loader image

آب بندی چاله آسانسور اهواز

خانه | خدمات آب بندی چاله آسانسور | آب بندی چاله آسانسور اهواز

آب بندی چاله آسانسور اهواز

چاله آسانسور یکی از بخش های زیرزمینی ساختمان می باشد که نیاز به عایق بندی دارد. در صورتی که برای آب بندی این بخش اقدام نکنید، آب و رطوبت می تواند به داخل سازه نفوذ کند. اگر تصمیم به آب بندی چاله آسانسور در اهواز دارید، با ما همراه باشید تا درباره آن بیشتر بدانید.

چاله آسانسور چیست؟

چاله آسانسور چیست؟

چاله آسانسور به قسمتی گفته می شود که تجهیزاتی مثل کابین و وزنه تعادل در حال حرکت می باشند. در واقع تمامی تجهیزات آسانسور نظیر ضربه گیر کابین، ضربه گیرهای وزنه تعادل، نردبان و غیره در چاه آسانسور هستند. این بخش از آسانسور در طبقه زیرین ساختمان قرار دارد.

تماس با برکه

اهمیت آب بندی چاله آسانسور اهواز

همانطور که می دانید، آب بندی چاله آسانسور یکی از اقدامات ضروری در ساخت و ساز به شمار می رود. اگر این عملیات به طور صحیح انجام نشود، به سازه خسارت سنگینی وارد می شود. از آنجایی که آب بندی اولیه به متریال کم تری نیاز دارد، بنابراین هزینه آب بندی ثانویه چندین برابر آب بندی اولیه می باشد.

از جمله مشکلاتی که آب بندی نادرست چاله آسانسور ایجاد می کند، زنگ زدن تجهیزات آهنی است. چرا که تمامی تجهیزات آسانسور از جنس آهن هستند و رطوبت باعث زنگ زدگی آن خواهد شد. چنانچه در اهواز هستید و تصمیم به آب بندی چاله آسانسور اهواز را دارید، می توانید با همکاران ما در مجموعه برکه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما در این زمینه بهره مند شوید. در ادامه به توضیح آب بندی فشار مثبت و فشار منفی می پردازیم و نوع آب بندی مورد نیاز برای چاله آسانسور را شرح می دهیم.

چرا باید برای آب بندی چاله آسانسور اهواز اقدام کنیم؟ از آنجایی که این چاه در پایین ترین بخش سازه واقع شده است، به راحتی آب و رطوبت را جذب می کند. به همین دلیل برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان باید چاه آسانسور آب بندی شود. عدم آب بندی چاله آسانسور اهواز می تواند آسیب جدی به تجهیزات و استحکام بنا وارد کند.

آب بندی فشار منفی و مثبت

آب بندی فشار منفی و مثبت

آب بندی فشار منفی و فشار مثبت دو اصطلاحی هستند که معمولا در بین املاک سازان رایج می باشد. در اینجا به توضیح این دو مفهوم می پردازیم.

  • آب بندی فشار منفی: زمانی که آب از بیرون به داخل محفظه فشار وارد کند، آب بندی فشار منفی نیاز داریم. این نوع آب بندی معمولا برای زیرزمین، چاله آسانسور و پارکینگ استفاده می شود. برای این کار باید محفظه مورد نظر کاملا خالی از آب و خشک باشد. پس از آن با متریال مخصوص این عایق سازی انجام می شود.
  • آب بندی فشار مثبت: در صورتی که فشار آب از درون به بیرون وارد شود، آب بندی فشار مثبت انجام می گردد. این نوع آب بندی را برای بخش هایی مثل تراس، حمام و سرویس بهداشتی اجرا می کنند. برای اجرای این نوع آب بندی می توان از روش هایی مانند رنگ کاری، کاشی کاری، استفاده از چسب کاشی و سرامیک نانو، ژئوممبرین و غیره استفاده کرد.

متریال آب بندی چاله آسانسور اهواز

متریال آب بندی چاله آسانسور اهواز

عایق بندی چاه آسانسور اهواز به کمک متریال مختلفی انجام می شود. انتخاب این متریال به شرایط جغرافیایی و همچنین نوع سازه بستگی دارد که باید با مشورت افراد متخصص انجام شود. در ادامه به توضیح متریال آب بندی چاه آسانسور در اهواز می پردازیم:

ایزوگام و قیر

در گذشته برای آب بندی چاله آسانسور اهواز از متریالی مثل ایزوگام و قیر استفاده می شد. اما این نوع آب بندی دیگر رایج نیست و امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب بتن

استفاده از چسب بتن، یکی دیگر از متدهای آب بندی چاله آسانسور اهواز می باشد. این روش هم معایبی دارد و به همین دلیل امروزه کم تر مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله معایب آن می توان به هزینه بالا و استحکام پایین اشاره کرد. توجه داشته باشید که آب بندی با چسب بتن باید توسط افراد متخصص انجام شود. در غیر این صورت می تواند باعث خسارت مالی شود.

مواد نانو

و اما یکی از مناسب ترین مصالح برای آب بندی چاه آسانسور در اهواز، مواد نانو هستند. شما می توانید این روش را به جای روش های سنتی مورد استفاده قرار دهید و باعث استحکام سازه شوید. معمولا محصولات نانو الاستیک و نانو کریستال می توانند دوام بیش از 20 سال را تضمین کنند.

جمع بندی

آب بندی چاله آسانسور اهواز، عایق کاری چاله آسانسور تهران و سایر استان ها یکی از خدماتی می باشد که مجموعه مهندسی برکه به هموطنان عزیز در شهر اهواز ارائه می کند. برای اجرای عملیات آب بندی چاه آسانسور در اهواز با فراورده های نانو، بهتر است از افراد متخصص کمک بخواهید. در غیر این صورت، احتمال بروز خسارت های متعددی وجود دارد. در این مقاله به توضیح آب بندی چاله آسانسور در اهواز و نکات مربوط به آن پرداختیم.

مجموعه برکه تمامی خدمات مربوط به آب بندی در صنعت ساخت و ساز را به شما عزیزان ارائه می کند. گروه مهندسی برکه با تکیه بر سال ها تجربه و همچنین تکنولوژی روز دنیا، می تواند بهترین گزینه ها را برای آب بندی چاله آسانسور سازه به شما معرفی کند. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره هزینه آب بندی و انتخاب متریال مناسب همچون مواد نانو آب بندی چاله آسانسور با همکاران ما تماس بگیرید.

چاله آسانسور چیست؟

چاله آسانسور به قسمتی گفته می شود که تجهیزاتی مثل کابین و وزنه تعادل در حال حرکت می باشند. در واقع تمامی تجهیزات آسانسور نظیر ضربه گیر کابین، ضربه گیرهای وزنه تعادل، نردبان و غیره در چاه آسانسور هستند. این بخش از آسانسور در طبقه زیرین ساختمان قرار دارد

آب بندی فشار منفی چاله آسانسور اهواز چیست؟

زمانی که آب از بیرون به داخل محفظه فشار وارد کند، آب بندی فشار منفی نیاز داریم. این نوع آب بندی معمولا برای زیرزمین، چاله آسانسور و پارکینگ استفاده می شود. برای این کار باید محفظه مورد نظر کاملا خالی از آب و خشک باشد. پس از آن با متریال مخصوص این عایق سازی انجام می شود.

از چه متریالی برای آب بندی چاله آسانسور اهواز استفاده می شود؟

ایزوگام و قیر، چسب بتن، مواد نانو

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 60

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *