loader image

شرکت عایق کاری پشت بام

خانه | خدمات پشت بام | شرکت عایق کاری پشت بام

فهرست مطالب

شرکت عایق کاری پشت بام

یکی از فرآیند‌های پایانی در ساخت و ساز یک ساختمان عایق کاری پشت بام است. در عایق کاری سازه‌ها معمولاً با استفاده از مواد مختلف تلاش می‌شود تا حد امکان از انتقال رطوبت به داخل ساختمان از طریق بام یا دیوار‌ها جلوگیری شود. عایق کاری بام و جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل ساختمان علاوه بر افزایش عمر ساختمان، مقاومت آن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین با کاهش انرژی مصرفی محیط زندگی بهتری فراهم خواهد شد. در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی انواع عایق کاری و فواید آن، شرکت عایق کاری پشت بام و وظایف آن را در یک ساختمان بررسی کنیم.

در فرآیند عایق کاری معمولاً از انتقال و ورود رطوبت، حرارت و غیره به داخل ساختمان جلوگیری می‌شود. عایق کاری به دلیل جلوگیری از نشتی، پوسیدگی و خوردگی می‌تواند از آسیب‌های طبیعی بنا جلوگیری کرده و هزینه‌های اضافی را کاهش دهد. بنابراین عایق کاری می‌تواند در فصل سرما و حتی فصول گرم از اتلاف انرژی و هدر رفت آن جلوگیری کند. شرکت‌های عایق کاری پشت بام با استفاده از لوازم و روش‌های مختلف باعث جلوگیری از انتقال و ورود رطوبت در ساختمان شده و مقاومت آن را در برابر دما افزایش می‌دهند.

شرکت عایق کاری پشت بام

معرفی بهترین عایق پشت بام

عایق پشت بام به متریالی گفته می‌شود که با دوام و ماندگاری می‌تواند علاوه بر افزایش طول عمر سازه، آن را ضد آب نموده و از نفوذ آب و رطوبت به داخل مصالح ساختمانی و تخریب آن جلوگیری ‌کند.

معرفی بهترین عایق پشت بام

بهترین عایق برای پشت بام عایقی است که دارای اتصال و نصب آسان بوده و نفوذ ناپذیری بالایی داشته و بتواند در برابر تغییرات دمایی شدید مقاومت کند.

در حال حاضر متریال مختلفی برای استفاده به عنوان عایق در بازار موجود است که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های منحصر به فردی را ارائه می‌کنند. به طور کلی روش‌های عایق کردن و ضد آب نمودن در صنعت ساخت و ساز پر استفاده‌ترین راهکار‌ها محسوب می‌شوند. نوع عایق‌بندی و مواد به کار رفته برای این کار متفاوت است. برای انتخاب بهترین نوع عایق بهتر است به شرایط محیطی و آب و هوایی توجه شود.

تماس با برکه

چرا ایجاد پوشش‌های ضد رطوبت روی پشت بام مهم است؟

باران و عوامل دیگر با رخنه به درون سازه از جمله سقف و دیوار‌ها می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاه در قسمت‌های مختلف ساختمان تخریب‌های جبران ناپذیری را ایجاد کند. شرکت عایق کاری پشت بام با انجام فرایند عایق کاری در بخش‌های مهم از جمله بدنه و فونداسیون از تخریب و تحلیل سازه جلوگیری می‌کند. عایق کاری در بخش‌های مختلف ساختمان با یکدیگر متفاوت بوده و می‌توان گفت عایق نمودن پشت بام نسبت به دیگر بخش‌ها بسیار مهم‌تر است.

 از گذشته تاکنون روش‌های بسیاری برای ضد آب کردن پشت بام وجود داشته است. روش رایج برای این کار استفاده از قیر و گونی و ایزوگام است. البته امروزه دانش و فناوری روش‌های مدرن و متنوعی را جایگزین روش‌های قدیمی کرده است. به همین دلیل به کارگیری بهترین عایق برای پشت بام و استفاده از روش‌های مناسب باید مورد بررسی قرار گرفته و بهترین روش اعمال شود.

انواع روش‌های عایق‌کاری پشت بام

انواع روش‌های عایق‌کاری پشت بام

از متداول‌ترین روش برای عایق کاری پشت بام استفاده از قیر و گونی بوده است. به دلیل شرایط خاص محیطی و آب و هوایی استفاده از این روش بسیار مرسوم بوده و کاربرد فراوانی داشته است. اما امروزه متریال به روز و با کیفیت جای آن‌ها را گرفته است.

در ادامه به انواع روش‌های عایق کاری پشت بام می‌پردازیم.

شرکت عایق کاری پشت بام و عایق کاری پلیمری

ممکن است شرکت عایق کاری تصمیم بگیرد برای ضد آب کردن سقف و پشت بام از عایق‌های پلیمری استفاده کند. این عایق‌ها خود به دو مدل تک جزئی و دو جزئی تقسیم می‌شوند. این مدل از عایق‌ها به دلیل استفاده از رزین اکریلیک و استایرن اکریلیک از بهترین و مناسب‌ترین عایق‌ها هستند. به دلیل سازگاری با محیط زیست و عمر بالا باعث رضایت بخشی در عملکرد بوده و توسط شرکت عایق کاری پشت بام مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عایق‌بندی پشت بام با استفاده از پشم شیشه

در اثر ذوب شدن شیشه نوعی ماده به نام پشم شیشه تولید می‌شود که طی یک فرایند مجدداً به الیاف ریز تبدیل شده و از آن به صورت پنلی و رولی برای عایق کردن پشت بام استفاده می‌کنند. استفاده از این عایق‌ها به دلیل مقاومت در برابر آتش سوزی و نصب آسان بسیار رواج دارند.

عایق‌بندی پشت بام با استفاده از پشم شیشه

عایق‌بندی پشت بام با استفاده از پشم سنگ

پشم سنگ یکی دیگر از متریال‌های قابل استفاده در آب‌بندی پشت بام است که معمولاً توسط شرکت‌های عایق‌بندی پشت بام مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده از سنگی به نام بازالت و پشم شیشه تولید می‌شود و همانند پشم شیشه در برابر آتش از مقاومت بالایی برخوردار است.

استفاده از قیر و گونی

این روش از قدیمی‌ترین روش‌های عایق‌بندی پشت بام است که اکنون نیز توسط بسیاری از شرکت‌ها برای عایق‌بندی و رطوبت زدایی استفاده می‌شود. به دلیل خاصیت چسبندگی می‌تواند در برابر آب و رطوبت مقاومت کرده و پشت بام را عایق‌بندی کند.

عایق‌بندی پشت بام با استفاده از ایزوگام

ایزوگام نوعی عایق رطوبتی با استفاده از ترکیبات قیر و گونی است که برای نصب آن از آتش و حرارت استفاده می‌شود. استفاده از آن در بعضی از شهر‌های ایران بسیار مرسوم است. قیمت و هزینه نصب و استفاده از آن ارزان است اما به دلیل استفاده از قیر ضرر زیست محیطی دارد.

عایق‌بندی پشت بام با استفاده از ایزوگام

شرکت عایق کاری پشت بام و نانوبندی پشت بام برای عایق کاری

یکی دیگر از مواد قابل استفاده در عایق‌بندی پشت بام عایق نانو است. شرکت عایق کاری پشت بام با استفاده از این عایق می‌تواند به راحتی آب‌بندی پشت بام را انجام دهد. این ماده شامل لاتکس و پودر ارگانو مینرال است که به شکل مایع غلیظ روی مکان پاشیده می‌شود. این ماده با قرارگیری روی پشت بام می‌تواند آب‌بندی مناسب را انجام دهد.

انجام روش پشت بام موزاییکی توسط شرکت عایق کاری پشت بام

در این نوع از عایق کاری پشت بام معمولاً درزگیری از طریق ماده الاستیکی انجام می‌شود. سپس نوعی عایق بی‌رنگ روی سطوح قرار گرفته و روی آن را با یک لایه عایق نانویی می‌پوشانند. این عایق به خوبی درز‌ها را پر کرده و از نفوذ رطوبت و آب جلوگیری می‌کند.

انواع عایق کاری پشت بام

عایق کاری می‌تواند از طریق فاکتور دیگری نیز دسته‌بندی شود که در ادامه به اختصار به آن‌ها می‌پردازیم.

عایق کاری حرارتی

این نوع از عایق کاری با هدف جلوگیری از هدررفت انرژی انجام می‌گیرد. بدین ترتیب می‌توان در زمستان از گرمای محیط و در تابستان از سرمای داخل محافظت کرد. این نوع عایق کاری در موارد زیر به کار می‌رود:

  • استفاده از عایق کاری حرارتی برای دیوار خارجی
  • عایق کاری پشت بام

انواع عایق کاری پشت بام

عایق کاری رطوبتی و کاربرد آن توسط شرکت عایق کاری پشت بام

استفاده از عایق رطوبتی در ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی با هدف مقابله با نفوذ رطوبت و آب انجام می‌شود. این نوع عایق کاری می‌تواند در موارد زیر مورد استفاده قرار بگیرد:

  • عایق کاری رطوبتی برای استخر
  • عایق کاری استخر‌های کشاورزی
  • عایق کاری بالکن‌ها

در زمان اجرای عایق کاری پشت بام توجه به نکات زیر ضروری است

  • اطمینان از نوع عایق رطوبتی برای استفاده در مکان مورد نظر
  • انجام زیرسازی مناسب و تقویت آن پیش از اجرا و جلوگیری از آسیب به سازه
  • تعویض عایق کاری‌های قدیمی پس از گذشت ۷ سال
  • استفاده از افراد متخصص و شرکت عایق کاری پشت بام با پشتوانه و تجربه کافی
  • توجه به کنج‌های پشت بام در زمان عایق‌کاری و اهمیت آن‌ها

در زمان اجرای عایق کاری پشت بام توجه به نکات زیر ضروری است

شرکت عایق کاری پشت بام چه اقداماتی پیش از عایق کاری انجام می‌دهد؟

عایق کاری پشت بام به مرحله پایانی ساختمان سازی مربوط می‌شود و از نفوذ رطوبت به ساختمان از طریق پشت بام جلوگیری می‌کند. در حال حاضر روش‌های مختلفی برای عایق کاری پشت بام انجام می‌شود که هر کدام اصول و شرایط مختص به خود را دارد. بهتر است قبل از انجام این کار برخی اقدامات ضروری انجام گیرد تا علاوه بر عدم آسیب به سازه نتیجه بهتری نیز از عایق کاری گرفته شود. علاوه بر آن اقدامات پیش از اجرا می‌تواند از ایجاد بسیاری از مشکلات پس از اجرا جلوگیری کند.

این اقدامات شامل:

  • بررسی لوله‌ها و اطمینان از سالم بودن آن‌ها
  • تمیز کردن بستر عایق‌بندی و حذف تکه‌های سنگ یا بتن
  • استفاده از ماهیچه کشی در پای دیوار
  • ایجاد یک سطح صاف با زیرسازی مناسب و مسطح
  • خشک کردن سطح پیش از عایق کاری
  • بررسی و هم سطح‌سازی لوله‌های کف‌شور با بستر

بهترین شرکت عایق کاری پشت بام

بهترین شرکت عایق کاری پشت بام

پشت بام از قسمت‌های مهم خانه محسوب می‌شود که در صورت آسیب می‌تواند خسارات سنگینی را برای صاحب خانه ایجاد کند. از این رو انتخاب یک پوشش مناسب برای عایق کاری این بخش از خانه بسیار حائز اهمیت است. گروه مهندسی برکه با بکارگیری تیمی از متخصصین و با استفاده از بهترین متریال، انواع خدمات مربوط به آب‌بندی پشت بام و سقف، روف گاردن، آب بندی استخر و مخازن را ارائه می‌کند.

از مهم‌ترین مزیت این شرکت تضمین کیفیت و وجود افراد متخصص با بیش از 15 سال تجربه است. برای دریافت خدمات آب بندی پشت بام و همچنین اجرای چمن مصنوعی پشت بام و روف گاردن می‌توانید به آدرس berke.ir مراجعه و یا با شماره 09128598650 تماس بگیرید.

ویژگی‌های شرکت عایق کاری پشت بام

یک شرکت عایق کاری پشت بام با تخصص و تجربه کافی می‌تواند با توجه به نوع سازه و شرایط ساختمان بهترین مواد را برای عایق کاری بام انتخاب کند. انتخاب نوع عایق با توجه به شرایط محیطی مختلف بسیار اهمیت دارد. همچنین نصب و به کار‌گیری این مواد برای عایق کاری باید توسط افراد متخصص و با تجربه انجام گیرد.

کوچکترین اشتباه در انجام عایق کاری باعث جدا شدن کل عایق از سطح بام خواهد شد. به همین دلیل باید بهترین شرکت عایق کاری انتخاب شود. علاوه بر آن با استفاده از تکنولوژی‌های جدید امکان عایق کاری ساختمان بدون تخریب وجود دارد. به همین دلیل باید این کار به افراد متخصص سپرده شود.

ورود رطوبت به داخل سازه چه خسارت‌هایی به دنبال دارد؟

ورود رطوبت به داخل سازه چه خسارت‌هایی به دنبال دارد؟

  • پوسیدگی قسمت‌های چوبی سقف
  • زنگ زدن فلزات
  • ایجاد قارچ و یا ظهور انواع حشرات
  • از بین رفتن نمای ساختمان در اثر یخ زدگی آب
  • از بین رفتن روکش‌های گچی ساختمان و ریزش آن‌ها
  • نفوذ آب درون مصالح و آسیب به آن

در انتخاب نوع عایق به چه مواردی توجه شود؟

  • مقاومت عایق در برابر عواملی مانند آب، باد و آتش
  • سازگاری عایق با سقف و یا مصالح به کار رفته در سقف
  • بهره‌مندی از مقاومت فشاری در برابر نیرو‌های فیزیکی

توضیحات مهم در رابطه با عملکرد شرکت عایق کاری پشت بام

توضیحات مهم در رابطه با عملکرد شرکت عایق کاری پشت بام

  • نکته مهم در بحث عایق‌بندی پشت بام اجرای مناسب شیب‌بندی است. شیب‌بندی استاندارد باعث می‌شود تا آب به راحتی روی سطح جاری شده و به سمت آبراه حرکت کند. در غیر اینصورت باقی ماندن آب روی سطح می‌تواند در دراز مدت باعث آسیب به عایق شود.
  • شرکت عایق کاری پشت بام در زمان استفاده از قیر و گونی باید هرگونه آلودگی روی گونی‌ها را پاک کند. زیرا باعث عدم چسبندگی قیر خواهد شد.
  • عایق ایزوگام نسبت به انواع دیگر دارای مقاومت بیشتر بوده و می‌تواند در برابر فشار و انبساط دوام بیاورد.
  • عایق‌های رطوبتی نانو علاوه بر حذف رطوبت، گرمای آفتاب را نیز منعکس کرده و بدین ترتیب باعث کاهش گرمای داخل ساختمان می‌شوند.
  • عایق‌های نانو نیاز به درزبندی نداشته و به اورلب نیز نیاز ندارند. در موارد دیگر باید محل تلاقی دو قطعه عایق به اندازه ده سانتی‌متر به صورت اورلب در کنار هم نصب شوند.

عرضه بهترین عایق پشت بام نانو

برای محافظت از پشت بام در برابر عوامل محیطی مانند باران، برف، و تابش خورشید، باید از عایق پشت بام استفاده کرد. عایق پشت بام، لایه ای محافظ بر روی پشت بام ایجاد می کند که از نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

انواع مختلفی از عایق پشت بام وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق های قیری
  • عایق های پلیمری
  • عایق های نانو

عایق های نانو، یکی از جدیدترین انواع عایق پشت بام هستند. عایق های نانو، دارای مزایای زیادی نسبت به سایر انواع عایق پشت بام هستند. برخی از مزایای عایق های نانو عبارتند از:

  • نفوذ ناپذیری فوق العاده در برابر آب و رطوبت
  • عمر طولانی
  • مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش
  • نصب آسان

شرکت برکه، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان عایق پشت بام نانو در ایران است. ما، با استفاده از بهترین مواد اولیه و با بهره گیری از دانش روز دنیا، بهترین عایق پشت بام نانو را تولید می کنیم.

عایق های پشت بام نانو ما، دارای ویژگی های زیر هستند:

  • نفوذ ناپذیری فوق العاده در برابر آب و رطوبت
  • عمر طولانی (بیش از 20 سال)
  • مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش
  • نصب آسان

قیمت عایق پشت بام نانو

قیمت عایق پشت بام نانو، به عوامل مختلفی مانند نوع عایق، میزان عایق مورد نیاز، و شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت عایق پشت بام نانو، با کارشناسان شرکت برکه تماس بگیرید.

مزایای استفاده از عایق پشت بام نانو

استفاده از عایق پشت بام نانو، مزایای زیادی دارد. برخی از مزایای استفاده از عایق پشت بام نانو عبارتند از:

  • جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان
  • کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ساختمان
  • افزایش طول عمر ساختمان
  • افزایش زیبایی ساختمان

اگر به دنبال بهترین عایق پشت بام برای محافظت از ساختمان خود هستید، عایق های نانو بهترین گزینه برای شما هستند. عایق های نانو، دارای مزایای زیادی نسبت به سایر انواع عایق پشت بام هستند و می توانند از ساختمان شما در برابر عوامل محیطی به خوبی محافظت کنند.

حرف آخر

انواع عایق رطوبتی که توسط شرکت‌های عایق کاری پشت بام نصب می‌شوند از ورود نم، رطوبت و آب به درون ساختمان جلوگیری می‌کنند. نوع آن‌ها از سالیان گذشته تاکنون تغییر یافته و با استفاده از تکنولوژی به انواع نانو و با ساختار پیچیده تبدیل شده‌اند. این عایق‌های جدید علاوه بر سقف در بخش‌های دیگر ساختمان نیز کاربرد داشته و می‌توانند به آسانی نصب شوند.

 

بهترین عایق برای پوشش پشت بام و عایق کاری آن کدام است؟

بهترین عایق با توجه به نوع سازه و شرایط محیطی و آب و هوایی انتخاب می‌شود. در حال حاضر عایق‌های جدید از نوع پلیمری و نانو در بازار جای عایق‌های قدیمی مانند قیر و گونی و ایزوگام را گرفته‌اند.

عدم عایق کاری پشت بام چه خطراتی به دنبال دارد؟

پشت بام از مهم‌ترین بخش‌های یک ساختمان محسوب می‌شود. ورود آب، رطوبت و نم از طریق این بخش به داخل ساختمان، علاوه بر کاهش عمر ساختمان، آسیب به مصالح، ضرر‌های مالی در قسمت‌های دیگر سازه و افزایش هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

در صورتی که عایق کاری اصولی و توسط افراد متخصص انجام نشود که مشکلی ایجاد خواهد شد؟

عایق کاری بام باید توسط شرکت عایق کاری پشت بام از نوع معتبر و با تجربه انجام شود. سهل انگاری و عدم تخصص در این کار باعث می‌شود تا کل عایق نصب شده از سطح جدا شده و هزینه دوباره ایجاد شود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 43

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *