loader image

بهترین عایق رطوبتی

خانه | خدمات عایق رطوبتی | بهترین عایق رطوبتی

فهرست مطالب

بهترین عایق رطوبتی

بهترین عایق رطوبتی به طور کلی هر نوع سازه را در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم می‌سازد. در اغلب بخش‌های مختلف ساختمان از جمله سقف، دیوار و کف از بهترین عایق رطوبتی استفاده می‌شود. بهترین عایق رطوبتی از بروز انواع مشکلات و کپک زدن سازه جلوگیری می‌کند. بنابراین در این پست قصد داریم به اهمیت عایق کاری رطوبتی، انواع روش‌های آن و مزایای بهترین عایق رطوبتی بپردازیم.

بهترین عایق رطوبتی در گروه مهندسی برکه

اهمیت عایق کاری رطوبتی

عایق کاری رطوبتی جزء مهمی در افزایش مقاومت و امنیت ساختمان‌ها تلقی می‌شود. عایق رطوبتی به عنصری حیاتی برای هر هر نوع سازه‌ای در انواع سبک‌های معماری تبدیل شده‌است. به همین دلیل اهمیت عایق کاری رطوبتی، در مزایای گسترده و تأثیر آن در بهبود سطح کیفی ساخت و ساز شهری است.

تماس با برکه

انواع روش‌های عایق کاری رطوبتی

هرچقدر که مصالح ساختمانی به کار رفته در بنا محکم و باکیفیت باشند، باز هم به عایق کاری رطوبتی و استفاده از بهترین عایق رطوبتی احتیاج داریم. بهترین عایق رطوبتی براساس نوع سازه و محل جغرافیایی، می‌تواند متفاوت باشد. اکنون به 4 مورد از تکنیک‌های عایق کاری رطوبتی و استفاده از بهترین عایق رطوبتی اشاره می‌کنیم:

بهترین عایق رطوبتی سطحی

استفاده از یک لایه پوششی می‌تواند از نفوذ رطوبت به سازه جلوگیری کند. با ایجاد بستری مقاوم، سازه نسبت به جریان آب ایمن می‌شود. معمولاً ترکیباتی از جمله پلی یورتان و اکریلیک در این پوشش پایه‌ای به کار می‌روند. موادی از این قبیل، برای عایق کاری رطوبتی کف سازه کاربرد دارند.

بهترین عایق رطوبتی از جنس سیمان

برای استفاده از عایق رطوبتی سیمانی، ترکیب موادی با پایه سیمان به همراه مواد افزودنی، به کار برده می‌شود تا سازه مورد نظر به خوبی در برابر جریان آب مقاوم شود. این روش در عایق کاری مخازن آب، کف و دیواره استخر کاربرد دارد.

بهترین عایق رطوبتی قیری یا ایزوگام

ورق‌های ایزوگام به عنوان صفحاتی ضد آب روی فضای مورد نظر نصب می‌شوند. این روش در عایق کاری پشت بام، بالکن و مناطق سردسیر انجام می‌گیرد. ورق‌های رول شده ایزوگام بسیار بادوام و مقاوم هستند. برای نصب بر روی سطوح مختلف، از قابلیت انعطاف و رنگ پذیری بالایی برخورداراند.

اهمیت عایق کاری رطوبتی

دوغاب، بهترین عایق رطوبتی

نفود آب این پتانسیل را دارد که آسیب‌های اساسی به سازه وارد نماید. کنترل رطوبت می‌تواند یکی از موارد حائز اهمیت در پیشگیری از بروز مشکلاتی در کف، سقف و یا دیوارهای ساختمان باشد. به همین جهت با تزریق دوغاب، شکاف، درز و ترک به خوبی آب بندی می‌شوند. بنابراین این روش تزریقی، با پرکردن فضاهای خالی، مانعی بر سر راه نفوذ آب و ورود آن به سازه ایجاد می‌کند.

مزایای استفاده از بهترین عایق رطوبتی

اغلب در عایق کاری رطوبتی موادی از جمله فوم پلی‌اورتان استفاده می‌شود تا مانع از نفوذ رطوبت شود. پیشگیری از رشد کپک در ساختمان و جلوگیری از گسترش رطوبت می‌تواند یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت به‌شمار رود. زیرا استفاده از بهترین عایق رطوبتی مزیت‌های بسیاری دارد. اکنون به مهم‌ترین مزایای بهترین عایق رطوبتی در قالب 9 مورد اشاره می‌کنیم:

مزایای استفاده از بهترین عایق رطوبتی

جلوگیری از نفوذ آب

مزیت اصلی و مهم استفاده از بهترین عایق رطوبتی، افزایش مقاومت سازه و ساختمان‌ها در برابر نفوذ و گسترش جریان آب و رطوبت است. بنابراین ساختمان در مقابل پوسیدگی، رشد کپک و هرگونه فرسایش ایمن نگهداشته می‌شود. در این راستا می‌توانیم از خدمات گروه مهندسی برکه جهت عایق بندی فضای مورد نظر خودمان از جمله پشت بام، حمام و یا سایر بخش‌ها استفاده نماییم.

افزایش دوام و طول عمر بنا

راز ماندگاری قدیمی‌ترین ساختمان‌های جهان، در استفاده از بهترین عایق رطوبتی نهفته است. با بهترین عایق رطوبتی می‌توانیم ضمن افزایش طول عمر ساختمان، از نفوذ آب به آن جلوگیری کنیم. همچنین روشی مقرون به صرفه به‌شمار می‌رود. بنابراین با بهره‌گیری از خدمات گروه مهندسی برکه، دیگر نیازی به تعمیراتی با هزینه بالا نخواهیم داشت.

بهبود کیفیت هوای داخلی

با رشد کپک و پخش شدن هاگ‌ها، هوای داخلی فضای ساختمان به شدت آلوده می‌شود و ممکن است سلامت افراد ساکن آنجا را تحت تأثیر خود قرار دهد. همچنین تنفس این هوا برای کودکان نیز مضر خواهد بود. بنابراین با استفاده از بهترین عایق رطوبتی، از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری به عمل می‌آید.

محوطه سازی

بسیاری از صاحب‌خانه‌ها به دلیل عایق کاری رطوبتی نادرست، نمی‌توانند از فضای در اختیار خود از جمله بالکن، گلخانه و پاسیو استفاده نمایند. به همین دلیل گروه مهندسی برکه، با استفاده از بهترین عایق رطوبتی، می‌تواند اینگونه فضاها را برای صاحبان خانه کاربردی، ایمن و زیبا کند.

طراحی و پیاده سازی دقیق و مدرن در گروه مهندسی برکه

کمک به بهره وری انرژی

با نفوذ آب و رطوبت به سازه ساختمان، باید انرژی زیادی جهت خشک شدن آن مصرف شود. به همین دلیل با افزایش بی رویه انرژی روبرو خواهیم بود. بنابراین با عایق کاری رطوبتی توسط گروه مهندسی برکه، می‌توانیم از مصرف بیش از اندازه انرژی جلوگیری کنیم.

نگهداری بهتر وسایل منزل

وجود رطوبت در ساختمان، می‌تواند به مرور زمان به وسایل منزل آسیب جدی وارد کند. کپک‌های خاکستری یا سفید رنگ می‌توانند لکه‌هایی روی پرده ایجاد کنند و یا کپک‌های سیاه و سبز رنگ به عمق مصالح ساختمانی نفوذ می‌کنند. بنابراین با افزایش رطوبت و رسیدن آن به سطح 60 درصد، مشکلاتی از جمله پوسیدگی ابزار و تجهیزات منزل روی می‌دهند. در این شرایط نیاز داریم تا تیمی حرفه‌ای مانند گروه مهندسی برکه، هرگونه آسیب احتمالی از جمله خرابی وسایل منزل را ضمن استفاده از بهترین عایق رطوبتی، کاهش دهند.

حفظ جزئیات معماری ساختمان

بسیاری از ساختمان‌ها دارای جزئیات ظریف و دقیق معماری در سبک طراحی خود هستند. اغلب گچ بری‌ها، قرنیز‌ها، قاب‌های تزئینی و بسیاری از موارد این چنینی با گسترش رطوبت و نفوذ آب به طور کامل تخریب می‌شوند. عایق کاری رطوبتی، ضمن محافظت از این جزئیات ظریف، مانع از آسیب به این بخش‌های زیبا و ارزشمند ساختمان می‌شود.

کمک به افزایش زیبایی نمای ساختمان

استفاده از بهترین عایق رطوبتی می‌تواند به زیبایی هرچه بیشتر نمای ساختمان و دیوارهای خارجی سازه بیفزاید. همچنین از تغییر رنگ، لک شدن و پوسیدگی نمای بیرونی سازه نیز جلوگیری به عمل می‌آید. با عایق کاری رطوبتی، ضمن خشک ماندن دیوار بیرونی بنا، به حفظ ظاهر آن نیز کمک می‌کنیم.

محافظت از پوشش داخلی ساختمان

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی ساختمان، انتخاب کاغذ دیواری‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های متنوع است. اما نفوذ آب و گسترش رطوبت می‌تواند به دیوارهای داخلی آسیب بزند. با مرطوب شدن دیوارها، به مرور زمان، کاغذ دیواری تاب برداشته و یا ترک می‌خورد. بنابراین با بهره‌گیری از خدمات گروه مهندسی برکه و  استفاده از بهترین عایق رطوبتی، نیازی به پرداخت هزینه اضافی بابت تعمیرات چندباره و تعویض کاغذ دیواری نداریم.

بهترین زمان عایق کاری رطوبتی

هنگام برنامه‌ریزی جهت انجام عایق کاری رطوبتی، باید عواملی از جمله آب و هوای محل مورد نظر و خصوصیات سازه را بررسی نماییم. عایق کاری رطوبتی را می‌توان در هر فصلی از سال انجام داد. اما در هر فصلی باید بسته به شرایط خاص، به برخی موارد به‌طور ویژه توجه داشت. در اینجا تفکیک فصول مختلف و ملاحظات مرتبط با آنها برای عایق کاری رطوبتی شرح داده می‌شوند:

عایق کاری رطوبتی در فصل بهار

فصل بهار می‌تواند فرصتی ایده آل برای انجام عایق کاری رطوبتی باشد. شرایط آب و هوایی به‌ طور کلی در بهار معتدل است و احتمال افزایش دمای بیش از حد و یا بارندگی شدید کمتر است. بنابراین خشک شدن مواد ضد آب برای عایق کاری رطوبتی در زمان کمتری انجام می‌شود.

عایق کاری رطوبتی در فصل تابستان

در تابستان، نگران خشک شدن مواد عایق کاری نیستیم. زیرا افزایش دما می‌تواند فرآیند کار را کمی تسریع کند. البته در روزهای پایانی فصل تابستان، رطوبت و بارندگی می‌تواند بر شرایط عایق کاری رطوبتی تأثیری منفی بگذارد.

عایق کاری رطوبتی در فصل پاییز

فصل پاییز همچنین می‌تواند برای عایق کاری رطوبتی فرصت مناسبی باشد. به‌ویژه در مناطقی که هوا خنک‌تر است، کیفیت عایق کاری را در شرایط آب و هوایی معتدل فراهم می‌سازد. بنابراین امکان به کار بردن بهترین عایق رطوبتی مناسب را امکان‌پذیر می‌کند. علاوه بر این، استفاده از مواد ضد آب قبل از زمستان می‌تواند در جلوگیری از آسیب احتمالی حاصل از برف و یخ زدگی مؤثر واقع شود.

عایق کاری رطوبتی در فصل زمستان

عایق کاری رطوبتی در زمستان می‌تواند به دلیل احتمال یخ زدگی کمی چالش‌برانگیز باشد. البته گروه مهندسی برکه با داشتن افراد ماهر در فصل زمستان نیز اقدام به عایق کاری رطوبتی می‌نماید.

نکات ایمنی در استفاده از بهترین عایق رطوبتی

یکی از مواردی که سازه‌های بتنی را با چالش روبرو می‌سازد، نفوذ و گسترش رطوبت است. مراقبت از سازه در کاهش هرگونه فرسایش و خوردگی مؤثر است. همچنین رعایت نکات ایمنی، ضمن حفاظت هرچه بیشتر از سلامت ما، به ارتقای سطح کیفی عایق کاری رطوبتی نیز می‌افزاید. اکنون به مهم‌ترین نکات ایمنی در استفاده از بهترین عایق رطوبتی می‌پردازیم:

استفاده از وسایل حفاظتی

لازم است تا برای محافظت از خود در هنگام عایق کاری و کار با مواد شیمیایی و ضد آب، به منظور جلوگیری از استنشاق گرد و غبار، حتماً از عینک، دستکش و ماسک ایمن استفاده نمایید.

نکات ایمنی در استفاده از بهترین عایق رطوبتی

 سیستم تهویه مناسب

قبل از هرگونه اقدام جهت عایق کاری رطوبتی، باید از سالم بودن سیستم تهویه اطمینان حاصل نمایید. زیرا سیستم تهویه مناسب، تجمع ذرات در فضا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

آماده سازی فضا

به منظور داشتن عایق رطوبتی مناسب و باکیفیت، در ابتدا از خشک و تمیز بودن سطوح مورد نظر اطمینان حاصل کنید. خیس بودن سطح می‌تواند مانع از چسبیدن و ماندگاری مواد ضد آب و نفوذ آن شود.

کار در محیط کاملاً کنترل شده

هنگام کار با مواد عایق کاری رطوبتی، باید اطمینان حاصل کنید که شرایط آب و هوایی مساعد است. بنابراین باید در زمان بروز تغییرات آب و هوایی ناگهانی، رطوبت بالا و باد شدید از عایق کاری رطوبتی اجتناب نمایید. زیرا روند استفاده از بهترین عایق رطوبتی و خشک شدن آن را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

مواد قابل اشتعال را دور نگهدارید

برخی از مواد عایق کاری رطوبتی ممکن است مستعد اشتعال و آتش سوزی باشند. بنابراین قبل از اقدام به عایق کاری رطوبتی، باید آنها را از دسترس دور نگهداریم.

مراقب کودکان باشید

یکی از مهم‌ترین نکات حائز اهمیت در فرآیند عایق کاری رطوبتی، دور نگهداشتن کودکان از بهترین عایق رطوبتی و مواد مرتبط با آن است.

اثر بارندگی و تغییرات آب و هوایی بر عایق کاری رطوبتی

انواع سازه‌های ساختمانی می‌توانند در معرض مجموعه‌ای از عواملی باشند که ممکن است دوام و پایداری آنها را با تهدیدی بزرگ روبرو کنند. به‌طور کلی با تغییرات آب و هوایی، نیاز داریم تا برای عایق کاری رطوبتی اقداماتی مؤثر و ماندگار انجام دهیم. اگر محل زندگی ما مستعد بارندگی شدید است این امر بسیار مهم تلقی می‌شود. عایق کاری رطوبتی ضعیف و نامناسب نیز در اثر بارندگی آسیب دیده و تخریب می‌شود. اما استفاده از بهترین عایق رطوبتی با کارایی بالا مانعی نفوذ ناپذیر است.

به مرور زمان ممکن است وجود رطوبت به سازه ساختمان صدماتی وارد نماید. بنابراین نکته مهم این است که کار عایق کاری رطوبتی ساختمان نیز به دست افراد ماهر و با تجربه سپرده شود تا خسارت‌های احتمالی و سنگین از جمله آسیب به دیوار و نمای ساختمان تا حد ممکن کاهش پیدا کنند.

در این راستا، گروه مهندسی برکه، با بهره گیری از بهترین عایق رطوبتی، در زمینه آب بندی استخر، مخازن آب، پشت بام، حوض و آب بندی نمای ساختمان، آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز هستند.

اثر بارندگی و تغییرات آب و هوایی بر عایق کاری رطوبتی

جمع‌بندی

استفاده از بهترین عایق رطوبتی در همه قسمت های ساختمان همچون عایق رطوبتی پشت بام یک گام مهم در حفظ یکپارچگی، پایداری و طول عمر ساختمان‌ها و سازه‌های مورد نظر است. با عایق کاری رطوبتی، ضمن محافظت از ساختمان در برابر آسیب‌های احتمالی، از نفوذ رطوبت به سازه جلوگیری می‌کنیم.

بنابراین با استفاده از عایق رطوبتی، محیطی سالم و امن برای خودمان و اعضای خانواده فراهم می‌نماییم. همان طور که اشاره شد افراد خبره و ماهر در گروه مهندسی برکه با استفاده از بهترین عایق رطوبتیو نیز اجرای عایق رطوبتی روی کرسی چینی و ایزوگام تضمین می‌کنند که ساختمان ما برای سال‌های آینده ایمن و همچنان دلپذیر باقی بماند.

انواع روش‌های استفاده از بهترین عایق رطوبتی کدام‌اند؟

از روش‌هایی از جمله عایق کاری رطوبتی سطحی، سیمانی، ایزوگام و دوغاب می‌توان بهره برد.

مزایای عایق کاری رطوبتی چیست؟

کمک به دوام ساختمان و نگهداری بهتر وسایل منزل از جمله مزایای عایق کاری رطوبتی هستند.

در چه فصولی از سال باید از بهترین عایق رطوبتی استفاده شود؟

در همه فصول سال می‌توان عایق کاری را انجام داد. اما باید شرایط سازه و تغییرات آب و هوایی بررسی شوند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 56

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *