loader image

جایگزین ایزوگام برای استخر

خانه | خدمات برای استخر | جایگزین ایزوگام برای استخر

جایگزین ایزوگام برای استخر

همانطور که می دانید، عایق کاری یکی از مهم ترین مراحل ساخت و ساز استخر به شمار می رود. آب بندی استخرها با توجه به نوع و موقعیت آن به شیوه های مختلفی انجام می شود. از آنجایی که ایزوگام دارای یک سری معایب می باشد، امروزه ساخت استخر بدون ایزوگام بسیار رواج یافته است. در واقع ایزوگام به دلیل بروز نشتی به مرور زمان، فرسودگی میلگردها و نشت زمین به دلیل نفوذ آب، هزینه های بالا برای نصب و تعمیر و غیره گزینه مناسبی برای عایق بندی استخر نیست. با برکه همراه باشید تا با انواع جایگزین ایزوگام برای استخر آشنا شوید.

جایگزین ایزوگام برای استخر

دلایل کاهش استفاده از ایزوگام

این محصول اولین بار در اوایل دهه 50 در کشور مورد استفاده قرار گرفت و برای آب بندی پشت بام بکار گرفته شد. سپس برای سایر سازه هایی مثل استخر که با آب سرو کار دارند، نیز استفاده شد. از آنجایی که ایزوگام معایب زیادی دارد، به مرور زمان، محصولات دیگری جایگزین آن شد. دلایل کاهش استفاده از ایزوگام عبارتند از:

  • ایزوگام در مقایسه با انواع عایق های رطوبتی در برابر نور خورشید از مقاومت کم تری برخوردار است. در واقع اشعه خورشید می توان به مرور زمان، این محصول را تجزیه کند. در نتیجه قابلیت خود را از دست خواهد داد.
  • نوعی از ایزوگام را با استفاده از متریال خارجی گران قیمت تولید می کنند و از نظر اقتصادی اصلا مقرون به صرفه نیست.
  • چنانچه اصول نگهداری و شرایط محیط برای این محصول رعایت نشود، بعد از گذشت شش ماه کارایی خود را از دست خواهد داد.
  • همانطور که می دانید برای اجرای ایزوگام به حرارت بالایی نیاز دارید. بنابراین نصب آن می تواند برای افراد غیر حرفه ای خطرناک باشد.
  • این عایق فراوری شده از مشتقات نفتی، نسبت به سایر محصولات دوام و طول عمر کمی دارد.

تماس با برکه

انواع جایگزین ایزوگام برای استخر

امروزه عایق های رطوبتی مدرنی در بازار به فروش می رسد که در مقایسه با ایزوگام از مزایای بیشتری برخوردار هستند. در اینجا به معرفی محصولات جایگزین مناسب بجای ایزوگام می پردازیم:

مواد نانو

مواد نانو یکی از بهترین انواع جایگزین ایزوگام برای استخر می باشد. مواد نانو دارای خاصیت ضد آب هستند و مانع نفوذ آب به لایه های زیرین خواهند شد. این فراورده آب گریز تولید شده بر پایه فناوری نانو هیچ یک از معایب ایزوگام را ندارد و می تواند استخر شما را به صورت کامل در برابر نفوذ آب و رطوبت حفظ کند. مواد نانو از مقاومت بالایی در برابر فشارهای هیدرولیکی برخوردار هستند و می توان آن را روی انواع سیمانی، آجری، بتنی و غیره اعمال نمود.

رزین

رزین آب بندی یکی دیگر کاربردی ترین از انواع متریال جایگزین برای ایزوگام به شمار می رود. معمولا از رزین های اکریلیکی و پلیمری برای عایق بندی استخرها استفاده می شود. در این روش ابتدا رزین با بتن و سیمان ترکیب شده و سپس روی سطح مورد نظر اعمال می گردد.

چسب کاشی

چسب کاشی به دلیل دارا بودن پلیمرها، از خاصیت چسبندگی بالایی برخوردار است. بنابراین به کمک این نوع عایق بندی می توان عمر مفید استخر را افزایش داد. این نوع چسب می تواند در نگهداری و ترمیم سازه های استخری بسیار موثر واقع شود.

پودرهای پلیمری

یکی دیگر از روش های رایج برای آب بندی استخر، استفاده از پودرهای پلیمری است. این روش باید با نهایت دقت و حساسیت انجام شود و برای رسیدن به نتایج مطلوب، دو مرتبه روی سطح مورد نظر اعمال می گردد.

انواع جایگزین ایزوگام برای استخر

بهترین جایگزین مناسب برای ایزوگام

اگر به دنبال عایق بندی بهینه استخر خود هستید، باید از متریال نوین و مقرون به صرفه استفاده نمایید. در واقع، سال هاست که نکات منفی بسیاری درباره روش های سنتی آب بندی استخر مثل قیرگونی و ایزوگام مطرح شده است. بنابراین بهتر است به دنبال محصولی باشید که این معایب را پوشش دهد.

عایق های رطوبتی یک جایگزین ایده آل برای ایزوگام به شمار می روند که می توان روی آن برای آب بندی استخر حساب باز کرد. در واقع می توان از خاصیت ضد آب این عایق های نوین برای سطوح مورد نظر مثل استخر بهره مند شد. بهترین جایگزین ایزوگام برای استخر مواد نانو هستند که مزایای بسیاری دارند. محصولات نانو از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند و می توان آن را در نقاط مختلف مانند پشت بام ها، بدنه ساختمان، استخرها و غیره بکار برد. از جمله مزایای عایق های رطوبتی مانند نانو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر نور خورشید
  • عمر طولانی و دوام بالا
  • مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش
  • جلوگیری از لق شدن سطوح زیر کار
  • ایجاد سطوح غیر قابل نفوذ
  • نصب و اجرای آسان
  • صرفه جویی در هزینه عایق کاری

جمع بندی

همانطور که گفتیم، استفاده از ایزوگام برای استخر به دلیل نصب دشوار، هزینه اجرا و ترمیم بالا، عمر کوتاه و غیره توصیه نمی شود. امروزه روش های نوین مانند استفاده از محصولات نانو یا انواع چسب های آب بند کننده جایگزین ایزوگام برای استخر شده اند. در این مقاله به مقایسه روش های آب بندی استخر و انواع جایگزین آن پرداختیم.

شما می توانید برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به انواع استخر از متخصصین ما در مجموعه برکه کمک بخواهید چرا که کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا پاسخ این سوال که برای استخر ایزوگام بهتر است یا چسب را بدانید. بهتر است برای انتخاب بهترین محصول برای عایق کاری استخر و انتخاب بین انواع عایق های رطوبتی و ایزوگام با متخصصین در این  زمینه مشورت کنید. مجموعه برکه علاوه بر خدمات آب بندی استخر به شما عزیزان برای انتخاب بهترین متریال مشاوره رایگان می دهد. اگر نمی دانید کدام یک از انواع جایگزین ایزوگام برای استخر را بکار ببرید، پس همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نور خورشید چه تاثیری بر عایق ایزوگام دارد؟

ایزوگام در مقایسه با انواع عایق های رطوبتی در برابر نور خورشید از مقاومت کم تری برخوردار است. در واقع اشعه خورشید می توان به مرور زمان، این محصول را تجزیه کند. در نتیجه قابلیت خود را از دست خواهد داد.

مزایای عایق رطوبتی نانو در مقایسسه با ایزوگام چیست؟

مقاومت بالا در برابر نور خورشید، عمر طولانی و دوام بالا ، مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش، جلوگیری از لق شدن سطوح زیر کار، ایجاد سطوح غیر قابل نفوذ، نصب و اجرای آسان، صرفه جویی در هزینه عایق کاری

بهترین جایگزین ایزوگام برای استخر کدام است؟

نانو

انواع روش های جایگزین ایزوگام برای استخر کدامند؟

استفاده از محصولات نانو، چسب رزین، چسب کاشی، پودرهای پلیمری

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 31

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *