loader image

آب بندی نما شیراز

خانه | خدمات نما | آب بندی نما شیراز

آب بندی نما شیراز

آب بندی نمای ساختمان در شیراز و همچنین جنوب کشور، معمولا در فصل های پر بارش اهمیت بیشتری پیدا می کند. شیراز یکی از شهرهای نیمه خشک کشور ما به شمار می رود. به دلیل ساختمان سازی های فراوان در چنین شهرهایی حتی اگر یک بار باران شدید ببارد، امکان نفوذ آب به داخل نمای ساختمان وجود دارد. با ما همراه باشید تا درباره آب بندی نما شیراز و مزایای آن بیشتر بدانید.

آب بندی نمای ساختمان چیست؟

آب بندی نمای ساختمان چیست؟

آب بندی نمای ساختمان به روش هایی گفته می شود که به منظور جلوگیری از نفوذ آب، سرما و گرما به داخل بنا انجام می گردد. عایق کاری نما معمولا یا با طناب و یا با داربست توسط افراد متخصص اجرا می شود. شما با کمک افراد حرفه ای در این زمینه می توانید از بهترین چسب و عایق متناسب با نوع نمای ساختمان استفاده کنید و دیگر شاهد نفوذ باد و باران به داخل بنا نباشید.

تماس با برکه

مزایای آب بندی نما شیراز

آب بندی نمای ساختمان نه تنها در شهرهای شمالی کشور، بلکه در شهرهایی مثل شیراز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شما با دریافت خدمات آب بندی نما در شیراز می توانید از آسیب دیدن مصالح ساختمانی و نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری کنید. در این بخش به توضیح مزایای آب بندی نمای ساختمان در شیراز می پردازیم:

  • افزایش طول عمر مصالح نما: یکی از اصلی ترین مزایای آب بندی نما، افزایش طول عمر مصالح ساختمانی نما است. در واقع درزبندی مانع نفوذ آب به داخل نما می شود و از تخریب و سست شدن نما جلوگیری می کند.
  • جلوگیری از شل شدن سنگ نما: همانطور که گفتیم، نفوذ آب به داخل نمای ساختمان می تواند به مرور زمان باعث سست شدن سنگ نما شود. در صورتی که سنگ نما سقوط کند، احتمال بروز خسارات مالی و جانی وجود دارد. بنابراین می توان با آب بندی نما از رخ دادن چنین حوادثی جلوگیری کرد.
  • جلوگیری از نفود باد و باران به داخل بنا: آب بندی نما می تواند باعث مقاوم سازی بنا در برابر بلایای طبیعی شود. درزها و شکاف های موجود در نما، اجازه ورود باران و طوفان به داخل ساختمان را می دهد. اما شما می توانید با دریافت خدمات آب بندی نما شیراز، بنا را در مقابل باد، باران و غیره مقاوم سازید.
  • صرفه جویی در مصرف انرژی: آب بندی نما می تواند از هدر رفتن انرژی در فصل سرما و گرما جلوگیری کند. بنابراین یکی از مهم ترین مزایای آن، صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد.
  • ظاهر نمای ساختمان: یکی دیگر از مزایای آب بندی نما شیراز، زیبا سازی ظاهر نمای ساختمان است. چرا که جلوگیری از ورود آب به داخل بنا باعث استحکام سنگ های نمای ساختمان می شود و طول عمر آن را افزایش می دهد. همچنین آب بندی نما مانع تجمع آلودگی در درزها و شکاف ها می شود و ظاهر یکدست تری به بنا می بخشد. در صورتی که آب بندی نما انجام شود، می توان از شوره زدن و تخریب تدریجی مصالح نما نیز جلوگیری کرد.

مزایای آب بندی نما شیراز

آب بندی انواع نمای ساختمان در شیراز

همانطور که گفتیم، آب بندی نما شیراز یکی از روش های موثر در جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل بنا به شمار می رود. در واقع با اعمال مواد آب بندی داخل شکاف های نمای ساختمان می توان استحکام بنا را افزایش داد و از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد.

آب بندی در نماهای مختلف با متریال مختلفی انجام می شود. در گذشته آب بندی نمای کامپوزیت توسط لاستیک های مخصوص انجام می شد و تمامی درزها و شکاف ها را به طور کامل پوشش می داد. اما امروزه برای پر کردن درزها از چسب پلی اورتان استفاده می شود. در اینجا به توضیح انواع آب بندی نما شیراز، آب بندی نما در مازندران توسط گروه مهندسی برکه می پردازیم:

آب بندی انواع نمای ساختمان در شیراز

آب بندی نمای شیشه ای

نمای شیشه ای یکی از مدرن ترین انواع نمای ساختمان در شیراز به شمار می رود و آب بندی این نماها، دقت زیادی می طلبد. در واقع هنگام آب بندی نمای شیشه ای باید از کاغذهای نواری مخصوص استفاده کنید تا از ریختن چسب روی شیشه جلوگیری شود. در غیر این صورت ممکن است خط و خش روی شیشه ایجاد شود و ظاهر نمای ساختمان را مخدوش نماید. بنابراین بهتر است کار را به افراد متخصص بسپارید.

آب بندی نمای شیشه ای

آب بندی نمای سنگی

نمای سنگی پس از مدتی دچار تغییراتی خواهد شد و درزهایی داخل آن بوجود می آید. در نتیجه باد، باران و آلودگی به آسانی به داخل ساختمان نفوذ پیدا خواهد کرد. آب و رطوبت نه تنها می تواند باعث کپک و شوره زدن دیوارهای داخلی بنا شود، بلکه باعث شل شدن پایه ساختمان و فرو نشست آن خواهد شد.

اغلب نماهای سنگی به دلیل عدم وجود بندکشی مناسب، آب را به داخل ساختمان هدایت می کنند. در واقع باید از عایق مناسب در ملات بندکشی استفاده شود تا به مرور زمان و در اثر گرما و سرما خاصیت خود را از دست ندهد. اگر چسب مناسب به ملات بندکشی اضافه شود، امکان نفوذ آب به داخل سنگ ها وجود نخواهد داشت. در صورتی که متوجه نفوذ آب به سنگ نما شدید، برای آب بندی نمای سنگی در شیراز با افراد متخصص تماس بگیرید.

آب بندی نمای سیمانی

دیوار و نمای سیمانی گاهی به دلیل نشست ساختمان ترک می خورد و در نتیجه آب و رطوبت به داخل ساختمان نفوذ پیدا می کند. در صورتی که دیوار سیمانی دائما در معرض آب یا مواد شیمیایی قرار داشته باشد، آب بندی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. با این کار می توان از فرسودگی سطوح سیمانی به مرور زمان جلوگیری نمود و هزینه های بازسازی را در آینده کاهش داد.

برخی از نماهای سیمانی نیز بدون ترک هستند ولی نم را به خود جذب می کنند. بنابراین برای جلوگیری از ورود نم و رطوبت به گچ داخل ساختمان باید برای عایق کاری نما در شیراز اقدام کنید. مجموعه مهندسی برکه در چنین شرایطی با تهیه یک ملات بیرنگ تمامی بخش ها را پوشش می دهند، بدون این که به ظاهر نمای ساختمان خدشه ای وارد شود.

آب بندی نمای سیمانی

آب بندی نمای کامپوزیت

پلاستیک های داخل درزهای نمای کاپوزیتی گاهی بر اثر گذر زمان دچار پوسیدگی و جابجایی می شوند. در چنین شرایطی، گروه مهندسی برکه وارد عمل می شود و ابتدا تمامی پلاستیک های پوسیده را برداشته و درزها و شکاف های نمای ساختمان را تمیز می کند. سپس با چسب پلی اورتان درزها را می پوشاند و واشرهای جدید جایگزین می کند.

متریال آب بندی نما در شیراز

شما می توانید به کمک عایق رطوبتی، از نفوذ رطوبت در نمای سازه جلوگیری کنید و همچنین باعث افزایش استحکام بنا شوید. از طرف دیگر این مسئله در صرفه جویی انرژی نیز تاثیر گذار است. زمانی که املاک سازان تشخیص بدهند که نفوذ رطوبت در نمای سازه می تواند باعث کاهش مقاومت ساختمان و تخریب مصالح ساختمانی شود، آب بندی نما را انجام می دهند.

شیراز یکی از شهرها با آب و هوای نیمه خشک است و بنابراین آب بندی نمای ساختمان در شیراز با آب بندی نما در مازندران متفاوت است. البته هر چند بارش ها در شهر شیراز کم تر است، ولی به دلیل عدم رعایت استانداردهای ساختمان سازی گاهی حتی یک بار بارش باران می تواند باعث تخریب پیوندهای سنگ نما شود.

متریال آب بندی نما در شیراز

روش آب بندی نمای ساختمان در شهرهای مختلف علاوه بر شرایط اب و هوایی، به مصالح مورد استفاده و نوع ساختمان بستگی دارد. در نمای ساختمان متریال مختلفی نظیر شیشه، کامپوزیت، سیمان، سنگ، فلز و غیره استفاده می شود که هر روش برای نوع خاصی از این مصالح موثر واقع می شود. در ادامه به توضیح سه روش آب بندی نما در شیراز می پردازیم:

چسب پلی اورتان

یکی از راه های آب بندی نما شیراز توسط گروه برکه، استفاده از چسب پلی اورتان است. این ماده در آب بندی تمامی نماهای کامپوزیت، انواع ورق های فولادی، نماهای شیشه ای و غیره کاربرد دارد. چسب پلی اورتان همه شکاف ها و درزهای موجود در نما را پوشش می دهد و تنها مشکل آن، چسبندگی زیاد محصول است. در صورتی که مقدار زیادی از این چسب را روی سطح بریزید، امکان پاک کردن آن به راحتی وجود ندارد.

اما از مزیت های چسب پلی اورتان برای آب بندی نما می توان به عدم نیاز به زیرسازی، مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش و استحکام بالای آن اشاره کرد.

مواد آبگریز کننده پایه حلال

از مواد آبگریز می توان در تمامی نماهای ساختمانی با قابلیت جذب بالا مانند بتن، آجر، سنگ، کاهگل و سیمان استفاده کرد. این مواد مانع تجمع رسوبات و یا رشد جلبک ها می شوند و در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید و مواد شیمیایی و اسیدی نیز از مقاومت خوبی برخوردار هستند.

رنگ مخصوص آب بندی

رنگ مخصوص آب بندی

رنگ های ضد آب، رنگ های اکریلیک، رنگ چوب و غیره از جمله رنگ های مخصوص آب بندی نمای ساختمان در شیراز هستند که در انواع نمای سنگی، آجری، سیمانی، فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. این رنگ ها یک لایه پوشش روی سطح نما فراهم می کنند و از مانع پوسته شدن و ریزش نمای بنا می شوند.

برای استفاده از این نوع رنگ های آب بندی باید ابتدا زیرسازی سطوح انجام شود. بعد از آن پر کردن ترک ها و شکاف ها و در نهایت بتونه پلیمری اضافه می شود. در نهایت مواد آب بندی را روی سطح نما اعمال می کنند. برای آب بندی نما در شیراز با استفاده از رنگ های مخصوص آب بندی باید به آب و هوای منطقه توجه داشته باشید.

در صورتی که زیرسازی به درستی صورت گیرد، می توان انتظار طول عمر 3 تا 7 سال از این مواد را داشت. از جمله مزایای آن می توان به مقاومت در برابر تغییرات شیمیایی، چسبندگی بالا، اجرای آسان و سریع و غیره اشاره کرد.

نانو سنگ

نانو سنگ یک نوع پوشش ضد آب است که برای آب بندی نما شیراز استفاده می کنیم. این رزین یک نوع عایق بی رنگ است که روی سنگ نما اعمال می شود. این مواد نانو در عمق نما نفوذ می کند و از آن محافظت می نماید. این متریال نه تنها تغییر در ظاهر نما بوجود نمی آورد، بلکه باعث جلا دادن آن خواهد شد.

از طرف دیگر مانع رشد جلبک و شوره زدن سنگ نما و تجمع آلودگی در آن می شود. از دیگر مزایای آن می توان به اجرای آسان و سریع، عایق صوتی و حرارتی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، قیمت به صرفه اشاره کرد.

متریال آب بندی نما در شیراز

جمع بندی

آب بندی نمای ساختمان یک عملیات حرفه ای به شمار می رود که بایستی توسط افراد متخصص و زبردست انجام شود. در غیر این صورت نمی توان انتظار مقاومت و استحکام سازه را داشت. مجموعه برکه به همین منظور تاسیس شده و تمامی خدمات مرتبط در زمینه آب بندی ساختمان را به شما عزیزان ارائه می کند. در این مقاله به توضیح  آب بندی نما شیراز و نکات مهم درباره آن پرداختیم.

مجموعه مهندسی برکه با در اختیار داشتن کادر مجرب و ابزار پیشرفته در زمینه آب بندی نما رشت، شیراز، اصفهان و … فعالیت می کند. این مجموعه با سال ها تجربه در زمینه ارائه خدمات آب بندی و مرتبط با آب در ساختمان، سعی در جلب رضایت مشتریان خود داشته است. هموطنان عزیز در شهر شیراز می توانند برای دریافت خدمات آب بندی نما شیراز با همکاران ما تماس بگیرند.

سوالات متداول

آب بندی نمای ساختمان چیست؟

آب بندی نمای ساختمان به روش هایی گفته می شود که به منظور جلوگیری از نفوذ آب، سرما و گرما به داخل بنا انجام می گردد.

آب بندی نمای ساختمان در شیراز چگونه به حفظ ظاهر بنا کمک می کند؟

یکی از مزایای آب بندی نما شیراز، زیبا سازی ظاهر نمای ساختمان است. چرا که جلوگیری از ورود آب به داخل بنا باعث استحکام سنگ های نمای ساختمان می شود و طول عمر آن را افزایش می دهد. همچنین آب بندی نما مانع تجمع آلودگی در درزها و شکاف ها می شود و ظاهر یکدست تری به بنا می بخشد. در صورتی که آب بندی نما انجام شود، می توان از شوره زدن و تخریب تدریجی مصالح نما نیز جلوگیری کرد.

چرا نماهای سنگی نیاز به آب بندی پیدا می کنند؟

اغلب نماهای سنگی به دلیل عدم وجود بندکشی مناسب، آب را به داخل ساختمان هدایت می کنند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 36

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *