loader image

وایتکس برای ضدعفونی استخر

خانه | خدمات ضد عفونی استخر | وایتکس برای ضدعفونی استخر

وایتکس برای ضدعفونی استخر

یکی از نکات مهمی که برای نگهداری استخر باید به آن توجه وایتکس برای ضدعفونی استخرداشته باشید، ضدعفونی کردن آب استخر است. یکی از روش هایی که این روزها برای تمیز کردن آب استخر رایج شده، استفاده از وایتکس می باشد. اما آیا این روش توصیه می شود؟ به چه میزان باید از این ماده استفاده کرد؟ با ما همراه باشید تا درباره استفاده ضدعفونی استخر با وایتکس بیشتر بدانید.

وایتکس برای ضدعفونی استخر

ضد عفونی استخر با وایتکس

بین کارشناسان در رابطه با استفاده از وایتکس به منظور ضدعفونی آب استخر، اختلاف نظر وجود دارد. برخی مانند دکتر عامری، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معتقدند که استفاده از وایتکس در استخر می تواند خطرناک باشد. به عقیده وی تنها باید از کلر برای ضدعفونی استخر استفاده شود که آن هم باید میزان مشخصی داشته باشد.

اما کاظم ندافی، رئیس مرکز بهداست بر این باور است که وایتکس می تواند تا حد زیادی آلودگی های موجود در آب را از بین می برد. فقط باید به طور منظم میزان PH آب مورد بررسی قرار گیرد.

تفاوت کلر و وایتکس

تفاوت کلر و وایتکس

کلر و وایتکس که هر دو بعنوان مهمترین ضد عفونی کننده استخر بشمار می روند تفاوت هایی دارند که آن ها را از یکدیگر متمایز می سازد. برخی با تصور این که وایتکس برای ضد عفونی استخر کافیست، از آن در استخرهای خانگی استفاده می کنند. ولی باید بدانید وایتکس در حجم کم نمی تواند تاثیر زیادی بر میکروب ها و باکتری ها داشته باشد. در ادامه به توضیح تفاوت وایتکس و کلر می پردازیم:

  • کلر یک عنصر طبیعی است، در حالی که وایتکس دست ساز انسان می باشد.
  • کلر به صورت گاز و مایع در طبیعت و به شکل جامد برای استفاده های تجاری موجود است. اما وایتکس تنها به صورت مایع در بازار عرضه می شود.
  • کلر علاوه بر ضدعفونی کردن استخر، کاربردهای متنوعی در صنعت خودرو سازی، داروسازی، تولید پلاستیک و غیره دارد. اما وایتکس تنها خاصیت سفید کنندگی و ضدعفونی کنندگی دارد.

تماس با برکه

کاربردهای کلر

کلر به صورت گاز یا مایع در طبیعت وجود دارد. این ماده با بسیاری از عناصر و ترکیبات دیگر واکنش نشان می دهد و مواد جدیدی می سازد. در ساخت وایتکس نیز از کلر استفاده می شود. اگر به صورت طولانی مدت در معرض گاز کلر حتی به مقدار کم قرار بگیرید، می تواند برای سلامت شما خطرناک باشد. چرا که کلر با رطوبت هوا واکنش نشان می دهد و هیپوکلریک اسید تولید می کند. این ماده سیستم تنفسی شما را دچار اختلال می کند و به بافت های آن آسیب می رساند.

کلر کاربردهای مختلفی در مصارف پزشکی، کشاورزی، صنعت اتومبیل سازی، ساخت سخت افزارهای کامپیوتری، قطعات سیلیکونی، ساخت جلیقه ضد گلوله، از بین بردن رنگ پارچه و کاغذ و غیره دارد. این ماده در ترکیب های دارویی برای درمان بیماری هایی مانند مالاریا، بیماری های قلبی، سرماخوردگی، بی خوابی و غیره نیز بکار می رود

یکی از مهم ترین کاربردهای کلر، ضدعفونی کردن آب استخرها نیز می باشد. چرا که نقش مهمی در از بین بردن باکتری ها و میکروب های موجود در آب دارد.

کاربردهای وایتکس

وایتکس یا مایع سفید کننده، بر خلاف کلر یک ماده مصنوعی و ساخته دست انسان است. این ماده از ترکیب کلر و مواد دیگری مانند سدیم، هیدروژن، اکسیژن، کلسیم و غیره بدست می آید. از این رو، وایتکس را نیز مانند کلر می توان برای ضد عفونی کردن استخر مورد استفاده قرار داد.

بنابراین در جواب به این سوال که آیا وایتکس همان کلر است، می توان گفت وایتکس زیر مجموعه ای از کلر به شمار می رود. وایتکس معمولا به شکل مایع و در بسته بندی های خاص در بازار به فروش می رسد. البته در برخی از انواع وایتکس از مواد دیگری به جای کلر استفاده می شود، اما قدرت پاک کنندگی آن ها نسبت به وایتکس حاوی کلر کم تر است.

نور خورشید در برخی موارد می تواند مانند وایتکس عمل کند و لباس ها را بی رنگ کند. بنابراین گاهی می توان از این پدیده طبیعی برای تمیز کردن و یا سفید کردن لباس ها استفاده کرد.

نکات مهم درباره استفاده از وایتکس برای ضد عفونی استخر

نکات مهم درباره نحوه ضدعفونی استخر با وایتکس

برخی از پژوهشگران بر این باورند که اگر وایتکس را بر اساس استانداردهای معین در آب استخر بریزید، هیچ خطری برای سلامتی انسان ندارد. اما نباید میزان PH آب به دلیل ریختن وایتکس در آن نامتعادل شود. در ادامه به توضیح نکات مهم برای ضدعفونی استخر با آب ژوال یا همان وایتکس می پردازیم:

  • در صورتی که میزان وایتکس از حد معینی تجاوز کند، می تواند باعث آسیب به پوست و موی شناگران شود. از این رو، برخی معتقدند وایتکس زیاد در استخر می تواند دلیل سفید شدن موی شناگران باشد.
  • مسئله دیگری که برای استفاده از وایتکس در ضدعفونی کردن استخر باید در نظر بگیرید، هزینه آن است. در واقع وایتکس چندان ارزان قیمت نیست و با توجه به ابعاد استخر هزینه آن متغیر است.
  • وایتکس نباید به طور مستقیم در آب ریخته شود. برای این کار نیاز به دستگاه های مخصوص دارید که ویژگی های منحصر به فردی دارند. بنابراین برای ضدعفونی استخر باید با افراد حرفه ای در این زمینه تماس بگیرید و بر اساس اصول و قواعد کار را پیش ببرید. برخی از این دستگاه ها گران قیمت تر هستند و حجم بیشتری از وایتکس را در خود جای می دهند.

کاربردهای کلر چیست

جمع بندی

همانطور که گفتیم، وایتکس زیر مجموعه ای از کلر می باشد و خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد. از این رو، برای ضدعفونی استخرها بسیار پر کاربرد است. اما برای استفاده از این ماده نیاز به کمک افراد متخصص در این زمینه را دارید. چرا که در صورت عدم رعایت استانداردها، امکان آسیب به سلامت بدن شما وجود دارد.

مجموعه برکه علاوه بر خدمات مربوط به آب بندی، در زمینه ضد عفونی و تصفیه آب انواع استخر نیز تخصص دارد. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات کافی در رابطه با ضدعفونی استخر با وایتکس و یا ضد عفونی استخر با اوزون دارید، از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. گروه مهندسی برکه با تکیه بر سال ها تجربه و همچنین تکنولوژی روز دنیا اقدام به ارائه خدمات مربوط ضدعفونی استخر با استفاده از وایتکس نموده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید.

کابردهای کلر چیست؟

کلر کاربردهای مختلفی در مصارف پزشکی، کشاورزی، صنعت اتومبیل سازی، ساخت سخت افزارهای کامپیوتری، قطعات سیلیکونی، ساخت جلیقه ضد گلوله، از بین بردن رنگ پارچه و کاغذ و غیره دارد. این ماده در ترکیب های دارویی برای درمان بیماری هایی مانند مالاریا، بیماری های قلبی، سرماخوردگی، بی خوابی و غیره نیز بکار می رود. یکی از مهم ترین کاربردهای کلر، ضدعفونی کردن آب استخرها نیز استفاده می شود.

تفاوت کلر و وایتکس چیست؟

• کلر یک عنصر طبیعی است، در حالی که وایتکس دست ساز انسان می باشد. • کلر به صورت گاز و مایع در طبیعت و به شکل جامد برای استفاده های تجاری موجود است. اما وایتکس تنها به صورت مایع در بازار عرضه می شود. • کلر علاوه بر ضدعفونی کردن استخر، کاربردهای متنوعی در صنعت خودرو سازی، داروسازی، تولید پلاستیک و غیره دارد. اما وایتکس تنها خاصیت سفید کنندگی و ضدعفونی کنندگی دارد.

چگونه می توان بدون استفاده از مواد شیمیایی برای ضد جلبک کردن استخر کشاورزی اقدام کرد؟

یکی دیگر از راه های از بین بردن جلبک ها بدون استفاده از مواد شیمیایی، بهبود گردش آب در نقاط مختلف استخر است. مکان هایی از استخر که دارای جلبک هستند، گردش آب خوبی ندارند. در چنین شرایطی باید جت استخر آن سمت را بررسی کنید. اگر این جت مشکل پیدا کند، گردش آب دچار مشکل می شود و جلبک ها گسترش می یابند. بنابراین جت ها را بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.

آیا می توان وایتکس را به طور مستقیم در آب استخر ریخت؟

وایتکس نباید به طور مستقیم در آب ریخته شود. برای این کار نیاز به دستگاه های مخصوص دارید که ویژگی های منحصر به فردی دارند. بنابراین برای ضدعفونی استخر باید با افراد حرفه ای در این زمینه تماس بگیرید و بر اساس اصول و قواعد کار را پیش ببرید. برخی از این دستگاه ها گران قیمت تر هستند و حجم بیشتری از وایتکس را در خود جای می دهند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 36

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *