loader image

چسب آب بندی حوض

خانه | خدمات آب بندی حوض | چسب آب بندی حوض

چسب آب بندی حوض

حوض یا استخر یک مکان تفریحی مناسب برای همه فصول سال به حساب می‌آید که امروزه در بسیار از ساختمان‌ها، ویلاها و باغ‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها احداث می‌شود. مانند هر سازه دیگری استخرها و حوض‌ها نیز نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. یکی از مهم‌ترین نکات که در ساخت و نگه‌داری حوض و استخر توجه به آب‌بندی آن است.

در ساخت حوض و استخر عمدتا از موادی مانند سیمان استفاده می‌شود که همگی مواد نفوذپذیر بوده که نفوذ آب در داخل آن‌ها باعث ایجاد ترک و خرابی می‌شود. به همین دلیل یکی از روش‌‌های جلوگیری از این مشکلات آب‌بندی استخر یا حوض است. چسب آب‌بندی حوض یا استخر یکی از بهترین موادی است که می‌تواند برای این منظور مورد استفاده قرار بگیرد.

چسب آب بندی حوض

اهمیت آب بندی حوض یا استخر چیست؟

آب‌بندی حوض یا استخر به غیر از جلوگیری از نشتی و درز آب اهمیت دیگری دارد. با استفاده از آب‌بند کننده می‌توان اطمینان حاصل کرد که عایق‌بندی استخر یا حوض به خوبی انجام شده و از آن در برابر سرمای زیاد و یخ‌زدگی محافظت شود.

این کار در افزایش مدت زمان عمر مفید حوض یا استخر نقش بسیار مهمی دارد؛ آب‌بندی کف حوض و استخر یکی از موارد مهمی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد به راحتی آب به داخل استخر نفوذ کرده و بعد از گذشت مدت زمانی باعث تخریب و آسیب‌دیدگی کف آن شود.

از چه روش‌ هایی برای آب بندی استخر استفاده می‌شود؟

به غیر از چسب آب بندی حوض یا استخر روش‌های متعددی برای این منظور وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایب منحصر به فردی هستند. از مهم‌ترین روش‌هایی که برای آب بندی استخر یا حوض استفاده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از چه روش‌ هایی برای آب بندی استخر استفاده می‌شود؟

آب‌ بندی توسط پودر کریستال شونده و پودر نفوذگر

یکی از مهم‌ترین روش‌های آب‌ بندی استخر و حوض استفاده از پوردهای کریستال شونده و نفوذگر است که برای استخرها و حوض‌های ساخته شده از جنس بتن بهترین روش به حساب می‌آیند و از کارایی کافی برخوردار هستند. با توجه به اینکه کریستال‌ ها می‌توانند به عمیق‌ترین نقاط بتن نفوذ کنند، می‌توانند به خوبی از استخر یا حوض در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنند. در این روش پودر با آب مخلوط شده و به یک ماده قوی و مؤثر برای محافظت و نگهداری از استخر و حوض تبدیل می‌شود.

آب‌ بندی استخر به وسیله پودرهای پلیمری

به غیر از چسب آب بندی حوض یکی از بهترین روش‌های آب بندی استخرها استفاده از پودرهای پلیمری است. این روش باید با دقت بالا انجام شود بتواند به خوبی از نشتی آب جلوگیری کند. در این روش ابتدا باید استخر یا حوض به خوبی تمیز شده و در نهایت پودر پلیمری را با آب مخلوط کرده و برای آب بندی مورد استفاده قرار داد.

هر چند همه افراد می‌توانند این روش را به صورت اصولی انجام دهند اما انجام آن توسط نیروی متخصص گزینه بهتری به حساب می‌آید. آب‌بندی به این روش معمولا دو مرتبه انجام می‌شود و یکی از مزایای این روش این است که پس از گذشت 24 ساعت می‌توان از حوض یا استخر استفاده کرد.

تماس با برکه

آب ‌بندی استخر توسط خمیر

گاهی اوقات فشارهای مانند فشار هیدرواستاتیک در حوض یا استخر وجود دارد که می‌تواند شکاف‌هایی بزرگ و کوچکی درون استخر ایجاد کند. یکی از راه‌های حل این مشکل استفاده از خمیرهای مخصوص عایق‌بندی است که یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که برای این منظور استفاده می‌شود.

  • در تولید این خمیر از رزین‌های پلیمری و پودرهای مخصوص پلیمر استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های این روش در مقایسه با چسب آب بندی حوض و استخر این است که با وجود مرطوب بودن استخر نیز می‌تواند به کار گرفته شود.

آب ‌بندی استخر به وسیله رزین

استفاده از رزین‌های آب‌ بندی یکی دیگر از مهم‌ترین روش‌هایی است که برای آب بندی حوض و استخر بکار گرفته می‌شود که از روش‌های محبوب به حساب می‌آید. رزین پلیمری و رزین اکریلیکی از انواع مختلف رزین‌هایی هستند که به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این روش سیمان و بتن با رزین ترکیب شده و برایی عایق‌بندی استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آب ‌بندی استخر به وسیله پلیمر های مایع

استفاده از پلیمر در کنار چسب آب‌ بندی حوض و استخر یکی از روش‌های محبوب برای عایق‌بندی به حساب می‌آید. این پلیمرها از جنس مایع نیز در دسترس هستند که می‌توان از آن‌ها برای محافظت از استخرها استفاده کرد که در مقایسه با پلیمرهای پودری استفاده آسانی دارند.

استفاده از چسب کاشی برای آب ‌بندی استخر

به غیر از چسب آب‌ بندی حوض یا استخر، تا به اینجا با روش‌های مختلفی برای آب‌ بندی و عایق‌بندی آشنا شدیم. یکی دیگر از روش‌هایی که به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد، آب بندی با استفاده از چسب کاشی است. در خصوص چسب کاشی باید به این موضوع اشاره کرد که به تنهایی توانایی آب بند کردن حوض یا استخر را ندارد اما در صورتی که نوع مناسب انتخاب شده و به روش صحیح اعمال شود می‌تواند در کاهش نفوذ آب به سازه استخر مؤثر واقع شود. چسب کاشی پایه سیمانی از پلیمرهای تشکیل شده که ماهیت آب بند کننده داشته و به همین منظور برای آب بند کردن حوض و استخر به کار گرفته می‌شوند.

پلیمرها می‌توانند دوام و مقاومت این نوع چسب را افزایش داده و از نفوذ آب به داخل سازه جلوگیری کنند. خاصیت چسبندگی چسب کاشی بسیار بالا بوده که این امر باعث می‌شود که بتوان از آن برای محافظت و افزایش طول عمر انواع استخر استفاده کرد. یکی از مزایای این روش امکان قرار دادن آن بر روی کاشی‌های قدیمی است که مشکلی برای نصب ایجاد نمی‌کند.

چسب بتن برای استخر (آب بندی استخر با چسب بتن)

پیش از پرداختن به ویژگی‌های چسب آب بندی حوض یا استخر با یکی دیگر از روش‌های آب بند کردن آشنا می‌شویم. در این روش از چسب بتن برای آب بندی استفاده می‌شود که بر پایه رزین‌های امولسیونی ساخته می‌شود. این رزین‌ها با هدف افزایش چسبندگی بتن، چسبندگی ملات جدید بتن به بتن قدیمی، کاهش نفوذپذیری بتن، افزایش مقاومت فشاری و کششی بتن و همچنین افزایش مقاومت بتن در برابر یخ زدگی به چسب اضافه می‌شوند.

چسب بتن یکی از مواد کاربردی است که به منظور آب بندی و عایق‌بندی استخر، حوض و جکوزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب از کارایی بسیار خوبی برخوردار بوده و یکی از روش‌هایی است که می‌تواند عایق‌بندی استخر یا حوض را به صورت کامل تضمین کند.

چسب آب بندی حوض یا استخر چیست؟

یکی از روش‌های محبوب آب‌بندی و عایق‌بندی استفاده از چسب آب بندی حوض یا استخر است؛ این چسب یک مایع خامه‌ای شکل به رنگ سفید است که از آن برای ضد آب کردن و عایق‌کاری استخر، حوض، نمای ساختمان و غیره استفاده می‌شود. این چسب‌ها به عنوان تقویت کننده ملات سیمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و قابلیت ضد آب کردن چسب‌های سرامیکی و چسب‌های مختص سنگ‌های آنتیک را نیز دارند.

در حوض یا استخر علاوه برا ضدعفونی کردن آب، یکی از مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است، آب بندی است. در گذشته از رو‌ش‌های مختلفیی مانند ایزوگام، بلوک سیمانی، کاشی کاری، قیرگونی و غیره برای آب بندی و عایق بندی حوض و استخر استفاده می‌کردند. اما امروزه چسب آب بندی حوض یا استخر برای آب بندی حوض یکی از بهترین روش‌ها محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توان در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرده و مقاومت و ماندگاری بالا را برای آب بندی به ارمغان آورد.

چسب آب بندی حوض یا استخر چیست؟

انواع چسب آب بندی حوض و استخر

چسب آب بندی حوض یا استخر می‌تواند به صورت پودری و مایع وجود داشته باشد. با توجه به اینکه چسب‌های آب‌ بندی از مقاومت بالایی در برابر نوسانات دمایی برخوردار هستند، ترک خوردگی بعد از استفاده در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. این چسب‌ها بعد از استفاده برای آب بندی، ضد ضربه، ضد آب، ضد حریق و نور می‌شوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های چسب آب‌ بندی حوض و استخر، آنتی باکتریال بودن آن است که از تشکیل جبلک در آب جلوگیری می‌کند.

چسب آب بندی حوض و استخر می‌توان سطح مقاوم و محکمی را در برابر آب ایجاد کند. یکی از مزایای استفاده از این چسب‌ها، استفاده آسان بدون نیاز به تخصص خاص است. از این چسب‌ها می‌توان بر روی سطوح مختلف بتنی، سیمانی و چوبی استفاده کرد. از این نوع چسب‌ها بایید در مرحله ساخت استخر یا حوض و قبل از مرحله رنگ‌آمیزی استفاده شود. این چسب‌ها می‌توانند از پوسته پوسته شدن استخر جلوگیری کرده و مانع از ریزش آن شوند.

یکی از انواع چسب آب بندی حوض و استخر، چسب نانو است که در ساخت آن از عایق‌های پلیمری و رزین استفاده شده است. چسب‌های آب گریز و چسب‌های پودری از دیگر انواع این چسب‌ها برای آب بندی استخر هستند. یکی از ویژگی‌های جذاب چسب آب بندی مایع، بی‌رنگ شدن چسب بعد از اجرا است که می‌توان از آن‌ها در ترکیب با ملات استفاده کرد.

طریقه مصرف چسب آب بندی حوض یا استخر چگونه است؟

برای استفاده از چسب آب بندی حوض باید به این شیوه عمل کرد؛ در صورتی که کف و دیواره حوض یا استخر کاشی و سیمان‌کاری شده است، چسب با مایع بتن خامه به همراه آب ولرم به میزان یک پنجم ترکسب شود. برای ترکیب کردن این مواد از فرچه‌های نقاشی استفاده می‌کنند. پس از ترکیب شدن این مواد چسب آب بندی حوض یا استخر به وسیله قلم نقاشی مانند رنگ بر روی کف و دیوار مالیده می‌شود؛ به این صورت که یک بار به صورت افقی و بار دیگر به صورت عمودی بر روی سطح کشیده می‌شود.

برای استفاده از این چسب در کف حوض یا استخر، چسب را باید با یک چهارم وزن آن با آب رقیق کرده و با استفاده از تی‌های لاستیکی مخصوص بر روی کف استخر مالیده شود. پس از پایان چسب‌کاریی می‌توان برای اطمینان از کارآمد بودن چسب پس از 12 ساعت آبگیری را انجام داد. در این روش به ازای هر 330 متر مربع به 330 تا 500 میلی‌لیتر چسب نیاز است.

خرید چسب آب بندی حوض و استخر با بهترین قیمت

در ساخت حوض و استخر یکی از مراحل مهم و حیاتی آب بند کردن آن به منظور جلوگیری از نفوذ آب و در نتیجه جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های مختلف مانند ترک خوردگی در مصالح مورد استفاده است. امروزه روش‌های قدیمی مانند ایزوگام، قیرگونی و غیره منسوخ شده و استفاده از چسب آب بندی حوض و استخر به عنوان یکی از روش‌های نوین به کار گرفته می‌شود.

این چسب‌ها به بهترین شکل آب‌ بندی را انجام داده و از پوسته پوسته شدن استخر و فرو ریختن آن جلوگیری می‌کنند. اگر قصد خرید این چسب برای آب بندی و عایق‌بندی حوض یا استخر دارید، می‌توانید به سایت برکه مراجعه کرده و چسب مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید.

چسب آب بندی حوض چیست؟

این چسب یک مایع خامه‌ای شکل به رنگ سفید است که از آن برای ضد آب کردن و عایق‌کاری استخر، حوض، نمای ساختمان و غیره استفاده می‌شود.

چرا آب بندی حوض یا استخر اهمیت دارد؟

جلوگیری از نفوذ آب، جلوگیری ترک خوردگی و فروریختگی مصالح، جلوگیری از سرمازدگی و یخ زدگی.

مهم‌ترین مزیت استفاده از پودر پلمیری برای آب بندی چیست؟

یکی از مزایای این روش این است که پس از گذشت 24 ساعت می‌توان از حوض یا استخر استفاده کرد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 41

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *