loader image

آب بندی استخر در مشهد

خانه | خدمات آب بندی استخر | آب بندی استخر در مشهد

فهرست مطالب

آب بندی استخر در مشهد

مشهد از لحاظ وسعت دومین شهر بزرگ ایران به شمار می‌رود که جمعیتی نزدیک به 3 میلیون نفر را در خود جای داده است. استخرها از اماکن تفریحی و ورزشی محبوب شهر مشهد هستند که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به استخر ارمغان، آستان قدس، سجاد و کارگران مشهد اشاره کرد. همچنین مشهد تولیدکننده 7% از کل محصولات کشاورزی کشور است.

بسیاری از کشاورزان در سال‌های اخیر به دلیل وجود مشکل کم‌آبی به احداث استخرهای ذخیره آب روی آورده‌اند. بنابراین استخرها به غیر از جنبه تفریحی و ورزشی در کشاورزی این شهر نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. آب بندی استخر در مشهد یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از هدر رفتن آب به شمار می‌روند.

اهمیت آب بندی استخر خانه‌های ویلایی در مشهد

اهمیت آب بندی استخر خانه‌های ویلایی در مشهد

درست است که در یک دهه اخیر بسیاری از افراد به آپارتمان‌نشینی در مناطق مرکزی شهر مشهد روی آورده‌اند، اما هنوز می‌توانید در مناطق مختلف این شهر خانه‌های ویلایی فراوانی را پیدا کنید. از سوی دیگر، بسیاری از اهالی شهر مشهد در سال‌های اخیر به ویلاسازی در حاشیه این شهر روی آورده‌اند تا بتوانند تعطیلات خود را به دور از فضای شلوغ و پر سروصدای شهری سپری کنند. طرقبه، شاندیز، گلمکان، گلبهار و سه راه فردوسی از جمله مناطقی هستند که خانه‌های ویلایی فراوانی در آن‌ها وجود دارند.

در بسیاری از این ویلاها استخرسازی صورت گرفته است. اما نکته‌ای که بسیاری از سازندگان این ویلاها به آن بی‌توجه هستند، این است که بتن به تنهایی نمی‌تواند از نفوذ و هدر رفتن آب جلوگیری کند. در چنین مواقعی است که نقش آب بندی استخر در مشهد برای جلوگیری از صادر شدن قبض‌های آب نجومی بیش از پیش به چشم ما خواهد آمد. شما می‌توانید برای آب بندی استخر مشهد از خدمات مجموعه برکه استفاده کنید. کارشناسان ما برای آب بندی استخر خانه‌های ویلایی از بهترین متریال‌های موجود استفاده می‌کنند.

استخر مجتمع‌های مسکونی بزرگ مشهد به آب بندی نیاز دارند

همان‌طور که اشاره کردیم، شهر مشهد پس از تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر ایران شناخته می‌شود و جمعیت آن در سال‌های اخیر به بیش از 3 میلیون نفر رسیده است. شاید بتوان یکی از دلایل افزایش ساخت‌وساز مجتمع‌های مسکونی بزرگ در مشهد را همین افزایش جمعیت دانست.

محله‌های باهنر، هفت تیر و دانشجو از محله‌های مدرن شهر مشهد به شمار می‌روند که ساخت‌وسازهای انبوهی در آن‌ها انجام شده است. بسیاری از این مجتمع‌های مسکونی بزرگ دارای استخرهای اختصاصی هستند که به تعمیر، نگهداری و آب بندی نیاز دارند. آب بندی استخر با استفاده از چسب‌ها و مواد نانو از جمله روش‌های آب بندی استخر در مشهد هستند.

آب بندی استخرهای ذخیره آب برای کشاورزی در مشهد

آب بندی استخرهای ذخیره آب برای کشاورزی در مشهد

کم‌آبی و خشکسالی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی کشاورزان ایرانی در چند سال اخیر بوده است. در بسیاری از موارد، حتی با وجود احداث سدهای بزگی مانند سد فریمان، شاهی، نادری و … در سطح استان خراسان رضوی، حجم زیادی از محولات کشاورزان به دلیل کمبود آب خشک شده و از بین رفته است. به همین علت بسیاری از کشاورزان بومی شهر مشهد برای پیشگیری از این مشکل و تامین منابع آبی مورد نیاز خود برای کشت محصول، استخرهایی را احداث کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت آب بندی استخر در مشهد جلوگیری از هدر رفت آب همین استخرهای کشاورزی است. همان‌طور که اشاره کردیم، نزدیک به 7% از محصولات کشاورزی ایران در شهر مشهد کشت می‌شوند و کمبود آب می‌تواند ضررهای سنگینی را به صنعت کشاورزی این شهر وارد کند. شما کشاورزان عزیز می‌توانید با استفاده از خدمات آب بندی شرکت برکه از هدر رفتن آب ذخیره شده در استخرهای خود جلوگیری کنید. در مجموعه ما، شما بهترین خدمات را با کمترین قیمت ممکن دریافت خواهید کرد.

آب بندی استخرهای بزرگ تفریحی و ورزشی در مشهد

آب بندی استخرهای بزرگ تفریحی و ورزشی در مشهد

یکی از تفریحات اصلی مردم شهر مشهد رفتن به استخر و پارک‌های آبی بزرگ این شهر است. همچنین بسیاری از گردشگرانی که برای زیارت و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی مشهد به این شهر بزرگ سفر می‌کنند، علاقه دارند که برای بیرون کردن خستگی از تن خود به یکی از این استخرها و مجموعه‌های آبی سر بزنند و در کنار اعضای خانواده اوقات خوشی را بگذارنند.

علاقه زیاد مردم برای رفتن به استخرهای شهر مشهد باعث می‌شود که این استخرها به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز داشته باشند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که مدیران و صاحبان این استخرها باید به آن توجه کنند، آب بندی استخر است. آب بندی استخر مشهد یکی از عواملی است که می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها ی نگهداری استخر و کاهش میزان مصرف آب شود. استفاده از چسب آب بندی استخر مشهد یکی از بهترین روش‌ها برای آب‌بندی این مجموعه‌های تفریحی و ورزشی بزرگ است.

بهترین روش‌ها برای آب بندی استخر مشهد

بهترین روش‌ها برای آب بندی استخر مشهد

اب بندی استخر در مشهد یکی از روش‌های ساده و مقرون‌به‌صرفه برای جلوگیری از نشتی آب و به هدر رفتن این منبع طبیعی ارزشمند است. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به بودجه، نوع و ضخامت بتن، سازه استخر و نیاز خود، روش مناسب‌تر را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که برای آب بندی استخر مشهد به روش صحیح شما باید از تجربه افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید. به همین منظور می‌توانید برای کسب مشاوره با کارشناسان ما در مجموعه برکه تماس بگیرید.

تماس با برکه

روش‌های متداول برای آب‌بندی استخر عبارتند از:

  • کاشی‌کاری استخر
  • آب‌بندی با استفاده از مواد نانو
  • استفاده از رنگ و روکش برای آب‌بندی استخر
  • ایزوگام و قیرگونی برای آب بندی استخر در مشهد
  • آب بندی استخر به وسیله رزین
  • آب‌بندی استخر با استفاده از رنگ لاستیکی
  • عایق‌کاری با استفاده از ژل میکروسیلیس
  • استفاده از چسب آب بندی
  • اندودکاری استخر برای آب‌بندی
  • آب‌بندی استخرها با روش ژئوممبرین

آب بندی استخر مشهد با استفاده از مواد نانو

چسب نانو یکی از بهترین متریال‌های موجود برای آب‌بندی استخرها است. چسب‌های نانو را با نام چسب آب‌گریز نیز می‌شناسند. این چسب مایع شیری رنگ بوده و پس از خشک شدن روی سطح مورد نظر به صورت بی‌رنگ در می‌آید. از مهم‌ترین ویژگی‌های چسب نانو می‌توان به مقاوت در برابر تغییرات دمایی و آتش‌سوزی اشاره کرد. شما می‌توانید برای آب‌بندی انواع سطوح عمودی و افقی استخرها در شهر مشهد از این مواد نانو استفاده کنید. این چسب از پلیمرهای تقویت‌شده تولید شده است و به سادگی به سطوح مختلف سیمانی و بتنی می‌چسبد.

آب بندی استخر مشهد با استفاده از مواد نانو

آب‌بندی استخرها با استفاده از رنگ و روکش

آب بندی استخر در مشهد با استفاده از انواع رنگ و روکش روشی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی به شمار می‌آید. در این روش، تمام نقاط استخر را با استفاده از رنگ مورد نظر رنگ‌امیزی می‌کنند. البته برای استفاده از این روش باید اطمینان حاصل کرد که رنگ در خشک‌ترین حالت ممکن قرار دارد. قبل از شروع فرایند رنگ‌آمیزی و آب‌بندی باید تمامی قسمت‌های آسیب‌دیده را ترمیم و بازسازی کرد. به یاد داشته باشید که برای رنگ‌امیزی مجدد استخر حتما بید رنگ قبلی ر از روی سطوح مختلف آن پاک کنید.

برای آب بندی استخر مشهد از سه نوع رنگ استفاده می‌شود که عبارتند از:

  • رنگ‌های سیمانی: گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه بریا آب‌بندی استخرهای بتنی
  • رنگ‌های پلیمری کلردار: کارایی بیشتر، خاصیت چسبندگی بالاتر و مقاومت در برابر نفوذ آب
  • رنگ‌های اکریلیک: رنگ‌هایی با دوام نسبتا کم در حدود 5 تا 10 سال که نیاز به تعویض دارند

ایزوگام و قیرگونی برای ایزولاسیون استخرها در مشهد

می‌توان گفت که ایزوگام و قیرگونی یکی از متداول‌تری روش‌ها برای آب‌بندی استخر هستند. در دسترس بودن و سهولت در اجرا از جمله عوامل محبوبیت این روش آب‌بندی به شمار می‌آیند. برای آب بندی استخر در مشهد با استفاده از این روش، سطح زیرین استخر باید از جنس سیمان بوده و از سطح صاف، مقاومت سایشی و دوام بالایی برخوردار باشد. به این صورت سطح آب‌بندی در صورت استفاده طولانی مدت تخریب نخواهد شد. البته استفاده از ایزوگام و قیرگونی برای آب‌بندی استخر در مناطقی که شرایط آب‌وهوایی نامساعدی دارند، گزینه مناسبی نیست. زیار بارش مداوم باران باعث تخریب سطح زیرین این عایق می‌شود.

ایزوگام و قیرگونی برای ایزولاسیون استخرها در مشهد

اندودکاری؛ روشی سنتی برای ایزولاسیون استخرها

اندودکاری یکی از روش‌های کلاسیک برای آب‌بندی استخر مشهد است که باید توسط افراد متخصص و باتجربه اجرا شود. این روش با وجود قدیمی بودن مزایای بسیاری دارد. برای اندودکاری از نوعی خمیر با ترکیباتی مانند گچ، آهک، ماسه و آب استفاده می‌شود. این خمیر با شرایط آب‌وهوایی مختلف سازگار است و از نشت آب در استخرها جلوگیری می‌کند. معمولا از این ماده برای پر کردن منافذ ایجادشده در دیواره یا کف استخرهای مختلف استفاده می‌شود.

چسب آب بندی استخر مشهد؛ محصولی ساده و مقرون به صرفه

چسب آب بندی استخر مشهد؛ محصولی ساده و مقرون به صرفه

روش‌های ایزوگام و قیرگونی به دلیل بروز مشکلات فنی، فرسودگی با سرعت نسبتا زیاد و احتمال نشت آلودگی آن‌ها به داخل آب یا بروز آتش‌سوزی، امروز کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. حالا روش‌های ساده‌تری وجود دارند که شما می‌توانید به کمک آن‌ها آب بندی استخر در مشهد را در کوتاه‌ترین زمان و با بهترین قیمت ممکن انجام دهید. چسب آب‌بندی استخر یکی از محصولات جدیدی است که از آن برای ایزولاسیون انواع استخرها استفاده می‌شود. اگر قصد خرید چسب آب بندی استخر مشهد را دارید، کارشناسان ما در محموعه برکه می‌توانند به شما کمک کنند.

مهم‌ترین مزایای استفاده از چسب آب‌بندی عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر نشت آب و نفوذ رطوبت
  • مقاومت در برابر شرایط جوی و اشعه UV خورشید
  • جایگزینی مناسب برای متریال‌های قدیمی مانند مواد نفتی، قیرگونی، ایزوگام و …
  • کمک به افزایش مقاومت و استحکام سازه استخر
  • مقرون به صرفه بودن چسب آب‌بندی در مقایسه با سایر متریال‌های موجود

عوامل موثر بر هزینه آب‌بندی استخرها در شهر مشهد

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد مختلف برای ایزولاسیون استخرها به هزینه‌های انجام این کار مربوط می‌شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که هزینه آب‌بندی استخر بالا است، اما اینگونه نیست. ما با آب بندی استخر در مشهد می‌توانید از بسیاری از هزینه‌های تعمیر و نگهداری اضافی جلوگیری کنید. اما سوالی که ممکن است برای شما نیز به وجود بیاید، این است که چه عواملی هزینه آب‌بندی استخر را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

نوع متریال مورد استفاده برای آب‌بندی

اولین و مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بر هزینه‌های شما برای آب‌بندی استخرها در شهر مشهد تاثیرگذار باشد، بحث انتخاب متریال است. شما برای اجرای روش‌های مختلف آب‌بندی باید از متریال متفاوتی استفاده کنید که همین امر می‌تواند باعث افزایش یا کاهش هزینه‌های شما شود. جدیدا بسیاری از افراد برای مدیریت هزینه‌های آب‌بندی به سراغ استفاده از چسب‌های آب‌بندی رفته‌اند.

نوع متریال مورد استفاده برای آب‌بندی

مساحت استخر

مساحت و ابعاد استخر از دیگر عواملی است که هزینه آب بندی استخر در مشهد را تحت‌تاثر قرار می‌دهد. به عنوان مثال، هزینه آب‌بندی یک استخر ورزشی عمومی از هزینه آب‌بندی استخرهای کوچک ویلاهای شخصی بیشتر خواهد بود. چرا که مساحت استخرهای عمومی از استخرهای شخصی بیشتر است و برای آب‌بندی آن‌ها باید از متریال بیشتری استفاده کرد.

آب بندی استخر در مشهد برای جلوگیری از هدر رفت آب

در سال‌های اخیر، کشور ما با مشکل کم‌آبی مواجه بوده که همین امر بسیاری از افراد را به فکر آب‌بندی استخرها انداخته است. شما می‌توانید برای آب‌بندی استخرهای شخصی، عمومی و کشاورزی، آب بندی استخر خاکی، آب بندی استخر گرگان و … از روش‌های مختلفی استفاده کنید که هر یک مزایای خود را دارند. مجموعه برکه یکی از برترین مجریان آب‌ بندی استخر در مشهد است که برای آب‌بندی از نیروهای متخصص و باتجربه استفاده می‌کند. شما می‌توانید برای آب‌بندی استخرهای خود در کلانشهر مشهد با کارشناسان ما در مجموعه برکه تماس بگیرید.

مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای آب‌بندی استخر کدام است؟

استفاده از چسب‌های آب‌بندی از روش‌های مقرون به صرفه برای آب‌بندی استخر هستند. البته شما نباید فقط قیمت را در نظر بگیرید و باید به کیفیت هم اهمیت دهید.

بهترین راه برای آب‌بندی استخرهای کشاورزی کدام است؟

آب‌بندی استخر با روش ژئوممبرین بهترین و اقتصادی‌ترین گزینه برای آب‌بندی استخرهای کشاورزی است.

استفاده از روش کاشی‌کاری برای آب‌بندی استخر چه مزایایی دارد؟

روش کاشی‌کاری نه تنها از نشتی آب جلوگیری می‌کند، بلکه ظاهر زیبایی را به استخرهای خصوصی می‌بخشند و نظافت آن‌ها بسیار ساده‌تر خواهد بود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 48

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *