loader image

اپوکسی پشت بام

خانه | خدمات اپوکسی | اپوکسی پشت بام

اپوکسی پشت بام

اپوکسی پشت بام یک انتخاب بی‌نظیر برای افرادی است که قصد دارند از بهترین کفپوش‌ها استفاده کنند. وارد شدن رطوبت به درون ساختار پشت بام از قدیم الیام یکی از مهم‌‌‌ترین مشکلاتی بوده است که بسیاری از کاربران با آن روبه‌رو بوده‌اند.

تنها راهکاری که در این زمینه میتوان به آن اتکا کرد، به کارگیری کفپوش‌های مقاوم و مناسبی است که بتوانند تمام نیازهای ما را پاسخ بدهند. با انتخاب کردن کفپوش اپوکسی می‌توانید خیال کاملاً راحتی از این بابت داشته باشید. ادامه متن را از دست ندهید تا به شما در مورد این کفپوش‌های خاص و جذاب اطلاعت بیشتری را ارائه کنیم.

اپوکسی پشت بام

چرا انتخاب کفپوش برای پشت بام اهمیت دارد؟

پیش از طرح موضوعات جدید باید به این پرسش مهم بپردازیم که به راستی انتخاب یک کفپوش مناسب برای پشت بام چه اهمیت خاصی دارد و چرا باید به آن توجه کنیم؟ همان‌طور که می‌‌دانید، عدم برخورداری از یک پوشش مناسب بر روی پشت بام می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را در زمان شروع بارندگی به وجود بیاورد. با شروع بارندگی، امکان وارد شدن رطوبت به درون کفپوش پشت بام افزایش پیدا می‌کند و همین امر ساختار بنا را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تماس با برکه

اگرچه می‌توان با کمک سقف‌های شیروانی تا حدودی جلوی این موضوع را گرفت،‌ اما این راهکار تنها یک راه چاره موقت است و نباید به صورت راهکار دائمی به آن نگاه کرد. در گذشته به دلیل عدم وجود امکاناتی همچون اپوکسی، چاره‌ای به جز به کارگیری قیرقونی وجود نداشت. قیرقونی نیز باید در بازه‌های زمانی کوتاه مدت تجدید می‌شد که خود مشکلات گوناگونی را شامل می‌شد.

اگر به کفپوش موجود بر روی ساختمان خود اهمیت ندهید، به سادگی و تنها در طی چند سال، ساختار پشت بام شما به دلایلی همچون رطوبت به شکل کامل از بین خواهد رفت. به همین دلیل توصیه مي‌شود که در همان مراحل ابتدایی روند ساخت بنا به فکر به کارگیری راهکارهای مناسب برای پوشش سقف و بام خود باشید. انتخاب اپوکسی به شما اجازه می‌دهد تا این روند را با سرعت و بدون نگرانی خاصی پشت سر بگذارید.

چرا انتخاب کفپوش برای پشت بام اهمیت دارد؟

شناخت کامل اپوکسی

کفپوش اپوکسی پشت بام یک نوع ساختار ویژه به شمار می‌‌آيد که مي‌توان میزان مقاومت کلی این بخش از ساختمان را به راحتی افزایش دهد. این کفپوش‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که تحت شرایط گوناگون حالت ابتدایی خود را حفظ کنند و به هیچ وجه مقاومت آن‌ها دچار مشکل نشود. چنین موضوع مهمی وقتی بیشتر ارزشمند می‌شود که قصد داشته باشید یک پشت بام بسیار برزگ را با کمک اپوکسی پوشش دهید.

باید به این نکته اشاره کنیم که اپوکسی پشت بام نسبت به ساختار‌های ساده اپوکسی مقاوم‌تر و بهتر است. اپوکسی‌ها در شرایط ساده در مقاوبل خورنده‌های گوناگون مقاوم هستند، اما ممکن است با قرارگیری در معرض نور خورشید دچار مشکلات مختلفی بشوند.

به همین جهت باید به جای استفاده از اپوکسی‌های ساده به سراغ اپوکسی‌هایی برویم که به صورت اختصاصی به عنوان یک پوشش برای سقف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. خبر خوب در مورد اپوکسی آن است که به سادگی با سایر مواد قابل ترکیب خواهد بود. این بدان معناست که متخصصان می‌توانند مقاومت کلی کفپوش‌های اپوکسی را به خوبی افزایش دهند.

بنابراین می‌توان بیان کرد که اپوکسی‌های پشت بام دارای برتری‌های بسیار زیادی نسبت به اپوکسی‌های عادی هستند و به دلیل همین برتری‌ها توجه اکثر کاربران را به سمت خود جلب کرده‌اند. با خرید و استفاده اپوکسی‌های سقف و پشت بام می‌توانید به یک کفپوش بی‌نظیر دسترسی داشته باشید که با مقاومت خود به خوبی از بنای مدنظرتان نگهداری خواهد کرد.

مهم‌ ترین مزیت‌های به کارگیری اپوکسی

در این بخش از متن لازم است که حتماً در مورد مزیت‌های بزرگ اپوکسی کف پشت بام آشنا شوید. این مزیت‌های بزرگ منجر بدان شده‌اند که امروزه در تمامی ساختمان‌های مدرن و پیچیده فقط و فقط از اپوکسی‌های پشت بام استفاده شود. کفپوش‌های سنتی دیگر محبوبیت خود را از دست داده‌اند و نباید به سراغ آن‌ها رفت.

مهم‌ ترین مزیت‌های به کارگیری اپوکسی

مقاوم در برابر سرما

اولین موردی که قصد داریم از آن به عنوان یک اساسی برای این نوع کفپوش‌ها یاد کنیم، مقاومت عالی در برابر سرما است. این موضوع در مناطقی که دارای آب و هوای نامعتدل هستند اهمیت قابل توجهی دارد. در ترکیب این سقف‌ها از محصولاتی استفاده می‌شود که می‌توانند به خوبی در برابر سرمای شدید مقاومت کنند و کوچک‌ترین مشکلی در ساختارشان به وجود نیاید.

کفپوش‌ موجود در بر روی سقف باید به نحوی ساخته شده باشد که حتی دمای منفی سی درجه سانتی‌گراد نیز دچار مشکل نشود. در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن آن افزایش می‌يابد و در نتیجه سقف به طور کامل در هم می‌ریزد. اگرچه در کشور ما اکثر مناطق به چنین دمایی دست پیدا نمی‌کنند، اما در هر صورت لازم است که با انتخاب کردن کفپوش‌های اپوکسی از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

نکته جالب در مورد کفپوش‌های مذکور آن است که با گذشت زمان مقاومت آن‌ها در برابر دمای پایین تغییری پیدا نمی‌کند. به همین دلیل است که کافرمایان برتر همواره انتخاب این نوع کفپوش‌ها را به عنوان گزینه نخست خود در نظر می‌گیرند. اگر شما نیز در محیطی زندگی می‌کنید که در فصول سرد سال حد دما به شدت کاهش پیدا می‌کند، بهتر است به جای انتخاب کفپوش‌های بی‌مصرف و غیرکاربردی، تنها به سراغ کفپوش‌های اپوکسی بروید.

مقاومت در برابر گرما

کفپوشی مناسب سقف شما است که علاوه بر مقاومت در برابر سرما، گرما را نیز به خوبی کنترل کند و دچار تغییر حالت نشود. از بین کفپوش‌های مختلف مخصوص سقف، تنها اپوکسی است که می‌‌تواند این امر را به خوبی انجام دهد و به همین جهت باید به آن اعتماد داشته باشیم. کفپوش‌های اپوکسی آنقدر مقاوم هستند که حتی گرمای صد درجه سانتی‌گراد نیز مشکلی را برای آنان به وجود نمی‌آورد.

اگر خاطرتان باشد، بیش از این گفتیم که اپوکسی‌ها در مقابل نور خورشید مقاوم نیستند، اما در مورد اپوکسی‌های مخصوص سقف این موضوع صادق نیست. این کفپوش‌ها حتی در فصل تابستان و در زمان رویارویی مستقیم با نور خورشید و حرارت آفتاب هیچ مشکلی پیدا نمی‌کنند و ساختارشان به بهترین شکل ممکن حفظ می‌شود.

تحمل حرارت صد درجه سانتی‌گراد به سادگی به ما نشان می‌دهد که این کفپوش‌ها برای کشور ما مناسب هستند. مناطق مرکزی ایران که جمعیت زیادی را نیز در خود جای داده‌اند می‌توانند بهترین مکان جهت به کارگیری کفپوش‌های اپوکسی برای سقف ساختمان باشند. اگر قصد دارید یک کفپوش عالی و مقاوم در برابر گرما و حرارت داشته باشید، حتماً این نوع کفپوش‌ها را به عنوان گزینه نخست خود در اولویت قرار دهید.

مقاومت در برابر نور فرابنفش

نور فرابنفش یا اولترا ویولت (ultra violet) که به آن نور uv نیز گفته می‌شود، نوری خاص است که به مرور زمان می‌تواند کفپوش‌های غیراپوکسی را تحت تأثیر قرار دهد و از مقاومت آن‌ها بکاهد. به همین جهت، باید به دنبال خرید کفپوش‌هایی باشید که از مقاومت خوبی در برابر نور یو وی برخوردار هستند و می‌توانند آن را به نحوی صحیح منعکس کنند.

مقاومت در برابر این نور چه در سقف محیط‌های مسکونی و چه در سقف محیط‌های صنعتی اهمیت دارد. تابش شدید نور فرابنفش که در آفتاب نیز وجود دارد باید تحت کنترل در بیاید تا بتوان خیال راحتی از بابت مقاومت کامل سقف داشت. به همین دلیل است که این مزیت سقف اپوکسی پشت بام را نمی‌توان از یاد برد.

مقاومت در برابر خراش

یک کفپوش مقاوم برای سقف ساختمان باید حتماً در برابر خراش ناشی از رفت و آمد و نصب کردن تجهیزات نیز به شکلی عالی عمل کند. در زمان ساخت کفپوش‌های اپوکسی این موضوع به خوبی مورد بررسی قرار گرفته‌است و می‌توان آن‌ها را تنها کفپوش‌های مقاوم در برابر خراش دانست. در واقع نمی‌‌توانید کف پوش دیگری را بیابید که چنین ویژگی مهمی را در اختیارتان قرار دهد.

هر نوع خراشی می‌‌توان ساختار اصلی کفپوش شما را به طرز نامناسبی تغییر دهد. این خراش‌ها با گذشت زمان منجر به وارد شدن رطوبت به درون سطح بتنی کف پشت بام می‌شوند و می‌توانند آن را به طور کامل تخریب کنند. به همین جهت لازم است به سراغ کفپوش‌هایی باشید که این مشکل مهم را به طور کامل برایتان برطرف کنند. کفپوش‌های اپوکسی کف ساختمان نه تنها دچار خراش نمی‌شوند، بلکه از خراش دیدن سطوح زیرین نیز جلوگیری می‌کنند. ترکیب این موارد در کنار هم منجر به آن شده است که امروزه شاهد به کارگیری مداوم این کفپوش‌ها در محیط‌های گوناگون باشیم.

زیبایی ظاهری

اگرچه مقاومت و استحکام برای کفپوش‌های کف ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است، اما این بدان معنا نیست که آن‌‌ها نباید زیبایی ظاهری داشته باشند! برخی تصور می‌کنند که چون این کفپوش‌ها در پشت بام قرار می‌گیرند، عدم زیبایی و جذابیت آن‌ها قابل قبول خواهد بود. باید بیان کنیم که این تصور کاملاً نادرست است.

شما می‌توانید با خرید کفپوش‌های اپوکسی کف پشت بام خود را بیش از پیش زیبا و جذاب کنید. این کفپوش‌ها در طرح‌های مختلفی عرضه می‌شوند و به همین جهت می‌توان با توجه به هر سلیقه و نیازی یک نمونه از آ‌ن‌ها را خریداری کرد. بنابراین، اگر زیبایی ظاهری کف پشت بام ساختمان مدنظرتان برای شما اهمیت دارد، باید به جای سایر کفپوش‌ها، تنها اپوکسی را انتخاب کنید.

چسبندگی بی‌ نظیر

این کفپوش‌ها از چسبندگی بسیار خوبی برخوردار هستند به نحوی که خیلی سریع به موزاییک و یا بتن و سیمان می‌چسبند. پس از قرار دادن اپوکسی‌ها جدا کردن‌شان به دلیل همین چسبندگی بی‌نظیر دشوار خواهد بود که خود یک مزیت مهم به شمار می‌رود. چسبندگی بالای کف‌پوشی‌های اپوکسی به منظور جلوگیری از نفوذ برف و باران از بین درزهای مختلف آن‌ها اهمیت دارد و باید حتماً به آن توجه شود.

اجرای ساده و راحت

اجرای ساده و راحت

یکی دیگر از تصورات نامناسب و نادرست در مورد کف پوش‌های اپوکسی آن است که این کف پوش‌ها روند اجرای بسیار پیچیده‌ای دارند و برای به کارگیری آن‌ها لازم است از ابزارهای خاص استفاده ببریم. خوشبختانه باید بیان کنیم که این تصور درباره کفپوش‌های اپوکسی صحیح نیست و می‌توان آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب کرد. چنانچه قصد دارید یک پشت بام با فضای گسترده را پوشش دهید و زمان نیز برایتان حیاتی است، باید به سراغ این نوع کفپوش‌های خاص و جذاب بروید.

قیمت مناسب‌ تر

با توجه به مزایای مهمی که در مورد اپوکسی پشت بام بیان کردیم احتمالاً تصور می‌کنید که قیمت این محصول سر به فلک می‌زند، اما کاملاً در اشتباه هستید. اگر بخواهیم به صورت کلی قیمت این کفپوش‌ها را مورد بررسی قرار دهیم می‌توانیم بگوییم که کفپوش‌های اپوکسی نه تنها قیمت کمتری دارند، بلکه استفاده از آن‌ها منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما خواهد شد. با نصب این کفپوش‌ها دیگر لازم نیست در بازه‌های زمان کوتاه مدت به فکر تعمیر و یا تعویض مجدد این بخش مهم از پشت بام باشید.

مقاومت در برابر مواد اسیدی

آخرین ویژگی مهمی که در مورد کفپوش‌های کف پشت بام از نوع اپوکسی باید بیان شود، مقاومت عالی آ‌ن‌ها در برابر مواد اسیدی است. این کفپوش‌ها به خوبی می‌توانند نیاز شما در رابطه با جلوگیری از خراب شدن ساختار کفپوش به دلیل ریخته شدن مواد اسیدی را برطرف کنند.

سخن پایانی

وجود مزایای خاصی همچون مقاومت عالی در برابر نفود آب موجب شده است تا امروزه بسیاری از کاربران به سراغ انتخاب کفپوش‌های اپوکسی بروند. این کفپوش‌ها از هر نظر یک گزینه بی‌نظیر برای شما محسوب می‌شود. زیرا هم قیمت مناسبی دارند و هم می‌‌توانند برای یک بازه زمانی بلند مدت بهترین عملکرد ممکن را در اختیارتان قرار دهند. کفپوش‌های اپوکسی به راحتی قابل نصب هستند و می‌توان آن‌ها را بر روی هرگونه پشت بام قرار داد.

نکته مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کنید، بهره‌گیری از کفپوش‌های باکیفیت و استاندارد است. در غیر این صورت تمامی مزایای مربوط به کفپوش‌های اپوکسی زیرسوال می‌رود و عملاً امکان استفاده صحیح از آن‌ها وجود نخواهد داشت. در صورتی که نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه و اجرای اپوکسی کف اصفهان، شیراز، مشهد و … هستید، حتماً با کارشناسان برکه تماس بگیرید تا شما عزیزان را به طور کامل یاری کنند.

آیا اپوکسی برای سقف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد؟

بله می‌توان از اپوکسی برای سقف ساختمان نیز استفاده کرد و از مزیت‌های آن بهره برد.

آيا اپوکسی سقف ساختمان کیفیت مناسبی دارد؟

اپوکسی به عنوان یک کفپوش فوق‌العاده عالی کاربرد دارد و می‌‌توان به سادگی مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین اپوکسی کدام است؟

برای انتخاب اپوکسی کفپوش پشت بام باید حتماً به مواردی همچون کیفیت و شرکت سازنده دقت شود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 57

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *