loader image

تصفیه آب استخر

خانه | خدمات آب استخر | تصفیه آب استخر

فهرست مطالب

تصفیه آب استخر با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

یک استخر با آب خنک و زلال می‌تواند در روزهای گرم تابستان، اوقات خوشی برای اغلب افراد فراهم کند. از سوی دیگر، باید توجه داشت که استخرها در صورت عدم رسیدگی مناسب، می‌توانند باعث انتقال انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها به افراد شوند. اگر آب استخر به درستی تصفیه نشود، می‌تواند سلامتی استخر و شناگران را به خطر بیندازد. برای تصفیه آب استخر روش‌های مختلفی وجود دارد و به تناسب کاربرد مورد نظر، می‌توان از هر یک از آنها استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم به بررسی تصفیه آب استخر بپردازیم.

تصفیه آب استخر

منابع آلودگی آب استخر

یک استخر شنا با آب زلال، برای بیننده بسیار جذاب است. اما وقتی که استخر آلوده یا کدر شود، استخر دیگر جذابیت و زیبایی گذشته را نخواهد داشت. البته آلوده شدن و کدورات آب استخر یک مساله طبیعی است و پاکسازی آن نیز کاری آسان است.

وجود آب شفاف در استخر برای شنای ایمن و عملکرد صحیح استخر یک نکته ضروری است. در واقع به دلیل تماس مستقیم آب استخر با انسان، آب تصفیه‌نشده می‌تواند باعث انتقال آلودگی از فرد به آب و یا از آب به فرد شود.

به همین خاطر لازم است تصفیه آب استخر و گندزدایی آن به صورت منظم انجام شود. از میان منابع آلودگی آب استخر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم عملکرد درست پمپ یا فیلتر استخر: در این صورت ممکن است آب بیش از حد معمول کدر یا آلوده به نظر برسد
  • باد و باران: در استخرهای روباز، باد و باران نیز می‌توانند باعث آلودگی شوند
  • نور خورشید: در فصل گرم سال نور خورشید می‌تواند باعث گرم شدن استخر و رشد باکتری‌ها شود. پرتو فرابنفش خورشید می‌تواند کلر استخر را تجزیه کند. بدین ترتیب میزان کمتری از این ماده شیمیایی در استخر وجود خواهد داشت
  • شمار بالای استفاده‌کنندگان: مساله تعداد زیاد شناگران در استخر نیز می‌تواند نیز باعث آلودگی بیشتر آب شود

منابع آلودگی آب استخر

راهکار مقابله با آلودگی آب استخر

با توجه به موارد گفته‌شده، آب استخر باید به صورت دوره‌ای تصفیه شود. این کار باعث می‌شود آلودگی‌ها و باکتری‌های موجود در آب استخر از بین بروند. همچنین، تجهیزات استخر و استفاده‌کنندگان از فضای استخر نیز از ایمنی لازم برخوردار خواهند بود.

برای جواب به این پرسش که آب استخر چگونه تصفیه می شود، باید گفت برای تصفیه آب استخر معمولا از سیستم‌های فیلتراسیون و پمپ استفاده می‌شود. علاوه بر این تجهیزات، ضدعفونی کردن استخر نیز از مهم‌ترین اقدام‌ها برای حذف آلودگی‌ها و از بین بردن میکروب‌ها و ویروس‌ها به شمار می‌رود. ضدعفونی کردن آب استخر با استفاده از کلر، ازن، شوک‌دهنده استخر و افزودن مواد شیمیایی به آب برای ایجاد تعادل شیمیایی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

تماس با برکه

سیستم فیلتراسیون آب استخر

یکی از روش‌های رایج برای تصفیه و زلال سازی آب استخر، استفاده از فیلتر و پمپ است. در این روش، پمپ استخر آب را در استخر به گردش در می‌آورد. بدین ترتیب آب جاری است و یک جا ساکن نمی‌ماند. همچنین سیستم فیلتراسیون باعث مکش آب می‌شود و آن را به سمت فیلتر استخر هدایت می‌کند. فیلتر استخر به عنوان یک سیستم مناسب برای تصفیه آب استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از محبوب‌ترین انواع فیلترهای مورد استفاده در استخرها، فیلتر شنی است. این نوع فیلترهای استخر به دلیل قابلیت حمل و نقل آسان و نیز عمر بالا (در صورت استفاده درست)، به شدت مورد علاقه استخرداران هستند. همچنین، می‌توان گفت که فیلتر شنی نسبت به سایر فیلترهای استخر، یکی از گزینه‌های تصفیه آب استخر ارزان به شمار می‌رود.

سیستم فیلتراسیون آب استخر

در این روش، آب از مخزن فیلتر شنی عبور می‌کند و در حین این کار، آلودگی‌های آن گرفته می‌شوند. در مخزن فیلتر استخر، شن و ماسه و یا سیلیس وجود دارد. آب از لابه‌لای شن و ماسه عبور می‌کند و بدین ترتیب آلودگی‌ها توسط شن و ماسه به دام می‌افتند. در ادامه، اگر یک واحد کلرزنی نیز وجود داشته باشد، آب تصفیه‌شده از آن عبور می‌کند و سپس به استخر برگردانده می‌شود.

وقتی که آب استخر آلوده باشد، این احتمال وجود دارد احتمال دارد که سیستم فیلتراسیون استخر دچار مشکل شده باشد. به همین خاطر، باید فیلتر، پمپ و سایر تجهیزات استخر که مربوط به سیستم فیلتراسیون استخر هستند، مورد بررسی قرار بگیرند. انواع فیلترهای استخر عبارتند از:

  • فیلتر شنی استخر
  • فیلتر کارتریجی استخر
  • فیلتر دیاتومه استخر

راهکار تمیز کردن فیلتر

در صورتی که آب استخر پس از عبور از فیلتر همچنان کدر باشد، باید فیلتر شست‌وشو داده شود؛ چرا که ممکن است شن و ماسه و مخزن فیلتر کثیف شده باشند و نتوانند آب را به درستی تصفیه کنند. لطفا توجه داشته باشید که پمپ استخر باید بتواند روزانه دست‌کم ۸ ساعت کار کند. در صورت بروز مشکل برای فیلتر، باید موارد زیر بررسی شوند:

  • قطعات فرسوده یا خراب فیلتر و تعویض آنها در صورت لزوم
  • شستن دوباره فیلتر تا جریان آب شفاف شود. فیلتر باید با استفاده از تمیزکننده فیلتر تمیز شود
  • تخلیه هرگونه آلودگی از سبد کفگیر؛ چرا که ممکن است آلودگی‌ها جریان آب را مسدود کنند

روش‌های تصفیه آب استخر

معمولا برای تصفیه آب استخرهای خانگی از دستگاه‌هایی با ظرفیت پایین استفاده می‌شود. برای این کار، فقط یک فیلتر شنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و آشغالگیری نیز با تورهای دستی انجام می‌شود. در این استخرها که ظرفیت آب آنها پایین است، معمولا فرایند ضدعفونی با استفاده از کلر انجام می‌شود.

از سوی دیگر، برای تصفیه آب استخرهای تجاری و بزرگ، ترکیبی از فیلترها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در چنین حالتی، معمولا آشغالگیر در خود استخر نصب می‌شود. فیلتر شنی و فیلتر کربنی نیز به عنوان دستگاه‌های فیلتراسیون عمل می‌کنند. برای ضدعفونی آب نیز بیشتر از کلر استفاده می‌شود؛ با اینکه استفاده از ضدعفونی کننده فرابنفش یا UV نیز در استخرهای تجاری دیده شده است. در ادامه مطلب به توضیح انواع روش‌ها برای تصفیه آب استخر به همراه مزایا و معایب آنها می‌پردازیم.

روش‌های تصفیه آب استخر

تصفیه آب استخر با استفاده از آشغالگیر

با تعبیه آشغالگیرهای دستی در اطراف استخر، ذرات بزرگ جامد از آب حذف می‌شوند. انجام این کار هم ظاهر آب را بهبود می‌بخشد و هم از طولانی شدن مراحل بعدی و یا گرفتگی لوله‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد. از مزایای تصفیه آب استخر با استفاده از آشغالگیر می‌توان به قابلیت حذف ذرات درشت جامد، حفظ ظاهر آب، جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها و پیشگیری از وارد آمدن آسیب به تجهیزات تصفیه اشاره کرد.

لازم به ذکر است که تصفیه آب استخر با استفاده از آشغالگیر نمی‌تواند باعث حذف آلاینده‌ها شود. همچنین راندمان این روش حداکثر تا 20 درصد است و برای تمیز کردن به صورت دوره‌ای، به نیروی انسانی نیاز است.

تصفیه آب استخر با استفاده از فیلتر شنی

برای تصفیه آب استخر با کمک فیلتر شنی، یک پمپ آب درون یک بستر شنی هدایت می‌شود. بستر فیلتر شنی از شن دانه‌بندی‌شده و سیلیس تشکیل شده است. بدین ترتیب، با عبور آب از بین دانه‌ها، آلاینده‌های معلق حذف می‌شوند.

از مزایای تصفیه آب استخر با کمک فیلتر شنی می‌توان به قیمت پایین، توانایی تصفیه آب تا حد قابل قبول، عدم نیاز به شن و سیلیس جدید و نیز قابلیت انجام کار به شکل اتوماتیک اشاره کرد. از سوی دیگر، باید مواردی همچون گرفتگی فیلتر، نیاز به پمپ، مصرف انرژی و نیاز به شست‌وشوی دوره‌ای را نیز در نظر گرفت.

تصفیه آب استخر با استفاده از فیلتر کربنی

تصفیه آب استخر با استفاده از فیلتر کربنی

در روش تصفیه آب استخر با فیلتر کربنی نیز مثل روش فیلتر شنی، آب با استفاده از پمپ به درون مخزن هدایت می‌شود. با استفاده از کربن فعال که قابلیت جذب بالایی دارد، می‌توان با یک روش ویژه آب استخر را با راندمان بالا تصفیه کرد.

آب پس از ورود به فیلتر کربنی رنگ، بو و مزه خود را از دست می‌دهد. به همین خاطر، در خروجی فیلتر کربنی شاهد آب با کیفیت بالا و بدون مواد آلی خواهیم بود. از مزایای تصفیه آب استخر با فیلتر کربنی می‌توان به امکان حذف رنگ و بو از آب، راندمان بالا و قیمت مناسب اشاره کرد. در کنار این مزایا، لازم است مواردی همچون نیاز به تعویض فیلتر، انجام محاسبات پیچیده و نیاز به دفع آلاینده‌ها نیز لحاظ شوند.

تصفیه آب استخر با استفاده از سختی‌گیر رزینی

سختی آب یکی از موارد ناخواسته است که حتی در آب خانگی نیز دیده می‌شود. با استفاده از روش تصفیه آب با سختی‌گیر رزینی، می‌توان سطح سختی آب استخر را پایین آورد و یا حتی به کلی آن را حذف کرد. وجود یون‌های کلسیم و منیزیم باعث سختی آب می‌شوند. علت این مساله می‌تواند عبور آب از بسترهای آهکی باشد. از این رو، استخرهایی که با آب چاه و یا آب سطحی پر می‌شوند معمولا با این مشکل روبرو هستند.

گفتنی است تماس آب سخت با پوست انسان زمینه‌ساز بیماری‌های پوستی می‌شود. از طرف دیگر، وجود آب سخت در لوله‌ها و کف استخر باعث تشکیل رسوب و سفیدک می‌شود. استفاده از یک دستگاه سختی‌گیر رزینی با فرایند تبادل یونی، باعث حذف یون‌های کلسیم و منیزیم از آب می‌شود و از بروز مشکلات گفته‌شده جلوگیری به عمل می‌آید.

تصفیه آب استخر با استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی

از میان مزایای تصفیه آب استخر با استفاده از سختی‌گیر رزینی، می‌توان به امکان حذف کامل یون کلسیم و منیزیم، قیمت مناسب و هزینه پایین تعویض رزین اشاره کرد. اما باید عدم توانایی این روش در حذف سایر آلاینده‌ها و همینطور نیاز به احیا و شست‌وشو پس از هر مرحله را نیز مد نظر قرار داد.

تصفیه آب استخر با استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی RO

دستگاه تصفیه آب صنعتی اسموز معکوس، یک سیستم کامل برای تصفیه آب استخر به شمار می‌رود. این دستگاه دارای فیلترهای شنی، کربنی و حتی کارتریجی به همراه ممبران‌های اسمز معکوس است که برای تصفیه آب استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با اینکه دستگاه تصفیه آب صنعتی اسموز معکوس نسبت به روش‌های دیگر قیمت بالاتری دارد، اما در صورتی که کیفیت آب ورودی بسیار پایین باشد، این روش می‌تواند بالاترین راندمان را در میان روش‌های تصفیه آب به همراه داشته باشد. از میان مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی اسموز معکوس، می‌توان به قابلیت تصفیه کامل آب، راندمان بالا و نیز حذف تمام آلاینده‌ها اشاره کرد.

البته لازم به ذکر است که استفاده از این روش هزینه بالاتری دارد و لازم است دستگاه به صورت دائم روشن باشد و به اپراتور نیز نیاز دارد.

گندزدایی آب استخر با استفاده از روش کلرزنی

کلر یکی از قدیمی‌ترین ماده‌های شیمیایی است که همواره برای ضدعفونی و گندزدایی انواع آب از جمله آب استخر مورد استفاده قرار گرفته است. از فرایند کلرزنی در تصفیه‌خانه آب، تصفیه‌خانه فاضلاب و نیز کلیه فرایندهای گندزدایی استفاده می‌شود. از این رو، کلرزنی برای ضدعفونی کردن آب استخر نیز بسیار متداول است. لازم به ذکر است که کلر به مدت چند روز در آب باقی می‌ماند و قدرت اکسیدکنندگی نیز مناسبی دارد. در واقع می‌توان گفت که کلرزنی ساده ترین روش تصفیه آب استخر به شمار می‌رود.

استفاده از کلر مایع برای تصفیه آب استخر

برای کلرزنی به آب استخر از پکیج تزریق کلر استفاده می‌شود. از میان مزایای گندزدایی آب استخر با روش کلرزنی، می‌توان به قیمت پایین، ماندگاری بالا در آب و نیز حذف تمام ویروس‌ها و باکتری‌ها اشاره کرد. از طرف دیگر، باید در نظر داشت که در صورت استفاده از این روش، امکان تشکیل مواد شیمیایی واسطه نیز وجود دارد. این مواد می‌توانند به شدت برای انسان خطرناک باشند. البته خطر خود عنصر کلر را نیز نباید نادیده گرفت. برای تصفیه آب استخر، فرایند کلرزنی به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه مطلب آنها را شرح می‌دهیم.

استفاده از کلر مایع برای تصفیه آب استخر

کلر مایع یا سدیم هیپوکلریت یک محلول است که حاوی 10 تا 15 درصد کلر است. این ماده با گذشت زمان غلظت فعال خود را از دست می‌دهد و در هنگام استفاده، باید غلظت آن کنترل شود که معمولا یک فرایندی آزمون و خطا است. توجه به این نکته مهم است که کلر مایع باید در جای خنک و تاریک نگهداری شود.

در طی استفاده از کلر مایع، سطح pH آب افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل و برای متعادل کردن سطح آن، از اسید کلریدریک استفاده می‌شود که آن را به مهم‌ترین نقطه ضعف این روش از لحاظ بهداشتی تبدیل می‌کند. در اینجا لازم است ذکر کنیم که اگر قصد دارید تا بدانید “آب استخر اسیدی است یا قلیایی” به مطالعه مقاله مربوطه بپردازید.

لازم به ذکر است که ترکیب کلر مایع و اسید کلریدریک بسیار خطرناک است؛ چرا که این ترکیب گاز خردل تولید می‌کند. ذخیره و حمل کلر مایع و اسید کلریدریک در ظروف بزرگ و سنگین نه تنها پرزحمت است، بلکه کشنده نیز می‌تواند باشد.

استفاده از قرص یا پودر کلر

استفاده از قرص یا پودر کلر

یکی از روش آشنا و متداول برای تصفیه آب استخر، استفاده از قرص کلر یا کلسیم هیپوکلریت است. این روش از نظر عملیاتی یک راهکار آسان به شمار می‌رود و ایمنی آن نیز بسیار بالا است. قرص‌های کلر را می‌توان داخل کفگیر استخر و یا درون دستگاه کلرزنی شناور قرار داد. می‌توان مقداری مواد مفید دیگر نیز به قرص‌ها اضافه کرد. این کار باعث شفافیت آب می‌شود و کلر را نیز برای مدت‌زمان طولانی‌تری فعال نگه می‌دارند. باید گفت که استفاده از قرص کلر معایبی نیز دارد که عبارتند از:

  • خطر مستقیم ارتباط بزرگسالان و کودکان
  • عدم امکان کنترل سطح کلر در آب و سرعت بالای آزادسازی کلر در آب

استفاده از دستگاه کلریناتور یا کلرزن

دستگاه‌هایی که کلر در آب تزریق می‌کنند، دستگاه‌های کلرزن یا اصطلاحا کلریناتور نام دارند. تفاوت دستگاه‌های مختلف کلریناتور، روش کلرزنی به آب استخر و همچنین میزان دقت آنها در انجام این فرایند است. دستگاه‌های کلریناتور کلر را به دو صورت گاز یا مایع به آب تزیریق می‌کنند. از مزایای این دستگاه‌ها می‌توان به عدم تماس کلر با دست در هنگام افزودن به آب، کنترل سطح کلر در آب و سرعت آزادسازی کلر در آب اشاره کرد. به منظور مایع کردن کلر و افزودن آن به آب استخر، از یک پمپ تزریق و دستگاه میکسر استفاده می‌شود.

چنانچه تمایل دارید تا درخصوص تعویض آب استخر اطلاعاتی کسب کنید پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله ” آب استخر هر چند وقت یکبار عوض میشود” بپردازید.

استفاده از کلریناتور نمک طبیعی

استفاده از کلریناتور نمک طبیعی

استفاده از کلریناتور نمک طبیعی در طی 40 سال گذشته در اروپا، ایالات متحده و استرالیا بسیار رواج داشته است. کلریناتور یا مولد کلر، دستگاهی است که با برق کار می‌کند. مولد کلر دستگاهی است که با برق کار می‌کند و غلظت نمک در آب را از طریق فرایند الکترولیز کنترل‌شده، به کلر فعال تبدیل می‌کند. بدین ترتیب، آب استخر ضدعفونی می‌شود.

پس از به پایان رسیدن این مراحل، کلر دوباره به نمک محلول بر می‌گردد و این چرخه دوباره تکرار می‌شود. بر خلاف قرص‌های کلر که لازم است به شکل دوره‌ای خریداری شوند، کلرساز نمک طبیعی تنها به یک سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد و می‌تواند هزینه‌های روزانه را کاهش دهد، ضمن آنکه از بروز شرایط خطرناک نیز جلوگیری به عمل می‌آورد. البته لازم به ذکر است که سلول الکترولیزی که نمک را به کلر تبدیل می‌کند، عمر محدودی دارد و بسته به کیفیت نگهداری و آب، نزدیک به سه سال دوام می‌آورد. از این رو، چنین سلولی به تعویض و یا نگهداری دوره‌ای نیاز دارد. از میان مزایای ضدعفونی کردن آب استخر با یک کلرساز طبیعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرایند استفاده از کلریناتور کاملا ایمن است و عوارض جانبی استفاده از کلر مایع ندارد
  • خطر تماس مستقیم با کلر وجود ندارد. همچنین، می‌توان سرعت تولید کلر را کنترل کرد
  • کلریناتور برای پاکسازی استخر، برق بسیار کمی مصرف می‌کند
  • برخی از مدل‌های کلریناتور برای کنترل مقادیر کلر و pH موجود در استخر طراحی شده‌اند

ضدعفونی کردن آب استخر با استفاده از ازن‌زنی

ضدعفونی کردن آب استخر با استفاده از ازن‌زنی

ازن یکی از ماده‌های شیمیایی نوین است که برای ضدعفونی کردن آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازن قدرت اکسیداسیون بالایی دارد. این ماده همچنین می‌تواند در عرض چند ثانیه میکروارگانیسم‌ها و ویروس‌ها را از بین ببرد. با توجه به این نکات، از ازن در تصفیه آب و فاضلاب استفاده می‌شود. برای انجام فرایند ازن‌زنی، باید از یک سیستم ازن ژنراتور استفاده شود که بتواند از هوا یا اکسیژن ازن تولید کند. در مرحله بعدی، ازن با دوز مناسب به آب استخر تزریق می‌شود.

لازم به ذکر است که ازن نیز مانند کلر می‌تواند باعث تشکیل مواد شیمیایی واسطه شود. همچنین قیمت ازن نسبتا بالا است و برای عملکرد، به دستگاه‌های پیشرفته نیاز دارد. همچنین باید اشاره کرد که ازن در آب ماندگاری پایینی دارد. با این همه، باید گفت قدرت گندزدایی ازن بسیار بالا است ایمنی آن نیز نسبت به کلر بسیار بیشتر است.

تصفیه آب استخر با استفاده از پرتو فرابنفش یا UV

می‌توان گفت که سریع‌ترین و کم‌خطرترین روش برای از بین بردن ویروس‌ها، باکتری‌ها و تمام عوامل بیماری‌زا، استفاده از لامپ پرتو فرابنفش یا UV است. با این روش ویروس‌ها با سرعت بسیار بالایی از بین می‌روند و این فرایند در عرض کمتر از چند ثانیه اتفاق می‌افتد. اگر چه استفاده از پرتو فرابنفش روش هنوز به اندازه کافی در استخرها متداول نیست، اما انتظار می‌رود در آینده نزدیک، به بخش جدایی‌ناپذیری از تصفیه آب استخر تبدیل شود.

گندزدایی با لامپ UV بسیار سریع است و این کار با ضریب اطمینان بسیار بالایی انجام می‌شود. خوشبختانه هزینه این روش نیز مناسب است. نکته مهمی که باید مد نظر قرار بگیرد این است که لامپ‌های UV ممکن است کدر شوند و باید پس از مدتی شسته و تمیز شوند.

چنانچه تمایل دارید تا بدانید که آب استخر از کجا و چگونه تامین می شود پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله ” آب استخر از کجا تامین می شود” بپردازید.

تصفیه آب استخر با استفاده از پرتو فرابنفش یا UV

مجموعه برکه؛ ارائه‌دهنده انواع راهکارهای تصفیه آب استخر

آب استخر با روش‌های گوناگونی آلوده می‌شود. برای مثال، عوامل طبیعی و غیرطبیعی مانند باران و طوفان می‌توانند استخر را آلوده کنند. زمانی که آب استخر کدر است، این امکان وجود دارد که مواد شیمیایی استخر تعادل نداشته باشند. همچنین ممکن است سطح کلر و میزان ph آب استخر نامتوازن باشد. در چنین مواقعی، باید آب استخر تصفیه شود.

گروه مهندسی برکه ارائه‌دهنده محصولات و خدمات مرتبط با سازه‌های آبی است. ما در مجموعه برکه برای تصفیه آب استخر، بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین راهکارها را به شما ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تصفیه آب استخر، تخلیه آب استخر، زلال سازی و گرم کردن آب استخر و سایر خدمات لطفا با کارشناسان ما در برکه تماس بگیرید.

منابع آلودگی آب استخر چه مواردی هستند؟

از میان منابع آلودگی آب استخر می‌توان به عدم عملکرد درست پمپ یا فیلتر استخر، باد و باران، نور خورشید و تعداد زیاد شناگران اشاره کرد.

تصفیه آب استخر با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

در میان روش‌های تصفیه آب استخر می‌توان به آشغالگیر، فیلتر شنی، فیلتر کربنی، سختی‌گیر رزینی، دستگاه تصفیه آب صنعتی RO و همچنین روش کلرزنی اشاره کرد.

تصفیه آب استخر با استفاده از فیلتر شنی چه مزایایی دارد؟

از مزایای تصفیه آب استخر با فیلتر شنی می‌توان به قیمت پایین، تصفیه آب مناسب، عدم نیاز به شن و سیلیس جدید و نیز قابلیت اتوماسیون آن اشاره کرد.

تصفیه آب استخر با دستگاه تصفیه آب صنعتی RO چگونه انجام می‌شود؟

دستگاه تصفیه آب صنعتی اسموز معکوس دارای فیلترهای شنی، کربنی و حتی کارتریجی به همراه ممبران‌های اسمز معکوس است که برای تصفیه آب استخر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تصفیه آب با استفاده از کلرساز طبیعی چه مزایایی دارد؟

مزایای استفاده از کلرساز طبیعی عبارتند از: ایمن بودن فرایند و عدم وجود عوارض جانبی، مصرف پایین برق و همینطور قابلیت کنترل سرعت تولید کلر.

در صورت بروز مشکل برای فیلتر استخر، چه اقداماتی باید انجام داد؟

اگر برای فیلتر مشکلی پیش بیاید، باید قطعات فرسوده یا خراب فیلتر بررسی شوند و در صورت لزوم تعویض شوند. همچنین شاید لازم باشد فیلتر دوباره شسته شود تا آب جریان شفافی پیدا کند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 31

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *