loader image

خدمات استخر لواسان

خانه | خدمات استخر | خدمات استخر لواسان

خدمات استخر لواسان

داشتن یک استخر به شما این امکان را می‌دهد تا لذت شناکردن را تجربه کنید. اما ممکن است نگران ساخت، تعمیر و نگهداری آن باشید. برای رفع تردیدهایتان بهتر است از کارشناسان و متخصصان کاربلد مشاوره بگیرید تا نحو شما را احسن راهنمایی کنند. در این راستا تیم باتجربه خدمات استخر لواسان می‌توانند شما را در طراحی استخرهای مدرن و پیشرفته و همچنین در تعمیر و بازسازی استخرهای قدیمی یاری نمایند. در ادامه برخی از خدمات این شرکت را معرفی خواهیم کرد.

طراحی و ساخت استخر توسط خدمات استخر لواسان

طراحی و ساخت استخر توسط خدمات استخر لواسان

طراحی و ساخت استخر توسط شرکت‌های مختلفی انجام می‌شود. اما کیفیت انجام این کار از اهمیت بالایی برخوردار است. امنیت پروژه و استفاده از مصالح مرغوب، رمز موفقیت تیم ما در ساخت استخرهای مدرن و پیشرفته است. قبل از شروع به کار، بهتر است تمام جزئیات را بادقت بررسی نمایید به‌عنوان‌مثال سیمانی، سرامیکی و… بودن استخر را باتوجه‌به بودجه خود مشخص کنید.

مرحله نخست برای ساخت استخر، بررسی فضا و محوطه استخر است. تیم طراح بایستی با بررسی فضا و متراژ اختصاص‌داده‌شده، اقدام به محاسبه ابعاد استخر نمایند. سپس باتوجه‌به سلیقه و نظرات شما شروع به طراحی مدل استخر مدنظر شما کنند. شما ایده‌های خودتان در مورد شکل استخر، عمق، تعداد پله‌ها و… را با تیم سازنده در میان بگذارید. کارشناسان فنی باتوجه‌به محیط و فضای استخر، شما را راهنمایی خواهند کرد که چه مقدار از طرح شما قابل اجر است. سپس با نقشه‌برداری از محل ساخت استخر، میزان تقریبی هزینه‌های ساخت را به شما اعلام خواهند کرد.

لازم به ذکر است که برای انجام کارهای اجرایی و ساخت استخر حتماً به سراغ یک تیم پیمانکاری خبره و مطمئن بروید تا بتوانید صفر تا صد کار، از گرفتن مجوزهای لازم از شهرداری تا نقشه‌برداری، برآورد بودجه، خرید مصالح و اجرا را با خیال راحت به آنها بسپارید.

تماس با برکه

بازسازی استخرهای قدیمی

درصورتی‌که استخر قدیمی ویلا یا خانه شما، نیاز به بازسازی دارد و یا قصد تغییر و بازسازی سونا و جکوزی استخر خانه خود را دارید، می‌توانید با خیال راحت کار خود را به تیم خدمات استخر لواسان بسپارید. البته به‌جز بازسازی استخرهای قدیمی که ناشی از فرسودگی تجهیزات، شکستگی کاشی‌ها و… است، برخی از استخرهای جدید نیز به دلیل کیفیت پایین مصالح مصرفی پس از مدت کوتاهی از بهره‌برداری، نیاز به بازسازی پیدا می‌کنند.

تیم متخصص ابتدا با بازدید اولیه، میزان خسارت و بخش‌های مورد نیاز به بازسازی را مشخص می‌نمایند. سپس با برآورد هزینه مورد نیاز برای بازسازی، در صورت تأیید کارفرما، اقدام به خریداری مصالح و تجهیزات موردنیاز کرده و کار بازسازی را شروع می‌کنند. درصورتی‌که نیاز به تغییر سازه استخر نیز داشته باشید، تیم خدمات لواسان می‌تواند در انتخاب بهترین و به‌ روزترین مدل استخر شما را یاری رساند. برخی از خدمات بازسازی و تعمیرات سازه‌ای استخر عبارت‌اند از:

  • تعمیرات ترک استخر برای جلوگیری از نشت آب
  • بازسازی سرامیک‌ها و کاشی‌های استخر و جکوزی
  • تعمیرات تخصصی آب‌بندی استخر و جکوزی
  • تعمیر و نصب سرامیک‌های لق شده و کنده شده
  • تغییر ارتفاع استخر و استانداردسازی عمق استخر
  • بازسازی و تعمیرات رنگ استخر با رنگ‌های اکریلیک پایه آب
  • ساخت سونا خشک و چوب‌کاری داخل سونا
  • تعمیرات استخرهای بتنی (سازه بتن مسلح، سازه بتن پاششی)
  • بازسازی و مقاوم‌سازی استخرهای آجری و سنگی
  • سرپوشیده نمودن فضای استخر
  • عایق‌کاری فضای سونا برای جلوگیری از اتلاف انرژی

بازسازی استخرهای قدیمی

ساخت موتورخانه استخر در لواسان

موتورخانه یکی از بخش‌ های مهم و حساس استخر به شمار می‌آید. متخصصین ما، می‌توانند در طراحی اصولی موتورخانه استخر به شما کمک کند این تیم با رعایت استانداردهای روز دنیا اقدام به نصب تجهیزات موتورخانه استخر شما می‌نماید.

از موارد بسیار مهمی که در هنگام ساخت موتورخانه تیم خدمات استخر لواسان به آن توجه می‌کنند، فضای موتورخانه و ارتفاع سازه آن است. فضای یک موتورخانه استاندارد باید در حدود 20 تا 30 درصد فضای استخر باشد و حداقل 2 متر و 200 سانتیمتر ارتفاع داشته باشد. این ارتفاع با توجه به بلندی تجهیزاتی که در آن نصب خواهد شد، مشخص می‌گردد. بنابراین بهتر است قبل از خرید تجهیزاتی مانند فیلتر شنی یا سیستم گرمایشی استخر، اندازه ارتفاع آنها را با ارتفاع موتور خانه مقایسه نمایید.

نکات دیگری که در هنگام ساخت موتورخانه استاندارد باید به آنها توجه شود شامل اندازه و ابعاد، موقعیت و نحوه ساخت، دسترسی و امکان تعمیر و نگهداری آسان موتورخانه است. بهتر است موقعیت قرارگیری موتورخانه حدود نیم متر پایین‌تر از کف استخر باشد تا پمپ آب توانایی پمپاژ داشته باشد. همچنین طراحی موتورخانه باید به‌گونه‌ای انجام شود که اپراتور بتواند به‌راحتی به بخش‌هایی مانند لوله‌ها، دودکش، شیرفلکه و سایر تجهیزات دسترسی داشته باشد.

راه‌اندازی مجدد استخر توسط خدمات استخر لواسان

اگر استخر شما بنا به هر دلیلی بسته باشد و بخواهید مجدداً از آن استفاده نمایید، باید تجهیزات استخر مانند تمیزکردن فیلترها، بررسی سطح PH ، افزودن مواد شیمیایی و… را بررسی کنید تا در صورت نیاز آنها را تعمیر، تمیز و یا تعویض نمایید. زیرا در دوران تعطیل بودن استخر ممکن است مشکلاتی مانند زنگ‌زدگی لوله‌ها، کپک‌زدن و کدرشدن آب و… به وجود آمده باشد.

برای رفع این موارد یک شرکت خدماتی معتبرمی‌تواند به‌صورت کاملاً تخصصی استخر شما را راه‌اندازی نماید. از موارد مهمی که خدمات استخر لواسان، برای استفاده مجدد از استخر مورد بررسی قرار می‌دهند عبارت‌اند از:

راه‌اندازی مجدد استخر توسط خدمات استخر لواسان

فیلتراسیون استخر: فیلترهای شنی و یا کارتریجی که در استخرهای شنا مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممکن است باگذشت زمان بر اثر انباشته‌شدن زباله‌ها دچار گرفتگی شده باشند و در نتیجه نتوانند به‌درستی از آب استخر در برابر باکتری‌ها، جلبک‌ها و سایر ناخالصی‌ها محافظت نمایند. در نتیجه برای داشتن یک شنای امن و به‌دور از آلودگی، باید سیستم فیلتراسیون استخر به کمک تیم تعمیر و نگهداری استخر، مورد بررسی قرار گیرد.

ضدعفونی‌کردن استخر شنا: پاک‌سازی و ضدعفونی‌کردن آب یکی از ضروری‌ ترین کارها برای داشتن یک استخر امن و عاری از آلودگی است. معمولاً برای حفظ بهداشت آب، مقدار مناسبی ضدعفونی‌کننده را در گردش آب فیلتراسیون تزریق می‌کنند این کار باعث می‌شود تا آب استخر عاری از هرگونه جلبک، باکتری و سایر آلاینده‌ها شود.

اصلی‌ترین موادی که به‌عنوان ضدعفونی‌کننده، در استخرهای شنا مورداستفاده قرار می‌گیرند کلر، برم، ازن و آب‌شور است.

هر کدام از این ضدعفونی‌کننده ویژگی‌ها و مزایای خاص خودشان را دارند. متخصصین تعمیر و نگهداری با در نظر گرفتن مواردی مانند نوع آلایندگی آب استخر، اندازه استخر و بودجه شما، می‌توانند در انتخاب درست مواد ضدعفونی‌کننده، به شما کمک نمایند.

بررسی سختی آب استخر

یکی از مواردی که باید در هنگام راه‌اندازی مجدد استخر به آن توجه ویژه نمایید، کیفیت آب استخر از نظر میزان سختی آن است. بالابودن مقدار کلسیم آب استخر باعث کدرشدن آب، ایجاد رسوب بر روی سطوح و تجهیزات می‌شود. برای کاهش سطح کلسیم آب، می‌توانید از موادی مانند اسید موریاتیک، بی‌سولفات سدیم، انواع جلبک‌کش‌ها و یا افزایش مقدار کلر استفاده کنید. البته استفاده از هر کدام از این روش‌ها بستگی به نظر متخصصان خدمات استخر لواسان دارد.

بررسی سختی آب استخر

بررسی سطح PH آب استخر توسط خدمات استخر لواسان

حفظ PH آب استخر، اهمیت زیادی در جلوگیری از هرگونه تحریکات پوستی و عفونت‌های احتمالی بدن دارد. آب اسیدی می‌تواند باعث خشکی مو، خارش پوست، گلودرد، مشکلات تنفسی و تحریک چشم شود. به‌طورکلی PH آب استخر، باید در محدوده 7.2 تا 7.8  باقی بماند، درصورتی‌که سطح آن خیلی پایین و یا خیلی بالا باشد، می‌تواند علاوه بر ناامن بودن برای شناگران، باعث آسیب به کاشی‌ها و دوغاب جداره استخر شود.

برای حفظ تعادل PH آب، بایستی به‌صورت دوره‌ای از کیت تست آب استفاده نموده و در صورت نیاز از مواد شیمیایی مختلفی که آب را به تعادل می‌رسانند جهت تنظیم مجدد PH آب، استفاده کنید.

نظافت استخر

در برخی مواقع به دلیل عدم رسیدگی به نظافت و پاکیزگی استخر، سونا و جکوزی ممکن است افرادی که از این مکان‌ها استفاده می‌کنند، دچار بیماری‌های پوستی و عفونی شوند و سلامتی آنها به خطر بیفتد؛ بنابراین مراقبت و تمیز نگه‌داشتن استخرها کار بسیار مهم و ضروری است. با تمیزکردن کف و دیواره‌های استخر، علاوه بر اینکه باعث شفافیت و زیبایی آب می‌شوید، از رشد انواع جلبک‌ها، باکتری‌ها و موجودات زنده در آب نیز جلوگیری می‌کنید. خدمات نظافت استخر شامل مراحل زیر است:

  • تمیزکردن سطوح: اولین گام در نظافت استخر، حذف تمام زباله‌های درشت مانند برگ‌ها، حشرات، اشیا و… با استفاده از کفگیر مخصوص از روی سطح آب استخر است. کفگیر استخر یک توری با دسته‌بلند است که برای جداکردن زباله‌های شناور از روی سطح آب بکار برده می‌شود.
  • جاروبرقی استخر: برای بیرون‌کشیدن زباله‌های کف استخر از جاروبرقی استخر استفاده می‌کنند. دو نوع جاروبرقی دستی و اتوماتیک مخصوص تمیزکردن کف استخر وجود دارد. با استفاده از خدمات استخر لواسان می‌توانید در وقت و هزینه‌های خودتان صرفه‌جویی کنید.

نظافت استخر

  • مسواک‌زدن دیوارها و کف استخر: برای ازبین‌بردن جلبک‌ها و سایر آلاینده‌های دیوارها و کف استخر، از برس‌های مخصوص استخر با موهای سفت استفاده می‌کنند. مسواک‌زدن مرتب سطوح استخر، باعث جلوگیری از تجمع آلاینده‌ها و تبدیل آنها به جرم‌های سخت می‌شود.
  • تمیزکردن سبد کفگیر: وظیفه سبد کفگیر، جمع‌آوری زباله‌های بزرگ، قبل از رسیدن به فیلتر استخر است. این سبد را باید به طور مرتب تمیز کنید تا فیلتر استخر عملکرد مناسبی داشته باشد.
  • تمییز کردن فیلتر: فیلتر استخر وظیفه حذف ناخالصی‌های آب را برعهده دارد. دو نوع فیلتر در استخرهای شنا مورداستفاده قرار می‌گیرند. فیلترهای شنی که با شستشوی معکوس تمیز می‌شوند و فیلتر کارتریجی که در صورت گرفتگی باید تعویض شوند.
  • افزودن مواد شیمیایی و آزمایش آب: افزودن مواد شیمیایی مانند متعادل‌کننده‌های کلر و PH از جمله موارد مهمی هستند که در هنگام تمیزکردن و نظافت استخر باید آنها را بررسی نمود.

تعمیر و نگهداری تأسیسات استخر

یکی از مهم‌ترین بخش‌های شرکت‌های خدماتی، تعمیر و نگهداری استخر شنا است. از وظایف اصلی یک سرویس‌کار استخر می‌توان به مواردی زیر اشاره نمود.

  • چک‌کردن کلیه اتصالات موتورخانه استخر
  • رفع هرگونه نشتی در اتصالات موتورخانه
  • بررسی پمپ‌های از نظر صدا، حرارت و لرزش
  • بکواش ماهیانه فیلترها به‌صورت دوره‌ای
  • بررسی فشار فیلترهای آب
  • تعویض سیلیس موجود در فیلترهای شنی به‌صورت سالیانه
  • بررسی تأسیسات برقی استخر (سیستم روشنایی، تابلو برق، چراغ‌ها و لامپ‌های استخر)

خدمات تعمیر و نگهداری موتورخانه استخر

خدمات تعمیر و نگهداری موتورخانه استخر

تعمیر و نگهداری موتورخانه استخر جزو موارد بسیار مهم و تخصصی است. این امر باعث افزایش عمر تجهیزات و تأسیسات موتورخانه از جمله بویلر، چیلرهای جذبی و تراکمی و… می‌شود. به‌طورکلی بخش‌های مختلف موتورخانه که توسط تکنسین و تعمیرکاران باتجربه خدمات استخر لواسان بررسی می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • سرویس و نگهداری و کنترل منظم تجهیزات گرمایشی و سرمایشی
  • سرویس سیستم بوستر پمپ‌های آبرسانی و مخازن تحت‌فشار
  • حصول اطمینان از عدم نشست و روغن‌ریزی موتورهای گیربکس
  • بازدید از فلکه‌های اصلی و هرزگرد و شیارهای فلکه‌ها
  • سرویس دیگ‌های گرمایشی و مخازن دوجداره و کویل‌دار
  • بازدید از فن موتورها، عملکرد صحیح الکتریکال ومکانیکال
  • کنترل عملکرد صحیح ترموستات و راه‌اندازی فن موتور
  • سرویس و تنظیم مشعل
  • هواگیری سیستم در موارد لزوم
  • تغییر سیستم در فصول سرد و گرم
  • تمیزکردن الکتروموتور گیربکس
  • بازدید از کوپلینگ‌های
  • بازدید از محکم‌بودن تابلو فرمان و محل استقرار آن
  • کنترل عملکرد صحیح مدارهای ایمنی

محافظت و بستن استخر

با کاهش دما و نزدیک‌شدن به فصل سرما، نحوه بستن درست استخر کار مهمی است، زیرا با این عمل از آسیب و تعمیرات غیرضروری جلوگیری می‌کنید. بهترین دما برای بستن استخر دمای کمتر از 14 درجه سانتی گراد است در این دما جلبک‌ها نمی‌توانند در استخر رشد کنند. بستن به موقع استخر باعث می‌شود که هم از آن، در برابر عوامل مخرب محافظت کنید و هم موقع باز کردن استخر، در فصل بعدی دچار مشکل نشوید. برای بستن درست استخر باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. تمیزکردن استخر با جاروبرقی و پاک‌کننده‌های اتوماتیک
  2. بررسی تعادل شیمیایی آب
  3. بررسی سختی آب
  4. استفاده از شوک استخر و جلبک‌کش
  5. تمیزکردن و تخلیه نمودن تمام اتصالات، کابل‌ها و لوله‌ها
  6. خشک‌کردن و بسته‌بندی‌کردن پمپ و فیلترها
  7. تنظیم‌کردن فیلتر شنی به حالت زمستانی
  8. تخلیه و شستشوی فیلتر کارتریج
  9. کاهش‌دادن آب استخر به حد معمولی

نظافت و تمیز کردن استخر شنا

نتیجه‌گیری

بهتر است برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌هایتان از تیم خدمات استخر لواسان کمک بگیرید تا آنها با بررسی و شناسایی زودهنگام مشکلات، از آسیب‌های جدی و پرهزینه به تأسیسات استخرتان جلوگیری کنند. با انجام بازرسی‌های دوره‌ای و شناسایی مشکلات کوچک‌تر می‌توانید عمر تجهیزات و تأسیسات استخر را افزایش داده و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش دهید؛ با تیم برکه همراه باشید. ناگفته نماند که این خدمات در شهرهای دیگر همچون خدمات استخر در رشت، تهران، مشهد و … قابل اجرا توسط مجموعه برکه می باشد.

سرویس ماهیانه استخر شامل چه مواردی می‌شود؟

جارو و نظافت کف استخر، اندازه‌گیری درصد کلر آب استخر و جکوزی، اندازه‌گیری درصد PH استخر، بازدید تصفیه‌خانه و بررسی فیلترهای استخر.

اسیدشویی استخر چگونه انجام می‌شود؟

درصورتی‌ که استخر خالی از آب باشد و دیواره‌ها و کف آن جرم و رسوب گرفته باشد برای نظافت آن بایستی از واترجت و یا برس‌های مخصوص به همراه اسید دی سکلر استفاده نمایید.

خدمات راه‌ اندازی استخر شامل چه مواردی است؟

شستشوی استخر و برداشتن زباله‌های شناور روی سطح آب، بررسی پمپ و سایر تجهیزات استخر و متعادل‌ سازی مواد شیمیایی.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 49

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *