loader image

آب بندی استخر گرگان

خانه | خدمات آب بندی استخر | آب بندی استخر گرگان

تمامی انواع استخرهای شما در شهر گرگان به ایزولاسیون نیاز دارند

گرگان مرکز استان گلستان، شهری زیبا و یکی از مقصدهای محبوب گردشگران در کشور است. در این شهر استخرهای فراوانی از انواع استخرهای ویلا، استخرهای مجتمع‌های مسکونی، استخرهای شنای عمومی، استخرهای ذخیره آب کشاورزی و نیز استخرهای مزارع پرورش ماهی وجود دارند. عایق بندی این استخرها یکی از فرآیندهای مهم در ساخت و نگهداری آن‌ها است. ما در مجموعه برکه به‌عنوان یکی از برترین مجموعه‌های آب بندی استخر گرگان خدمات ایزولاسیون این استخرها با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهیم.

تمامی انواع استخرهای شما در شهر گرگان به ایزولاسیون نیاز دارند

چرا استخرهای خانگی و عمومی در گرگان نیاز به آب بندی دارند؟

یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها در زمان ساخت استخر در گرگان این است که بدانیم این سازه‌ها معمولا در معرض دو نوع آب هستند؛ یکی آب منابع زیرزمینی و دیگری آب استخر. آب منابع زیرزمینی ماهیتی تهاجمی دارند و می‌توانند هم سازه را از بیرون تخریب کنند و هم ممکن است این آب وارد محیط استخر شود که شرابط بهداشتی آب استخر را تهدید می‌کند. از سوی دیگر آب داخل استخرها نیز دارای کلر هستند و کلر می‌تواند تاثیرات شیمیایی مخربی بر روی سازه داشته باشد. بنابراین تمامی استخرها در شهر گرگان و شهرهای همجوار نیاز به ایزولاسیون دارند.

تماس با برکه

آب بندی استخر خانگی و ویلا در گرگان

گرمای هوا در فصل تابستان در گرگان گاهی تا 41 درجه می‌رسد و این گرما در کنار رطوبت بالا واقعا آزاردهنده است. در چنین شرایطی دسترسی سریع به یک استخر لوکس در محیط مجتمع مسکونی و یا ویلا یک گزینه بی‌نظیر است. امروزه حتی این امکان وجود دارد که در یک حیاط نه‌چندان بزرگ نیز استخرهایی کوچک اما کاربردی و زیبا ایجاد کنیم. اما تمامی این استخرها نیاز به ایزولاسیون دارند. ما در مجموعه برکه به‌عنوان برترین مجموعه آب بندی استخر گرگان، این کار را به بهترین روش‌ها متناسب با نوع سازه استخر شما انجام می‌دهیم.

آب بندی استخر خانگی و ویلا در گرگان

آب بندی استخر عمومی شنا در گرگان

شهر گرگان دارای جمعیتی در حدود 500 هزار نفر است و همچنین یکی از شهرهای محبوب گردشگران به‌شمار می‌آید. به‌همین دلیل هم مجموعه‌های تفریحی و ورزشی زیادی در این شهر احداث شده‌اند. از جمله این مجموعه‌ها می‌توان به استخرهای شنا اشاره کرد.

برخی از استخرهای مشهور این شهر عبارتند از:

  • استخر غدیر
  • استخر ایثار
  • استخر شقایق
  • استخر طلائیه
  • استخر کیانی
  • استخر کوثر
  • استخر معلم

تمامی استخرها و پارک‌های آبی برای پیشگیری از تخریب سازه و افزایش طول عمر آن و همچنین کاهش هدررفت آب به عایق‌بندی نیاز دارند. بهتر است این کار در همان زمان ساخت استخر انجام شود. اما انجام مراحل عایق بندی استخر در گرگان و یا آب بندی استخر کرج بعد از احداث و استفاده نیز ممکن است. برای مثال مجموعه برکه این آمادگی را دارد که شکاف‌ها و درزهای موجود در استخر را ارزیابی کند و با استفاده از بهترین محصولات، کار درزگیری و سپس آب بندی تمام استخر را انجام دهد.

آب بندی استخر ذخیره آب کشاورزی در گرگان

در اردیبهشت ماه سال جاری، زنگ خطر کم‌آبی به‌دلیل کاهش 60 درصدی ذخیره آب سدها در گرگان و استان گلستان به‌صدا در آمد. بنابراین این یک تصور اشتباه است که استان شمال کشور با این مشکلات دست‌وپنجه نرم نمی‌کنند. این مشکل برای آب مورد استفاده برای کشاورزی نیز وجود دارد. به‌همین دلیل در بسیاری از نقاط اطراف گرگان و شهرستان‌های استان گلستان، کشاورزان و باغداران برای حل مشکل کم‌آبی در مواقع بحرانی، استخرهای ذخیره آب کشاورزی را احداث می‌کنند.

استخرهای ذخیره آب کشاورزی در گرگان دارای سه نوع مدفون، نیمه‌مدفون و سطحی هستند. در استخرهای مدفون، لبه استخر کمی بالاتر از سطح قرار دارد و آب توسط پمپ‌ها تخلیه می‌شود. استخرهای نیمه‌مدفون استخرهایی هستند که هم به خاک‌برداری نیاز دارند و هم لبه آن‌ها از سطح خاک بالاتر است. استخرهای سطحی نیز کاملا روی سطح زمین احداث می‌شوند. آب بندی استخر کشاورزی در گرگان همچنین به نوع سازه آن بستگی دارد.

آب بندی استخر ذخیره آب کشاورزی در گرگان

انواع این استخرها را از نظر سازه مرور می‌کنیم:

  • استخر آجری با سیمان: برای عایق بندی می‌توان از چسب کاشی و چسب بتن استفاده کرد
  • استخر بتنی: امکان استفاده از انواع رزین‌ها، چسب‌ها و محصولات دیگر
  • استخر خاکی: امکان استفاده از ژئوممبران و برخی از روش‌های دیگر
  • استخر سنگ و سیمان: امکان استفاده از عایق ایزوگام و …

اهمیت برنامه‌ریزی برای آب بندی استخر در گرگان

اگر در حال تصمیم‌گیری و اقدام برای ساخت یک استخر در گرگان هستید، پیشنهاد می‌کنیم که یک تحقیقات همه‌جانبه داشته باشید و یا این کار را به یک مجموعه متخصص و حرفه‌ای در این زمینه بسپارید. زیرا آب بندی اگر از همان مراحل اولیه ساخت در نظر گرفته شود نتایج بهتری خواهد داشت. برای مثال شما می‌توانید از مکمل‌های بتن برای افزایش خاصیت ضدآب در بتن استفاده کنید. همچنین ورق‌های پلیمری وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در درون لایه‌های بتن قرار داد. از سوی دیگر در زمان کار گذاشتن چراغ، لوله‌ها و اتصالات و تجهیزات استخر می‌توانید از انواع محصولات عایق‌بندی استفاده کنید.

اهمیت برنامه‌ریزی برای آب بندی استخر در گرگان

مزایای آب بندی انواع استخر در شهر گرگان

بدون شک یک لایه ملات سیمان نمی‌تواند در برابر نفوذ آب استخر عایق باشد. این مساله حتی در مورد استخرهای بزرگ با سازه بتنی نیز صادق است. زیرا آب به‌ویژه در استخرهایی با عمق بالا، فشار بسیار زیادی را به سطوح سازه وارد می‌کند. بنابراین به‌تدریج امکان تخریب بتن و ایجاد شکاف‌های ریز در آن وجود دارد.  در ادامه برخی از مزایای آب بندی استخر را با هم مرور می‌کنیم.

پیشگیری از آسیب به بتن و لایه‌های ملات سیمان

بتن دارای ساختاری متخلخل است. این یعنی آب می‌تواند به ساختار آن نفوذ کند. این مساله در مورد یک پاسیو یا بالکن چندان دردسرساز نیست، زیرا در این محیط‌ها ارتباط مستقیم و مداوم با آب وجود ندارد. ما در انواع استخر بتنی، آب و مواد شیمیایی می‌توانند باعث بروز مشکلاتی مانند پوسته پوسته دیوارها و کف شوند. یک عایق آب بند، می‌تواند از ارتباط مستقیم آب و مواد شیمیایی درون آن با سطوح بتنی و سیمانی پیشگیری کند.

پیشگیری از آسیب به بتن و لایه‌های ملات سیمان

حفظ زیبایی استخر

بروز ترک‌ها و شکاف‌ها در دیواره سازه استخر، باعث کاهش زیبایی آن می‌شود. در مورد استخرهای کاشی‌کاری شده نیز نفوذ آب باعث شل شدن و افتادن کاشی‌ها می‌شود. بنابراین با استفاده از محصولات عایق می‌توانید زیبایی ظاهر استخر را حفظ کنید.

افزایش طول عمر سازه استخر

یک استخر شنا در حالت عادی قبل از نیاز به تعمیر تا 25 سال یا بیشتر عمر می‌کند. اما در صورت عدم استفاده از راهکارهای آب بندی، عمر سازه کاهش می‌یابد و طی همین مدت نیز ممکن است مجبور به صرف هزینه‌های زیاد برای تعمیرات شوید.

نکات کاربردی برای آب بندی استخر در گرگان

تمامی استخرها تحت فشار ثابت آب قرار می‌گیرند و ازاین‌رو نیاز به ضد آب شدن است. با توجه به این موضوع، باید مطمئن شوید که از بهترین عایق رطوبتی برای استخر استفاده می‌کنید. اما مساله فقط در مورد انتخاب عایق نیست بلکه باید نکات مختلفی را نیز در نظر بگیرید.

نکات کاربردی برای آب بندی استخر در گرگان

برخی نکات مهم را در این زمینه با هم مرور می‌کنیم:

  • شکاف‌ها و ترک‌های لانه‌زنبوری از جمله دشمنان مداوم و پرشمار استخرها هستند که در بدنه استخر و کف استخر ایجاد می‌شوند. بنابراین پیش از اقدامات عملی برای عایق کاری استخر در گرگان باید کف و دیوارهای استخر را بررسی کنید و نقاط نیازمند به درزگیری را شناسایی کنید
  • همان‌طور که برای اعمال رنگ روی سطوح مختلف باید سطحی تمیز و صاف داشته باشیم، در زمان عایق‌بندی نیز باید سطوح استخر را کاملا تمیز کنید و رسوبات سطحی و جلبک‌ها را پاک کنید تا مواد عایق بتوانند به‌خوبی به بدنه سازه بچسبند
  • یکی از نکات مهم آب بندی استخر این است که حتما تمامی نواحی اطراف اتصالات، درزها، گوشه‌ها، بندها و … به‌درستی آب بندی شوند
  • انتخاب محصول ضد آب باکیفیت نیز بخش بسیار مهمی از کار است. محصول باید نحوه اعمال آسانی داشته باشد، بادوام باشد و بتواند فشار هیدرواستاتیک را تحمل کند. نکته بسیار مهم دیگر این که این محصول باید غیرسمی باشد
  • در زمان اعمال محصول ضد آب حتما دستورالعمل ارائه شده توسط تولیدکننده محصول را مطالعه کنید. برای مثال برخی از این محصولات دارای پرایمر و محصول ثانویه هستند و تقدم و تاخر اعمال آن‌ها اهمیت دارد
  • برای پر کردن آب استخر عجله نکنید و مطابق دستورالعمل به محصول عایق برای خشک شدن فرصت بدهید

نحوه آب بندی استخر کشاورزی با ژئوممبران

ژئوممبران نوعی پوشش ساخته شده از مواد پلیمری مانند پلی وینیل کلراید و پلی اتیلن است. با استفاده از ورق‌های ژئوممبران می‌توان بدون نیاز به ساخت سازه‌های بتنی، سنگی و آجری، یک استخر ضدآب خاکی ساخت. این ورق‌ها دارای مزایایی مانند: مقاومت بالا در برابر فشار آب، مقاومت در برابر نور آفتاب و مقاومت در برابر خزه و جلبک هستند.

نحوه آب بندی استخر کشاورزی با ژئوممبران

مراحل ساخت یک استخر خاکی با این ورق‌ها عبارتند از:

  • طراحی استخر: این مرحله شامل نقشه‌برداری، انتخاب مکان مناسب، بررسی لایه‌های خاک، طراحی برای لوله‌گذاری و مواردی از این دست می‌شود
  • عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی: در مرحله خاک‌برداری روش خاک‌برداری مناسب مانند روش شیبدار انتخاب و اجرا می‌شود و در صورت نیاز کار خاک‌ریزی نیز انجام می‌شود
  • تسطیح خاک: در این مرحله، سطوح از سنگ‌ها و کلوخ‌های درشت پاک می‌شوند و مکان مناسب برای نصب لوله‌ها انتخاب و آماده‌سازی می‌شوند. همچنین در صورت نیاز در برخی نقاط، ملات‌ریزی انجام می‌شود
  • نصب ورق‌های ژئوممبران: ورق‌های ژئوممبران دارای انواع مختلف از ترکیبات و نیز از نظر ضخامت هستند. بهترین نوع متناسب با نیازهای استخر و شرایط محیطی انتخاب، خریداری و نصب می‌شود
  • مراحل پایانی: از مراحل دیگر احداث استخر ذخیره آب کشاورزی با ژئوممبران می‌توان به فنس‌کشی و آبگیری اشاره کرد

نحوه آب بندی استخر در گرگان با روش اندودکاری

اندودکاری یکی از فرآیندهای قدیمی و پرکاربرد در صنعت ساختمان است. اندودکاری انواع مختلفی دارد و متناسب با نوع آن برای محافظت از سازه در برابر عواملی مانند رطوبت و عوامل جوی، حشرات و ایجاد یک سطح صاف برای مراحل بعد ساخت استفاده می‌شود. در ساخت اندودها از مصالح و مواد مختلفی مانند: گچ، سیمان، آهک و … استفاده می‌شود.

نحوه آب بندی استخر در گرگان با روش اندودکاری

روش اندودکاری

اندودکاری استخر روشی ارزان‌قیمت است اما میزان مقاومت اندود در برابر فشار و نفوذ آب به‌اندازه روش‌های دیگر نیست. با این حال در صورتی که می‌خواهید از این روش استفاده کنید می‌توانید با استفاده از برخی از مواد ضدآب در اندود، خاصیت ضدآب را افزایش دهید.

برای مثال یک اندود مناسب ضد رطوبت را می‌توان با استفاده از این مواد ایجاد کرد:

  • کاهش وزن اندود با استفاده از دانه‌های پلی استایرن
  • افزایش مقاومت اندود در برابر نفوذ آب و پوشانندگی و چسبندگی بیشتر با استفاده از متیل سلولز
  • کاهش زمان گیرش ملات و روان شدن مناسب با استفاده از سیمان پرتلند

جالب است بدانید این نوع از اندود به‌عنوان یک اندود عایق در برابر رطوبت و صدا در بخش‌های مختلف ساختمان‌ها نیز کاربرد دارد. همچنین این اندود باید در چند مرحله و به‌صورت چند لایه اعمال شود. ضخامت مجموع لایه‌ها نیز می‌توان به 8 سانتی‌متر برسد.

نحوه ایزولاسیون با استفاده از چسب آب بندی استخر در گرگان

چسب آب بندی استخر یکی از محصولات مناسب برای عایق‌کاری است که در انواع پودری و خمیری در دسترس است. ما در مجموعه برکه می‌توانیم با استفاده از انواع این چسب‌ها کار عایق‌کاری استخرهای شنای عمومی، خانگی و ویلایی و استخرهای ذخیره آب بتنی را انجام دهیم. این چسب‌ها نفوذپذیری سازه استخر در برابر آب را تا حد بسیار بالایی افزایش می‌دهند. مزیت دیگر این محصولات در این است که می‌توانند مقاومت سازه را در برابر فشار و عوامل محیطی دیگر نیز افزایش دهند.

ایزولاسیون با استفاده از چسب آب بندی استخر روش‌های مختلفی دارد که آن‌ها را مرور می‌کنیم:

  • در صورتی که احداث استخر انجام شده است و دیگر به کاشی‌کاری یا سیمان‌کاری مجدد نیازی نباشد، چسب مایع آب بندی با استفاده از ابزارهایی مانند فرچه رنگ‌کاری اعمال می‌شود و برای این کار می‌توان چسب خمیری را با اندکی آب رقیق و اعمال کرد
  • اگر در مرحله کاشی‌کاری استخر برای اولین‌بار یا کاشی‌کاری مجدد باشید می‌توانید چسب آب بندی را به ملات سیمان و پودر سنگ اضافه کنید. بنابراین ملات شما به ملاتی ضدآب تبدیل می‌شود و چسبندگی آن نیز افزایش می‌یابد
  • اگر در مرحله سیمان‌کاری دیواره و کف استخر هستید، می‌توانید چسب آب بندی را به ملات ماسه و سیمان استفاده کنید تا زیرسازی شما نیز دارای خاصیت ضدآب باشد.

نحوه ایزولاسیون با استفاده از چسب آب بندی استخر در گرگان

آب بندی استخر در گرگان با استفاده خدمات مجموعه برکه

گروه مهندسی برکه یکی از فعال‌ترین مجموعه‌ها برای ارائه خدمات طراحی و اجرای سازه انواع استخر و نیز ارائه خدمات آب بندی استخر در گرگان و شهرستان استان گلستان است. ما در این مجموعه آب بندی انواع استخر شنای عمومی و خانگی، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی و … را برای شما با استفاده از بهترین مواد آب بندی انجام می‌دهیم. برای دریافت این خدمات و نیز خدمات مشاوره می‌توانید همین الان با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا آب بندی استخر در گرگان ضرورت دارد؟

تمامی انواع استخرها در صورت عدم آب بندی صحیح با مشکلاتی مانند بروز ترک‌ها در سازه، کاهش طول عمر سازه و هدر رفت آب مواجه می‌شوند. بنابراین آب بندی استخر در تمامی انواع استخرها در گرگان ضروری است.

آب بندی استخر چه مزایایی دارد؟

از مزایای آب بندی استخر می‌توان به حفظ زیبایی ظاهر استخر، افزایش طول عمر سازه، افزایش مقاومت سازه در برابر فشار هیدرواستاتیک و ... اشاره کرد.

اتصال ورق‌های ژئوممبران برای آب بندی استخر کشاورزی چگونه انجام می‌شود؟

اتصال این ورق‌ها با استفاده از جوش حرارتی انجام می‌شود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 50

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *