loader image

تعمیر چیلر ساوه

خانه | خدمات تخصصی چیلر | تعمیر چیلر ساوه

همه چیز درباره تعمیر چیلر ساوه

بسیاری از ساختمان‌ها و برج‌های مدرن در ساوه از سیستم خنک‌کننده مرکزی یا چیلر برای کنترل دما و خنک کردن محیط داخلی استفاده می‌کنند. این چیلرها، همانند دستگاه‌های الکتریکی دیگر، ممکن است به دلیل استفاده مداوم، دچار خرابی شوند و نیاز به تعمیر چیلر داشته باشند. در چنین شرایطی، امر تعمیر چیلر را نمی‌توان به دست هر تعمیرکاری سپرد.

برای انجام تعمیرات موثر و دقیق، به یک تعمیرکار چیلر ساوه که متخصص و حرفه‌ای است نیاز دارید که با سیستم این دستگاه‌ها آشنا باشد و به شما بهترین خدمات تعمیر چیلر ساوه را ارائه دهد. اگر به دنبال یک مرکز خدمت با کیفیت و تکنسین حرفه‌ای برای تعمیر چیلر ساوه هستید، نگران نباشید. ما در برکه به همراه شما هستیم.

تماس با برکه

آیا در شهر انار زندگی می‌کنید یا ساوه محل اقامت شماست؟ آیا این شهر تمام نیازهای شما را برآورده می‌کند؟ آیا به دنبال بهترین خدمات در این شهر با جمعیت بالا هستید؟ آیا تاکنون نیاز به تعمیر چیلر ساوه و یا تعمیر چیلر قم داشته‌اید یا این نیاز در آینده ممکن است پیش بیاید؟ به عنوان یک شهر بزرگ با جمعیت زیاد، ساوه ممکن است به شما چالش‌هایی را ارائه دهد. اگر تاکنون از خدمات تعمیر چیلر در این شهر بهره نبرده‌اید، ممکن است برای انتخاب بهترین گزینه‌ها مواجه با مشکلاتی باشید. در این موقعیت، برکه می‌تواند به شما کمک کند.

همه چیز درباره تعمیر چیلر ساوه

اگر از سیستم خنک کننده مرکزی یا چیلر برای خنک کردن محیط در روزهای گرم تابستان استفاده می‌کنید، حتماً در هنگام خرابی آن نیاز به یافتن یک مرکز تعمیر چیلر تراکمی و یا جذبی را در ساوه برای شما پیش می‌آید. برای یافتن یک تعمیرکار خوب و مرکز خدمات تعمیر چیلر در ساوه نگران نباشید.

چرا ما در تعمیر چیلر بهترین هستیم؟

فرآیند تعمیرات در چیلر و تجهیزات برودتی، بر خلاف دیگر تعمیرات، بسیار تخصصی و نیازمند تجربه طولانی است و هر فرد فنی و دست به آچار توانایی تعمیر چیلر را ندارد. چرا که برای دستیابی به تخصص کافی در زمینه تعمیر سیستم‌های برودتی، نیاز به چندین سال تجربه، آموزش و مطالعه داریم. با اطمینان می‌توانیم اعلام کنیم که تیم ما از بهترین تعمیرکاران و متخصصان سیستم‌های برودتی در سطح کشور تشکیل شده است و به این دلیل ادعا می‌کنیم که بهترین هستیم.

تعمیر چیلر نیازمند تخصص و تجربه است

علم تهویه مطبوع HVAC که مخفف Heating, Ventilation, Air Conditioning می‌باشد، یکی از پیچیده‌ترین حوزه‌های این علم مرتبط با چیلر می‌باشد. تعمیر چیلر یکی از بخش‌های پیچیده‌ترین در زمینه نگهداری است، که نیاز به مسلط بودن به تمامی جوانب مکانیکی و الکتریکال چیلر دارد. با در نظر گرفتن شرایط نامناسب عملکرد چیلر، تشخیص دقیق خرابی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تعمیر چیلر امری حیاتی است.

بنابراین، تعمیر چیلر باید توسط کارشناسان ماهر و متخصص در زمینه تهویه مطبوع انجام شود. ما در برکه با بهره‌مندی از بهترین و ماهرترین کارشناسان تهویه و تعمیر چیلر، تعمیرات را به صورت روشن و با رعایت اصول، برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

تعمیر چیلر نیازمند تخصص و تجربه است

در صورتی که تعمیر چیلر به شکل غیراصولی و بدون دانش کافی اجرا گردد، می‌تواند منجر به آسیب‌های غیرقابل جبران و هزینه‌های گزافی برای چیلر شود. ما با اجرای بررسی دقیق و مهندسی جز به جز روی چیلر، تعمیرات را انجام می‌دهیم.

مشکلات احتمالی که ممکن است برای چیلر شما اتفاق بیفتد:

۱. کمپرسور برفک زده است.

۲. کمپرسور استارت زده نمی‌شود.

۳. اتصالی برق به وجود آمده است.

۴. سیستم سرمایشی ساختمان به اندازه کافی خنک نمی‌کند.

۵. کمپرسور چیلر دائم کار می‌کند.

چرا برکه را برای تعمیر چیلر خود انتخاب کنیم؟

تعمیر چیلر در تهران و شهرستان‌ها فرآیند پیچیده‌ای دارد که نیازمند کارشناسان خبره و با تجربه است. چیلرها، تجهیزات گران‌قیمت در ساختمان هستند و سپردن تجهیزات شما به افراد بدون تخصص، ممکن است شما را متحمل هزینه‌های زیادی کند. همچنین استفاده از تعمیرکاران بدون تخصص ممکن است خرج‌های اضافه‌ای را برای شما به دنبال داشته باشد. ما این تضمین را به شما می‌دهیم که تعمیرکاران چیلر ما سالها صرفاً در این زمینه کار کرده‌اند و در زمینه تخصص خود بهترین هستند.

تعمیرکاران ما به تمام برندهای موجود در بازار تسلط دارند. به عنوان مثال، اگر چیلر شما از برند کریر باشد، نیاز به آشنایی چیلر کار به آن برند است و تعمیرکاران چیلر ما به تمامی برندهای موجود در بازار تسلط دارند.

هزینه تعمیر چیلر ساوه

هزینه تعمیر چیلر در تهران و شهرستان‌ها بر اساس نوع خرابی، برند چیلر شما، نوع چیلر، شرایط و محیط موتورخانه متفاوت است. قیمت‌گذاری تنها با حضور کارشناس فنی و پس از بازدید از خرابی انجام می‌شود. به جز مواردی که نوع خرابی و مشکلات دستگاه از پیش مشخص شده است، قیمت‌گذاری تعمیرات چیلر از راه دور توسط کارهای غیر حرفه‌ای انجام نمی‌شود.

کارشناسان ما بعد از مراجعه به سرعت به محل دستگاه شما می‌آیند و پس از بازدید و قیمت‌گذاری، در صورت موافقت شما، به سرعت کار خود را شروع کرده و با بهترین کیفیت اقدام به تعمیر چیلر شما می‌کنند.

به هر تعمیرکار چیلر نمی‌توان اعتماد کرد

متاسفانه در حال حاضر در بازار افرادی سودجو وجود دارند که ادعای تعمیرات چیلر را می‌کنند، در حالی که این تعمیرات با دیگر بخش‌های تعمیرات ساختمان کاملاً متفاوت است. هر شخصی را نمی‌توان تعمیرکار چیلر دانست، زیرا توانایی تعمیر و شناخت سیستم برودتی چیلر بسیار دشوار و زمان‌بر است.

به هر تعمیرکار چیلر نمی‌توان اعتماد کرد

مدارک فنی

مدارک فنی حرفه‌ای نیز چندان قابل اطمینان نیست. یک دوره کوتاه مدت تعمیر چیلر برای آشنایی با چیلرهای بسیار کم است و پروسه یادگیری سیستم‌های برودتی، چندین سال زمان و تلاش می‌طلبد. همچنین، برخی سازمان‌ها با دریافت مبلغی پول، مدارک تعمیر را ارائه می‌دهند.

پیشگیری از خسارت

این افراد با پیشنهاد قیمت‌های بسیار پایین، کار را از مشتری گرفته و در بلند مدت آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سیستم برودتی زده و ضرر بسیار بالاتری را به مشتری وارد می‌نمایند.

تقسیم‌بندی تعمیرات

تعمیرات چیلر به دو گروه مکانیکال و الکتریکال تقسیم می‌شود که باید با توجه به خرابی مورد مشاهده در چیلر، تعمیر چیلر انجام پذیرد. در ادامه به تفکیک اجزای اصلی چیلر و شرایط خرابی آن‌ها خواهیم پرداخت.

به هر تعمیرکار چیلر نمی‌توان اعتماد کرد

تعمیر کمپرسور

اولین جزو یک چیلر، کمپرسور است. کمپرسور چیلر معمولاً قلب یک سیستم تبرید است و در صورت خرابی و عدم کارکرد صحیح آن، عملکرد چیلر دچار نقص اساسی می‌شود.

خرابی کمپرسور یکی از مهمترین و خاص‌ترین قسمت‌های تعمیرات چیلر است. زیرا علت‌های خرابی کمپرسور چیلر به طور قطع خارج از عملکرد خود کمپرسور است و دلیل خرابی آن به یکی از اجزا چیلر و شرایط نادرست کارکرد چیلر برمی‌گردد.

بنابراین، تنها تعویض یا تعمیر کمپرسور پس از خرابی آن، ممکن است موجب قرار گرفتن دوباره در شرایط قبلی سیکل تبرید چیلر شود و در نتیجه، کمپرسور ممکن است دوباره دچار خرابی شود.

نشت مبرد

نشت مبرد از متداول‌ترین مشکلاتی است که در چیلرها به وجود می‌آید. سیکل برودت، یک سیکل بسته است و در صورت وقوع نشت مبرد، مبرد از سیستم خارج شده و چیلر روشن نمی‌شود. در تعمیر چیلر تراکمی، روش‌های مختلفی برای یافتن نشت‌ها وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تست ازت و کف صابون، استفاده از نشت‌یاب الکترونیکی و … اشاره کرد.

در مراحل تعمیر چیلر تراکمی جهت یافتن نشتی، ابتدا با استفاده از گاز ازت، فشار را به حدود psi 50 افزایش می‌دهیم و با استفاده از محلول کف و صابون نشت یابی می‌کنیم. در صورت عدم شناسایی نشتی، فشار را به psi 200 افزایش داده و نشتی را مشخص می‌کنیم. اگر چیلر دو مدار مجزا دارد، یکی را با psi 200 و دیگری را با psi 170 فشار می‌دهیم.

در صورت وجود نشتی، آن را برطرف کرده و مراحل را تکرار می‌کنیم. پس از گذشت 48 ساعت از فشار‌گذاری، فشارها را کنترل کرده و در صورت عدم تغییر در آن‌ها، مراحل وکیوم و شارژ گاز را انجام می‌دهیم.

در تعمیر چیلر، بیشتر نشتی‌ها معمولاً از قسمت شیرآلات، اتصالات، قسمت‌های رزوه‌ای یا از بین رفتن واشرها و اورینگ‌ها ناشی می‌شوند. تعمیرکار چیلر باید نشتی‌های خارجی را اصلاح کند؛ اما اگر نشتی درونی باشد، ممکن است به سیستم تبرید چیلر آب نفوذ کند و به تمام قسمت‌ها صدمه بزند. در صورت نفوذ آب به داخل چیلر، کمپرسورها باز می‌شوند و برای تعمیر و خشک‌کردن قطعات به تعمیرگاه ارسال می‌شوند. همچنین، سیکل با استفاده از شستن چیلر با فریون R141b و گاز ازت خشک کرده و فیلتر درایر و روغن کمپرسور را تعویض می‌کنیم.

به هر تعمیرکار چیلر نمی‌توان اعتماد کرد

عیب‌یابی و تعمیر کندانسور چیلر

آسیب چیلرها به علت نشتی داخلی معمولاً در اواپراتور و کندانسور اتفاق می‌افتد. این مشکلات ناشی از شرایط گردش آب در کندانسور و اواپراتور است.

در کندانسورها، ناشی از اسیدشویی نادرست با اسید بدون ضدخورنده، لوله‌های مسی خوردگی پیدا کرده و ضخامت آنها کاهش می‌یابد. در نهایت، این خوردگی باعث سوراخ و نشتی در لوله‌ها می‌شود. اما در اواپراتورها، نشتی ناشی از کاهش دبی عبوری از اواپراتور باعث یخ‌زدگی آب می‌شود. این اتفاق باعث آسیب شدید به لوله‌ها، دفورمه و نشتی شده و در این حالت، لوله‌ها باید تعویض شوند.

در صورت نشت داخلی در یک مبدل حرارتی مانند اواپراتور، بهتر است روش آزمایش هیدرواستاتیک برای اواپراتورها و کندانسورهای آبی انجام شود. از روش تحت فشار قرار دادن آن با گاز ازت برای اواپراتورها و مورد کندانسورهای آبی استفاده کنید. آزمایش های هیدرواستاتیک باید به صورت مجزا در دو سمت لوله‌ها (Tube-Side) و سمت پوست (Shell-Side) انجام شود.

نشتی در کندانسورهای آبی پوسته و لوله

در تعمیر چیلر تراکمی، برای یافتن نشتی تیوب‌ها در کندانسورهای آبی چیلرهای پوسته و لوله، جریان آب از برج خنک به داخل لوله‌های مسی کندانسور چیلر برای خنک‌کردن و تقطیر کردن گاز مبرد می‌رود. جریان گاز مبرد نیز برای تبدیل شدن به مایع مبرد، در اطراف لوله مسی مبدل یعنی در پوسته انجام می‌شود.

عیب‌ یابی و تعمیر نشتی در کندانسور

برای اطمینان از وجود نشتی در کندانسور، بهتر است در ابتدا کمی از شیر تخلیه زیر پوسته کندانسور را باز کنید. جریان آب قابل ملاحظه و خروج از این شیر ممکن است نشانگر احتمال نشتی در لوله‌های کندانسور باشد. برای یافتن نشتی در تیوب‌های کندانسور، ابتدا به تخلیه کامل گاز مبرد از پوسته اقدام کنید. سپس به باز کردن کلگی‌های جلو و عقب کندانسور بپردازید.

در این مرحله، با تزریق گاز ازت با فشار حدود 150psi به داخل کندانسور، سطح کامل صفحه لوله (تیوب شیت) و لوله‌های مسی را ابراز کنید. با استفاده از یک ابر و مقداری کف صابون، سطح لوله‌ها را از هر دو سمت جلو و عقب کندانسور تراشیده و با دقت به تشکیل حباب و سپس ترکیدن آنها توجه کنید. ترکیدن حباب در سطح هر یک از لوله‌ها ممکن است نشانگر نشتی در آن لوله باشد.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب مطرح شده در این مقاله که به بررسی عیب‌یابی و تعمیر چیلرها مختلف پرداخته است، اهمیت نقش صحیح و سالم اجزای چیلر در حفظ عملکرد بهینه و افزایش عمر مفید این تجهیزات چیلری مورد تأکید قرار گرفته است. تأمین تخصص و توانمندی کارشناسان متخصص در زمینه تعمیر و نگهداری چیلرها ضروری به نظر می‌رسد.

از طرفی، ازتباط صحیح میان مالکان چیلرها و تعمیرکاران با تخصص، تضمین کیفیت و حفظ اعتماد مشتریان به سیستم‌های تهویه مطبوع می‌گردد. در نهایت، افزایش ایمنی، بهره‌وری، و کاهش هزینه‌های ناشی از تعمیرات نامناسب به عنوان نتیجه‌ای مطلوب از اقدامات درست در زمینه تعمیر چیلرها خواهد بود.

هزینه تعمیر چیلر ساوه چقدر است؟

هزینه تعمیر چیلر در تهران و شهرستان‌هایی مانند ساوه بر اساس نوع خرابی، برند چیلر شما، نوع چیلر، شرایط و محیط موتورخانه متفاوت است.

چرا برکه را برای تعمیر چیلر ساوه انتخاب کنیم؟

تعمیرکاران چیلر برکه به تمامی برندهای موجود در بازار تسلط دارند و به راحتی آنها را در ساوه تعمیر می‌کنند.

تشخیص خرابی چیلر چه تاثیری دارد؟

با در نظر گرفتن شرایط نامناسب عملکرد چیلر، تشخیص دقیق خرابی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تعمیر چیلر امری حیاتی است.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 56

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *