loader image

ساخت استخر در شمال

خانه | خدمات ساخت استخر | ساخت استخر در شمال

ساخت استخر در شمال

ساخت استخر در ویلا نه تنها باعث افزایش ارزش ملک شما خواهد شد، بلکه می تواند فضایی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت شما فراهم کند. اما اگر ویلای شما در شمال کشور باشد، باید یک سری نکات را برای ساخت استخر بدانید. آیا می دانید هزینه ساخت استخر چقدر است؟ به دنبال ساخت استخر روباز یا سرپوشیده هستید؟ مراحل ساخت استخر کدامند؟ با ما همراه باشید تا درباره ساخت استخر در شمال بیشتر بدانید.

ساخت استخر در شمال

انواع استخر در شمال

به طور کلی سه نوع استخر داخل زمینی بتن، وینیل، فایبرگلاس در شمال کشور وجود دارد که این تقسیم بندی بر اساس متریال کاربردی آن انجام شده است. اما در شهرهای کوچک شما می توانید استخرهایی با دیواره های آلومینیومی یا فولادی نیز پیدا کنید. در اینجا به توضیح انواع استخر در شمال بر اساس جنس آن می پردازیم:

استخر بتنی

استخرهای بتنی معمولا به صورت سفارشی در شکل و اندازه های مختلف ساخته می شوند. هر چند ساخت استخر بتنی مدت زمان زیادی از 3 تا 12 هفته طول می کشد، اما یکی از مستحکم ترین و با دوام ترین انواع استخر به شمار می رود. یکی دیگر از مزایای استخرهای بتنی، این است که می توان پس از گذشت مدتی برای بازسازی آن اقدام کرد.

استخر بتنی

استخر وینیل

استخرهای وینیل از یک آستر انعطاف پذیر ساخته می شوند و سپس روی یک قاب پلیمری، فولادی یا آلومینیومی داخل زمین قرار می گیرند. استخرهای وینیل معمولا به شکل مستطیل یا فرم L ساخته می شوند. برای ساخت این نوع استخر زمان یک تا سه هفته زمان لازم است.

استخر فایبرگلاس

استخرهای فایبرگلاس در کارخانه ساخته می شوند و سپس با جرثقیل در محل حفاری شده قرار داده می شوند. نصب استخر فایبرگلاس تنها به سه روز زمان نیاز دارد. این نوع استخر دارای روکش ژلی و غیر متخلخل است. به همین دلیل جلبک نمی گیرد و بسیار با دوام است. اما تنوع استخرهای فایبرگلاس نسبت به استخرهای بتنی و وینیل بسیار کم تر است.

مراحل ساخت استخر در شمال

مراحل ساخت استخر در شمال

همانطور که گفتیم سه نوع استخر درون زمینی بتنی، وینیل و فایبرگلاس وجود دارد که هر سه نوع در کشور ما ساخته می شود.

اما برای ساخت استخر در شمال کشور، نوع بتنی رواج بیشتری دارد. استخرهای فایبرگلاس و وینیل نیز به دلیل انعطاف پذیری بالا، برای آب و هوای سرد مناسب هستند. معمولا در سراسر کشور شاهد ساخت استخرهای وینیل هستیم و در جنوب کشور معمولا نوع فایبرگلاس کاربرد دارد.

ساخت استخر در شهرهای شمالی کشور باید بر مبنای یک سری استانداردها انجام شود و قوانین خاص خود را دارد. بنابراین لازم است که افراد متخصص از محیط مورد نظر بازدید کنند تا بتوانند شما را در این زمینه راهنمایی نمایند. در اینجا به توضیح مراحل ساخت و ساز استخر در شمال می پردازیم اما این نکته رو بخاطر داشته باشید که پیش از ساخت استخر باید به تنظیم قرارداد ساخت استخر با پیمانکار بپردازید.

تماس با برکه

کشف یک مکان مناسب برای ساخت استخر

برای انتخاب یک مکان ایده آل برای ساخت استخر در شمال باید نکاتی مانند نمای استخر، ارتفاع مناسب با زمین، جهت تابش نور خورشید، سرباز سا سرپوشیده بودن آن و غیره را در نظر بگیرید. در واقع محل ساخت استخر باید به گونه ای انتخاب شود تا بتوان از آنجا به راحتی مناظر و کوه های سرسبز را تماشا کرد.

در ضمن توجه داشته باشید که نزدیکی استخر به زمین می تواند در آب و هوای بارانی یا طوفانی برای شما مشکل ساز شود. سعی کنید در اطراف استخر یک سری درختچه به عنوان بادشکن بکارید تا مانع وزیدن باد به سمت استخر شود.

گودبرداری خاک

دومین مرحله برای ساخت استخر در شمال، گود برداری خاک است. هنگام گودبرداری و استارت زدن پروژه ساخت و ساز استخر باید ابتدا نوع خاک بررسی شود و تست مقاومت آن انجام گیرد. باید بدانید که خاک تیپ 1 و 2 بهترین نوع خاک برای ساخت استخر در مازندران و سایر شهرهای شمالی می باشد. این نوع خاک که بخش عمده آن را سنگ تشکیل می دهد، باعث ساخت استخر مستحکم خواهد شذ. در صورتی که خاک نرم باشد، لازم است که پیش از گودبرداری از تعدادی سنگ ریز و درشت برای افزایش استقامت آن استفاده شود.

تسطیح خاک و کف سازی استخر

پس از این که کاسه استخر حفر شد، باید برای تسطیح و هموار کردن خاک اقدام شود. بنابراین از دستگاه های مخصوص برای فشرده سازی خاک روی سطح استفاده می شود و در صورت نیاز مقداری شن روی سطح می ریزند. در صورتی که استخر بتنی یا بلوکی دارید، کف سازی آن اهمیت بیشتری پیدا می کند.

هر چقدر ارتفاع استخر بیشتر باشد، میزان فشار وارده به کف استخر نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین باید ضخامت کف استخر بیشتر باشد. در غیر این صورت فشارهای دینامیکی و هیدرولیکی می تواند به راحتی باعث شکسته شدن کف استخر شود. توجه داشته باشید که شیب بندی کف استخر نیز در هنگام کف سازی باید به درستی انجام شود تا تخلیه آب بدون ایراد صورت گیرد.

آرماتور بندی

آرماتور بندی

در این مرحله ابتدا وزن سازه محاسبه می شود و سپس آرماتورها یا میلگردهای فلزی آماده بر روی آن نصب می گردد. نحوه چینش آرماتورها در کنار هم می تواند تاثیر زیادی بر استقامت نهایی استخر داشته باشد.

لوله کشی

بعد از اتمام مراحل پیشین، باید برای لوله کشی استخر اقدام شود. بنابراین در این فاز باید تمامی لوله هایی که برای تصفیه آب استفاده می شوند گرفته تا لوله های کنترل دمای آب نصب شوند. همچنین فرایند عایق کاری لوله ها نیز در این مرحله انجام می گیرد.

برق کشی

فرایند های مختلف در ساخت استخر نیاز به برق دارند. فرایند فلیتراسیون که برای رفع آلودگی استخر انجام می شود، فعالیت پمپ که به تخلیه آب استخر کمک می کند، سیستم روشنایی کف استخر، پمپ های حرارتی که دمای استخر را کنترل می کنند، نیاز به برق دارند. بنابراین در این فاز از ساخت استخر در شمال کشور باید برق کشی انجام شود.

بتن ریزی

پس از اجرای تمامی مراحل قبلی، نوبت به بتن ریزی می رسد. در این مرحله تمامی قسمت ها از کف گرفته تا دیواره ها را با بتن می پوشانند. باید همزمان با بتن ریزی به صاف کردن سطح استخر و شیب بندی آن نیز دقت شود.

هزینه ساخت استخر در شمال

هزینه ساخت استخر در شمال

همانطور که می دانید، تمامی مراحل ساخت استخر در شمال از انتخاب مکان گرفته تا خرید سیستم های تصفیه و گرمایش و نورپردازی ها نیاز به پرداخت هزینه هایی دارد. اما چه مواردی در هزینه ساخت استخر در ویلاهای شمال تاثیر دارند؟ در اینجا به طور خلاصه به توضیح آن می پردازیم:

سبک طراحی استخر

هر چه سبک طراحی استخر پیچیده تر باشد، هزینه بیشتری باید بپردازید. در صورتی که تصمیم به ساخت استخر مدرن بگیرید، قطعا باید بودجه بیشتری برای این کار کنار بگذارید. چرا که طراحی های مدرن نیاز به تجهیزات مدرن و نیروی کار مجرب دارد.

کاربرد استخر

شما برای ساخت استخر ویلایی باید یک سری استانداردها را رعایت کنید که در ساخت استخر کشاورزی به آن نیاز ندارید. بنابراین نوع استخر می تواند در تهیه مصالح و تجهیزات مورد نیاز و در نتیجه هزینه نهایی تاثیر گذار باشد. شما در ساخت استخر ویلایی تنها به جنبه زیبایی و تفریحی آن توجه دارید، در صورتی که یک استخر کشاورزی باید از استحکام بیشتری برخوردار باشد.

نوع استخر

آیا تصمیم به ساخت استخر بتنی در ویلای خود دارید یا استخر فایبرگلاس؟ شاید هم ساخت استخر فلزی را مد نظر قرار داده اید. اگر استخر فایبرگلاس را انتخاب کنید، هزینه کم تری باید بپردازید. هر چند تا مدتی قبل، استخر های بتنی بیشتر رایج بودند، اما امروزه استخرهای فایبرگلس به دلیل تنوع بالا و قیمت مناسب، طرفداران بیشتری دارند.

استخر روی زمین یا داخل زمین؟

استخر روی زمین یا داخل زمین؟

یکی دیگر از مسائلی که بر هزینه ساخت استخر در شمال کشور تاثیر گذار می باشد، انتخاب ساخت آن روی زمین یا داخل زمین است. شما می توانید بدون انجام عملیات گودبرداری از استخر های جعبه ای و بادی استفاده کنید و یک استخر پلاستیکی اما ارزان قیمت داشته باشید. حتی می توانید استخرهای فلزی یا چوبی که به صورت پازل مانند کنار هم قرار می گیرند را روی زمین بنا کنید.

اما انتخاب دیگری که پیش روی شماست، ساخت استخر بتنی، وینیل و فایبرگلاس داخل زمین است. البته هزینه ساخت این نوع استخرها نسبت به استخرهای روی زمین از جنس چوب کم تر می باشد. چرا که برای نگهداری حجم بالای آب در استخرهای روی زمین نیاز به اعمال دیواره های مقاوم و گران قیمت وجود دارد.

ظرفیت و ارتفاع استخر

مساحت، ظرفیت و ارتفاع استخر نیز بر هزینه ساخت آن تاثیر زیادی دارند. در واقع شما هر چه شکل و فرم ساده تری برای استخر خود انتخاب کنید، باید هزینه کم تری بپردازید. استخرهای مستطیل شکل به دلیل سهولت اجرا نیاز به پرداخت هزینه کم تری دارند. از طرف دیگر، هر چه ارتفاع استخر بیشتر باشد، فشارهای وارده به کف نیز بیشتر خواهد بود. در نتیجه باید از مصالح بیشتری برای افزایش ضخامت کف استخر استفاده شود. پس می توان گفت ابعاد استخر یک عامل مهم در تعیین قیمت آن به شمار می رود.

تجهیزات مورد استفاده در استخر

تجهیزات مورد استفاده در استخر

استخر به تنهایی یک گزینه خارق العاده نمی باشد و این تجهیزات مورد استفاده در استخر هستند که به آن زیبایی می بخشند. در صورتی که بخواهید از سنگ های تزئینی و تجهیزات نورپردازی مدرن استفاده کنید، قطعا باید هزینه بیشتری بپردازید. به طور کلی، رنگ چراغ های استخر، نوع نردبان ها، نوع تاسیسات، جنس لوله ها، شکل و ابعاد استخر و غیره می تواند بر قیمت نهایی ساخت استخر در شمال تاثیر بگذارند.

ایمنی استخر

همیشه دلیل گران قیمت بودن ساخت استخر، استفاده از تجهیزات لوکس و آبنماهای تزئینی نیست. گاهی به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب و درجه یک برای افزایش ایمنی، هزینه نهایی افزایش می یابد. چرا که برای گرمایش آب استخر، تصفیه اصولی و جابجایی پرفشار آب استخر نیاز به استفاده از تجهیزات الکتریکی درجه یک داریم. بنابراین هزینه های عایق کاری و خرید این نوع تجهیزات می تواند بر هزینه نهایی تاثیر بگذارد.

جمع بندی

ساخت استخر در شهرهای شمالی کشور بسیار پر طرفدار است. چرا که اغلب هموطنان برای تعطیلات به شمال سفر می کنند. توجه داشته باشید که فرایند ساخت استخر نباید دچار وقفه های طولانی شود. از این رو بهتر است کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. مجموعه برکه آماده ارائه تمام خدمات مربوط به آب بندی و ساخت استخر در شمال و یا ساخت استخر مشهد و سایر استان ها می باشد و به سوالات شما پاسخ می دهد. در این مقاله به توضیح نکات مهم در رابطه با ساخت و ساز طراحی استخر در شمال پرداختیم.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ساخت استخر در هر یک از شهرهای مازندران با همکاران ما تماس بگیرید. گروه مهندسی برکه با سال ها تجربه در زمینه خدمات آب بندی و ساخت استخر، همواره رضایت مشتریان خود را جلب نموده است. برای دریافت خدمات مرتبط به ساخت و ساز استخر در مازندران از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

مراحل ساخت استخر در شمال کدامند؟

کشف یک مکان مناسب برای ساخت استخر، گودبرداری، تسطیح خاک و کف سازی، آرماتور بندی، لوله کشی، برق کشی و بتن ریزی

هزینه ساخت استخر در شمال به چه مواردی بستگی دارد؟

سبک طراحی استخر، کاربرد استخر، نوع استخر، استخر روی زمین یا داخل زمینی، ظرفیت و ابعاد استخر، تجهیزات استخر

رایج ترین نوع استخر دورن زمینی در شمال کشور کدام است؟

استخر های بتنی

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 53

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *