loader image

آب بندی نما در مازندران

خانه | خدمات نما | آب بندی نما در مازندران

آب بندی نما در مازندران

هرچند استان مازندران نسبت به استان گیلان از بارش سالانه کم تری برخوردار است، ولی به دلیل مجاورت دریا رطوبت بالایی دارد. بنابراین اصول ساخت و ساز در چنین شهرهایی با سایر شهرهای کشور متفاوت است. با گروه مهندسی برکه همراه باشید تا درباره آب بندی نما در مازندران بیشتر بدانید.

آب بندی نمای ساختمان در مازندران

آب بندی نمای ساختمان در مازندران

آب بندی نما یکی از مراحل تکمیل پروژه های ساختمانی است که تاثیر زیادی در کیفیت و مقاومت سازه دارد. در مناطقی مانند مازندران که آب و هوای مرطوب دارند، آب بندی نمای ساختمان از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که نفوذ رطوبت در بخش های مختلف سازه می تواند باعث کاهش مقاومت مصالح ساختمانی و استحکام آن شود. در اینجا به توضیح آب بندی نماهای مختلف می پردازیم:

  • آب بندی نمای سیمانی و سنگی: در عایق کاری نماهای سیمانی و سنگی باید قبل از هر چیز، تمامی شکاف های روی سطح ترمیم شوند. توجه داشته باشید که نماهای سنگی و سیمانی سازگار خوبی با مواد سیلیکونی و اورتانی ندارند. بنابراین برای آب بندی این نوع نمای ساختمانی نباید از چنین موادی استفاده کرد.
  • آب بندی نمای کامپوزیت: به منظور آب بندی نمای کامپوزیت از متریال مختلفی مانند لاستیک یا مواد پلی اورتان استفاده می شود. توجه داشته باشید که اگر قبلا آب بندی نمای کامپوزیت با مواد لاستیکی انجام شده، باید کاملا پاکسازی شود و سپس از مواد پلی اورتان استفاده شود.

تماس با برکه

مزایای آب بندی نمای ساختمان در مازندران

از جمله مزایای عایق کاری نمای ساختمان می توان به کاهش میزان نفوذ پذیری نما، افزایش طول عمر سازه، ظاهر یکدست و تمیز نما و صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد. آب بندی نما در مازندران نسبت به سایر مناطق از اهمیت بالاتری برخوردار است. چرا که آب و هوای شرجی می تواند آسیب زیادی به نمای سازه وارد کند. در این بخش به توضیح هر یک از مزایای عایق کاری نما در مازندران می پردازیم:

مزایای آب بندی نمای ساختمان در مازندران

جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختمان

همانطور که می دانید در شهرهای شمالی کشور، میزان رطوبت هوا بالاتر است. بنابراین آب بندی نمای ساختمان در مازندران و شهرهای اطراف آن به وفور انجام می شود. در واقع بر اثر بارش مکرر باران در این مناطق، رطوبت به مرور زمان به بخش های داخلی ساختمان نفوذ می کند.

از آنجایی که رطوبت یکی از اصلی ترین عوامل تخریب قطعات و مصالح ساختمانی به شمار می رود، آب بندی در مازندران اهمیت بیشتری دارد. چرا که نفوذ رطوبت به داخل سازه می تواند پس از مدتی منجر به خوردگی و زنگ زدگی قطعات فولادی و کاهش سطح مقاومت مصالح ساختمانی شود.

جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختمان

ظاهر زیبا و یکدست نمای ساختمان

این روزها شاهد ساخت ساختمان های بلند و مرتفع زیادی در شهرهای مازندران هستیم. تمیز کردن نمای سازه های مرتفع کار دشواری است و زمان زیادی می طلبد. به مرور زمان آلودگی در درزها و شکاف های روی سطح نما تجمع پیدا می کند و جلوه ناخوشایندی به آن می دهد. با آب بندی نما می توان از جمع شدن آلاینده ها در منافذ و درزهای نما جلوگیری کرد.

ظاهر زیبا و یکدست نمای ساختمان

صرفه جویی در مصرف انرژی

عایق بندی نمای ساختمان در مازندران می تواند تاثیر بسزایی در مصرف بهینه انرژی داشته باشد. چرا که درزهای موجود در نمای سازه باعث اتلاف انرژی خواهند شد و با آب بندی میتوان این مشکل را حل نمود.

نکات مهم درباره عایق کاری نما در مازندران

نکات مهم درباره عایق کاری نما در مازندران

در اینجا به توضیح نکات مهم برای آب بندی نمای ساختمان در مازندران می پردازیم:

مواد آب بندی نما در مازندران

از آنجایی که در شهرهای مازندران بارندگی زیاد است، باید از مواد مقاوم در برابر بارش ها استفاده شود. یکی از انواع مواد آب بندی نما در مازندران، مواد نانو سوباش است. این مواد وارد منافذ سنگ و سیمان می شوند و دریچه های ورود آب را می بندند. در نتیجه نمای سازه خاصیت ضد آب پیدا می کند که از پایداری بالایی برخوردار است.

چسب سیلیکونی یکی از مواد مهم برای آب بندی نمای ساختمان در مازندران و حتی اب بندی نما شیراز به شمار می رود. در واقع برای آب بندی سطوح مختلف از چسب هایی مانند چسب بتن، چسب آکواریوم، چسب پلی اورتان، چسب یک دو سه و چسب تیوپی استفاده می شود.

مواد آب بندی نما در مازندران

بهترین زمان برای آب بندی نما در مازندران

بهترین زمان برای آب بندی نمای ساختمان در شهرهای شمالی کشور، زمانی است که باران نبارد! در واقع اکثر روزهای سال در شمال کشور بارانی است و ما برای آب بندی نیاز به آب و هوای خشک و افتابی داریم. بنابراین باید مطمئن شوید که قبل و بعد از اجرای عملیات آب بندی نما باران نبارد.

بهترین زمان برای آب بندی نما در مازندران

قیمت آب بندی نما در مازندران

دیوارهای نمای ساختمان یا از نوع سیمان سفید و یا سیمان سیاه هستند. هزینه آب بندی نما برای دیوارهای سیمان سفید کم تر می باشد. چرا که نیاز به متریال کم تری دارند. اما دیوارهای سیمان سیاه از خلل و فرج بیشتری برخوردارند و همین مسئله باعث مصرف مواد عایق بیشتری خواهد شد.

به طور کلی قیمت آب بندی نما در مازندران با توجه به سطح نمای ساختمان و متریال مورد استفاده متغیر است. متخصصین معمولا با استفاده از انواع مختلف چسب های ضد آب، سطح سنگ، سیمان یا شیشه را عایق بندی می کنند.

جمع بندی

آب بندی نمای ساختمان یک عملیات حرفه ای به شمار می رود که بایستی توسط افراد متخصص و زبردست انجام شود. در غیر این صورت نمی توان انتظار مقاومت و استحکام سازه را داشت. مجموعه برکه به همین منظور تاسیس شده و تمامی خدمات مرتبط در زمینه آب بندی ساختمان را به شما عزیزان ارائه می کند. در این مقاله به توضیح  آب بندی نمای ساختمان در مازندران و نکات مهم درباره آن پرداختیم.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آب بندی نمای سازه در هر یک از شهرها همچون آب بندی نما رشت با همکاران ما تماس بگیرید. گروه مهندسی برکه با سال ها تجربه در زمینه ارائه خدمات آب بندی و مرتبط با آب در ساختمان، همواره رضایت مشتریان خود را جلب نموده است. این مجموعه با اطمینان کامل، محصولات عایق بندی نمای ساختمان را به شما مشتریان عزیز ارائه می کند. برای دریافت خدمات آب بندی نمای سازه در مازندران و خرید محصولات عایق بندی نما از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

سوالات متداول

آب بندی نمای ساختمان چیست؟

آب بندی یا عایق کاری نمای ساختمان یکی از مراحل تکمیل پروژه های ساختمانی است که تاثیر زیادی در کیفیت و مقاومت سازه دارد.

مزایای آب بندی نمای ساختمان در مازندران کدامند؟

جلوگیری از نفوذ رطوبت در ساختمان، مصرف بهینه انرژی، ظاهر یکدست و زیبای ساختمان و غیره.

بهترین و با کیفیت ترین محصول برای آب بندی سقف ساندویچ پنل چیست؟

عایق رطوبتی پلیمری

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 45

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *