loader image

کف سازی حیاط

خانه | خدمات کف سازی | کف سازی حیاط

فهرست مطالب

کف سازی حیاط

کف سازی حیاط بسته به محیط در دسترس کاری بسیار حساس و حرفه‌ای است. بنابراین قصد داریم در این پست به نحوه کف سازی حیاط آپارتمان و موارد قابل توجه در آن بپردازیم.

تماس با برکه

چرا به محوطه سازی حیاط احتیاج داریم؟

در این بخش به مزایای داشتن یک کفپوش جهت کف‌ سازی حیاط خانه اشاره می‌کنیم. با مطالعه این قسمت به اهمیت فضا سازی برای ساخت یک حیاط ایده‌آل پی می‌بریم.

زیبایی شناسی محیط

ورودی خانه اولین بخشی است که افراد آن را می‌بینند به همین دلیل داشتن یک کفپوش می‌تواند جذابیت بصری کلی حیاط خانه شما را افزایش دهد. در نتیجه فضای بیرونی سازمان یافته و جذاب خواهد شد.

راحتی و امنیت

کفپوش می‌تواند یک سطح راحت و پایدار برای راه رفتن، نشستن یا استراحت شما و عزیزانتان فراهم ‌کند. در مقایسه با یک زمین ناهموار استفاده از یک کفپوش بادوام قطعاً تجربه دلپذیرتری خواهد بود. همچنین امنیت کودکان نیز تضمین می‌شود. زیرا روی یک سطح صاف بازی می‌کنند.

چرا به محوطه سازی حیاط احتیاج داریم؟

جلوگیری از لغزش

در نتیجه در روزهای بارانی با افزایش سطح رطوب هوا از لغزنده شدن کف حیاط جلوگیری می‌شود. همچنین با راه رفتن روی آنها برای سالمندان مشکلی پیش نمی‌آید و بروز حادثه برای سالخوردگان کاهش پیدا می‌کند.

افزایش عملکرد

با کف سازی حیاط، همه بخش‌های آن به خوبی مشخص می‌شود. همچنین می‌توانید راه ورودی و باغچه را از یکدیگر متمایز سازید. بنابراین کودکان برای بازی بخش خاص خود را دارند. با این کار بهره وری از فضای مورد نظرتان تا حد زیادی افزایش پیدا کرده، بخش‌های مختلف حیاط قابل استفاده خواهند شد و فضای مرده نخواهید داشت.

دوام و ماندگاری

 برخی از انواع کفپوش‌ها از جمله سنگفرش‌های بتنی یا سنگی در مقایسه با چمن طبیعی و مصنوعی یا خاک، دوام و مقاومت بیشتری در برابر سایش دارند. آنها ترافیک سنگین حاصل از رفت و آمد و شرایط آب و هوایی سخت را برای مدت طولانی‌تری تحمل می‌کنند. در نتیجه انتخابی مقرون به صرفه خواهند بود.

سهولت نگهداری

مصالح به کار رفته در انواع کفپوش مانند بتن، سنگفرش یا کامپوزیت در مقایسه با چمن طبیعی به نگهداری کمتری نیاز دارند. در نتیجه برای استفاده در فضای وسیع از جمله باغ گزینه مناسبی هستند. همچنین تمیز کردن، جارو کردن یا نگهداری آنها آسان‌تر است. بنابراین در زمان شما تا میزان زیادی صرفه جویی می‌شود.

افزایش ارزش ملک شما

فضا سازی حیاط می‌تواند یکی از موارد مهم و حائز اهمیت هنگام خرید و یا فروش ملک و آپارتمان باشد. بنابراین داشتن یک کفپوش با طراحی خوب و نصب مناسب آن می‌تواند ارزش ملک را تا حد زیادی ارتقاء دهد. همچنین این مورد می‌تواند حیاط خانه را برای خریداران و صاحبان بعدی، بالقوه جذاب‌تر کند و مطلوبیت فضای بیرون را افزایش دهد.

انواع کفپوش‌های موجود در بازار کدام‌اند؟

کف سازی حیاط آن را به مکانی دلپذیر برای پذیرایی از مهمانان یا استراحت با اعضای خانواده تبدیل می‌کند. در این بخش به انواع کفپوش‌ها جهت ساخت فضا و طراحی حیاط خانه اشاره می‌کنیم.

انواع کفپوش‌های موجود در بازار کدام‌اند؟

بتنی

اگر به دنبال یک گزینه ساده و متناسب با بودجه خودتان هستید، تیم مهندسی برکه، کفپوش بتنی را به شما پیشنهاد می‌دهد. زیرا بتن نسبتاً ارزان است و نیروی کار، نصب و اجرای این نوع کفپوش را به سهولت و در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد. در واقع افرادی که یک سطح کاملاً صاف می‌خواهند، از بتن استفاده می‌کنند.

اما ممکن است این مورد از نظر بصری کمتر از سایر گزینه‌ها، خلاقانه باشد. البته شما می‌توانید ضمن مشاوره با متخصصان برکه، قالب‌ها و رنگ‌های متنوعی برای کفپوش بتنی خود داشته‌باشید. همچنین در خصوص سایر خدمات همچون کف سازی روف گاردن، کف سازی ساختمان، پارکینگ و … اطلاعات لازم را کسب نمایید.

مزایای بتن

·                 ارزان‌تر از بسیاری از گزینه‌ها است.
·                 یک سطح صاف و ایده‌آل برای چیدمان مبلمان در حیاط فراهم می‌کند.
·                 نگهداری آن ساده است.

معایب بتن

·                 از نظر بصری به اندازه گزینه‌های دیگر خلاقانه نیست.
·                 با گذشت زمان ممکن است ترک بخورد.

بتن مهر شده

کفپوش بتنی مهر شده، کفپوشی با طرح‌ها و الگوهای متنوع است. این یک روش نسبتاً ساده برای داشتن طرح سنگفرش، آجر، سنگ و یا الگوهای هندسی مختلف است. اما مانند کفپوش‌های بتنی که در بالا به آن پرداختیم، نوع مهر شده آن نیز در طول زمان مستعد ترک خوردن خواهد بود. البته این مورد به شرایط آب و هوایی محل مورد نظر شما بستگی دارد.

مزایای بتن مهر شده

·                 از نظر بصری جذاب‌تر از بتن معمولی است.
·                 نسبتاً قیمت پایینی دارد.
·                 تنوع گسترده‌ای از الگوها و طرح‌ها برای انتخاب، در دسترس مشتریان است.

معایب بتن مهر شده

·                 نصب آن نیاز به تجربه دارد.
·                 به مرور زمان ترک خواهد خورد.

پیور

برای تهیه این نوع کفپوش حیاط که به طرح سنگفرش است از بتن یا خاک رس استفاده می‌شود. این نوع روش طراحی محوطه بیرونی، در رنگ‌های بسیار متنوعی موجود است و بعد از اتمام کار می‌توان روی سطح آن را با لایه سیلر پوشاند تا طول عمر آن‌ افزایش پیدا کند.

به این مورد توجه داشته‌ باشید که خاک رس نسبت به بتن ‌گران‌ تر است اما در برابر نور خورشید مقاومت بیشتری دارد. بنابراین می‌تواند ارزش سرمایه گذاری را برای محوطه سازی حیاط آپارتمان شما داشته‌باشد.

مزایای پیور

·                 در بسیاری از اشکال و رنگ‌های خلاقانه موجود است.
·                 با درزگیری، می‌توان طول عمر آنها را افزایش داد.
·                 سنگفرش‌های سفالی هرگز در برابر آفتاب آسیب نمی‌بینند.

معایب پیور

·                 نصب آن کمی پیچیده است.

سنگ طبیعی

سنگ طبیعی که به آن کفپوش فلگ استون نیز گفته می‌شود در شکل‌ها و اندازه‌های نامنظم در دسترس شما مخاطبان است. بنابراین اگر به دنبال این هستید که ظاهر حیاط خانه شما بتنی و یکنواخت نباشد، پیشنهاد تیم برکه استفاده از این نوع است. همچنین مشابه سنگفرش‌ پیور، سنگ طبیعی در زیر نور خورشید بسیار مقاوم است.

مزایای سنگ طبیعی

·                 هرگز در نور خورشید آسیب نمی‌بیند.
·                 ظاهری جذاب و طبیعی دارد.

معایب سنگ طبیعی

·                 نسبت به سایر موارد کمی گران‌تر است.
·                 فرآیند نصب صحیح آن نیاز به مهارت و تجربه دارد.

تراشه‌ای تزئینی

کفپوش‌ سنگریزه تراشه‌ای تزئینی به دلیل ظاهر طبیعی و روستایی، انتخاب محبوبی برای فضای حیاط است. این مورد نیز شامل خرده‌های شن گرد و کوچک است که در رنگ‌های مختلفی از جمله قهوه‌ای، خاکستری و قرمز در بازار موجود است.

مزایای تراشه‌ای تزئینی

·                 نصب آن نسبتاً آسان است.
·                 قیمتی مقرون به صرفه دارد.

معایب تراشه‌ای تزئینی

·                 این کفپوش می‌تواند کثیف شود.
·                 به مرور زمان نیاز است تا به دلیل راه رفتن روی آن، فواصل ایجاد شده را پر کنید.
·                 برای قرار دادن انواع کباب‌پزهای چرخدار یا مبلمان سنگین در حیاط ایده‌آل نیست.

مراحل کف سازی حیاط خانه شما

مراحل آماده سازی کف حیاط هم مانند کف سازی ساختمان بسته به پروژه شما و مصالح مورد نظرتان جهت استفاده می‌‌تواند متفاوت باشد. با این حال، گروه مهندسی برکه مراحل زیر را ارائه می‌دهند.

مراحل کف سازی حیاط خانه شما

مرحله اول

در قدم اول باید تصمیم بگیرید که قصد استفاده از کدام نوع کفپوش را خواهید داشت. در نتیجه عواملی مانند هدف بهره برداری از فضا، زیبایی شناسی و موارد مهم دیگر را که از سوی تیم برکه به شما پیشنهاد می‌شود را در نظر داشته‌باشید. همچنین باید به چالش‌های پیش رو نیز توجه کنید. بنابراین مرحله نخست به تجسم نوع چیدمان مورد علاقه شما اختصاص خواهد داشت.

مرحله دوم

در قدم دوم باید منطقه مورد نظر شما را از هر گونه زباله، گیاهان یا سازه‌های موجود که ممکن است مانع از روند ساخت و ساز شوند، پاکسازی کنیم. این مرحله معمولاً شامل از بین بردن چمن‌های قدیمی، علف‎های هرز، سنگ‌ها یا ریشه درختان از کف حیاط است.

مرحله سوم

در قدم سوم و در صورت نیاز باید کف حیاط تا عمق مورد نظر گودبرداری شود. زیرا ممکن است سطح اولیه کف حیاط کمی ناهموار باشد و برای تراز شدن این کار ضروری خواهد بود. همچنین این مورد برای ایجاد یک سطح هموار و قرار دادن هر لایه یا سازه اضافی که بعداً نصب می‌شود، مانند سیستم‎های زهکشی بسیار مهم است.

مرحله چهارم

در قدم چهارم، با ایجاد یک پایه ثابت، کف حیاط را پی‌ریزی می‌کنیم. این مرحله معمولاً شامل فشرده سازی خاک، به صورت دستی یا با کمک ماشین‌آلات سنگین، برای ایجاد یک سطح مقاوم است. سپس در صورت لزوم، برای بهبود پایداری و افزایش مقاومت کف حیاط، یک لایه سنگ خرد شده یا شن به آن افزوده می‌شود.

مرحله پنجم

در قدم پنجم، برای جلوگیری از جابجایی یا پخش شدن مواد سنگفرش یا سایر مصالح کفپوش در طول زمان، باید لبه‌ها ایمن سازی شوند. این امر با مواد پلاستیکی یا بتنی انجام می‌شود تا در طی ساخت کف جدید حیاط، مواد به‌طور یکنواخت روی سطح مورد نظر قرار بگیرند.

مرحله ششم

در قدم ششم باید بستر سازی انجام شود. بنابراین یک لایه از مواد بستر مانند ماسه یا شن‌ریزه روی پایه فشرده قرار می‌گیرد. این لایه به هموارتر شدن سطح کمک می‌کند. همچنین در هنگام نصب سنگفرش یا عناصر دیگر کفپوش سطح مستحکم می‌شود.

مرحله هفتم

در قدم هفتم باید مواد کفپوش انتخابی شما روی سطح مورد نظر با الگو و پیکربندی دلخواه نصب و اجرا شود. این مورد شامل انواع سنگفرش، ریختن بتن، مونتاژ کاشی‌های به هم پیوسته، یا هر روش دیگری است که برای فضای در دسترس‌ تان مناسب است.

مرحله هشتم

در قدم هشتم متخصصین گروه برکه اطمینان حاصل می‌کنند که هر بخش کفپوش جدیدتان به درستی تراز باشد تا سطح صاف و یکدستی ایجاد شود. همچنین ضمن بررسی کف، هرگونه درز و شکاف نیز پر می‌شود. با این کار از رشد هرگونه علف جلوگیری خواهد شد.

مرحله نهم

در قدم آخر سطح مورد نظر آب‌بندی می‌شود. البته برخی افراد ممکن است این مرحله را انجام ندهند اما با سرد شدن هوا و شروع بارندگی، ممکن است کف ساخته‌شده کیفیت مطلوبی نداشته‌باشد. به همین دلیل برای محافظت از کفپوش حیاط و افزایش زیبایی ظاهری آن، از درزگیر استفاده می‌شود. این مرحله به‌ویژه برای انواع خاصی از مواد کفپوش از جمله بتن و یا سنگ طبیعی کاربرد دارد.

نکات حائز اهمیت در فضا سازی حیاط خانه

موارد مهم در محوطه سازی حیاط و ایمن سازی کف، بسته به ترجیحات شخصی و ویژگی‌های خاص حیاط خانه شما می‌تواند متفاوت باشد. اما در این بخش به برخی از عناصر مهم رایج آن اشاره می‌کنیم.

درختان کم ارتفاع

درختان می‌توانند سایه، حریم خصوصی و زیبایی را برای حیاط شما فراهم کنند. آنها همچنین می‌توانند به‌عنوان بادگیر و زیستگاه پرندگان باشند. بنابراین با کاشت چند درخت مقاوم می‌توانید فضای مورد نظر را متحول سازید. البته به این مورد توجه کنید که ارتفاع آنها باید از دیوارهای خانه کوتاه‌تر باشند و به موقع هرس شوند.

چمن‌کاری

یک چمن به خوبی نگهداری شده و سالم می‌تواند به‌عنوان فضای باز برای فعالیت‌های تفریحی عمل کند. همچنین تداعی‌گر طبیعت و جنگل است. بنابراین کمک می‌کند تا حیاط آرامش‌بخش شود. البته آبیاری و مراقبت از آن ضروری است. به همین دلیل اغلب چمن مصنوعی به مخاطبان پیشنهاد می‌شود.

جزئیات زیبا

با نصب حوض‌ها، فواره‌ها یا آبشارها روی کف حیاط، آنها به نقطه کانونی فضای مورد نظرتان تبدیل می‌شوند. در نتیجه محیط را با طراوت می‌کنند و توجه پرندگان به آنها جلب می‌شود.

حصارکشی

با حصارکشی در کف حیاط، می‌توانید امنیت محیط را افزایش دهید. در نتیجه با استفاده از نرده روی کف حیاط محوطه سازی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

نورپردازی روی کف

نورپردازی یکی از مهم‌ترین موارد در کف سازی حیاط آپارتمان به شمار می‌رود و با تاریک شدن هوا، حیاط خانه را دلپذیرتر می‌کند. بنابراین با نصب چراغ‌های توکار روی کف می‌توانید فضایی مدرن، دنج و زیبا داشته‌باشید.

نحوه نگهداری از کفپوش حیاط

نحوه نگهداری از کفپوش حیاط

به‌طور منظم کف حیاط را با تمیز کردن، جارو کردن و از بین بردن هرگونه زباله یا لکه سالم نگهدارید. علاوه بر این، فضای مورد نظرتان را به‌صورت دوره‌ای بررسی کنید تا علائم آسیب یا فرسودگی آن به سرعت برطرف شود. بدین منظور می‌توانید از مشاوره گروه تخصصی برکه بهره‌مند شوید.

سخن پایانی ما

در این پست به موارد حائز اهمیت در کف سازی حیاط و کف سازی حیاط آپارتمان اشاره کردیم. شما می‌توانید ضمن مشاوره با تیم حرفه‌ای برکه، از خدمات مقرون به صرفه این مجموعه همچون کف سازی چمن، کف سازی پارکینگ، کف سازی زمین اسکیت و … بهره‌مند شوید.

چرا به یک کفپوش برای کف سازی حیاط نیاز داریم؟

حیاط بخش مهم ساختمان است. بنابراین در کف سازی حیاط آپارتمان باید از کفپوش مناسب استفاده کرد.

به‌طور کلی چند نوع کفپوش برای کف سازی حیاط خانه داریم؟

شما می‌توانید نوع بتنی، بتنی مهر شده، سنگ طبیعی و یا تراشه‌ای تزئینی را به کار ببرید.

به چه مواردی در طراحی محوطه باید توجه کرد؟

مواردی از جمله وجود درختان کم ارتفاع، نورپردازی کف، چمن‌کاری و حصارکشی مهم هستند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 55

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *