loader image

ضدعفونی استخر کشاورزی

خانه | خدمات ضد عفونی استخر | ضدعفونی استخر کشاورزی

ضدعفونی استخر کشاورزی

ضدعفونی استخر کشاورزی یکی از مهم ترین بخش های رسیدگی به درختان باغ می باشد. در واقع این کار به منظور حفظ سلامت درختان باغ باید صورت گیرد. اما این ضدعفونی چگونه انجام می شود؟ با ما همراه باشید تا درباره ضدعفونی استخر کشاورزی بیشتر بدانید.

کلر زنی استخر کشاورزی

کلر زنی استخر کشاورزی

استخر کشاورزی به مخزن بزرگ آب گفته می شود که به منظور ذخیره سازی آب برای کشاورزی و آبیاری مورد استفاده قرار می گیرد. کشاورزان برای جلوگیری از گندیدن آب داخل این مخزن باید ضدعفونی استخر کشاورزی را انجام دهند. از جمله اقداماتی که برای ضدعفونی این استخر انجام می شود، کلرزنی می باشد. در نتیجه میکروب ها و باکتری های موجود در آب از بین خواهند رفت.

تماس با برکه

مضرات کلر برای درختان

برخی از روش های جدید آبیاری درختان باغ مانند استفاده از استخرهای کشاورزی یا حوضچه های آبیاری می تواند معایبی به همراه داشته باشد. چرا که مقادیری از کلر به درخت ها می رسد و ضررهایی به همراه دارد. هر چند همواره مقداری کلر در خاک وجود دارد که برای تغذیه درختان استفاده می شود. اما اگر میزان این کلر کم یا زیاد شود، می تواند مشکل ساز شود.

از جمله مضرات آب کلردار برای درختان می توان به از بین رفتن مواد معدنی آن ها و خزان زودرس اشاره کرد. میزان سدیم هیپوکلریت و کلسیم هیپوکلریت که به منظور جلوگیری از رشد جلبک ها و از بین بردن میکروب ها به آب اضافه می شوند، نباید از حد معینی تجاوز کند. در صورتی که کلسیم آب بیش از اندازه باشد، ممکن است در تجهیزات استخر رسوب کند و به آن ها آسیب بزند.

در صورتی که این مواد به طور کنترل نشده به درختان برسد، می تواند باعث زرد شدن برگ درختان و افزایش آفت خواهد شد. بنابراین باید از افراد متخصص در این زمینه مشورت بخواهید. نکاتی که باید درباره استفاده از کلر برای ضدعفونی استخر کشاورزی مد نظر قرار دهید، عبارتند از:

·         قبل از استفاده از کلر، دیواره ها و کف استخر را با برس مخصوص به خوبی تمیز کنید.

·         جلبک های استخر را به طور کامل جمع آوری و پاک کنید.

·         برای ایجاد شوک در آب استخر، ابتدا میزان کلر زیادی به آب وارد کنید.

·         PH آب را بررسی و کنترل کنید.

·         یک روز پس از استفاده از کلر، کیفیت آب را مورد بررسی قرار دهید.

ضد جلبک استخر کشاورزی

ضد جلبک استخر کشاورزی

ضد جلبک استخر کشاورزی را به منظور جلوگیری از گسترش جلبک ها استفاده می کنند. در واقع، جلبک در محیط هایی با رطوبت بالا رشد می کند و مشکلات متعددی پدید می آورد. البته این جلبک ها فقط در استخرهای کشاورزی رشد نمی کنند، بلکه در استخرهای پرورش ماهی هم وجود دارند. از جمله مشکلاتی که جلبک ها ایجاد می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         یکی از مهم ترین عوارض رشد جلبک در استخر، ایجاد رنگ و بوی نامطبوع است.

·         لیز شدن کف استخر نیز از دیگر معایب وجود جلبک ها در استخر کشاورزی به شمار می روند.

·         از طرف دیگر، گسترش جلبک می تواند باعث رشد میکروارگانیسم های بیماری زا شود.

·         همچنین می تواند منجر به افزایش آلودگی و اختلال در رشد گیاهان شود.

·         جلبک باعث افزایش PH آب استخر کشاورزی می شود. در نتیجه آب قلیایی می تواند در رشد گیاهان اختلال ایجاد کند.

روش های جلوگیری از رشد جلبک

برای جلوگیری از رشد جلبک ها می توانید چند ترفند را بکار بگیرید. در ادامه به توضیح روش های جلوگیری از رشد جلبک و ضدعفونی استخر کشاورزی می پردازیم:

·         راهکار اول این است که هر چند وقت یک بار برای بررسی کیفیت آب استخر کشاورزی، آن را آزمایش کنید. میزان کلر آب و همچنین قلیایی بودن آن دو فاکتور مهمی هستند که باید دائما کنترل شوند.

·         راهکار دوم، استفاده از ضد جلبک می باشد. زمانی که کیفیت آب را بررسی کردید، نوبت استفاده از ضد جلبک ها فرا می رسد. البته نباید در مصرف این ماده زیاده روی کنید. سعی کنید بر اساس توصیه فروشنده به طور منظم، مقدار مشخصی از ضد جلبک را به آب استخر کشاورزی اضافه کنید تا ضدعفونی شود.

·         یکی از روش های از بین بردن جلبک در استخرهای کشاورزی، استفاده از مواد منعقد کننده مانند زاج است. شما می توانید به کمک زاج، باعث چسبیدن جلبک ها به یکدیگر و ته نشین شدن آن ها شوید. زمانی که جلبک ها ته نشین شدند، به آسانی قابل خارج کردن هستند. پس از استفاده از مواد منعقد کننده باید از کلر استفاده شود تا آب استخر ضدعفونی گردد. از مزایای این روش می توان به سرعت بالا برای از بین بردن جلبک ها اشاره کرد.

·         یکی دیگر از راه های از بین بردن جلبک ها بدون استفاده از مواد شیمیایی، بهبود گردش آب در نقاط مختلف استخر است. مکان هایی از استخر که دارای جلبک هستند، گردش آب خوبی ندارند. در چنین شرایطی باید جت استخر آن سمت را بررسی کنید. جت استخر به ورودی های استخر گفته می شود که آب را به صورت زاویه دار وارد استخر می کنند. اگر این جت مشکل پیدا کند، گردش آب دچار مشکل می شود و جلبک ها گسترش می یابند. بنابراین جت ها را بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید. اما اگر استخر کشاورزی شما دارای جت نباشد، باید از روش های دیگر برای ضدعفونی و پاک کردن جلبک ها استفاده کنید.

نکات مهم درباره نگهداری استخر روباز در باغ

نکات مهم درباره نگهداری استخر روباز در باغ

در صورتی که در باغ خود استخر کشاورزی روباز دارید، باید هر سه تا چهار هفته برای تعویض آب و تمیز کردن آن اقدام کنید. به ویژه در فصل پاییز که باد، برگ و خاک را به داخل استخر می ریزد. این مسئله نه تنها باعث آلوده شدن آب استخر می شود، بلکه منجر به مسدود شدن مسیر آب و خرابی پمپ ها نیز خواهد شد. بنابراین باید به طور منظم برای تمیز کردن استخر و بر طرف کردن گرفتگی خروجی های آب آن اقدام کنید.

اگر اطراف استخر کشاورزی با درختان احاطه نشده، لزومی ندارد روی آن را بپوشانید. از آنجایی که برای ضدعفونی استخر از کلر استفاده می شود، باید در معرض هوای آزاد قرار بگیرد. در غیر این صورت بوی بد کلر برای مدت طولانی باقی می ماند.

از طرف دیگر، سرمای زمستان می تواند باعث آسیب به دیواره استخر شود. در چنین شرایطی بهتر است تمامی تجهیزات استخر از جمله پمپ را عایق بندی کنید. میزان قلیایی بودن و کیفیت آب را نیز اندازه بگیرید. از پوششی مطمئن برای پوشاندن استخر استفاده کنید تا مانع یخ زدن تاسیسات استخر شوید.

جمع بندی

استخر کشاورزی یکی از بخش هایی است که نیاز به رسیدگی منظم و تمیز کردن دارد. در صورتی که آن را به حال خود رها کنید، آب داخل مخزن جلبک می بندد و پر از میکروب و باکتری خواهد شد. این آب که در نهایت برای آبیاری درختان باغ استفاده می شود، می تواند به سلامت درختان و در نهایت سلامت انسان آسیب جدی وارد کند. بنابراین ضدعفونی استخر کشاورزی به روش اصولی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مجموعه برکه علاوه بر خدمات مربوط به آب بندی، در زمینه ضد عفونی و تصفیه آب انواع استخر نیز تخصص دارد. در صورتی که اطلاعات کافی در رابطه با ضدعفونی استخر کشاورزی ندارید، از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. گروه مهندسی برکه با تکیه بر سال ها تجربه و همچنین تکنولوژی روز دنیا اقدام به ارائه خدمات مربوط به ضد جلبک کردن و ضد عفونی استخر روباز و همچنین ضدعفونی استخر باغ نموده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید.

استخر کشاورزی چیست؟

استخر کشاورزی به مخزن بزرگ آب گفته می شود که به منظور ذخیره سازی آب برای کشاورزی و آبیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا باید ضدعفونی استخر کشاورزی انجام شود؟

کشاورزان برای جلوگیری از گندیدن آب باید ضدعفونی استخر کشاورزی را انجام دهند. از جمله اقداماتی که برای ضدعفونی این استخر انجام می شود، کلرزنی می باشد. در نتیجه میکروب ها و باکتری های موجود در آب از بین خواهند رفت.

چگونه می توان بدون استفاده از مواد شیمیایی برای ضد جلبک کردن استخر کشاورزی اقدام کرد؟

یکی دیگر از راه های از بین بردن جلبک ها بدون استفاده از مواد شیمیایی، بهبود گردش آب در نقاط مختلف استخر است. مکان هایی از استخر که دارای جلبک هستند، گردش آب خوبی ندارند. در چنین شرایطی باید جت استخر آن سمت را بررسی کنید.

مضرات کلر زیاد برای درختان باغ کدامند؟

از بین رفتن مواد معدنی درختان و خزان زودرس، رسوب کلسیم در تجهیزات استخر و خرابی آن ها

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 55

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *