loader image

رفع نم تهران

خانه | خدمات رفع نم | رفع نم تهران

خدمات رفع نم تهران

گروه مهندسی برکه با هدف طراحی، شبیه سازی و اجرای استخرهای مدرن و لاکچری به وجود آمده است. این گروه مهندسی در ارائه خدمات خود از بهترین ابزارها استفاده کرده و تکنولوژی روز دنیا و متخصص‌ترین تیم را به کار گرفته است تا پروژه‌هایی زیبا با ویژگی‌های منحصر به فرد در اختیار مشتریان قرار دهد. برخی دیگر از خدمات این مجموعه عبارتند از: طراحی و ساخت، تعمیرات و نگهداری و آب بندی استخر و جکوزی، نما، پشت بام و سقف، آب بندی مخازن، چاله آسانسور، ساختمان و….

در حال حاضر این مجموعه یکی از مهم‌ترین خدمات خود را رفع نم تهران قرار داده است. در این مقاله به ارائه مطالبی درباره این خدمات گروه مهندسی برکه خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

خدمات رفع نم تهران

رفع نم تهران چیست؟

یکی از بزرگترین معضلات و مسائلی که برای یک ساختمان به وجود می‌آید، نم زدگی و یا ایجاد رطوبت در بخش‌های مختلف آن است. برطرف ساختن این مشکل کار هر فرد و یا مجموعه‌ای نیست. چراکه فرایندی بسیار پیچیده و تخصصی محسوب می‌شود.

معضل نم زدگی و یا نم کشیدن بیشتر ساختمان‌ها و بناهای قدیمی را تهدید کرده و احتمال دارد برای ساختمان‌های نوساز نیز اتفاق بیفتد. ایجاد نم در بخش‌های مختلف یک سازه خسارات مادی بسیار زیادی به همراه داشته و علاوه بر آن، آسیب دیدگی کل ساختمان، ممکن است به لوازم و تجهیزات و تاسیسات آن نیز آسیب‌هایی وارد کند.

رطوبت و نم در یک ساختمان ممکن است به ایجاد بیماری‌های تنفسی نیز کمک کرده و به بروز مشکلات استخوانی حاد منجر گردد. به همین دلیل از حساسیت بالایی برخوردار بوده و برطرف ساختن دقیق و صحیح آن اهمیت زیادی دارد. پس باید از خدمات یک مجموعه معتبر که در زمینه رفع نم تهران به اندازه کافی تجربه داشته و صاحب مهارت و تخصص است، استفاده کنید تا با خسارات شدید مالی و جانی روبرو نشوید.

تماس با برکه

علل ایجاد نم در ساختمان

پیش از رفع نم زدگی در تهران باید با علل و عوامل ایجاد کننده رطوبت در بخش‌های مختلف یک سازه آشنا شده و بدانید که عوامل و شرایط مختلفی دست به دست یکدیگر داده و این وضعیت را به وجود می‌آورند. از مهمترین این دلایل می‌توان به عوامل فنی و تاسیساتی ساختمان اشاره کرد. برخی از مواقع نیز این مشکلات به دلیل اشتباهات انسانی به وجود می‌آیند.

هر کدام از این عوامل می‌توانند موجب شوند تا ساختمان شما دچار نم زدگی کوتاه مدت و یا بلند مدت گردد. یکی از مهمترین عوامل فنی و تاسیساتی به وجود آورنده نم در یک ساختمان، نشتی لوله آب و فاضلاب و یا ترکیدگی آن است.

در حال حاضر و بنا به دلایل زیبایی شناختی، لوله‌های آب و فاضلاب را از داخل دیوار، کف و یا سقف عبور می‌دهند. مجموعه دلایلی از قبیل گذشته زمان می‌تواند لوله‌ها را با فرسودگی مواجه ساخته و یا به شکستگی و ترکیدگی آن‌ها کمک کند.

در بسیاری از موارد این مشکلات به دیگر نقاط ساختمان نیز تسری یافته و بخش‌های دیگر را نیز درگیر می‌کنند. بدون اینکه هیچ گونه علامتی از خود نشان دهند. نم و رطوبت در چنین مواقعی می‌توانند با سرعتی بسیار بالا جذب دیوار شده و آن را پوسته پوسته سازند. همچنین ممکن است ترک‌هایی ریز و یا درشت را بر روی نقاط مختلف مشاهده کنید.

اگر از یک مجموعه معتبر برای رفع نم تهران از جمله رفع نم سرویس بهداشتی و یا رفع نم حمام و سقف کمک بگیرید تیم مجرب آن قادر خواهند بود پیش از گسترش نم و رطوبت، محل دقیق ترکیدگی و یا نشتی لوله را پیدا کنند و با برطرف ساختن آن نم و رطوبت را نیز از بین ببرند.

نم در ساختمان ممکن است در اثر عایق کاری ناصحیح و یا ایزوگام نادرست دیوار، سقف، کف و… به وجود آید و یا دلیل اصلی آن وجود نوعی مشکل در سیستم لوله آب و فاضلاب باشد که خود تحت تاثیر چند عامل از قبیل نصب نادرست سیفون روشویی، لباسشویی و ظرفشویی، مشکل تخلیه فاضلاب و پر شدن سریع چاه، اشتباه در فرایند نصب روشویی، نداشتن شیب مناسب کف شورها، نشتی آبگرمکن و پکیج و…. قرار می‌گیرد.

علل ایجاد نم در ساختمان

برای رفع نم زدگی در تهران باید در ابتدا متخصصین با تجربه، تک تک این موارد را با دقت بالا بررسی کنند. در بسیاری از موارد نیز نفوذ آب باران از ایزوگام سوراخ شده پشت بام و درزهای آن علت ایجاد رطوبت در ساختمان است و یا نم به دلیل شیب بندی غیر اصولی ایجاد شده است.

بندی کشی ناقص و اشتباه سرامیک‌ها در بخش‌های پر از رطوبت مانند حمام، سرویس‌های بهداشتی و یا حتی آشپزخانه نیز به ایجاد نم در ساختمان منجر شده و این بخش‌ها را با تهدیدات جدی مواجه می‌سازد. از دیگر علل ایجاد نم و رطوبت که باید پیش از اقدام به رفع نم تهران آن‌ها را به دقت بررسی کنید می‌توان به وجود ترک در دیوار، شست و شوی دیوار و سقف، خشک کردن لباس در محیط خانه و…. اشاره کرد.

بعضی از ساختمان‌ها از فضای کافی برای خشک کردن لباس‌ها برخوردار نشده‌اند و ساکنین آن‌ها برای خشک کردن و یا پهن کردن لباس‌ها از فضاهای داخلی ساختمان کمک می‌گیرند. انجام این کار باعث می‌شود تا رطوبت‌ لباس‌ها در فضای منزل شما پخش شود و به ایجاد نم در طولانی مدت کمک کند.

علائم و نشانه‌های وجود نم و رطوبت در ساختمان

پیش از اقدام به رفع نم زدگی در تهران، تشخیص رطوبت در بخش‌های مختلف سازه ضرورت دارد. یکی از مهمترین علائمی که نشان می‌دهد در ساختمان شما نوعی رطوبت وجود دارد، انتشار بوی نامطبوع در فضا است. ممکن است به تازگی انواع مختلفی از حشرات موذی مانند مگس را در نواحی مختلف ساختمان خود مشاهده کرده و دلیل اصلی حضور آن‌ها را ندانید.

علائم و نشانه‌های وجود نم و رطوبت در ساختمان

ریخته شدن بخشی از دیوار، سقف کف و یا تخریب آن نیز دیگر علامت وجود نم در ساختمان شما است. احتمال دارد که انواع مختلفی از لکه‌های ریز و درشت را بر سطح دیوارها و یا سقف مشاهده کرده و یا انواعی از باکتری‌ها و کپک‌ها بر روی لوازم منزل و یا در زوایای دیوارها به چشم بخورند.

برخی از افراد با مشاهده این علائم احساس خطر نکرده و برای آن راه حل جدی پیدا نمی‌کنند. در حالی که ممکن است این موارد در ابتدای امر و روزهای نخستین مشکل حادی برایتان به وجود نیاورند، اما اگر برای رفع نم زدگی در تهران در چنین شرایطی اقدام نکنید، با آسیب‌های جدی مواجه خواهید شد.

رفع نم و رطوبت در تهران

مجموعه و گروه مهندسی برکه به منظور رفع نم تهران از روش‌ها و تجهیزات مختلفی استفاده می‌کند تا نتیجه مطلوب و مورد نظر شما به دست آید. در حقیقت رفع نم تهران با استفاده از روش‌های مدرن و تجهیزات پیشرفته و به روز کمک می‌کند تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون از دست دادن انرژی و حوصله فراوان محدوده و محل دقیق نشتی و یا ترکیدگی و شکستگی لوله‌های آب و فاضلاب را پیدا کنید.

رفع نم و رطوبت در تهران

این دستگاه‌ها در زمینه رفع نم زدگی در تهران، کارآمدی بسیار بالایی داشته و می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید. در سال‌های نه چندان دور برای پیدا کردن این مناطق از روش‌های دستی استفاده می‌کردند. به همین دلیل به کنده کاری‌های زیادی نیاز بود تا در نهایت بتوانند به رفع نم تهران دست بزنند.

این روش معایب بسیاری داشت که یکی از مهمترین آن‌ها صرف زمان زیاد بود. با اجرای این روش خسارات‌های بی‌شماری هم به صاحبان منازل وارد می‌شد و باید آن‌ها هزینه‌های بسیار سنگینی بابت کنده‌کاری پرداخت می‌کردند. در بیشتر موارد نیز محل‌های کنده شده با محل نشتی فاصله و اختلاف بسیار زیادی داشتند.

اما در حال حاضر شرکت و گروه مهندسی برکه به منظور نشت یابی لوله‌های آب و فاضلاب و رفع نم تهران از دستگاه‌های پیشرفته استفاده می‌کند. دستگاه‌هایی که به منظور نشت یابی لوله‌های آب و فاضلاب مورد استفاده تیم مجرب و متخصص این مجموعه قرار می‌گیرند انواع مختلفی داشته و با توجه به نوع عملکردشان به کار گرفته می‌شوند.

از جمله انواع نشت یاب این تیم می‌توان به نشت یاب اکوستیک و اکوستیک عقربه‌ای اشاره کرد که خود در دو نوع صوتی و حرارتی طراحی و تولید شده‌اند.  این مجموعه مهندسی فرایندهای مربوط به رفع نم تهران را بدون هیچ گونه تخریب و یا کنده کاری انجام می‌دهد. پس در صرف هزینه‌ها، انرژی و زمان شما صرفه جویی فراوانی به عمل خواهد آمد.

روش‌های پیشگیری از ایجاد نم و رطوبت در ساختمان

اگر تمایل دارید از روش‌های رفع نم تهران استفاده نکنید و به انجام چنین خدماتی نیازمند نشوید باید از هر طریق ممکن از ایجاد رطوبت در ساختمان خود پیشگیری کنید. این راهکارها تنوع بسیار بالایی دارند اما باید بهترین و اثربخش‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین این راهکارها ارائه شده است.

روش‌های پیشگیری از ایجاد نم و رطوبت در ساختمان

بررسی لوله‌های ساختمان به صورت مستمر

اگر می‌خواهید به خدمات رفع نم تهران نیازمند نشوید باید  به صورت مداوم به بررسی لوله‌ها و لوله کشی‌های آب و فاضلاب ساختمان خود اقدام کرده و از سلامت آن‌ها اطمینان خاطر کافی به دست آورید. از مهمترین این لوله‌ها می‌توان به لوله‌های آشپزخانه، حمام و روشویی، سرویس بهداشتی اشاره کرد.

اگر به بررسی مستمر این لوله‌ها اقدام کنید در صورت برخورد با مشکلاتی از قبیل نشتی و یا ترکیدگی، بلافاصله آن را تشخیص خواهید داد و این امکان را به دست می‌آورید که از رشد بیشتر و گسترش آن به نقاط دیگر پیشگیری به عمل آورید. برای این کار بهتر است از افراد و مجموعه‌های متخصص رفع نم تهران کمک بگیرید.

تعویض لوله‌های قدیمی

بسیاری از لوله‌های موجود در ساختمان‌ها از جنس آهن به وجود آمده‌اند و یا مدت زمان زیادی از نصب و بهره‌برداری آن‌ها می‌گذرد. اگر لوله‌های ساختمان شما هم در چنین وضعیتی به سر می‌برند، بهتر است پیش از فرسودگی بیشتر و یا ترکیدگی و شکسته شدن به فکر تعویض باشید و آن‌ها را با لوله‌های نو جایگزین سازید.

در غیر این صورت و برای رفع نم تهران باید هزینه‌ها و خسارت‌های زیادی پرداخت کنید. در حال حاضر تولید کنندگان انواع مختلف لوله‌های ساختمانی را با استفاده از متریال‌ها و جنس‌هایی از قبیل لوله پلیکا، لوله ۵ لایه و…. طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه می‌دهند.

این محصولات عمر و دوام بسیار بالاتری نسبت به لوله‌های آهنی قدیمی داشته و کیفیت آن‌ها نیز قابل توجه است. پس می‌توانید به منظور رفع نم تهران از این نوع لوله‌ها کمک بگیرید.

کمک گرفتن از عایق‌های ضد نم و رطوبت

عایق‌های ضد رطوبت عبارتند از: انواع مختلف رنگ‌های ساختمانی، کاغذهای دیواری و…. اگر در خانه و یا ساختمان شما رطوبت و نم بیش از حدی در دیوارها به چشم می‌خورد، می‌توانید از این نوع عایق‌های ضد رطوبت استفاده کنید. با این کار کمک زیادی به رفع نم زدگی در تهران خواهید کرد و در مواقع تمیزکاری نیز کار آسانی پیش رو خواهید داشت.

کمک گرفتن از عایق‌های ضد نم و رطوبت

کاهش رطوبت محیط

برخی از ساختمان‌های مسکونی و خانه‌ها رطوبت بیش از اندازه استاندارد دارند. افرادی که در این گونه ساختمان‌ها سکونت دارند باید سعی اصلی خود را کاهش رطوبت محیط قرار دهند. برای دستیابی به این هدف نیز باید محیط خانه خود را تا حد ممکن گرم کنند و از محصولاتی از قبیل شیشه‌های دوجداره کمک بگیرند.

نصب سیستم‌های تهویه مطبوع مناسب

اگر می‌خواهید نیازی به استفاده از خدمات رفع نم تهران نداشته باشید باید از سیستم‌های تهویه مطبوع و مناسب در محیط‌های مرطوب و نمناک خانه استفاده کنید. این بخش‌ها شامل حمام و سرویس بهداشتی هستند و نصب سیستم تهویه مناسب می‌تواند تا حدود زیادی هوای نمدار و نمناک موجود در آن‌ها را به خارج از ساختمان انتقال دهد.

سیستم تهویه شما باید از قدرت کافی برای انجام این فرایند برخوردار باشد. در غیر این صورت قادر به خارج کردن هوای نمناک از فضای ساختمان نخواهد بود.

نم و رطوبت دیوار و سقف چه نشانه‌هایی دارد؟

فرورفتگی دیوار و زمین، پوسیده شدن فرش و یا موکت، استشمام بوی کپک زدگی، داشتن هوای مرطوب، چکه کردن آب از دیوار، خیس شدن سطح دیوار و .... نشان دهنده وجود نم و رطوبت در دیوار است.

علت اصلی نم دادن دیوار چیست؟

علت نم و رطوبت دیوار متنوع بوده و به عوامل مختلفی وابسته است. به طور کلی علت نم و رطوبت در یک ساختمان شامل عوامل فنی و تاسیساتی و اشتباهات انسانی است.

شست و شوی دیوار و سقف چگونه می‌تواند به ایجاد رطوبت در ساختمان کمک کند؟

اگر هر روز به شست و شوی دیوار، سقف و یا کف زمین اقدام کنید، به مرور زمان عایق آن‌ها را از بین خواهید برد. این عامل نیز به تشکیل شدن نم و رطوبت در ساختمان منجر می‌گردد. پس بهتر است دیوارها، کف و سقف را با کمک یک دستمال نرم و خیس تمیز کنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 36

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *