loader image

عایق رطوبتی نانو

خانه | خدمات عایق رطوبتی | عایق رطوبتی نانو

فهرست مطالب

عایق رطوبتی نانو؛ کارآمد و خوش‌قیمت

عایق رطوبتی نانو در اصل یک اسپری بر پایه مایع است که وقتی روی یک سطح اعمال می‌شود به ضد آب شدن آن کمک می‌کند. این عایق کاربردهای گسترده‌ای دارد و با بسیاری از مصالح رایج مانند بتن، سیمان، سنگ‌تراشی، چوب و مرمر سازگار است. در واقع، نه تنها برای ضد آب کردن سطوح ساختمان، بلکه برای پارچه‌ها و اتومبیل‌ها نیز می‌توان از این محصول استفاده کرد. در این مطلب از مجموعه برکه، این عایق را به صورت کامل بررسی کرده‌ایم.

عایق رطوبتی نانو؛ کارآمد و خوش‌قیمت

عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو چیست؟

هنگامی که نانوذرات روی سطح اعمال می‌شوند، خود را سازماندهی می‌کنند تا پوششی را تشکیل دهند که با سطح پیوند می‌یابد. به شرطی که سطح صاف باشد و جاذب نباشد، ذرات نانو به خوبی با سطح ترکیب می‌شوند و آب‌بندی را انجام می‌دهند.

پس از 1 یا 2 روز، پوشش به طور کامل ویژگی‌های ضد چسب خود را بروز می‌دهند. در این مرحله، مایعات و ذرات خارجی دیگر نمی‌توانند به سطح بچسبند و به سادگی دفع می‌شوند. این شامل تمام مایعات، قارچ خاک، گلسنگ، جلبک و خزه می‌شود. در حالی که مواد خارجی نمی‌توانند به سطح بچسبند، پوشش نانو بر ظاهر، بافت تنفسی سطح تحت درمان تأثیری نمی گذارد.

تماس با برکه

این به دلیل ضخامت پوشش نانو تنها چند نانومتر است. لازم به ذکر است که نانوتکنولوژی مطمئنا یک فناوری جدید یا بدیع نیست. بلکه  سال‌ها است که با پیشرفت‌های مداوم آزمایش شده است. همان‌طور که در حال حاضر، فناوری عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو  از نظر ویژگی‌ها و دانش کاربرد آن نسبتا پیشرفته است.

هنگامی که ذرات نانو یک پوشش روی سطح ایجاد کردند، آب قادر به تماس با سطح نخواهد بود. اگر قطرات آب روی آن فرود بیاید، به منطقه اطراف می‌لغزد. از این نظر، شما می‌توانید این رویداد را به عنوان دفع آب از لایه ضد آب نانو توصیف کنید.

نانوتکنولوژی در عایق‌های رطوبتی کاربردی عمل می‌کند، زیرا بسترهای تصفیه‌شده اکنون آب را در حالت مایع دفع می‌کنند، اما به طور هم‌زمان به آب در حالت گاز اجازه می‌دهند به داخل و خارج حرکت کنند. این یک لایه ضد آب ایجاد می‌کند که در همان زمان قابل تنفس است. این امر به آب یا رطوبت محبوس شده در سطح اجازه می‌دهد تا از منافذ تبخیر شود و در نتیجه با خشک نگه داشتن بسترها، گلدهی یا آسیب داخلی آب کاهش می‌یابد.

تاثیر ذرات نانو در ایجاد عایق رطوبتی قوی

نانوذرات بسیار بادوام هستند زیرا در برابر اشعه ماورای بنفش بسیار مقاوم هستند و در برابر آب و هوا حتی تحت تنش‌های نوسانات شدید دما نیز مقاوم هستند. این به آنها اجازه می‌دهد تا به شدت به بستر چسبیده باشند و از شکسته شدن آنها در شرایط مختلف خارجی جلوگیری کنند. این در تضاد با غشاهای ضدآب سنتی است که با شکستن در دماها و شرایط شدید، کارایی خود را تحت گرما از دست می‌دهند.

نانوذرات از نظر فیزیکی بسیار کوچک هستند، بنابراین پوشش ضد آب کاملا برای چشم نامرئی است. بنابراین، پوشش‌های ضد آب نانو ظاهر فیزیکی سطح را تغییر نمی‌دهند و اجازه می‌دهند رنگ، بافت و کیفیت سطح بدون تغییر باقی بماند.

تاثیر ذرات نانو در ایجاد عایق رطوبتی قوی

بر اساس فناوری نانو، مواد شیمیایی ضد آب مونومر رایج‌ترین نوع هستند. آنها به راحتی می‌توانند به منافذ زیرلایه‌ها نفوذ کنند. مولکول‌ها به دلیل اندازه کوچکشان از طریق شاخه‌های منافذ در داخل بستر حرکت می‌کنند. این عایق‌ها معمولا به عنوان محلول آب استفاده می‌شوند. با این حال اگر سازنده مشخص کند، ممکن است از حلال‌های اضافی استفاده شود. همان‌طور که در زیر مشاهده می‌شود، چنین مواد شیمیایی ضد آب به ویژه در پوشاندن سطح و ایجاد نفوذ عمیق موثر هستند:

  • عایق رطوبتی نانو می‌تواند فشار هیدرولیک ناشی از بارندگی شدید و همین‌طور ناشی از بادهای شدید را تحمل کند
  • از ریزترک‌ها محافظت می‌کند
  • عایق رطوبتی نانو از سازه‌ها در برابر آسیب آب ناشی از سایش ترافیک سنگین یا تخریب طبیعی سطح محافظت می‌کنند
  • از زنگ زدن آرماتورها جلوگیری می‌کند

مزایای فناوری عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو

اگر به دنبال استفاده از عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو  هستید، پیشنهاد می‌کنیم با برخی از مزایای استفاده از این عایق آشنا شوید. به طور کلی، می‌توان گفت که این عایق در انواع سطوح قابل استفاده است و برای استفاده بلندمدت و کم‌هزینه می‌توانید روی این محصول حساب ویژه باز کنید.

دوام بالا در طولانی مدت

عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو  علاوه بر برخورداری از برچسب قیمتی مناسب و همین‌طور نصب ساده، تا 2 سال نیز دوام دارد. این تا حد زیادی به این دلیل است که این عایق در برابر سایش مقاوم است و پایداری مناسبی در برابر اشعه ماورای بنفش از خود نشان می‌دهد. البته اگر این عایق در برابر شرایط حاد و شدید قرار بگیرد، ممکن است که طول عمر آن کاهش پیدا کند.

شرایط آسان برای نگهداری و تمیزکاری

یکی از مهم‌ ترین مزایای استفاده از عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو، شرایط آسان آن برای نگهداری و تمیزکاری است. به طور کلی، بعد از اعمال عایق، نیازی به تمیزکردن کامل ندارید و تنها با یک دستمال ساده، سطح کاملا تمیز خواهد شد. این موضوع در بلندمدت نیز وجود دارد و باعث می‌شود تا در گذر زمان نیازی به پرداخت هزینه زیاد و صرف وقت برای تمیزکاری نداشته باشید.

مزایای فناوری عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو

مقاوم در برابر تغییر رنگ

از آنجایی که روکش‌های ضدآب نانو در برابر اشعه ماورای بنفش پایدار هستند، استفاده از آن‌ها روی سطح به جلوگیری از تغییر رنگ یا زردی کمک می‌کند. این می‌تواند برای ساختمان‌هایی با سطوح بیرونی سفید که برای ساعات طولانی در معرض اشعه UV خورشید هستند، مشکل بزرگی باشد. به طور کلی، این عایق نه‌تنها خاصیت مقاومتی در برابر رطوبت دارد، بلکه باعث افزایش طول عمر رنگ نیز می‌شود.

پوشش بدون درز و یکنواخت

توانایی اعمال یک پوشش بدون درز و یکنواخت در عایق رطوبتی مهم است که یک عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو به خوبی می‌تواند این کار را انجام دهد. با نداشتن شکاف یا نقاط ضعف، آب یا هر ذرات خارجی دیگر نمی‌توانند به راحتی به پوشش نفوذ کنند. شما می‌توانید از مجموعه برکه خدمات مربوط به خرید و نصب انواع عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو را دریافت کنید.

نصب و اجرای سریع و آسان

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو بر پایه مایع است. این عایق بر اساس روش مه‌پاشی اعمال می‌شود و همین موضوع باعث شده است تا نصب و اجرای آن بسیار ساده و آسان باشد. به طوری که اگر اجرای این عایق را به یک فرد متخصص در این زمینه بسپارید، در مدت کمتر از یک روز، یک فضای بسیار وسیع را عایق خواهید کرد.

جلوگیری از نشت

اگر با مشکل نشت دائمی آب مواجه شده‌اید، عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو می‌تواند از همه لحاظ نیاز شما را برآورده کند. البته برای تاثیرگذاری مناسب، بهتر است که این کار توسط یک فرد متخصص انجام شود تا بتواند پوشش رطوبتی را به صورت کاملا یکنواخت اجرا کند.

از عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو برای کدام متریال‌ها می‌توان استفاده کرد؟

به طور کلی، می‌توان گفت که عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو این امکان را می‌دهد تا بتوانید با در اختیار داشتن آن، انواع سطوح را از جمله بتن، سیمان و سطوح بنایی شده را پوشش دهید. در ادامه این بخش برخی از متریالی که با عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو سازگاری دارند را معرفی کرده‌ایم.

بتن، سیمان و سطوح بنایی شده

عایق رطوبتی نانو به خوبی به موادی که معمولا در اکثر خانه‌ها و ادارات یافت می‌شود، مانند بتن، سیمان و گچ می‌چسبد. با توجه به کاربرد گسترده آنها، استفاده از فناوری نانو در ساخت یا نگهداری ساختمان‌ها ضروری است و از این جهت می‌توانید روی آن حساب ویژه باز کنید.

استفاده در سطوح چوبی

چوب به دلیل کشیدن طبیعی آب و رطوبت به داخل خود، از نظر عایق‌بندی بسیار ضعیف است. این باعث می‌شود که محیطی مناسب برای رشد و پوسیدگی کپک باشد. خطری که به وجود می‌آید این است که استحکام آن در طول زمان ضعیف می‌شود و در نتیجه به یکپارچگی سازه ساختمان آسیب می‌رساند.

برای دفع آب و رطوبت از ورود به منافذ چوب باید یک لایه عایق رطوبتی نانو روی تمام سازه‌های چوبی اعمال شود. این به حفظ بالابر سازه و در نتیجه تضمین پایداری ساختمان کمک می‌کند.

سنگ مرمر

سنگ مرمری که آب یا کثیفی در آن نفوذ کرده است، ظاهر ظریف خود را از دست می‌دهد. علاوه بر این، هنگامی که کثیفی به آن نفوذ کرد، حذف آن دشوار می‌شود زیرا لکه‌ها اغلب بسیار سرسخت هستند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، درمان ضد آب باید اعمال شود.

برخی از محدودیت‌ ها و نکات استفاده از عایق رطوبتی نانو

درست است که عایق رطوبتی نانو امکان استفاده در فضاها و متریال مختلف را دارد. اما در زمان استفاده از این عایق باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. البته اگر نصب و اجرای این عایق را به مجموعه‌های معتبر بسپارید، نگرانی از این بابت نخواهید داشت. برای این منظور، ما در مجموعه برکه همواره آماده ارائه خدمات به شما هستیم.

برخی از محدودیت‌ ها و نکات استفاده از عایق رطوبتی نانو

یکی از مواردی که حتما باید درباره عایق رطوبتی نانو در نظر داشته باشید این است که این عایق برای سطوح یخ‌زده یا مات توصیه نمی‌شود و سیلر نباید در دمای زیر 500 درجه فارنهایت معادل 260 درجه سانتی‌گراد اعمال شود یا در 24 ساعت اول خشک شدن در شرایط انجماد قرار گیرد.

مورد بعدی که باید درباره عایق رطوبتی نانو در نظر داشته باشید، شرایط استفاده از این عایق است. به این صورت که پس از مخلوط کردن، مواد ضد آب باید در عرض 24 ساعت استفاده شوند.

همچنین این ترکیبات را نباید روی سطوحی که قبلا درزبندی یا رنگ شده‌اند استفاده کرد. در کنار این موارد، حتما باید در نظر داشته باشید که اگر در دو ساعت بعد از اتمام نصب، باد یا باران پیش‌بینی شده است، نباید عایق نصب و اجرا شود. چرا که این عوامل طبیعی باعث عدم پوشش‌دهی مناسب خواهند شد. همچنین تا زمانی که بتن به مقاومت طراحی 80 درصد نرسیده و خشک نشده است، نباید عایق رطوبتی نانو را روی آن اعمال کنید.

برخی از سطوح مناسب برای استفاده از عایق رطوبتی نانو

از عایق رطوبتی نانو می‌توان در سطوح مختلفی استفاده کرد و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت استفاده از این نوع عایق شده است. اگر به دنبال دریافت خدمات برای نصب و اجرای عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو هستید، کافی است با ما در مجموعه برکه تماس بگیرید.

از کار عایق رطوبتی می‌توان برای سطوح زیر استفاده کرد:

  • حمام یا توالت
  • دال بتنی سقف تخت یا بالکن
  • ایوان ماشین
  • دیوارهای خارجی
  • محوطه آشپزخانه
  • فونداسیون
  • دیوارهای نگهدارنده
  • منطقه زیرزمین
  • بلوک بالابر

صنایع غذایی و بهداشتی

عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو در صنایع غذایی و بهداشتی بسیار مفید است. این به جلوگیری از جلوگیری از رشد باکتری‌ها در مناطقی از جمله پیشخوان‌ها و ایستگاه‌های آشپزخانه کمک می‌کند. عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو به ضدعفونی کردن مبلمان کمک می‌کند. به همین خاطر، در دروان شیوع ویروس کرونا، این عایق محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده بود.

استفاده در خودرو ها

نانوتکنولوژی در خودروها و سایر وسایل نقلیه خودرویی رایج بوده است. عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو به خودروها کمک می‌کند تا از کثیفی، خراشیدگی، اشعه ماورای بنفش در امان باشند و سطح تمیز و براقی را برای ناحیه اعمال شده باقی می‌گذارد. در حال حاضر به این خدمات، دیتیلینگ و سرامیک نیز گفته می‌شود.

برخی از سطوح مناسب برای استفاده از عایق رطوبتی نانو

استفاده در ساخت و ساز

عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو را می‌توان روی عناصر و مصالح ساختمانی در خارج نیز اعمال کرد. این عایق، ساختمان را از آلودگی و خوردگی ناگهانی در امان نگه می‌دارد. برای دریافت خدمات در این زمینه، با ما در مجموعه برکه در تماس باشید.

استفاده در نوع خاصی از منسوجات

عا‌یق رطو‌بتی نا‌نو روی منسوجات نیز استفاده می‌شود و یکی از رو به رشدترین راهکار‌ها برای کمک به تمیز کردن آسان محصولات نساجی است. مثل لباس و کفش در برابر کثیفی‌ها مانند گل و لای، ریخته شدن قهوه و لکه‌ها. در حال حاضر، در برخی از لباس‌های کار امکان استفاده از این منسوجات وجود دارد.

برخی از نکات مهم در خرید و دریافت خدمات عایق رطوبتی نانو

اگر به دنبال خرید و اجرای عایق رطوبتی نانو هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به چند نکته مهم توجه داشته باشید. با در نظر داشتن این نکات، می‌توانید با خیال راحت عایق رطوبتی را اعمال کنید و تا سال‌های سال از داشتن آن لذت ببرید. در ادامه برخی از این نکات را بررسی کرده‌ایم.

برند تولیدکننده عایق رطوبتی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید درباره خرید و اجرای عایق رطوبتی نانو در نظر داشته باشید، برند تولیدکننده آن است. به طور کلی، عایق‌های رطوبتی توسط برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. به همین خاطر، اگر قصد این عایق‌ها را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما در زمان خرید، به سراغ برندهای معتبر بروید. برای این منظور، ما در مجموعه برکه آماده خدمات‌رسانی به شما هستیم و بهترین عایق رطوبتی از جمله نانو را از برندهای معتبر در اختیار داریم.

روش اجرای عایق رطوبتی

مورد دیگری که حتما باید برای خرید و اجرای عایق رطوبتی نانو در نظر داشته باشید، روش اجرای آن است. به طور کلی، می‌توان گفت که این عایق‌ها معمولا از روش مه‌پاشی اجرا می‌شوند.

اما در برخی مواقع، امکان اجرای آن‌ها با قلمو نیز وجود دارد. انتخاب روش اجرای عایق رطوبتی نانو به موارد مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سطح مورد نظر برای اجرای، شرایط محیطی اجرای عایق و نیاز شما از عایق کردن محیط اشاره کرد. به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم عایق کردن را به افرادی بسپارید که در این حوزه از دانش بالایی برخوردار هستند و می‌توانند بهترین روش را انتخاب کنند.

ماندگاری عایق رطوبتی طبق نظر تولیدکننده

مورد دیگری که پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید و اجرای عایق رطوبتی نانو در نظر داشته باشید، ماندگاری آن است. هرچقدر که این ماندگاری بیشتر باشد، یعنی عایق رطوبتی بهتری را انتخاب کرده‌اید.

پیشنهاد ما به شما این است که برای انتخاب عایق رطوبتی دلخواه خود، حتما ماندگاری را در لیست معیارها قرار دهید و متناسب با آن، عایق را انتخاب کنید. البته برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید همین حالا و از طریق یکی از مسیرهای ارتباطی موجود، با ما در مجموعه برکه تماس بگیرید.

سطح مورد نظر شما برای عایق کردن

نکته قابل توجه دیگر درباره انجام عایق رطوبتی نانو، سطحی است که قصد عایق کردن آن را دارید. همان‌طور که پیش‌تر به این نکته مهم توجه کردیم، عایق رطوبتی نانو امکان اجرا روی سطوح مختلف از جمله چوب را دارد. اما پیش از اجرا، حتما باید سطح را کاملا تمیز کنید و تا گرد و غبار داخل بافت عایق نشوند و عایق‌بندی به بهترین شکل انجام شود.

برخی از نکات مهم در خرید و دریافت خدمات عایق رطوبتی نانو

مقدار عایق رطوبتی مورد نیاز

حجم عایق رطوبتی که نیاز دارید، متناسب با سطح مورد نظر شما تعیین می‌شود. هرچقدر بخواهید مساحت بزرگ‌تری را عایق کنید، طبیعتا به عایق رطوبتی نانو بیشتری نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و تعیین مقدار عایق رطوبتی مورد نیاز خود، کافی است با کارشناسان ما در مجموعه برکه تماس بگیرید. مشاوران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

چرا مجموعه برکه را برای اجرای عایق رطوبتی نانو انتخاب کنید؟

دلایل زیادی وجود دارند که در کنار هم باعث می‌شوند تا بخواهید برای دریافت خدمات عایق رطوبتی نانو، مجموعه برکه را انتخاب کنید. از جمله دلایل انتخاب این مجموعه می‌توان به کیفیت بالای خدمات، رضایت‌مندی بالا از مجموعه، تنوع خدمات و ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی اشاره کرد که در ادامه آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

کیفیت بالای خدمات

یکی از مواردی که باعث شده است تا محبوبیت مجموعه برکه برای دریافت خدمات مختلف از جمله فروش و اجرای عایق رطوبتی نانو چند برابر شود، کیفیت بالای خدمات است. ما همواره تلاش می‌کنیم تا بهترین خدمات را با به مشتریان ارائه دهیم. به همین خاطر است که تنها افراد خبره و باتجربه در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

تعرفه مناسب خدمات

در کنار کیفیت بالای خدمات، ما در مجموعه برکه آماده ارائه انواع خدمات مربوط به نصب و اجرای عایق رطوبتی با تعرفه مناسب به شما هستیم. تمام خدمات ارائه شده در مجموعه ما دارای تعرفه رقابتی و کاملا مناسب هستند.

رضایت‌مندی بالا از مجموعه

یکی از برتری‌های دیگر مجموعه برکه برای دریافت خدمات، میزانی رضایت‌مندی بالا از این مجموعه است. برای دریافت خدمات، شما می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید. مشاوران برکه در ساعات کاری تعیین شده آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما خواهند بود.

تنوع خدمات و ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی

یکی دیگر از مواردی که درباره دریافت خدمات از مجموعه برکه باید در نظر داشته باشید، تنوع خدمات ارائه شده در این مجموعه است. در مجموعه ما علاوه بر عایق رطوبتی نانو، خدمات دیگری نیز ارائه می‌شوند که می‌توانید همین حالا برای دریافت آن‌ها اقدام کنید.

در کنار تنوع خدمات، ما مشاوران و کارشناسان پشتیبانی نیز در اختیار داریم که همواره آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما هستند. برای ارتباط با این افراد، از طریق یکی از مسیرهای ارتباطی موجود با ما در تماس باشید.

برکه؛ ارائه‌دهنده صفر تا صد خدمات نصب انواع عایق رطوبتی

اگر به دنبال دریافت خدمات مختلف برای نصب انواع عایق از جمله عایق رطوبتی نانو و نیز اجرای عایق رطوبتی روی ایزوگام هستید، می‌توانید از خدمات مجموعه برکه در این حوزه استفاده کنید. ما می‌توانیم بهترین خدمات را در کوتاه‌ ترین زمان ممکن و با تعرفه رقابتی ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان ما، از طریق یکی از مسیرهای ارتباطی، با برکه تماس بگیرید.

آیا عایق رطوبتی نانو قابل اطمینان است؟

بله. شما می‌توانید با خیال راحت از این عایق کاربردی استفاده کنید.

آیا عایق رطوبتی نانو عملکرد مناسبی دارد و نیازی به مکمل ندارد؟

این عایق عملکرد کلی عالی دارد و می‌توان بدون نیاز به عایق مکمل نیز از آن استفاده کرد.

مهم‌ترین ویژگی عایق رطوبتی نانو چیست؟

این عایق نصب بسیار آسان و راحتی دارد و در عین حال، ماندگاری آن طولانی است.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 56

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *