loader image

تعمیر چیلر مشهد

خانه | خدمات تخصصی چیلر | تعمیر چیلر مشهد

تعمیر چیلر مشهد

تعمیر چیلر مشهد یکی از مهمترین خدماتی است که دیر یا زود به آن نیاز پیدا خواهید کرد. این نوع خدمات را می‌توانید از گروه مهندسی برکه دریافت نمایید. مجموعه‌ای که در حوزه طراحی، شبیه سازی و اجرای استخرهای مدرن و لاکچری تخصص داشته و خدمات و محصولات متنوعی را در حوزه آب و ساختمان و تاسیسات در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. از جمله خدمات این مجموعه می‌توان به طراحی و ساخت، تعمیر و نگهداری و آب بندی استخر و جکوزی، پشت بام و سقف، آب بندی نما، مخازن، چاله آسانسور و…‌ اشاره کرد.

در این مقاله به ارائه مطالبی در زمینه یکی از مهمترین خدمات این مجموعه یعنی تعمیر چیلر مشهد خواهیم پرداخت و آن را مرور و بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

تماس با برکه

خدمات تعمیر چیلر مشهد چیست؟

همان‌طور که می‌دانید چیلرها یکی از مهمترین اجزای به کار رفته در سیستم‌های تهویه خانگی و صنعتی هستند. این محصولات در کیفیت‌های مختلفی ساخته شده و هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. به طور کلی از این دستگاه‌ها برای کنترل خنک کنندگی دستگاه‌های صنعتی استفاده می‌کنند.

این تجهیزات از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار شده‌اند. به همین دلیل می‌توانند به تهویه هوای محیط‌های صنعتی با وسعت بالا و یا مجتمع‌های مسکونی بزرگ دست بزنند. پس از استفاده طولانی مدت از این ابزارها و در صورت مشاهده هرگونه عیب و نقص در آن‌ها نیاز به استفاده از خدمات تعمیر چیلر مشهد خواهید داشت.

خدمات تعمیر چیلر مشهد چیست؟

تعمیرات این سیستم‌ها باید حتماً به دست تعمیرکاران و مجموعه‌های خبره و کاربلد سپرده شود. در غیر این صورت ممکن است کارایی سیستم شما تحت تاثیر تعمیرات ناقص و غیر مناسب قرار بگیرد و از نتیجه کار رضایت خاطر کافی نداشته باشید.

تعمیرکار چیلر مشهد باید در ابتدا نوع این دستگاه‌ها را مورد شناسایی قرار داده و بداند که سیستم مد نظر از نوع تراکمی است یا جذبی. سپس به عیب یابی و تعمیرات آن اقدام کرده و نکات خاص تعمیر چیلر مشهد را در نظر بگیرد. نکته دیگری که باید در زمینه تعمیرات این دستگاه‌ها به آن دقت داشته باشید این است که چیلرها بر مبنای آب، کار می‌کنند.

این سیستم‌ها با ایجاد تغییر و تحول در دمای آب می‌توانند به گرمای بیشتر آن کمک رسانده و یا در محیط مورد نظر سرما به وجود آورند. اگر در موقع مناسب به تعمیر چیلر مشهد دست بزنید و نکات مراقبت و نگهداری از این سیستم‌ها را نیز به خوبی رعایت کنید، همچنین از سرویس‌های دوره‌ای آن‌ها غفلت نورزید، نقش قابل توجهی در صرفه جویی در مصرف انرژی خواهید داشت و از هدر رفت و اتلاف سوخت نیز جلوگیری به عمل خواهید آورد.

از سوی دیگر با تعمیر چیلر مشهد در موقع مناسب شاهد عملکرد و کارایی بهتر دستگاه مد نظر خود خواهید بود و طول عمر مفید و دوام آن را نیز افزایش خواهید داد. در حال حاضر مجموعه‌های بسیار زیادی در سراسر کشور به وجود آمده‌اند که کار تعمیر چیلر مشهد، یا تعمیر چیلر خوزستان و سرویس‌های دوره‌ای این دستگاه‌ها را به سرانجام می‌رسانند.

پس شما می‌توانید از خدمات هر مجموعه‌ای که ترجیح می‌دهید و برایتان مناسب‌تر است، استفاده کنید. با این حال بهتر است برای تعمیر چیلر، تعمیر برج خنک کننده چیلر و سرویس دوره ای به سراغ افراد و مجموعه‌هایی بروید که اعتبار بالاتری به دست اورده و دارای کادر متخصص و پرسنل کارآزموده هستند.

این افراد می‌توانند به راحت‌ترین شکل ممکن و با صرف مدت زمانی بسیار کوتاه به عیب یابی از این تجهیزات دست بزنند و سپس آن‌ها را با کیفیت بالا در سریع‌ترین زمان ممکن تعمیر نمایند.

این مجموعه‌ها برای ارائه خدمات مورد نظر شما قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای را هم در نظر گرفته‌اند. پس با استفاده از خدمات آن‌ها نقش قابل توجهی در صرفه جویی در هزینه‌های مصرفی و تعمیراتی خود خواهید داشت.

نکات مورد نیاز تعمیر چیلر مشهد

تعمیرکار چیلر مشهد باید پیش از آغاز به کار تعمیر این سیستم‌ها به چند نکته مهم توجه داشته باشد. یکی از مهمترین نکات دمای آبی است که باید از طریق چیلر خنک گردد. به این نکته دقت داشته باشید که این آب بیش از اندازه گرم نباشد. در این صورت به ایجاد شوک‌های حرارتی در چیلر کمک خواهید کرد.

پس تعمیرکار چیلر مشهد و یا نصاب این دستگاه‌ها نباید از شیر آب گرم به ورودی چیلر آب برساند. در غیر این صورت به دستگاه آسیب‌هایی وارد خواهد شد و امکان ایجاد تغییر و تحول در شکل لوله‌ها و یا بسته شدن مسیر آن‌ها هم وجود دارد. از سوی دیگر هنگام تعمیر چیلر مشهد نباید از آب بیش از اندازه خنک هم استفاده شود.

نکات مورد نیاز تعمیر چیلر مشهد

برخی از افراد بر این باورند که اگر آب، خنکی بیشتری داشته باشد، راندمان کندانسور سیستم با افزایش قابل توجهی روبرو خواهد شد. این گمان نمی‌تواند به طور کامل صحیح باشد. چراکه سرمای بیش از حد آب به تلف شدن روغن و یا متراکم شدن مبرد در کندانسور منجر خواهد شد و ممکن است در اواپراتور مبرد را کم کند.

علائم و نشانه‌های خرابی و نیاز به تعمیر چیلر مشهد

وجود چند علامت و یا نشانه به شما اطلاع خواهد داد که دستگاه مورد نظر دچار خرابی و یا نقص در عملکرد شده و به تعمیر چیلر مشهد نیاز دارید. یکی از مهمترین این علائم و نشانه‌ها قطع شدن و یا وصل شدن کمپرسور چیلر تراکمی در حین کار کردن است.

در برخی از مواقع ایراداتی در خنک کردن محیط به چشم می‌خورد و یا چیلر شما از عملکرد مناسبی برخوردار نشده و به خوبی عملیات خنک سازی را انجام نمی‌دهد. ممکن است با مشاهده این موضوع که برج خنک کننده دستگاه به خوبی کار نمی‌کند نیاز به تعمیر چیلر مشهد داشته باشید.

حتی این احتمال هم وجود دارد که تابلو برق هشدارهایی را صادر کرده و یا از سمت دستگاه مورد نظر صدایی ناهنجار و غیرطبیعی به گوشتان برسد. یکی دیگر از علائم و نشانه‌های خرابی و نیاز به تعمیر چیلر مشهد، شکسته شدن فن کندانسور این سیستم‌ها است.

علائم و نشانه‌های خرابی و نیاز به تعمیر چیلر مشهد

اگر مشاهده کردید که دستگاه مورد نظرتان لرزش بسیار زیادی دارد نیز باید بلافاصله با تعمیرکار چیلر مشهد تماس حاصل کرده و عیوب پیش آمده را برطرف سازید. یکی دیگر از علائمی که به شما نشان می‌دهد نیاز به تعمیر چیلر مشهد دارید شکسته شدن فن برج خنک کننده است.

این احتمال هم وجود دارد که چیلر شما روشن نشده و یا گردش آب آن قطع گردد. با خاموش شدن ناگهانی این دستگاه‌ها و یا مشاهده علائم یخ زدگی در بخش‌هایی از چیلر نیز باید بلافاصله دست به کار شده و آن را تعمیر کنید.

خدمات تعمیر چیلر مشهد

در هنگام تعمیر چیلر مشهد توسط مجموعه و گروه مهندسی برکه اقدامات متنوعی صورت می‌پذیرد. یکی از مهمترین این اقدامات، عیب یابی الکتریکی و عیب یابی مکانیکی از این سیستم‌ها است. این کار یک اقدام کاملاً تخصصی بوده و از عهده هر فرد و یا تعمیرکاری بر نمی‌آید.

در واقع عیب یابی و یا تشخیص عیب نشان می‌دهد که مشکل اصلی سیستم شما چه بوده و چطور باید تعمیر شود. اگر این اقدام به طرز صحیحی صورت نگیرد سایر اقدامات را نیز تحت تاثیر منفی خود قرار خواهد داد و هزینه‌های بسیار بالایی را از شما طلب خواهد کرد.

تعمیرکار چیلر مشهد که به اندازه کافی در تشخیص عیب این سیستم‌ها تخصص دارد و تجارب زیادی در این زمینه به دست آورده است، پس از این اقدام به برطرف ساختن عیب و یا تعمیر چیلر دست می‌زند. ممکن است وی تشخیص دهد که ایراد در کمپرسور سیستم‌ها است.

در این صورت عملیات تعمیر کمپرسور چیلر انجام خواهد شد. تعمیرکار چیلر مشهد می‌تواند به نشت یابی خط لوله فریون نیز دست بزند و یا فرایندهای مربوط به نشت یابی اواپراتور کندانسور را انجام دهد. در برخی از مواقع با سرویس کردن شیر انبساط و یا تعویض روغن کمپرسور اشکال و ایراد به وجود آمده برای دستگاه شما برطرف می‌شود و یا نیاز است به تعویض روغن کمپرسور و…. اقدام گردد.

اگر از تعمیرکار چیلر مشهد که در این حوزه صاحب تخصص کافی است کمک بگیرید امکان نوسازی و یا بهسازی تابلو برق چیلر را نیز به دست خواهید آورد.

تعمیرکاران با تجربه می‌توانند به رسوب زدایی شیمیایی از دستگاه شما نیز دست بزنند و یا در اصطلاح آن را اسید شویی کنند. رسوب زدایی مکانیکی کندانسور و بررسی شارژ گاز فریون و راه اندازی چیلر از دیگر خدمات این دسته از تعمیرکاران است.

علائم و نشانه‌های خرابی و نیاز به تعمیر چیلر مشهد

تعمیر کمپرسور چیلر

بخش وسیعی از خدمات تعمیر چیلر مشهد و مجموعه تخصصی برکه به تعمیرات کمپرسور این سیستم‌ها مربوط می‌شود که می‌توان آن را قلب این دستگاه‌های خنک کننده به شمار آورد. تعمیرات این بخش باید با دقت بالایی انجام شود. یکی از ایرادات این قسمت‌ها شنیده شدن سر و صدای غیر عادی از جانب آن‌ها است.

وجود این اشکال یعنی یکی از اجزای مکانیکی کمپرسور با ایرادی روبرو شده است. اگر کمپرسور از نوع اسکرو باشد ممکن است دلیل ایجاد این سر و صدا تعادل نداشتن اسکروها بوده و یا در بلبرینگ‌ها و رول برینگ‌ها خرابی به چشم بخورد.

در حالی که سر و صدای کمپرسور سیلندر پیستونی به دلیل خوردگی بوش یاتاقان ثابت و یا متحرک به وجود می‌آید.

رفع نشتی مبرد

این امکان وجود دارد که تعمیرکار چیلر مشهد پس از بررسی این سیستم‌ها متوجه شود که عامل خرابی نشت مبرد است. برای تشخیص این نشتی و به منظور تعمیر چیلر مشهد چند روش‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای نمونه تعمیرکاران می‌توانند از آزمون گاز ازت و کف صابون استفاده کنند و یا نشت یاب‌های الکترونیکی را به کار گیرند. برای نشت یابی با گاز ازت و کف صابون در ابتدا فشار را افزایش می‌دهند و آن را تا حدود ۵۰ Psi بالا می‌برند. سپس محلول کف و صابون را به کار می‌گیرند تا محل دقیق و اصلی نشت پیدا شود.

رفع ایرادهای کندانسور و اواپراتور

در تعمیر چیلر مشهد توجه به نشتی حاصل از شرایط گردش آب در کندانسور و اواپراتور اهمیت ویژه‌ای دارد. در این شرایط معمولاً دلیل اصلی نشتی، اسید شویی سیستم با اسیدهای بدون ضد خورنده است که باعث خوردگی لوله مسی شده و و ضخامت لوله را کاهش داده است. در نهایت نیز نشتی صورت می‌گیرد.

بررسی شیر انبساط

ممکن است تعمیرکار چیلر مشهد پس از بررسی دقیق این سیستم‌ها متوجه وجود اختلال در عملکرد و یا نقص در شیر انبساط این سیستم‌ها شود. از این بخش به منظور کاهش دادن فشار در چیلرها استفاده می‌شود. شیر انبساط خود شامل چندین جز اصلی بوده و قسمت‌هایی از قبیل پایه، سوزن و پاور دارد.

خرابی هر کدام از این بخش‌ها می‌توانند در عملکرد شیر انبساط اثرگذار شده و کارکرد آن را با اختلال روبرو کنند. پس تعمیرکار چیلر مشهد باید این بخش‌ها را با دقت بالا بررسی کند تا به عیب پیش آمده پی ببرد.

تعمیر تابلو برق چیلر

یکی از مهمترین خدمات ارائه شده توسط مجموعه مهندسی برکه تعمیر تابلو برق چیلر است. همان‌طور که می‌دانید این سیستم‌ها از بخش‌های مختلفی به وجود آمده‌اند و یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها تابلو برق است. تابلو برق خود قطعات بسیار زیادی داشته و چندین وظیفه را انجام می‌دهد.

تعمیر تابلو برق چیلر

به همین دلیل تعمیرکار چیلر مشهد باید تخصص بالایی در زمینه تعمیر این بخش داشته باشد تا بتواند با سرعت بالایی آن را تعمیر کند و سلامت سیستم را تامین و تضمین نماید. وی باید اجزای به کار رفته در ساختار تابلو برق چیلر را به خوبی بشناسد و عملکرد دقیق آن‌ها را بداند.

در غیر این صورت اختلالات و نواقص عملکردشان را تشخیص نخواهد داد. از مهمترین این اجزا می‌توان به کنتاکتور، فیوز و یا کلید مینیاتوری مدار فرمان، فیوز و یا کلید مینیاتوری مدار قدرت، رله‌های حفاظتی، کلیدهای استپ و استارت، ترمینال‌ها، سیم‌های رابط، کابل‌ها، چراغ‌های سیگنال و…. اشاره کرد.

خدمات تعمیر چیلر مشهد چه مواردی را در بر می‌گیرد؟

خدمات تعمیر چیلر مشهد تنوع بالایی داشته و شامل تعمیر کمپرسور، رفع نشتی مبرد، تعمیر کندانسور و اواپراتور، بررسی شیر انبساط، تعمیر تابلو برق، رسوب زدایی شیمیایی و مکانیکی، تعویض روغن کمپرسور و ..... است.

علائم و نشانه‌های خرابی و نیاز به تعمیر چیلر مشهد کدام است؟

قطع و وصل کمپرسور چیلر در حال کار، ایراد در خنک سازی محیط، کار نکردن برج خنک کننده، هشدارهای تابلو برق، صدای ناهنجار و غیر طبیعی، شکستگی فن کندانسور، لرزش چیلر و .....

مجموعه مناسب برای دریافت خدمات تعمیر چیلر مشهد چه ویژگی‌هایی دارد؟

داشتن کادر متخصص و با تجربه، دریافت قیمت مقرون به صرفه و مناسب در کنار کیفیت بالای تعمیرات، سرعت بالای تعمیر و دقت و وسواس در آن، ارائه کارت ضمانت خدمات معتبر و.....

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 45

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *