loader image

عایق کاری چاله آسانسور تهران

خانه | خدمات آب بندی چاله آسانسور | عایق کاری چاله آسانسور تهران

فهرست مطالب

عایق کاری چاله آسانسور تهران

امروزه اغلب ساختمان‌ها برای عبور و مرور ساکنین، دارای آسانسور هستند. در واقع تصور ساختمان بدون آسانسور در دنیای امروز کار دشواری است. آسانسورها هم برای این که عملکرد مناسبی داشته باشند به تجهیزات مختلف نیاز دارند. این تجهیزات در محلی به نام چاله آسانسور قرار می‌گیرند. به همین دلیل عایق کاری چاله آسانسور تهران هم اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

در صورتی که موضوع آب بندی نادیده گرفته شود، مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. برای آب بندی چاله آسانسور چه روش‌هایی وجود دارد؟ هزینه آب بندی چاله آسانسور چقدر است؟ در این مطلب به بررسی این موضوعات خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

منظور از چاله آسانسور چیست؟

منظور از چاله آسانسور چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع عایق کاری چاله آسانسور تهران، بهتر است ابتدا با اصطلاح چاله آسانسور بیشتر آشنا شوید. منظور از چاله آسانسور، شیبانه عمیق و عمودی است که برای نصب و عملکرد بهینه آسانسور ایجاد می‌شود. همچنین به قسمت پایین چاله آسانسور که در پایین‌ترین نقطه آن قرار دارد، چاهک هم گفته می‌شود. در این قسمت تجهیزاتی، مثل ضربه‌گیرهای وزنه تعادل، ضربه‌گیرهای کابین آسانسور، فلکه کششی سیم بکسل، پایه‌های ریل‌های راهنمای کابین، گاورنر آسانسور و … نصب شده‌اند.

وجود تمام این تجهیزات، برای عملکرد بهینه آسانسور ضروری هستند. همچنین وقتی این تجهیزات فلزی که اغلب با برق کار می‌کنند در محل آسانسور نصب می‌شوند، باید آب‌بندی شوند. همین موضوع اهمیت عایق کاری چاله آسانسور تهران را بیش از پیش نشان می‌دهد. چاله آسانسور را با اصطلاحات دیگری، مثل چاهک آسانسور، چاه آسانسور، حفره آسانسور، فشار منفی آسانسور و … هم می‌شناسند.

منظور از آب بندی یا عایق کاری چاله آسانسور هم عملیاتی است که از ورود آب، رطوبت و … به داخل این بخش جلوگیری می‌کند. اجرای این عملیات برای حفظ تجهیزات و افزایش طول عمر آنها ضروری است.

تماس با برکه

چرا عایق کاری چاله آسانسور تهران ضروری است؟

همانطور که اشاره کردیم، چاله یا چاه آسانسور، یک محل بسیار حیاتی و مهم در طراحی و نصب آسانسور به حساب می‌آید. به همین دلیل آب بندی آن هم اهمیت و ضرورت بسیار بالایی دارد. در ادامه با دلایل اهمیت این کار بیشتر آشنا می‌شوید.

1. نگهداری و حفظ کیفیت تجهیزات

اگر به هر دلیلی آب و رطوبت به تجهیزات داخل چاله آسانسور برسد، باعث خرابی آنها خواهد شد. به هر حال این تجهیزات دارای قطعات الکترونیکی و مکانیکی خاصی هستند. هرگونه خرابی و اختلال در این تجهیزات، باعث می‌شود تا آسانسور کارایی خود را از دست بدهد. از طرف دیگر با کاهش طول عمر این تجهیزات، هزینه تعمیر یا تعویض آنها هم بسیار بالا خواهد رفت.

2. جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت

به هر حال چاله یا چاه آسانسور محلی است که آب‌ها تمایل به جاری شدن و نفوذ در آن را دارند. این موضوع به ویژه در فصول بارندگی بیشتر اتفاق میفتد. در صورتی که چاله به درستی آب بندی نشود یا اساسا عایق کاری آن نادیده گرفته شود، آب به راحتی داخل آن نفوذ کرده و باعث خرابی تجهیزات و قطعات داخل آن خواهد شد.

3. افزایش عمر مفید تجهیزات

وقتی عایق کاری چاله آسانسور تهران به درستی انجام شود، تجهیزات هم دچار خرابی نمی‌شوند. به همین دلیل نیاز کمتری به تعمیر پیدا می‌کنند و طول عمر آنها افزایش خواهد یافت. هر چقدر تجهیزات کمتر دچار خرابی شوند، نیاز کمتری هم به تعمیر پیدا خواهند کرد.

4. افزایش ایمنی مسافران آسانسور

با عایق کاری صحیح چاله آسانسور، تجهیزات هم عملکرد بهتری خواهند داشت و دچار خرابی نمی‌شوند. به این ترتیب مسافران هم با خیالی آسوده سوار آسانسور می‌شوند و مشکلی برای آنها بوجود نخواهد آمد. وقتی که آب بندی به درستی صورت نگیرد، احتمال خرابی تجهیزات و ایجاد مشکل در ورود و خروج افراد افزایش پیدا می‌کند.

5. مطابقت با قوانین و استانداردها

یکی از مواردی که در نصب آسانسورها اهمیت زیادی دارد، تائید شدن آنها توسط استاندارد است. به هر حال آسانسورها هم باید طبق استاندارد خاصی نصب یا اجرا شوند. در صورتی که آسانسور دارای استانداردهای لازم نباشد، دچار مشکل خواهد شد. عایق کاری چاله آسانسور تهران به نزدیک شدن استانداردها کمک زیادی می‌کند.

بررسی مشکلات عدم آب بندی صحیح چاله آسانسور

بررسی مشکلات عدم آب بندی صحیح چاله آسانسور

تا اینجای مطلب روی اجرای صحیح عایق کاری چاله آسانسور تهران تأکید داشتیم. دلیل این امر خسارات احتمالی ناشی از آب بندی غیراصولی است. به هر حال اگر عایق کاری یا آب بندی چاله آسانسور به درستی اجرا نشود، خسارات زیادی ممکن است بوجود بیاید. برخی از مشکلات آب بندی غیر اصولی چاله آسانسور به شرح زیر هستند:

  • اگر در مرحله اول آب بندی به درستی صورت نگیرد و محل تجهیزات مرطوب شود، هزینه آب بندی ثانویه چندین برابر خواهد شد. دلیل آن نیاز کمتر محیط خشک به مواد کمتر است.
  • در صورتی که رطوبت به تجهیزات فلزی داخل چاله آسانسور نفوذ کند، باعث زنگ‌زدگی و پوسیدگی آنها خواهد شد.

انواع عایق‌های چاله آسانسور

برای عایق کاری چاله آسانسور تهران، روش‌های مختلفی وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین روش‌های آب بندی چاله آسانسور آشنا می‌شوید.

1. استفاده از چسب بتن

چسب بتن یکی از رایج‌ترین روش‌های آب بندی است که حین بتن‌کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اجرای چسب بتن سختی‌های خاص خود را دارد. استفاده از چسب بتن برای عایق‌کاری هم معایبی، ازجمله هزینه بالا، دوام نه‌چندان طولانی، نیاز به تخصص بالا و … دارد. سختی اجرای آن هم کمتر از بتن‌کاری نیست!

2. ایزوگام و قیرگونی

یکی دیگر از روش‌هایی که نسبتا قدیمی و سنتی هم محسوب می‌شود، استفاده از قیرگونی یا ایزوگام است. با توجه به این که این روش‌ها کیفیت لازم را در برابر فشار منفی ندارند، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

3. استفاده از ژئوسنتتیک

در این روش از پوشش‌های عایقی میان بستر یا کمک ورق‌ها استفاده می‌شود. ژئوسنتتیک دارای انواع مختلفی، ازجمله ژئوگرید، ژئوممبران، ژئوتکستایل و … است.

4. استفاده از نانو

همانطور که می‌دانید، مواد نانو در بسیاری از زمینه‌ها و صنایع رواج پیدا کرده‌اند. استفاده از نانو راحت‌ترین راه ممکن برای افزایش مقاومت است. به همین دلیل از این روش در عایق کاری چاله آسانسور تهران هم استفاده می‌شود. در عایق کاری چاله آسانسور از دو فراورده نانو به نام‌های ژل نانو الاستیک و نانو کریستال استفاده می‌شود. این دو محصول مقاومت و کارایی بسیار بالایی دارند. ازجمله مزایای این دو محصول، می‌توان به اجرای راحت، دوام بالا، هزینه پایین، ضمانت و گارانتی اجرایی اشاره کرد.

5. واتراستاپ پی وی سی

یکی از موادی که برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان، اتصالات و ترک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، واتراستاپ پی وی سی است. استفاده از واتراستاپ بیشتر در سازه‌های زیرزمینی رایج است. با این حال در عایق کاری چاله آسانسور تهران هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق کاری آسانسور تهران

6. واتراستاپ هیدروفیلی

نوعی واتراستاپ است که با آب تعامل دارد. این نوع واتراستاپ توانایی جذب و نگهداری بالایی دارد. با توجه به موادی که در ساخت واتراستاپ هیدروفیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ویژگی هیدروفیلیک یا دوست داشتن آب دارد. به این ترتیب انواع اتصالات، ترک‌ها و … را به خوبی پوشش می‌دهد.

7. واتراستاپ بنتونیتی

این نوع واتراستاپ از مواد بنتونیتی ساخته شده و برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل سازه از طریق ترک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنتونیت نوعی خاک رس است که وقتی با آب تماس برقرار می‌کند، دچار تورم می‌شود و شکل ژل به خود می‌گیرد. به این ترتیب شبیه به مانع برای عبور آب عمل می‌کند.

8. اجرای پوشش داخلی آب بندی

یکی از روش‌های مهم جلوگیری از نفوذ آب به داخل چاله آسانسور، آب بندی از داخل است. از این روش بیشتر برای سازه‌های زیرزمینی، ازجمله چاله آسانسور استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های این روش عایق کاری چاله آسانسور تهران، امکان استفاده از آب بندکننده‌های پایه معدنی است. این آب بندکننده‌ها توسط پلیمر اصلاح شده‌اند.

امروزه استفاده از این مواد نفوذگر رواج زیادی پیدا کرده است. این مواد پایه سیمانی دارند و از وجود میکروذرات بهره می‌برند. وقتی این مواد روی بتن اجرا می‌شوند، واکنش نشان می‌دهند و شبکه متراکمی ایجاد می‌کنند. به این ترتیب هر نوع خلل و ترک داخل چاله آسانسور آب بندی می‌شود.

برخی از نکات ضروری در اجرای عایق کاری چاله آسانسور تهران

قبل از اجرای آب بندی چاله آسانسور، بهتر است برخی نکات مدنظر قرار بگیرند. البته برخی از الزامات آب بندی چاله آسانسور، بستگی به استانداردهای ساختمانی منطقه یا کشور دارد. با این حال برخی نکات به صورت عمومی مطرح می‌شوند و برای اکثریت موارد کاربرد دارند. برخی از این نکات در ادامه مطرح می‌شوند.

1. مطابقت با استانداردهای ملی و محلی

یکی از مواردی که در آب بندی یا عایق کاری چاله آسانسور باید مورد توجه واقع شود، مطابقت آن با استانداردهای ملی و محلی است. در این استانداردها مواردی، ازجمله تکنیک‌های آب بندی، کنترل کیفیت، نوع مواد و … قید شده‌اند.

2. طراحی دقیق و مطمئن

قبل از اجرای آب بندی، طراحی آن باید مورد توجه واقع شود. در صورتی که طراحی آب بندی مشکل داشته باشد، اجرای آن هم دچار مشکل خواهد شد.

3. استفاده از مواد باکیفیت و مطمئن

نکته مهم و حیاتی که باید مورد توجه واقع شود، استفاده از مواد باکیفیت است. در صورتی که تکنیک و روش عایق کاری چاله آسانسور تهران به درستی انتخاب و اجرا شود، اما مواد آن کیفیت لازم را نداشته باشند، مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. مواد مورد استفاده باید کیفیت لازم را داشته باشند.

4. تست آب بندی

یکی دیگر از مواردی که اغلب مورد غفلت واقع می‌شود، تست و کنترل کیفیت آب بندی است. بعد از اجرای روش عایق کاری چاله آسانسور، باید تست‌ها و بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا نواقص به طور کامل مرتفع شوند.

5. تعویض تجهیزات قدیمی

قبل از انجام کارهای مربوط به عایق کاری، بهتر است تجهیزات را بررسی کنید. در صورتی که تجهیزات نیاز به تعویض داشته باشند، باید آنها را خیلی زود جایگزین و بعد از آن آب بندی را شروع کنید.

هزینه عایق کاری چاله آسانسور تهران

هزینه عایق کاری چاله آسانسور تهران

یکی از عواملی که در انتخاب روش‌های آب بندی موثر هستند، هزینه آنهاست. به هر حال هزینه عایق کاری چاله آسانسور به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل انتخاب روش آب بندی است. به هر حال هر کدام از روش‌ها دارای مواد خاص خود هستند و اجرای آنها هم متفاوت است. عامل مهم دیگر در تعیین هزینه آب بندی چاله آسانسور، دستمزد نصاب است. این دستمزد در شرکت‌های مختلف و براساس پارامترهای خاص، احتمالا متفاوت از دیگری خواهد بود.

کلام پایانی

در این مطلب به بررسی عایق کاری چاله آسانسور تهران پرداختیم البته این مطالب درخصوص آب بندی چاله آسانسور در سایر مناطق همچون آب بندی چاله آسانسور پردیس صدق می کند. منظور از چاله آسانسور پایین ترین نقطه محل قرارگیری آسانسور است که تجهیزات مختلفی در آن قرار می‌گیرند. این تجهیزات اغلب دارای بدنه فلزی هستند و به صورت الکتریکی کار می‌کنند.

به همین دلیل نباید به هیچ عنوان آب یا رطوبت به آنها نفوذ کند. عایق کاری یکی از روش‌های مطمئن برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل چاله آسانسور محسوب می‌شود. در صورتی که این موضوع نادیده گرفته شود، خسارات زیادی متوجه شما خواهد شد. همچنین بعد از نفوذ آب یا رطوبت در چاله آسانسور، هزینه آب بندی چند برابر خواهد شد.

برکه یکی از برترین ارائه‌کنندگان تجهیزات استخر، آسانسور و … به حساب می‌آید. شما می‌توانید برای خرید این تجهیزات و مشاوره در مورد آب بندی انواع آسانسور در شهرهای مختلف همچون آب بندی چاله آسانسور مشهد، تهران و … با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چرا عایق کاری چاله آسانسور تهران اهمیت دارد؟

به هر حال همه تجهیزات مربوط به آساسور در این محل قرار دارند و نباید آب یا رطوبت به آنها نفوذ کند. در غیر این صورت عملکرد آسانسور هم دچار مشکل خواهد شد.

هزینه آب بندی چاله آسانسور چقدر است؟

هزینه عایق کاری چاله آسانسور تهران به عوامل مختلفی، ازجمله روش آب بندی، مواد به کار رفته، دستمزد نصاب و ... بستگی دارد.

چه روش‌هایی برای آب بندی چاله آسانسور وجود دارد؟

برای عایق کاری چاله آسانسور از روش‌های مختلفی، مثل نانو، ایزوگام، قیرگونی، انواع هیدرواستاپ‌ها و ... استفاده می‌کنند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 54

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *