loader image

موتورخانه استخر مشهد

خانه | خدمات موتورخانه استخر | موتورخانه استخر مشهد

موتورخانه استخر مشهد

استخرها از اجزا و بخش‌های مختلف و گاه پیچیده‌ای تشکیل شده‌اند و در واقع باید گفت استخرها بسیار گسترده‌تر از چیزی هستند که ما تنها به صورت مستقیم با آن‌ها در ارتباط هستیم. موتورخانه استخر از بخش‌های اصلی و بسیار مهم استخر است که بسیاری از تجهیزات و ابزار مورد نیاز برای کارایی و عملکرد بهتر استخر در آن قرار دارند.

برای تجهیز استخر و ساخت موتورخانه بسیار مهم است که با این بخش و اجزای آن آشنا باشید و وظیفه هر تجهیز را بدانید. از این رو ما در این مطلب در خصوص موتورخانه استخر مشهد و موارد مهمی که لازم است در مورد آن‌ها اطلاعات کافی را داشته باشید، صحبت می‌کنیم.

تماس با برکه

موتورخانه استخر چیست؟

پیش از هر چیزی قصد دارید تعریفی ساده و کوتاه از موتورخانه استخر داشته باشیم. استخر بخش اصلی و مهمی دارد که به آن موتورخانه گفته می‌شود. در این بخش از استخر، تجهیزات و لوازم مختلفی وجود دارد که وظایفی مختلفی نیز برای هر کدام از آن‌ها در نظر گرفته شده است. به طور کلی این بخش از استخر برای تصفیه آب و همچنین گرم نگه داشتن دمای آب نقش مهم و پررنگی را دارد.

برای ساخت و طراحی موتورخانه استخر مشهد هم مانند موتورخانه استخر شیراز و موتورخانه سایر استان ها باید موارد مهمی را مد نظر قرار دارد. به طور مثال این بخش از استخرها باید مطابق با استانداردهای بین‌المللی ساخته شوند و همچنین در ساخت آن فضای کافی برای قرار گرفتن تجهیزات مختلف هم مد نظر قرار بگیرد. به دلیل آن که بررسی و سرویس‌های دوره‌ای موتورخانه اهمیت بالایی داشته و می‌تواند در جلوگیری از هزینه‌های اضافی موثر باشد، باید در ساخت موتورخانه به ایجاد فضایی مناسب برای چنین فرآیندهایی نیز توجه شود.

موتورخانه استخر مشهد

چرا موتورخانه استخر مهم است؟

در ادامه بحث بررسی موتورخانه استخر مشهد، می‌خواهیم به این سوال جواب دهیم که چرا موتورخانه تا این حد برای استخر مهم است؟ در واقع این بخش چه کاربردهایی را دارد و چه کارهایی را برای استخر انجام می‌دهد؟ این بخش، مهم‌ترین بخش استخر است و می‌تواند کاربردهای زیر را برای استخر فراهم کند:

  • مکان و محیطی مناسب برای قرار گرفتن تجهیزات؛
  • ایجاد فضایی مناسب برای تعمیر و نگهداری تجهیزات؛
  • امکان عیب‌یابی و رفع مشکلات؛
  • جلوگیری کردن از پخش صداهای مختلف در استخر؛
  • بالا بردن و ثابت نگه داشتن دمای استخر؛
  • بیشتر شدن کارایی استخر؛
  • کاهش مصرف انرژی؛
  • جلوگیری از وارد شدن مواد خارجی و اضافه به داخل آب؛
  • صرفه‌جوبی در هزینه‌ها با امکان تعمیر و رفع مشکلات.

چرا موتورخانه استخر مهم است؟

موتورخانه از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

برای ساخت و طراحی موتورخانه استخر مشهد، باید با بخش‌های مختلف موتورخانه آشنا شوید. در موتورخانه‌های استخر، تجهیزات مختلفی وجود دارند که هر کدام وظیفه خاصی را داشته و برای کاربردی خاص قرار داده شده‌اند. اما به طور کلی موتورخانه استخر را باید به دو بخش اصلی تقسیم کرد. بخشی برای تصفیه و پاکیزه کردن آب در بخش‌های مختلف استخر و بخش دیگری برای بالا بردن دمای آب و ثابت نگه داشتن آن.

یکی از مشکلاتی که افراد در روزهای سرد سال با آن روبرو می‌شوند، عدم امکان استفاده از استخر به دلیل سردی هوا است. اما خوشبختانه با داشتن تجهیزات مناسب در بخش موتورخانه استخر می‌توان شرایطی را فراهم کرد که همه افراد از استخر به طور مناسبی استفاده کنند.

از کاربردهای بخش دوم موتورخانه که برای بالا بردن دما مورد استفاده قرار می‌گیرد باید به بالا بردن دمای آب استخر تا 28 درجه س.گ و نگه داشتن آب در همین دما، گرم کردن آب جکوزی تا 42 درجه س.گ و ثابت نگه داشتن دما، گرمایش سالن‌های استخر و رختکن و فراهم کردن آب برای حمام و سرویس‌های بهداشتی استخر اشاره کرد.

تجهیزات موجود در موتورخانه استخر

در ادامه معرفی موتورخانه استخر مشهد، می‌خواهیم به بررسی بخش‌های مختلف و تجهیزاتی که در این فضا قرار دارند بپردازیم. همانطور که پیش‌تر اشاره شد در این فضا تجهیزات زیادی وجود دارند که هر کدام وظیفه مشخصی را دارند. پمپ تصفیه، دیگ بخار، دیگ آب گرم، فیلتر ازون، فیلتر شنی، مو گیر، شیرآلات و اتصالات، مبدل کویل دار، مبدل حرارتی، سختی‌گیر و … از جمله تجهیزات موجود در موتورخانه هستند.

برای این که کارایی استخر افزایش پیدا کند و بهترین عملکرد را از آن شاهد باشیم، باید تمامی این تجهیزات در جای درست و مناسب خود قرار داشته باشند. در ادامه به بررسی هر کدام از تجهیزات مهم موتورخانه پرداخته می‌شود.

تجهیزات موجود در موتورخانه استخر

پمپ تصفیه آب

در همه استخر‌ها و همه موتورخانه‌ها بخشی به نام پمپ تصفیه قرار دارد. این بخش از موتورخانه وظیفه تصفیه کردن و پاکیزه کردن آب را بر عهده دارد. در حقیقت پمپ آب استخر را کشیده و به سمت فیلترها می برد. سپس بعد از تصفیه، این آب مجدد وارد بخش‌های مختلف استخر می‌شود.

وجود آلودگی‌های مختلف در استخر باعث بروز مشکلات و بیماری‌های مختلفی همچون قرمزی چشم، خارش و حساسیت، ریزش مو و… می شود. به  همراه پمپ‌های تصفیه از فیلترها در انواع و ابعاد مختلفی هم استفاده می‌شود که بتوان آب را به بهترین شکل ممکن تصفیه کرد و مجدد به استخر فرستاد.

مبدل حرارتی

مبدل حرارتی نیز بخش مهم دیگری از موتورخانه استخر است که برای گرم کردن آب استخر در بخش‌های مختلف به کار می‌رود. در بسیاری از شرایط لازم است که دمای آب استخر و جکوزی بالا رفته و در همان دما باقی بماند که با استفاده از مبدل حرارتی این امر شدنی است. مبدل‌ها در دو نوع مختلف موجود هستند. نوع اول که در آن آب استخر در حال گردش است و نوع دوم آب گرم بویلر نام دارد.

برای آن که بتوان در تمام روزهای سال از استخربه راحتی و بدون مشکل استفاده کرد، مبدل‌های حرارتی برای بالا بردن دمای آب بسیار مناسب هستند. لازم به ذکر است که تفاوتی ندارد که بخواهید آب استخر خانگی را گرم کنید یا نیاز به کرم کردن آب استخرهای مجموعه‌های تفریحی را دارید. در هر شرایطی این مبدل‌ها که در موتورخانه‌ها وجود دارند به کمک شما خواهند آمد.

مبدل حرارتی

سختی گیر آب

سختی آب همواره یکی از مشکلاتی است که اتفاقا ممکن است باعث به وجود آمدن آسیب‌ها و مشکلات زیادی شود. اما متاسفانه معمولا این موضوع توسط افراد جدی گرفته نمی‌شود. سختی آب می‌تواند خرابی زودهنگام تجهیزات و ابزاری که مستقیما با آب سخت در تماس هستند را در پی داشته باشد. همچنین عدم امکان شنای مناسب از معایب دیگر سختی آب است. سختی گیر‌های آب دقیقا به همین دلیل طراحی و تولید شده‌اند و می‌توانند به راحتی و در کمترین زمان سختی آب را کم کرده و از هزینه‌ها و مشکلات مختلف جلوگیری کنند.

بنابراین توصیه می‌شود که قبل از ساخت استخر، حتما سختی آب را اندازه‌گیری کنید و در صورت بالا بودن سختی، از روش‌های مناسب برای کاهش آن کمک بگیرید.

پمپ تزریق کلر

در ادامه معرفی تجهیزات مختلف موتورخانه استخر مشهد، باید به پمپ تزریق کلر نیز اشاره شود. در کنار فیلترها که کار تصفیه آب را برعهده دارند، باید از پمپ‌های کلر برای پاکیزه شدن کامل آب نیز استفاده کرد. چرا که فیلترها به طور کامل نمی‌توانند تمام آلودگی‌ها و میکروب‌ها را از بین ببرند. کلر بهترین و مرسوم‌ترین ماده برای این منظور است.

پیش‌تر اضافه کردن کلر به آب به صورت دستی صورت می‌گرفت؛ اما اکنون با وجود دستگاه‌های خودکار، می‌توان بسیار راحت‌تر و سریع‌تر این فرآیند را انجام داد. در واقع دستگاه‌ها با اندازه‌گیری دقیق میزان کلر آب، در صورت نیاز کلر اضافی را به آب وارد می‌کنند و با این روش می‌توان از وجود کلر کافی و مناسب در آب اطمینان حاصل کرد.

باید بدانید که تزریق کلر به درون آب استخر اجباری است و این کار باعث از بین بردن حشرات ریز، قارچ‌ها، میکروب‌ها و باکتری‌های مختلف در آب می‌شود. این موارد ممکن است انواع بیماری و مشکلات را برای افراد به وجود بیاورند. قرص یا محلول کلر با استفاده از پمپ‌ها وارد لوله شده و آب استخر در بخش‌های مختلف را پاکیزه می‌کنند.

همچنین باید گفت که نوع خودکار پمپ‌های تزریق کلر از مزایایی همچون کنترل دقیق کلر و عدم نیاز به بررسی دائم مقدار کلر بهره‌مند هستند. این دستگاه‌ها در صورت کم شدن میزان کلر آب، به صورت خودکار مقدار مناسب را اضافه کرده و از این رو امکان خطای روش‌های دستی در آن‌ها وجود نخواهد داشت.

عوامل موثر روی قیمت موتورخانه استخر مشهد

عوامل موثر روی قیمت موتورخانه استخر مشهد

اگر به فکر تجهیز و خرید موتورخانه استخر مشهد باشید، قطعا قیمت و عوامل موثر روی آن برای شما مهم و کلیدی خواهند بود. باید گفت که نمی‌توان قیمت ثابتی را برای خرید موتورخانه و تجهیز آن برا استخر در نظر گرفت. چرا که عوامل و موارد بسیاری وجود دارند که روی قیمت نهایی تاثیر می‌گذارند. یکی از اصلی‌ترین عوامل، نوع تجهیزاتی است که به کار گرفته می‌شوند. هرچه نوع بهتر و مرغوب‌تری از برندهای بهتری تهیه شود، هزینه نهایی هم بالاتر خواهد رفت.

وسعت و بزرگی استخر و مجموعه مورد نظر نیز عامل تاثیرگذار دیگر است. هر چه وسعت بیشتری مد نظر باشد، نیاز به تجهیزات بیشتر و بزرگ‌تری وجود خواهد داشت و در نتیجه هزینه هم بالاتر می‌رود. همچنین باید توجه کنید که هزینه افراد متخصص و نیروی‌های انسانی که برای ساخت و تجهیز موتورخانه به کار گرفته‌ می‌شوند نیز تاثیر زیادی روی قیمت نهایی دارد.

در ساخت موتورخانه بسیار مهم است که از تجهیزات مناسب و در جای مناسب استفاده کنید. برای این منظور باید از متخصصین و شرکت‌های فعال در این زمینه کمک بگیرید. این بخش یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت موتورخانه است و به هیچ عنوان نباید آن را نادیده بگیرید. زیرا ساحت غیراصولی موتورخانه نه‌تنها باعث هزینه‌های اضافی می‌شود، بلکه ممکن است خطرات و آسیب‌های جدی را در پی داشته باشد.

معرفی مجموعه برکه به عنوان شرکت فعال در زمینه ساخت استخر و تجهیزات آن

یکی از شرکت‌های معتبر و تخصصی در زمینه ساخت و تجهیز انواع استخر، مجموعه برکه است که با سابقه بیش از 15 سال، آماده ارائه خدمات مختلف در این زمینه است. این مجموعه انواع خدمات در رابطه با آب در ساختمان را بر عهده گرفته و با بهره‌گیری از بهترین متخصصین و نیروهای ماهر، کیفیت بالایی در تحویل می‌دهد. از جمله خدمات مجموعه برکه باید به آب بندی استخر و جکوزی، طراحی و ساخت استخر و جکوزی، طراحی و ساخت سونا، آب بندی پشت بام، آب بندی نما، آب بندی ساختمان، آب بندی مخازن، ساخت موتورخانه استخر و تجهیز آن و… اشاره کنیم. برای مشاهده نمونه کارها و پروژه‌های انجام‌شده به صفحه اصلی وبسایت و بخش نمونه کارها مراجعه کنید.

همچنین برای ثبت سفارش و دریافت راهنمایی‌های بیشتر، از طریق راه‌های ارتباطی موجود با کارشناسان ما در تماس باشید.

جمع‌بندی

موتورخانه یکی از بخش‌های بسیار مهم و اصلی هر استخر است. تجهیزات مختلفی در این بخش استخر وجود دارند که مشکل در عملکرد هر کدام، کارایی استخر را با ایراد مواجه می‌کند. بنابراین مهم است که از این تجهیزات و چگونگی کارکرد آن‌ها آگاهی کافی را داشته باشید و بتوانید به بهترین شکل موتورخانه استخر را تجهیز کنید. در این مطلب نگاهی به موتورخانه استخر مشهد و نکات مهم و مرتبط با آن انداخته شد.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت انواع خدمات ساخت و تجهیز استخر در انواع مختلف، از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان مجموعه برکه در تماس باشید و در سریع‌ترین زمان پاسخ خود را دریافت کنید.

چه تجهیزاتی در موتورخانه استخر قرار دارد؟

در این بخش از استخر، تجهیزات مختلف برای گرم کردن آب و همچنین تصفیه آب وجود دارد.

هزینه ساخت موتورخانه به چه مواردی بستگی دارد؟

هزینه ساخت موتورخانه استخر به مواردی همچون کیفیت و برند تجهیزات، بزرگی و وسعت پروژه و نیروهای انسانی مرتبط است.

وظیفه پمپ تصفیه در موتورخانه چیست؟

از این تجهیز برای تصفیه و پاکیزه کردن آب درون استخر استفاده می‌شود. آب به کمک پمپ به فیلترهای تصفیه‌کننده هدایت شده و سپس مجدد وارد استخر می‌شود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 51

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *