loader image

اپوکسی کف اصفهان

خانه | خدمات اپوکسی | اپوکسی کف اصفهان

فهرست مطالب

اپوکسی کف اصفهان

کفپوش‌های اپوکسی به نسل جدید کفپوش‌های پلیمری اطلاق می‌شود که در پروسه‌های ساخت و ساز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. اپوکسی کف اصفهان از رزین‌های پلیمری و مواد سخت‌کننده ساخته شده و به‌منظور پوشاندن سطوح بتنی، سنگی، چوبی و موزاییکی از آن استفاده می‌شود.

ضخامت کفپوش‌های اپوکسی بسته به مورد استفاده آن متفاوت است. این کفپوش‌ها در ضخامت‌هایی با میانگین یک میلی‌ متر تا پنج میلی‌ متر اجرا می‌شوند. پس از اجراء اپوکسی سطح پوشانده شده به سطحی صاف، شفاف، یک‌دست و سیقلی بدل خواهد شد.

درصورت تمایل به آشنایی بیش‌تر با کاربردها، مزایا، معایب، شرایط، قیمت و نحوه اجراء اپوکسی کف اصفهان پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. بهره‌مندی از دوام و ماندگاری بسیار بالا مهم‌ ترین مزیت استفاده از کفپوش‌های اپوکسی است.

تماس با برکه

بررسی کاربرد های اپوکسی کف

کفپوش‌های اپوکسی با استفاده از رزین‌های پلیمری ساخته می‌شوند. این کفپوش‌ها از ساختاری صاف، یک‌دست یک‌رنگ و بدون درز برخوردارند و در رنگ‌های متنوع به‌منظور کف‌سازی ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، صنعتی، داروسازی و خودروسازی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. از دیگر کاربردهای اپوکسی کف می‌توان از موارد زیر نام برد:

  • کف‌سازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها
  • کف‌سازی انبارها
  • کف‌سازی فروشگاه‌ها، مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری
  • کف‌سازی حمام، سرویس بهداشتی و استخر
  • کف‌سازی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی
  • کف‌سازی سالن‌های آرایشی
  • کف‌سازی سالن‌های ورزشی
  • کف‌سازی پارکینگ‌ها
  • کف‌سازی فرودگاه‌ها

اشاره به این نکته ضروری است که اپوکسی کف از کاربردهای پرشماری برخوردار بوده و ذکر تمامی موارد استفاده این کفپوش در این مقاله نمی‌گنجد.

بررسی کاربرد های اپوکسی کف

معرفی و بررسی انواع اپوکسی کف

کفپوش اپوکسی از انواع متعددی برخوردار است. اجراء مناسب‌ترین نوع این کفپوش با توجه به معیارهایی مانند نوع پروژه متفاوت خواهد بود. در این بخش از مقاله انواع اپوکسی کف را به تفصیل موردبررسی قرار می‌دهیم.

کفپوش‌ های اپوکسی بیمارستان

اپوکسی کف یکی از بهترین روش‌های کف‌سازی بیمارستان‌ها به شمار می‌رود. ویژگی‌هایی همچون برخوداری از سطح صاف و صیقلی، مقاومت دربرابر اسیدها و باکتری‌ها، بهره‌مندی از خاصیت ضد لغزش و خاصیت ضد آب این نوع از کفپوش را به گزینه‌ای مناسب جهت کف‌سازی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی تبدیل کرده است.

کفپوش‌ های اپوکسی پارکینگ

کفپوش‌های اپوکسی پارکینگ درمقابل عواملی مانند فشار بالا و سایش زیاد به دلیل رفت‌وآمد مداوم خودروها، ضربه، حرارت، خوردگی، خراشیدگی و تماس با مواد شیمیایی در مقایسه با سایر انواع کفپوش‌ها از مقاومت بیش‌تری برخوردارند.

امکان شست‌وشوی آسان و کاستن از هزینه‌های تعمیرات و نگهداری از پارکینگ باعث شده است که کفپوش‌های اپوکسی به بهترین گزینه برای استفاده در پارکینگ‌ها بدل شوند.

کفپوش‌ های اپوکسی آنتی استاتیک

جریان الکتریسیته به راحتی از کفپوش‌های اپوکسی آنتی استاتیک یا ضد الکتریستیه ساکن عبور می‌کند. این موضوع مانع از ایجاد جرقه در سطح خواهد شد. این ویژگی کفپوش‌ های اپوکسی آنتی استاتیک را به یکی از بهترین کفپوش‌ها برای استفاده در انبار مهمات، ایستگاه‌های پالایشگاهی، اتاق‌های عملیاتی و انبارها، کارگاه‌ها و کارخانه‌های الکترونیکی تبدیل می‌کند. بهره گرفتن از این نوع کفپوش در مکان‌های ذکرشده از ایجاد حوادث غیرمترقبه همچون آتش‌سوزی جلوگیری کرده و از سلامت کارکنان این مناطق محافظت می‌کند.

کفپوش‌ های اپوکسی زمین‌ های ورزشی

اپوکسی کف سالن ورزشی از قابلیت اجرا در رنگ‌های متنوع برخوردار است. از مهم‌ترین ویژگی‌های کفپوش‌های اپوکسی زمین‌های ورزشی می‌توان به مواردی مانند برخورداری از ظاهر زیبا و جذاب، مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و خراش و خاصیت ضد لغزش بودن آن اشاره کرد.

کفپوش‌ های اپوکسی ضد اسید

کفپوش‌های اپوکسی ضد اسید در مقابل عوامل اسیدی و شیمیایی مقاومت بسیار زیادی را از خود نشان می‌دهند. بهره‌مندی از نقاط قوتی همچون شست‌وشو و نظافت آسان، عدم جذب مایعات، مقاومت در برابر خوردگی، زنگ‌زدگی، سایش و ضربه باعث شده است که از این محصول در کارخانه‌های مرتبط با مواد شیمیایی استفاده شود.

کفپوش‌های اپوکسی سه‌بعدی یا 3D

کفپوش‌های اپوکسی سه‌ بعدی یا 3D به عنوان یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین کفپوش‌ها جهت کف‌سازی سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها شناخته می‌شوند. از جمله ویژگی‌ های مفید این نوع از کفپوش می‌توان به مواردی مانند مقاوم بودن درمقابل خوردگی، ضربه، حرارت، سایش، مواد شیمیایی و رطوبت، سهولت در شست‌وشو و عدم جذب گرد و غبار اشاره کرد. این نوع از اپوکسی کف اصفهان از طرح‌های متنوعی برخوردار است که این موضوع بر افزایش زیبایی محل تاثیر می‌گذارد.

کفپوش‌ های اپوکسی ضد غبار

کفپوش‌ های اپوکسی ضد غبار یا آنتی داست به‌منظور جلوگیری از گرد و غبار لایه بتنی کف و با استفاده از دستورالعملی خاص و منحصربه‌فرد تولید می‌شوند. این نوع از انواع کفپوش در صنایع گوناگونی نظیر صنایع خودروسازی، صنایع نظامی، صنایع پتروشیمی، صنایع دارویی و نیروگاه‌ها کاربرد دارد.

کفپوش‌ های اپوکسی جامد

اپوکسی جامد به عنوان خالص‌ترین نوع اپوکسی شناخته می‌شود. گران‌ قیمت بودن این نوع از اپوکسی به دلیل عدم وجود حلال‌ها درون مواد تشکیل‌ دهنده آن است. سخت شدن این کفپوش در مدت‌زمان طولانی اجراء کفپوش‌های اپوکسی جامد را به امری دشوار تبدیل می‌کند.

کفپوش‌ های اپوکسی بر پایه حلال

اپوکسی‌ های تولیدشده بر پایه حلال به راحتی در سطوحی مانند بتن نفوذ کرده و به آن می‌چسبند. این نوع اپوکسی در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود. وجود مواد حلال بسیار خطرناک درون اپوکسی بر پایه حلال اجراء آن را به امری تخصصی تبدیل کرده است.

کفپوش‌ های اپوکسی بر پایه آب

می‌توان کفپوش‌ های اپوکسی بر پایه آب را پرفروش‌ترین نوع اپوکسی به شمار آورد. علت این موضوع جایگزینی آب با مواد حلال خطرناک در این نوع کفپوش اپوکسی است.

بررسی مزایا و معایب استفاده از کفپوش اپوکسی

کفپوش‌ های اپوکسی از مزایا و معایب خاص خود برخوردارند. اطلاع از مزایا و معایب استفاده از این محصولات به شما امکان می‌دهد تا به‌صورت آگاهانه درمورد استفاده از اپوکسی کف تصمیم گرفته و از آن استفاده کنید.

بررسی مزایا و معایب استفاده از کفپوش اپوکسی

مزایای استفاده از کفپوش‌های اپوکسی

مزایای پرشمار استفاده از کفپوش‌های اپوکسی این محصولات را به یکی از محبوب‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار بدل کرده‌اند. از مهم‌ترین مزایای این نوع از کفپوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی، حلال‌ها و مواد اسیدی
  • بهره‌ مندی از سطحی صاف، یک‌ دست، صیقلی و عاری از هرگونه درز و حباب
  • بهره‌مندی از طرح‌ها و رنگ‌های متنوع
  • امکان نگهداری آسان به دلیل برخورداری از خاصیت نفوذناپذیری
  • بهره‌مندی از ضریب گرمایی ویژه و هماهنگی با سیستم گرمایش از کف
  • برخورداری از مقاومت بسیار بالا در مقابل فشار و ضربه
  • امکان افزودن برخی مواد مانند مواد زبرکننده به رزین‌های پلیمری جهت جلوگیری از لغزش
  • مقاومت در برابر حرارت و برخورداری از خاصیت ضد اشتعال
  • امکان تعمیر و ترمیم درصورت آسیب‌دیدگی
  • امکان شست‌وشو و نظافت آسان
  • قابلیت اجرا به‌صورت دوبعدی و سه‌بعدی
  • افزایش روشنایی محیط به دلیل بهره‌مندی از سطحی صاف و شفاف
  • برخورداری از خاصیت چسبندگی بسیار بالا

از دیگر مزایای استفاده از اپوکسی کف سالن باید از مواردی نظیر قابلیت اجراء آسان، مقاومت در برابر رطوبت، بهره‌مندی از خواص آنتی باکتریال و مقاومت بالا درمقابل فرسایش و تخریب نام برد.

معایب استفاده از کفپوش‌های اپوکسی

معایب استفاده از کفپوش‌های اپوکسی در مقایسه با مزایای پرشمار آن بسیار ناچیز تلقی می‌شوند؛ باوجوداین جهت اخذ تصمیم آگاهانه برای استفاده یا عدم استفاده از اپوکسی کف نیاز دارید تا از معایب این محصولات نیز مطلع شوید. معایب استفاده از کفپوش‌های اپوکسی موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • منعکس کردن صدای ناشی از حرکت به دلیل سختی بسیار زیاد
  • سرد شدن کفپوش‌ ها بدون استفاده از سیستم گرمایش از کف
  • احتمال حباب‌زدگی درصورت اجرا به‌وسیله افراد غیرمتخصص
  • احتمال ناهموار شدن سطح کفپوش درصورت بتونه‌کاری نامناسب سطح زیرین
  • برخورداری از قیمت بالا در مقایسه با سایر کفپوش‌ها

توجه داشته باشید که علیرغم گران بودن هزینه اجراء کفپوش اپوکسی توسط کارشناسان، بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی شده و نیاز به پرداخت هزینه‌های گزاف جهت تعمیر یا اجراء مجدد را به شما تحمیل کند.

بررسی میزان مقاومت کفپوش‌های اپوکسی

کفپوش‌های اپوکسی از مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه، ساییدگی و خراشیدگی و تماس با مواد شیمیایی برخوردارند. درصورتی‌که برای کف‌سازی محل کار خود به دنبال کفپوشی مستحکم و بادوام می‌گردید، ما استفاده از اپوکسی کف اصفهان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تخمین زدن عددی برای مشخص نمودن میزان مقاومت کفپوش‌های اپوکسی کاری غیرممکن است. میزان مقاومت این کفپوش‌ها با توجه به عواملی مانند مواد افزودنی به رزین‌های ساخت اپوکسی، میزان ترافیک در محل اجراء اپوکسی و فشار وارده بر این نوع از کفپوش مقاومت متفاوتی را از خود نشان می‌دهند. صرف‌نظر از این موضوعات می‌توان کف‌ پوش اپوکسی را مقاوم‌ترین محصول در میان محصولات متفاوت به حساب آورد.

با یک‌بار صرف هزینه جهت اجراء اپوکسی کف می‌توانید بدون نیاز به صرف هزینه مجدد برای تعمیر یا تعویض کفپوش سال‌های سال از این محصول مقاوم و بادوام بهره بگیرید.

قیمت اپوکسی کف با توجه به چه معیارهایی تعیین می‌شود؟

قیمت اپوکسی کف با در نظر گرفتن معیارهای گوناگونی تعیین می‌شود که از آن جمله می‌توان از مواردی همچون نوع اپوکسی، متراژ محیط نیازمند کف‌سازی، روش اجراء کف‌سازی، نوع تجهیزات استفاده‌شده جهت اجراء پروژه و روش‌های آماده‌سازی کفپوش نام برد.

قیمت اپوکسی کف با توجه به چه معیارهایی تعیین می‌شود؟

از دیگر عوامل موثر در تعیین هزینه اجراء اپوکسی باید به رنگ کفپوش، طرح کفپوش، ضخامت کفپوش، میزان آب‌بندی بتن، وضعیت ترمیم بتن و شرایط منحصربه‌فردی مانند نیاز به طراحی نوع خاصی از اپوکسی جهت تحمل بارهایی با وزن بسیار سنگین اشاره کرد.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از اقدام به اجراء اپوکسی کف در اصفهان از طریق تماس با تیم مهندسان برکه و دریافت مشاوره از میزان دقیق هزینه‌های مرتبط با این عمل مطلع شوید.

اجرای کفپوش اپوکسی تحت چه شرایطی انجام می‌گیرد؟

مهم‌ترین شرایطی که پیش از اجرای کفپوش رزین باید به آن توجه شود، عاری بودن کف از هر نوع آلودگی، روغن، گریس، هرگونه مواد کف‌سازی به جز اپوکسی است. همچنین از زمان بتن‌ریزی تا زمان اجراء کفپوش نوع اپوکسی به‌منظور خشک شدن کامل سطح بتنی به حداقل ۲۸ روز زمان نیاز خواهید داشت.

یک‌ دست سازی سطح بتنی زیرین و اجراء پروژه در دمای محیطی معادل ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد دیگر شرایطی است که فراهم بودن آن اجراء موفقیت‌آمیز کف‌سازی را تضمین می‌کند.

نحوه اجرای اپوکسی کف اصفهان توسط تیم مهندسان برکه چگونه است؟

اجرای اپوکسی کف اصفهان توسط تیم مهندسان برکه با پشت سر گذاشتن مراحل تخصصی صورت می‌گیرد. نظافت خشک سطح بتنی زیرین، گریس‌زدایی، شست‌وشوی سطح به‌صورت مرطوب و با استفاده از ابزارهای خاص مراحل ابتدایی کف‌سازی اپوکسی را تشکیل می‌دهند.

در مراحله بعد کارشناسان محلول اسیدی را که به‌منظور بسترسازی جهت اجراء پروژه آماده ساخته‌اند بر روی سطح ریخته و این محلول را به‌وسیله جارو بر روی تمامی سطح پخش می‌کنند. پس از خشک شدن کامل سطح و آماده نمودن ماده اپوکسی عمل کف‌سازی با ابزارهایی مانند قلم مخصوص اپوکسی صورت خواهد گرفت. در این مرحله می‌توان از نوار چسب جهت اجراء منظم و دقیق پروژه استفاده کرد.

رنگ‌آمیزی کف و پر کردن درزها با استفاده از غلطکی با ضخامت مخصوص، ایجاد لایه دوم کفپوش و درزگیری مجدد آخرین مراحل اجرای اپوکسی کف در اصفهان به حساب می‌آیند.

معرفی روش‌ های اصولی نگهداری از اپوکسی کف

نظافت منظم کفپوش با استفاده از آب ولرم و فرچه‌های نرم خصوصا در نقاط پرتردد، جلوگیری از تماس اشیاء نوک‌تیز با سطح کفپوش و پاکسازی مواد بازی و شیمیایی ریخته‌شده بر روی کفپوش در اسرع وقت برخی از روش‌های اصولی نگهداری از اپوکسی کف را شامل می‌شوند. با بهره گرفتن از این روش‌ها و دیگر روش‌هایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم می‌توانید عمر مفید کفپوش‌های اپوکسی را به میزان چشم‌گیری افزایش دهید:

  • استفاده از برس جهت نظافت کفپوش‌های اپوکسی بافت‌دار
  • عدم استفاده از آب داغ جهت شست‌وشوی سطح
  • عدم استفاده از پدهای اسکرابر و پاک‌کننده‌های شیمیایی در هنگام نظافت محیط

معرفی روش‌ های اصولی نگهداری از اپوکسی کف

معرفی تیم برکه؛ بهترین مجری اپوکسی کف اصفهان

گروه مهندسان برکه با همکاری تیم مجرب و کارآزموده خود در زمینه امور مرتبط با اجراء اپوکسی کف، ساخت استخر، سونا و جکوزی، آب‌بندی نما، پشت‌بام‌ها، سقف‌ها، روف‌گاردن‌ها و قسمت‌های دیگر ساختمان و همچنین طراحی و تولید سقف کشسان فعالیت می‌کنند.

از دیگر خدمات ارائه‌شده توسط این تیم می‌توان به مواردی مانند آب‌بندی مخازن، آب‌بندی چاله آسانسور و طراحی و ساخت آب‌نما اشاره کرد.

با بهره گرفتن از دانش و تجربه اعضای این تیم جهت اجراء اپوکسی کف در شهر اصفهان می‌توانید از اجراء پروژه به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای آسوده‌خاطر باشید.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی مباحثی مانند انواع اپوکسی، مزایا و معایب این نوع از کفپوش و نحوه اجراء اپوکسی کف اصفهان توسط گروه مهندسان برکه پرداختیم. با توجه به موضوعات ذکرشده در این مطلب قادر خواهید بود تا از طریق کف‌سازی محیط مسکونی یا تجاری با استفاده از کفپوش‌های اپوکسی برای سال‌های طولانی خود را از ترمیم و تعویض مجدد کفپوش بی‌نیاز کنید.

طول عمر مفید کفپوش اپوکسی چقدر است؟

کفپوش‌ های اپوکسی از مقاومت و استحکام کم‌ نظیری برخوردارند؛ باوجوداین طول عمر مفید این نوع از کفپوش برحسب عواملی نظیر میزان ترافیک و تردد، فشار وارده بر سطح و نحوه نگهداری از کفپوش متفاوت خواهد بود.

قیمت کفپوش اپوکسی چقدر است؟

قیمت کفپوش‌های اپوکسی با توجه به معیارهایی مانند مساحت زمین موردنیاز جهت کف‌سازی، وضعیت سطح بتنی، نوع اپوکسی و روش اجراء پروژه تعیین می‌شود.

آیا کفپوش اپوکسی لغزنده است؟

روش اجراء اپوکسی کف با میزان لغزندگی سطح اپوکسی ارتباط مستقیم دارد. می‌توانید میزان پیش از اجراء از طریق برقراری ارتباط با مجری پروژه میزان لغزندگی موردنظر خود را مشخص کنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 56

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *