loader image

اپوکسی سقف آشپزخانه

خانه | خدمات اپوکسی | اپوکسی سقف آشپزخانه

اپوکسی سقف آشپزخانه

اپوکسی سقف آشپزخانه را می‌توان یک نوع رزین بی‌رنگ به شمار آورد. این محصول قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و یکی از مهمترین این ویژگی‌ها امکان تغییر ماهیت از حالت مایع به حالت جامد است.

در حقیقت رزین اپوکسی می‌تواند به دلیل واکنش‌های شیمیایی به تغییر حالت مبتلا شود. به همین ترتیب، اپوکسی سقف غیر قابل بازگشت بوده و در نهایت سطحی شیشه‌ای، براق و جالب توجه به وجود خواهد آورد و دکوراسیون و چیدمان محیط مد نظر شما را جذاب‌تر و خاص‌تر خواهد ساخت.

اپوکسی سقف آشپزخانه

خدمات اپوکسی برای سقف آشپزخانه را می‌توانید از مجموعه و گروه مهندسی برکه دریافت نمایید. مجموعه‌ای که در حوزه طراحی و ساخت، تعمیرات و نگهداری و آب‌بندی استخر، نما، پشت بام، روف گاردن، عایق بندی ساختمان و تاسیسات سابقه بیش از ۱۵ سال داشته و تنوعی از خدمات و محصولات را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

در این مقاله به ارائه مطالبی درباره یکی از مهمترین خدمات و محصولات این مجموعه، یعنی اپوکسی سقف آشپزخانه خواهیم پرداخت و مزایا و ویژگی‌های آن را بر خواهیم شمرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

تماس با برکه

اپوکسی سقف آشپزخانه چیست؟

بسیاری از افراد به دنبال چیدمان‌های خاص برای محیط‌های مد نظر خود هستند و یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در یک ساختمان، آشپزخانه آن است. برخی تمایل دارند جذاب‌ترین و زیباترین ویژگی‌ها و امکانات را برای آشپزخانه خود در نظر بگیرند.

متریال‌ها و مصالح مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا یک آشپزخانه خاص با یک سقف زیبا داشته باشید. با این حال وجود یک سقف شیشه‌ای در چنین دکوراسیون‌هایی هدف و تقاضای بسیاری از افراد است.

اپوکسی برای سقف آشپزخانه در واقع یکی از جدیدترین خدمات و محصولات ارائه شده توسط تیم و گروه مهندسی برکه بوده و یکی از بهترین راهکارها برای داشتن یک آشپزخانه زیبا و جالب توجه استفاده از رزین اپوکسی برای طراحی سقف آن است.

با استفاده از اپوکسی سقف طراحی‌های بسیار وسیعی را می‌توانید انجام دهید و نمایی جالب توجه خلق کنید. به همین دلیل بسیاری از طراحان و گروه‌های مهندسی از جمله تیم برکه استفاده از رزین اپوکسی برای طراحی سقف آشپزخانه را یکی از مهم‌ترین خدمات خود قرار داده‌اند و تنوعی از طرح و نقش و نگارها را برای کاربرد در سقف کاذب آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌دهند.

اپوکسی سقف آشپزخانه چیست؟

همان‌طور که می‌دانید پوشش اپوکسی به یک نوع رزین ترموست و یا گرماسخت پلیمری گفته می‌شود که دارای دو جز اصلی بوده و شامل رزین و هاردنر و یا سخت کننده آمینی و آمیدی است. ترموست به این معنا است که ماده مورد نظر پس از شکل‌گیری و پخت رزین و خشک شدن کامل ذوب نمی‌شود.

به همین دلیل موارد مصرف و کاربردهای فراوانی را به خود اختصاص داده است و در فرایند تولید چسب، کفپوش، اجرای سقف کاذب و…. مورد استفاده قرار می‌گیرد. رزین‌های اپوکسی از خواص مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی عالی برخوردار شده‌اند. اپوکسی سقف آشپزخانه تنها به دلیل زیبایی و جالب توجه بودن آن، صورت نمی‌پذیرد.

علاوه بر این ویژگی، چنین سطحی می‌تواند از طرح‌هایی که در پشت آن به کار رفته است نیز حفاظت کاملی به عمل آورد. همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد یکی از مهمترین ویژگی‌های رزین اپوکسی، تغییر ماهیت دادن و سخت شدن است.

اگر این اتفاق روی دهد، سقف و سطح به دست آمده به طور کامل در برابر نفوذ آب، روغن، مواد شیمیایی، ضربات، سایش، فرسایش و…. مقاوم خواهد شد و در برابر چنین آسیب‌هایی هیچ واکنشی نشان نخواهد داد. این موضوع برای طراحان دکوراسیون داخلی آشپزخانه اهمیت بسیار زیادی دارد.

چراکه در این محیط با انواع و اقسام آلودگی‌ها، روغن، لکه و…. سر و کار خواهیم داشت. گروه مهندسی برکه سقف آشپزخانه را با استفاده از پنل‌های آکوستیکی به اجرا در می‌آورند. پنل‌هایی که بر روی آن‌ها طرح‌های اپوکسی کشیده شده است.

اجرای اپوکسی سقف آشپزخانه

اپوکسی برای سقف آشپزخانه در حقیقت نوعی سقف کاذب محسوب شده و همان‌طور که گفته شد با کمک پنل‌هایی آکوستیکی پیاده سازی می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اجرای اپوکسی سقف آشپزخانه با محدودیت‌هایی مواجه شده و یکی از مهمترین این محدودیت‌ها، مایع بودن رزین اپوکسی است.

همین عامل باعث شده تا افراد کمی از این پوشش جداب برای سقف آشپزخانه استفاده کنند. به همین دلیل با اجرا و پیاده سازی آن بدون شک اشپزخانه‌ای منحصر به فرد و بی نظیر خواهید داشت. در واقع و برای اینکه این محصول سخت شود به مدت زمان کافی نیاز خواهد داشت.

این احتمال هم وجود دارد که این رزین به همراه سخت کننده، سخت شود. به همین دلیل مجریان نمی‌توانند این عملیات را مانند رنگ زدن سطوحی مثل دیوارها به سرانجام برسانند. پس برای اجرای این فرایند باید حتماً از قالب‌های مخصوص این کار کمک بگیرند.

برای اجرای اپوکسی در سقف آشپزخانه باید این قالب‌ها به سقف چسبانده شوند. قالب‌های ذکر شده در واقع همان پنل‌های آکوستیک هستند. پنل‌های آکوستیک از ویژگی‌های مهمی برخوردار شده‌اند. برای نمونه وزن زیادی ندارند. از سوی دیگر طراحان و مجریان اپوکسی سقف، می‌توانند آن‌ها را به راحت‌ترین شکل ممکن به اندازه و ابعاد سقف مورد نظر شما برش بزنند.

طی این فرایند سوراخ‌هایی نیز در سقف مشخص می‌شوند که برای روشنایی و دیگر مصارف به آن‌ها نیاز خواهید داشت. پس از مشخص شدن سوراخ‌ها باید طرح زیر اپوکسی سقف به اجرا در بیاید. در بیشتر موارد این طرح را با رنگ پیاده سازی می‌کنند. اما امکان اجرای آن با کمک برخی از اشیا مخصوص نیز وجود دارد.

در این صورت نمایی سه بعدی و جذاب به سقف آشپزخانه خود ارائه خواهید داد. پس از اجرای این فرایند باید اپوکسی سقف آشپزخانه پیاده سازی شود. در این مرحله باید در ابتدا اپوکسی مناسب انتخاب شده و سپس بر روی طرح ریخته شود. در هنگام ریختن اپوکسی سقف باید به نکات و موارد زیادی توجه داشته باشید تا این فرایند به بهترین شکل ممکن انجام شود.

یکی از مهمترین این نکات در نظر گرفتن نوع مناسب اپوکسی است که بر اساس اندازه و ضخامت رزین مشخص می‌گردد. نکته دیگر این است که در هنگام ریختن اپوکسی سقف آشپزخانه باید دقت کافی به خرج دهید تا حباب‌های هوا در زیر اپوکسی باقی نمانند.

بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل باید ۱ تا چند روز صبر کنید تا اپوکسی به اندازه کافی سخت شود. از سوی دیگر صرف این مدت زمان کمک می‌کند تا حباب‌های هوایی که در اپوکسی باقی مانده‌اند از آن خارج شوند. آخرین مرحله‌ای که باید انجام دهید اجرای فرایند نصب است. این مرحله از حساسیت بسیار بالایی برخوردار شده و باید حواستان به شکنندگی طرح باشد.

پس با ظرافت و صرف وقت و دقت کافی این فرایند را به سرانجام برسانید تا نتیجه مطلوب و مورد نظر به دست آید. برای نصب کردن طرح به سقف باید از چسب‌های مخصوص این کار استفاده کنید و این مرحله را به گونه‌ای به سرانجام برسانید که شکستگی در طرح به وجود نیاید.

اجرای اپوکسی سقف آشپزخانه

به این نکته هم توجه داشته باشید که اجرای اپوکسی برای سقف آشپزخانه باید به صورت لایه لایه انجام گیرد و هر کدام از لایه‌ها باید از ضخامت خاص خود برخوردار باشند. قبل از شروع کار نیز باید سقف آشپزخانه از آلودگی، گرد و غبار، روغن، لکه و چربی پاک شود. سپس دو جز اپوکسی به خوبی و با میزان مناسب با یکدیگر ترکیب شوند.

مهمترین ویژگی‌ ها و دلایل کاربرد اپوکسی سقف آشپزخانه و بررسی قیمت آن

طراحان و مجریان می‌توانند از رنگ‌های بسیار زنده و پویا برای اپوکسی سقف آشپزخانه استفاده کنند. در واقع در انتخاب طرح و رنگ اپوکسی برای کاربرد در سقف آشپزخانه با هیچ گونه محدودیتی مواجه نخواهید شد. پس می‌توانید با توجه به نوع دکوراسیون داخلی و چیدمان آشپزخانه خود از هر طرح و رنگی بهره‌مند شوید.

خاصیت ضد گرد و غبار بودن و آنتی باکتریال بودن اپوکسی سقف یکی از مهمترین ویژگی‌های آن است که کمک می‌کند محیطی تمیز و بهداشتی داشته باشید. در واقع صاف بودن و یکدستی و هموار بودن این سطوح قابل توجه است. همین ویژگی نیز کمک می‌کند تا بازتابش نور در آن بیشتر شده و نور محیط مورد نظر شما به چند برابر افزایش پیدا کند.

به طور کلی و در میان متریال‌ها و مصالحی که در سقف یک سازه و بخش‌های مختلف آن پیاده سازی می‌شوند شست و شو و نظافت هیچکدام به آسانی اپوکسی انجام نمی‌گیرد. در واقع و از آنجایی که اپوکسی سقف آشپزخانه از یک سطح صاف و یکدست برخوردار شده پس می‌توانید به آسان‌ترین شکل ممکن و تنها با یک دستمال نم دار و یا تی‌های بلند مخصوص سقف با صرف مدت زمانی بسیار کوتاه آن را تمیز کنید.

همانگونه که پیش از این نیز اشاره شد این سقف‌ها هیچ‌گونه درز و یا شکاف و ناهمواری ندارند. پس آلودگی و لکه بر سطح این سقف اجتماع نخواهد کرد. حتی اگر آلودگی هم ایجاد شود نظافت آن آسان خواهد بود. با این حال اجرای این پوشش برای سقف آشپزخانه با معایبی نیز همراهی می‌کند.

مهمترین این معایب را می‌توان هزینه نسبتا بالای اجرای آن محسوب کرد. دلیل پرداخت هزینه نسبتا بالا برای اجرای اپوکسی سقف آشپزخانه این است که متریال اپوکسی از جمله مواد گران قیمت محسوب شده و اجرا و نصب و پیاده سازی آن هم هزینه‌های مخصوص به خود را دارد.

این میزان از هزینه به صورت متر مربع برآورد شده و مورد محاسبه قرار می‌گیرد. در بسیاری از موارد پیش از اجرای عملیات پوشش دهی به سقف آشپزخانه با رزین اپوکسی باید زیرسازی انجام شود و طی آن سطح مورد نظر از آلودگی، گرد و عبار، لکه و…. پاک و تمیز گردد.

در این صورت قیمت اپوکسی سقف آشپزخانه به زیرسازی آن هم وابسته خواهد بود. ضخامت اپوکسی نیز قیمت آن را تغییر می‌دهد. نوع سخت کننده آمیدی و یا آمینی بودن نیز در قیمت نهایی پروژه اثرگذار است.

مهمترین ویژگی‌ ها و دلایل کاربرد اپوکسی سقف آشپزخانه و بررسی قیمت آن

به دلیل داشتن هزینه اجرای نسبتا بالا در حال حاضر از اپوکسی سقف آشپزخانه برای خانه‌ها و آپارتمان‌های بسیار شیک استفاده می‌کنند و یا این نوع سقف کاذب را برای محل‌های با کارایی‌های خاص مورد استفاده قرار می‌دهند.

با این وجود قیمت اپوکسی سقف آشپزخانه با توجه به مزایایی که دارد مناسب و مقرون به صرفه به نظر می‌رسد. چراکه کاربرد آن کمک می‌کند تا نمای داخلی آشپزخانه و یا حتی آپارتمان شما به طور کامل عوض شود.

درخشندگی و براق بودن سقف اپوکسی و بازتابش نور از طریق آن باعث می‌شود فضای جالب توجهی داشته باشید که بزرگتر از حد معمول خود به نظر می‌رسد.

علاوه بر اجرای اپوکسی سقف آشپزخانه می‌توان از این طرح‌ها برای نمای داخلی یک آپارتمان هم استفاده کرد و یا این پوشش سقف کاذب را برای لابی‌ها، سالن‌های تئاتر، نمایشگاه‌ها و…. به کار برد.

دیگر ویژگی‌های اپوکسی سقف آشپزخانه

یکی از مهمترین ویژگی‌های اپوکسی برای سقف آشپزخانه مقاومت ذاتی بسیار بالای رزین اپوکسی در برابر حرارت است. سقف‌هایی که با این رزین پوشش داده می‌شوند از مقاومت دمایی بسیار بالایی برخوردار خواهند بود. فرایند نصب و اجرای اپوکسی سقف آشپزخانه آسان بوده و با سرعتی بالا انجام می‌گیرد.

پس فرصت و مدت زمان زیادی را به این کار اختصاص نخواهید داد. اپوکسی در سقف آشپزخانه از عمر و دوام بالایی برخوردار شده و شفاف بودن آن به بزرگتر نشان دادن فضای مورد نظر شما کمک می‌کند. اپوکسی سقف آشپزخانه از قابلیت نسوز بودن برخوردار شده چراکه در فرایند ساخت و ساختار آن از الیاف پارچه‌ای نسوز استفاده شده است.

رزین پوکسی می‌تواند به سطح زیرین خود بچسبد و خاصیت چسبندگی بسیار بالایی داشته باشد. اگر برای اجرای این نوع سقف کاذب از طرح‌های سه بعدی استفاده کنید، عمق محیط شما افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

دیگر ویژگی‌های اپوکسی سقف آشپزخانه

طرح‌های سه بعدی در اپوکسی سقف جلوه‌های بصری گوناگون و جذابی به وجود خواهند آورد و زیبایی فضای مد نظر شما را چند برابر خواهند ساخت.

توصیه می‌شود برای آشنایی بیشتر با سقف کشسان اپوکسی، با کلیک روی لینک مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

مهمترین مزیت اپوکسی سقف آشپزخانه چیست؟

مهمترین مزیت اپوکسی برای کاربرد در سقف آشپزخانه شستشو و نظافت آسان آن است. چراکه سطحی صاف و صیقلی و هموار دارد. برای تمیز کردن این سقف کاذب می‌توانید از یک دستمال نم دار و یا تی‌های بلند استفاده کنید.

ویژگی‌های اپوکسی سقف آشپزخانه کدام است؟

امکان اجرای هر طرح و رنگ، جذابیت ظاهری بسیار بالا، امکان تطبیق با دکوراسیون‌های مختلف، برخورداری از سطحی صاف و یکدست، ضد گرد و غبار و آنتی باکتریال بودن، تمیز کردن آسان و....

قیمت اپوکسی سقف آشپزخانه چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت و هزینه اجرای اپوکسی سقف آشپزخانه به صورت متر مربع مورد محاسبه قرار گرفته و میزان زیرسازی، ضخامت اپوکسی، نوع سخت کننده، آمیدی و یا آمینی بودن و.... نیز در میزان این هزینه اثرگذار است.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 56

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *