loader image

موتورخانه استخر تهران

خانه | خدمات موتورخانه استخر | موتورخانه استخر تهران

موتورخانه استخر تهران

گرمایش فضای داخلی استخر و حتی آب استخر برای شنا کردن، مستلزم وجود موتورخانه و استفاده از سیستم‌های گرمایشی است. نصب و راه‌اندازی یک پکیج کامل موتورخانه استخر برای تامین گرمای آب یا محوطه استخر، کاری تخصصی است و نیاز به طراحی، بررسی دقیق فضا، انتخاب بهترین تجهیزات و… دارد. امروزه مجموعه‌های زیادی در شهرهای مختلف ایران به انجام این کار مشغول هستند و نصب و راه‌اندازی سیستم موتورخانه در استخرها را برای مشتریان انجام می‌دهند که در این مطلب قصد معرفی بهترین آن در جهت راه‌اندازی موتورخانه استخر تهران را داریم. با ما همراه باشید.

موتورخانه استخر تهران

موتورخانه استخر چیست؟

موتورخانه استخر، فضایی است که تجهیزات گرمایشی و تصفیه آب استخر در آن قرار گرفته و مدیریت گرمایش یا تصفیه آب با کمک تجهیزات موجود در آن انجام می‌شود. این بخش یکی از مهم‌ترین بخش‌های مربوط به استخر است که در زمان اجرای یک استخر خانگی باید فضایی را برای آن در نظر گرفت. البته موتورخانه معمولا برای استخرهایی طراحی و ساخته می‌شود که سرپوشیده بوده یا در فضای بسته قرار داشته باشند. کنترل دما در استخرهای سرپوشیده به راحتی امکان‌پذیر است اما در مورد استخرهای روباز امکان این کار وجود ندارد.

تماس با برکه

بهترین محل قرارگیری موتورخانه استخر

نصب و راه‌اندازی موتورخانه استخر در شهرهای مختلف همچون موتورخانه استخر لواسان، استانداردهای مختلفی دارد که یکی از آن‌ها انتخاب بهترین محل قرارگیری موتورخانه استخر است. استانداردها و قوانین اجرا و پیاده‌سازی استخر به منظور ساخت فضایی ایمن و کارآمد لازم‌الاجرا هستند و در فرآیند ساخت استخر باید به آن‌ها توجه شود. اولین استاندارد و قانون در طراحی موتورخانه استخر مربوط به محل قرارگیری موتورخانه است. معمولا توصیه می‌شود که موتورخانه را جایی نزدیک به استخر و در عمقی برابر با عمق استخر، طراحی و اجرا کرد.

طبیعتا تامین آب گرم و تصفیه آب استخر از طریق موتورخانه با کمک لوله‌ها انجام می‌شود و هر چقدر فاصله موتورخانه از استخر دورتر باشد، تعداد و متراژ لوله مورد نیاز بیشتر می‌شود. افزایش متراژ لوله و استفاده از میزان بیشتر لوله در مسیر موتورخانه تا استخر نیز موجب افت فشار و اتلاف انرژی می‌گردد. علاوه بر فاصله، عمق محل ساخت موتورخانه هم اهمیت زیادی دارد. در قوانین طراحی و اجرای موتورخانه استخر تهران آمده است که در صورت طراحی موتورخانه با عمق کمتر نسبت به استخر، مشکلاتی مانند هواگیری پمپ‌ها و عدم تخلیه استخر به طور کامل اتفاق می‌افتد.

جالب است بدانید که بعضی افراد برای کاهش هزینه‌ها و مدیریت ساده‌تر موتورخانه این بخش را هم سطح با زمین یا در فضایی بالاتر از ارتفاع استخر طراحی می‌کنند که این حالت طراحی و اجرای موتورخانه استخر، بندترین حالت ممکن است. با طراحی موتورخانه به این شکل پمپ‌ها پر سر و صدا کار می‌کنند و مشکلات زیاد دیگری هم در عملکرد آن‌ها ایجاد می‌شود. بهترین فضا برای طراحی موتورخانه استخر جایی با ارتفاع پایین‌تر نسبت به عمق استخر است.

بهترین محل قرارگیری موتورخانه استخر

مراحل اجرا و پیاده‌سازی موتورخانه استخر

بعد از انتخاب فضای مناسب برای نصب و راه‌اندازی موتورخانه استخر، نوبت به اجرای آن می‌رسد. اجرای موتورخانه برای استخرها حتی در کوچک‌ترین حالت ممکن کاری کاملا حرفه‌ای است و نیاز به ابزارهای پیچیده و تخصصی دارد. این کار در چندین مرحله انجام می‌شود که هر مرحله از آن جزئیات مختلفی دارند. در ادامه فرآیند کلی اجرا و پیاده‌سازی موتورخانه استخر را توضیح خواهیم داد:

بررسی فضا

به منظور طراحی، نصب و راه‌اندازی موتورخانه استخر در قدم اول باید فضای استخر را بررسی کرد و بهترین بخش آن برای طراحی موتورخانه را انتخاب کرد. کمی قبل به معرفی شرایط و ویژگی‌های بهترین محل برای نصب و راه‌اندازی پرداختیم. در نظر گرفتن تمام نکات گفته شده کمک می‌کنند که فرآیند انتخاب فضای موتورخانه ساده‌تر انجام شود. در صورتی که در اطراف استخر فضای مناسب برای راه‌اندازی موتورخانه وجود نداشته باشد، تیم طراح و اجرا موظف است که این فضا را در بخشی مناسب ایجاد کند.

طراحی نقشه موتورخانه

در مرحله بعد برای اجرای موتورخانه استخر تهران یا هر شهر دیگری همچون موتورخانه استخر مازندران باید نقشه موتورخانه را طراحی کرد. نقشه موتورخانه شامل جزئیاتی مانند محل نصب هر کدام از تجهیزات موتورخانه، نوع تجهیزاتی که در موتورخانه استفاده می‌شوند، متراژ، نوع و میزان لوله‌ها و دیگر مواردی از این دست است که باید به طور دقیق مشخص شود. دقت کنید که تمام مراحل بعدی در اجرای موتورخانه بر اساس نقشه انجام می‌شوند، به همین دلیل کوچک‌ترین نقص در نقشه و محاسبات آن باعث مشکلات جبران‌ناپذیر بعدی می‌گردد.

تامین مصالح و تجهیزات

پس از طراحی نقشه موتورخانه نوبت به تامین مصالح و تجهیزات می‌رسد. بسته به اینکه موتورخانه مورد نظر از چه نوعی باشد، نوع مصالح و تجهیزات مورد نیاز متفاوت است. سیستم‌های موتورخانه دارای مدل‌های مختلف تهویه مطبوع، موتورخانه تصفیه و تنظیم آبرسانی، موتورخانه سیستم گرمایشی و سیستم ترکیبی هستند که در هر کدام نوع خاصی از ابزار و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند. به منظور شروع فرآیند اجرا باید تمام مصالح مورد نیاز را تهیه و در محله موتورخانه آماده کرد.

نصب و اجرا

در مرحله بعد بر اساس نقشه‌ای که در ابتدا طراحی شد، فرآیند نصب و اجرای موتورخانه و تجهیزات آن آغاز می‌شود. این مرحله نیز باید با دقت بالا انجام شود تا نصب تجهیزات به طور دقیق و کامل باشند. در صورتی که قصد ارتقای استخر خود را دارید، بهتر است در این مرحله فضایی برای اضافه کردن تجهیزات جدید در نظر بگیرید تا در زمان لازم نیازی به خراب کردن و جایگزین کردن تمام تجهیزات نباشد و تنها بخش مورد نظر را به موتورخانه اضافه کنید.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای یک موتورخانه کامل

به منظور اجرای موتورخانه استخر تهران به صورت کامل نیاز به تجهیزات و لوازم مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیگ و مشعل که وظیفه تامین گرمایش آب و فضای استخر را به عهده دارند.
  • منبع تحت فشار که با ذخیره‌سازی و جریان دادن آب در لوله‌ها باعث فعال شدن دیگ و… می‌شود.
  • پمپ تصفیه که به منظور تصفیه آب قبل از ورود به استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • فیلتر شنی که بخشی از فرآیند تصفیه آب را به عهده دارد و به دلیل داشتن شن و ماسه، تصفیه آب را بهتر انجام می‌دهد.
  • پمپ آب که به جریان انداختن آب در مسیر مورد نظر کمک می‌کند.
  • سختی گیر که با کاهش سختی آب موجب کمتر شدن فشار وارد شده به دستگاه‌ها و لوله‌ها می‌شود.
  • بویلر که وظیفه جوشاندن آب را به عهده دارد.
  • تابلو برق که سیستم الکترونیکی موتورخانه را کنترل می‌کند
  • و بسیاری جزئیات دیگر

تجهیزات گفته شده، تقریبا در هر موتورخانه و با هر کاربری و از هر نوعی مورد نیاز است و باید وجود داشته باشند.

لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای یک موتورخانه کامل

خدمات شرکت‌های طراحی موتورخانه استخر تهران شامل چه مواردی است؟

همان‌طور که گفته شد، نصب و راه‌اندازی موتورخانه استخر یک کار تخصصی است و نیاز به تجربه، مهارت، نیروی کار آموزش دیده و ابزارهای مخصوص دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که فرآیند طراحی، اجرا و پیاده‌سازی موتورخانه استخر تهران را تنها به شرکت‌های حرفه‌ای و متخصص در این زمینه سپرد. این شرکت‌ها خدمات مختلفی را در این زمینه به مشتریان خود ارائه می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

طراحی موتورخانه

اولین و مهم‌ترین قدم پیش از اجرای موتورخانه استخر، طراحی آن است. تا زمانی که یک نقشه مناسب برای طراحی موتورخانه استخر وجود نداشته باشد، عملا انجام، اجرا و پیاده‌سازی آن هم امکان‌پذیر نخواهد بود. به همین دلیل اولین خدمتی که شرکت‌های حرفه‌ای در این زمینه به مشتریان ارائه می‌کنند، طراحی موتورخانه است. طراحی موتورخانه توسط این شرکت‌ها پس از بررسی کامل استخر و فضاهای مرتبط با آن انجام می‌شود تا بهترین فضا و با بهترین شرایط برای موتورخانه در نظر گرفته شود.

اجرا

طراحی تنها یکی از خدمات نصب و راه‌اندازی موتورخانه استخر تهران نیست. بعد از این که یک طرح مناسب و فضایی قابل قبول برای راه‌اندازی موتورخانه استخر انتخاب شد، نوبت به اجرای آن می‌رسد. با توجه به اینکه تمام فرآیند نصب، اجرا و پیاده‌سازی موتورخانه طبق نقشه انجام می‌شود، تهیه یک نقشه کامل و حرفه‌ای از جزئیات استخر و فضای اطراف آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

تعمیر و رسیدگی

اگر تصور می‌کنید که خدمات مجموعه‌های فعال در زمینه نصب و راه‌اندازی موتورخانه استخر با طراحی و اجرا به اتمام می‌رسد، سخت در اشتباه هستید. بخش اصلی فعالیت این مجموعه‌ها چکاپ‌های دوره‌ای موتورخانه استخر است. بعد از اینکه موتورخانه استخر راه‌اندازی شد نیاز است که هر چند وقت یکبار آن را چکاپ و بررسی کرد و در صورت مشاهده هر گونه علامتی مبنی بر خرابی یا بروز مشکلات، فورا برای تعمیر و رسیدگی به آن اقدام کرد. دقت کنید که رسیدگی به موتورخانه استخر و تعمیر به موقع مشکلات و خرابی‌های آن از اهمیت زیادی برخودار است. در صورتی پشت گوش انداختن و بی‌توجهی به انجام به موقع این کار احتمال بروز مشکلاتی مانند آتش‌سوزی موتورخانه استخر و… وجود دارد.

راهنمایی مشتریان

راهنمایی مشتریان و آموزش اپراتورهایی که با موتورخانه استخر سر و کار دارند، یکی دیگر از خدماتی است که چنین مجموعه‌هایی به مشتریان نصب موتورخانه استخر ارائه می‌کنند. به خصوص در مورد موتورخانه‌های صنعتی یا موتورخانه استخر در پارک‌های آبی، اهمیت وجود نیروی اپراتور ماهر و آموزش دیده در زمینه کار با این دستگاه‌ها بسیار زیاد است.

هزینه نصب و راه‌اندازی موتورخانه استخر تهران

هزینه نصب و راه‌اندازی موتورخانه استخر تهران

یکی از دغدغه‌های مشتریان در مورد نصب و راه‌اندازی موتورخانه استخر تهران، هزینه‌های انجام این کار است. هزینه نصب و راه‌اندازی موتورخانه در تهران یا هر شهر دیگری به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

متراژ موتورخانه و استخر

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تعیین هزینه نصب و راه‌اندازی موتورخانه استخر، متراژ موتورخانه یا استخر است. در صورتی که استخری بزرگ داشته باشید یا استخر در یک مجموعه آبی واقع شده باشد، برای نصب و راه‌اندازی آن نیاز به سیستمی پیچیده‌تر و تجهیزاتی بیشتر است و این تجهیزات و سیستم هم هزینه بیشتری نیاز دارند.

نوع موتورخانه

موتورخانه استخر انواع مختلفی دارد که در بخش‌های قبل به معرفی آن‌ها پرداختیم. بسته به اینکه موتورخانه استخر شما از چه نوعی باشد و چه کارایی و کاربردی در فضا داشته باشد، هزینه نصب و راه‌اندازی آن متفاوت خواهد بود. معمولا بیشترین هزینه مربوط به موتورخانه‌های ترکیبی است زیرا نصب و راه‌اندازی آن‌ها نیاز به سیستم پیچیده‌تر، مصالح و تجهیزات بیشتر و حرفه‌ای‌تر دارد.

نوع تجهیزات

این موضوع که چه نوع تجهیزاتی برای راه‌اندازی موتورخانه استخر استفاده شود هم در تعیین هزینه نصب و اجرا و راه‌اندازی آن موثر است. تجهیزات نصب و راه‌اندازی موتورخانه استخر امروزه توسط برندهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاصی را برای محصولات خود در نظر گرفته و محصولات را با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌کنند. قیمت خرید تجهیزات و برند آن‌ها دیگر عاملی است که در تعیین هزینه موتورخانه استخر موثر است.

مراحل اجرا

یکی دیگر از عواملی که در تعیین هزینه و قمیت نصب و راه‌اندازی موتورخانه استخر تهران تاثیر دارد، مراحل اجرای موتورخانه است. در صورتی که فضای مناسب برای طراحی و اجرای موتورخانه از قبل آماده باشد و تنها تجهیزات به آن وارد و در آنجا نصب شوند، هزینه اجرا چندان بالا نخواهد بود اما در بعضی استخرها نیاز است که فضای مناسب موتورخانه از ابتدا ساخته و طراحی شود که در این شرایط هزینه مراحل ساخت و ساز و اجرا نیز به هزینه نهایی ساخت موتورخانه اضافه شده و قیمت نهایی کار بیشتر می‌شود.

سخن پایانی

نصب و را‌ه‌اندازی موتورخانه استخر کاری است که در چند مرحله انجام می‌شود و هر مرحله از آن نیاز به دقت بالایی دارد تا مشکلی در روند اجرا و استفاده از موتورخانه بعد از ساخت ایجاد نشود. به همین دلیل توصیه می‌شود که نصب موتورخانه را تنها به نیروهای ماهر و مجموعه‌های حرفه‌ای سپرد. برکه یکی از مجموعه‌هایی است که در زمینه طراحی، نصب و اجرای موتورخانه استخر از جمله موتورخانه استخر تبریز می‌توان از خدمات آن استفاده کرد. مجموعه برکه با تکیه بر تجربه و مهارت نیروهای خود و با استفاده از بهترین ابزار و تجهیزات، طراحی موتورخانه  را به طور کاملا حرفه‌ای انجام می‌دهد.

سوالات متداول

موتورخانه استخر چیست؟

موتورخانه بخشی از استخر است که در آن تجهیزات مربوط به تامین گرمایش و تصفیه آب استخر نگهداری می‌شوند.

مراحل اجرای موتورخانه استخر به چه صورت است؟

اجرای موتورخانه استخر در چند مرحله انجام می‌شود که به ترتیب شامل طراحی، تامین تجهیزات و مصالح مورد نیاز، اجرا، تست و راه‌اندازی هستند.

هزینه ساخت موتورخانه استخر تهران به چه عواملی بستگی دارد؟

متراژ و ابعاد استخر، برند و نوع تجهیزات انتخابی، نوع موتورخانه و... در تعیین هزینه طراحی و ساخت موتورخانه استخر تهران موثر هستند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 34

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *