مورد هزینه‌های تعمیر چیلر نظر داد.

با این وجود باید اضافه کنیم که معمولا استفاده از نیروی متخصص با تجربه عیب‌یابی دقیق و همچنین تضمین کیفیت سرویس و تعمیرات باید هزینه مناسب و معقولی پرداخت شود. بنابراین نباید تصور کنید که دستمزد یک تعمیر کار چیلر بوشهر متخصص با یک فرد فنی معمولی یکسان باشد.

اهمیت تعمیر و نگهداری چیلر

یکی از مهمترین فاکتورهای افزایش طول عمر دستگاه چیلر و کیفیت بالای عملکرد آن توجه به سرویس‌های دوره‌ای این دستگاه و همچنین تعمیرات تخصصی و استاندارد آن است. این دستگاه‌ها با توجه به کاربردی که دارند نیاز به سرویس، تعمیر و نگهداری اصولی و منظم دارند.

سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات اصولی چیلرها نه تنها باعث افزایش عمر آن‌ها می‌شود بلکه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرده و همچنین عملکرد بهتری برای آن‌ها به همراه دارد. ضمن این که هزینه‌های مرتبط با تعویض قطعات و یا در نهایت تعویض چیلر را نیز کاهش می‌دهد. ناگفته پیدا است که برای حفظ طول عمر چیلرها نیاز است که سرویس و نگهداری آن توسط نیروی متخصص انجام شود.

معمولا سرویس‌های دوره‌ای چیلرها در پایان هر فصل صورت می‌گیرد. همچنین در صورتی که به عملکرد دقیق دستگاه شک دارید و یا نشانه‌هایی از خرابی قطعات را مشاهده می‌کنید می‌توانید سریعا به یک متخصص تعمیر چیلر بوشهر مراجعه کرده و برای بررسی و عیب‌یابی دستگاه از او کمک بخواهید. چنین اقداماتی می‌تواند از ایجاد هزینه‌های سنگین جلوگیری کرده و سلامت دستگاه را برای مدت‌های طولانی تضمین کند.

نکات مهم در تعمیر و نگهداری چیلر

در این بخش با مهمترین نکات در امر تعمیر و نگهداری انواع چیلر آشنا می‌شویم. نکاتی که باید همواره به آن‌ها توجه داشته باشید عبارتند از:

– هنگام تعمیر و نگهداری چیلر، اولین نکته مهم دمای آبی است که از طریق چیلر خنک می‌شود. در صورتی که این آب بیش از اندازه گرم باشد، باعث ایجاد شوک حرارتی در چیلر می‌شود. ممکن است تکنسین هنگام نصب از شیر آب گرم به وروردی چیلر آب بدهد که این امر باعث آسیب دیدگی دستگاه چیلر، تغییر شکل لوله‌ها و بسته شدن مسیر آن‌ها می‌شود.

– برخی افراد تصور می‌کنند کاهش بیشتر دمای آب، در برج خنک کننده، می‌تواند راندمان کندانسور را افزایش دهد. اگرچه ممکن است این موضوع تا حدودی صحیح باشد اما در صورتی که این کاهش بیش از حد تعیین شده و مجاز باشد می‌تواند باعث از بین رفتن روغن یا متراکم شدن مبرد در کندانسور شده و در اواپراتور مبرد را کم نماید.

– از جمله نشانه‌های کاهش میزان مبرد در دستگاه، کاهش فشار در چیلر است که ممکن است ناشی از سرد شدن بیش از اندازه آب باشد.

– ممکن است در صورت نصب نامناسب دستگاه چیلر، دستگاه با مشکلاتی مواجه شود. به طور مثال اگر نصب چیلر در نزدیکی دیگ شوفاژ باشد، گرمای حاصل از دیگ، در زمان‌های خاموشی چیلر، فشار را افزایش داده و باعث پارگی در دیسک ایمنی شده و در نهایت باعث نشتی مبرد شود. معمولا در دستگاه‌های جدید، این بخش را با لوله‌های تخلیه به خارج از ساختمان هدایت می‌کنند.

نکات مهم در تعمیر و نگهداری چیلر

– نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که هنگام به کارگیری گازگیر، نیاز است که چیلر به خوبی درزبندی شود. اگر مقدار تخلیه گاز بیش از حد باشد باعث هدر رفتن مبرد شده و باعث می‌شود رطوبت و آلودگی به داخل چیلر راه یافته و در نهایت باعث کاهش عمر مفید دستگاه شود.

– از دیگر نکات مهم در تعمیر و نگهداری چیلر، تمیز نگه داشتن و نگهداری مناسب برج خنک کننده است. کنترل سلامت بادزن‌ها و درستی عملکرد آن باید به طور مداوم و منظم انجام شود. در غیر این صورت ممکن است بازدهی کمتر سیستم و یا ایجاد رسوب در لوله‌های کندانسور مواجه شوید.

– در صورت وجود رسوب در لوله‌ها باید عمل رسوب‌زدایی انجام شود. برای این کار بهتر است که از مواد شیمیایی به همراه برس استفاده گردد. برای تمیز شدن کامل لوله‌های رسوب گرفته کندانسور باید از فشار آب و برس استفاده کرد. استفاده از اسید نیز یکی از راه‌های تمیز کردن لوله‌ها است اما اگر این کار توسط شخص متخصص انجام نگیرد ماندن اسید در لوله‌ها می‌تواند باعث سوراخ شدن آن‌ها شود

– یکی از مهمترین کارهایی که برای تعمیر چیلر انجام می‌شود اسید شویی است. برای این کار معمولا از دیسکلر استفاده می‌شود. همچنین باید توجه کنید که قبل از اجرای این فرآیند شیرهای ورود و خروج برج چیلر کاملا بسته بوده وبرای لوله تخلیه پمپ، از شیر یکطرفه استفاده شود. در مرحله بعد باید لوله خروجی آب برج را به ابزوربر متصل نموده و شلنگی را به آن وصل کرده داخل بشکه گذاشت. سپس باید قسمت ورود پمپ را متصل به بشکه کرده و بشکه را از آب گرم پر کرد و از طریق پمپ در داخل لوله پمپاژ نمود. حجم آب درون لوله را در این زمان ثبت کنید.

برای این کار باید دمای آب پنجاه درجه بوده و اسید پنج درصد استفاده گردد. بهتر است اسید را به آرامی به آب اضافه کرده و داخل دستگاه پمپ کنید. برای اطمینان ازعدم وجود اسید بعد از پایان فرآیند اسیدشویی می‌توانید برای خنثی‌سازی سیستم خود از مواد قلیایی استفاده کنید. برای این کار بعد از اسیدشویی مواد قلیایی را به آب درون بشکه افزوده و در درون چیلر پمپاژ کنید و پس از گذشت نیم ساعت مواد را خارج کنید و کاملا با آب شستشو کنید.

جمع‌بندی

چیلر یک دستگاه کاربردی است که انواع مختلفی دارد. با توجه به کارایی چیلر توصیه شده است که این دستگاه به صورت منظم و مداوم سرویس شود. کار سرویس و تعمیر چیلر بوشهر باید به افراد دارای تخصص و مهارت کافی در این شهر سپرده شود.

بسیاری از همشهریان عزیز در خصوص هزینه‌های مرتبط با نگهداری و تعمیر چیلر در بوشهر سوال می‌کنند که همان طور که در متن مقاله اشاره کردیم، این امر به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که شامل نوع عیب دستگاه، تعمیر یا تعویضی بودن قطعات، حجم کار و همچنین تخصص و مهارت تعمیر کار چیلر بوشهر خواهد داشت. برای استعلام قیمت تعمیر چیلر بوشهر و همچنین دریافت مشاوره و پاسخگویی به سوالات احتمالی می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه برکه در تماس باشید.

تعمیر چیلر در بوشهر کاری تخصصی است؟

عموما تعمیر چیلر در بوشهر یا هر شهر دیگری در ایران نیازمند دانش تخصصی، مهارت و تجربه بالایی است.

تعمیر چیلر در بوشهر چگونه انجام می‌شود؟

توصیه ما این است که هم برای سرویس‌های منظم دوره‌ای و هم برای تعمیر چیلر بوشهر به مراکز تخصصی این امر مراجعه نمایید.

قیمت تعمیر کردن چیلر در بوشهر چقدر است؟

این امر به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که شامل نوع عیب دستگاه، تعمیر یا تعویضی بودن قطعات، حجم کار و همچنین تخصص و مهارت تعمیر کار چیلر بوشهر خواهد داشت.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 60

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *