loader image

خدمات استخر در کرج

خانه | خدمات استخر | خدمات استخر در کرج

خدمات استخر در کرج

با ساخت و راه‌اندازی استخر همه چیز تمام نمی‌شود. در واقع راه‌اندازی استخر تازه شروع مراقبت و نگهداری از آن محسوب می‌شود! در صورتی که نگهداری از استخر نادیده گرفته شود، آسیب‌های زیادی به آن تحمیل خواهد شد. ساخت استخر در کرج با توجه به وجود باغ و ویلاهای گسترده، رواج زیادی دارد. خدمات استخر در کرج هم با توجه به این موضوع رایج هستند. این خدمات شامل چه سرویس‌هایی می‌شوند؟ در این مطلب قصد داریم به معرفی خدمات نگهداری از استخرها بپردازیم.

آنچه باید در مورد خدمات استخر در کرج بدانید

همه افراد دوست دارند در استخری آب‌تنی کنند که آب شفاف و تمیزی دارد. از طرف دیگر تمیز نبودن آب استخر، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای سلامتی می‌شود. به همین دلیل سرویس و نگهداری از استخر اهمیت زیادی دارد. موضوعی که اغلب بعد از راه‌اندازی و تجهیز استخر، مورد غفلت واقع می‌شود. بسیاری از شرکت های خدمات استخر، سرویس‌های اصولی و مناسبی ارائه نمی‌دهند. بنابراین باید به دنبال شرکت‌هایی باشید که کیفیت را در اولویت قرار می‌دهند.

آنچه باید در مورد خدمات استخر در کرج بدانید

نگهداری از استخر، نیازمند رعایت برخی نکات و اصول است. در صورتی که این موارد نادیده گرفته شوند، استخر در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. خدمات استخر در کرج بسیار گسترده هستند؛ از تعویض آب استخر گرفته تا تعمیر تجهیزات موجود در تأسیسات استخر.

موضوع مهم دیگر در نگهداری از استخرها، دمای آب است. دمای آب در استخر باید بین 24 تا 30 درجه سانتی‌گراد باشد. این موضوع مستلزم بررسی دیگ و وسایل حرارتی موجود در تأسیسات است تا به صورت صحیح عمل کنند.

معرفی بخش‌های اصلی استخر

قبل از این که اقدام به انجام خدمات استخر در کرج بکنید، بهتر است با اجزا و بخش‌های اصلی یک استخر آشنا شوید. استخرها بخش‌های مختلفی دارند، اما مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • آب استخر: قطعا مهم‌ترین بخش یک استخر را آب آن تشکیل می‌دهد. آب استخر در هر شرایطی، باید کیفیت لازم را داشته باشد. نباید هیچ نوع آلودگی در آب استخر وارد شود. به همین دلیل نگهداری و سرویس آب استخر به صورت منظم ضروری است.
  • سیستم کفگیر استخر: انواع حشرات، برگ درختان و ذرات مختلف در این سیستم به دام می‌افتند. طبیعی است که اگر سیستم کفگیر به مشکل بخورد، کیفیت آب نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
  • سازه استخر: دیواره‌ها و کف استخر به دلیل برخورد آب و تجمع رسوبات در معرض آسیب هستند. در صورتی که آب‌بندی آنها جدی گرفته نشود، عمر مفید استخر هم کاهش می‌یابد. همچنین انواع آلودگی‌ها، جلبک‌ها و … ممکن است از شکاف‌ها و درزهای دیواره‌ها رشد کنند. سازه استخر باید در بازه‌های زمانی منظم مورد بررسی قرار بگیرد.
  • سیستم فیلتراسیون استخر: این سیستم آب را به گردش درمی‌آورد و آن را از هر نوع آلودگی پاک می‌کند. پمپاژ و فیلتراسیون آب استخر را می‌توان قلب استخر در نظر گرفت. در صورتی که این سیستم دچار مشکل شود، آب استخر کیفیت لازم را نخواهد داشت و در معرض انواع آلودگی‌ها قرار خواهد گرفت.

معرفی بخش‌های اصلی استخر

نگهداری و خدمات استخر باغ در کرج

کرج منطقه‌ای است که باغ و فضاهای سرسبز زیادی دارد. در اغلب مناطق سرسبز کرج، ویلاها و باغ‌هایی وجود دارند که دارای استخر هستند. استخرهای باغ یا روباز، یکی از رایج‌ترین انواع استخرها هستند که نگهداری از آنها شرایط خاص خود را دارد. این نوع استخرها در هر فصلی از سال باید آماده استفاده باشند. با توجه به این که در فضای باز قرار دارند، بیشتر در معرض آلودگی هستند. به همین دلیل سرویس‌های مخصوص این نوع استخرها، باید حداقل هفته‌ای 3 تا 4 بار انجام شود.

استخرهای روباز مستعد تجمع انواع باکتری، آلودگی و … هستند. از طرف دیگر دمای هوا در فصول مختلف سال، ممکن است روی استخر تاثیر بگذارد. برای مثال هوای بسیار سرد، ممکن است باعث یخ‌زدگی دیواره‌ها و در نهایت خراب شدن آنها شود. با توجه به این که استخرهای روباز بیشتر در معرض آسیب قرار دارند، رسیدگی به آنها باید در اولویت قرار بگیرد. در غیر این صورت هزینه‌های زیادی به شما تحمیل خواهد شد.

تماس با برکه

نکات نگهداری از استخر روباز در زمستان

اگر شما هم استخر روباز دارید، باید اهمیت زیادی به نگهداری آن بدهید. خدمات استخر در کرج، برای این نوع استخرها هم وجود دارد. برای محافظت از استخر باغ یا روباز، بهتر است چند نکته را در نظر داشته باشید. این نکات را در ادامه بررسی می‌کنیم.

نگهداری و خدمات استخر در کرج

1. از پوشاندن استخر بپرهیزید

در صورتی که استخر شما در کنار درخت، خاک، گل و گیاه خاصی قرار ندارد، بهتر است روی آن را نپوشانید. در این حالت بهتر است آب استخر با هوا در ارتباط باشد. این موضوع بخصوص برای رفع بوی کلر موجود در آب استخر اهمیت زیادی دارد. به هر حال آب استخر باید با هوا در ارتباط باشد. در غیر این صورت اکسیژن آن کاهش می‌یابد و ممکن است بوی نامطبوعی داشته باشد.

2. سبد استخر را بررسی کنید

با شروع شدن فصل پائیز و سرما، برگ درختان شروع به ریزش می‌کنند. این برگ‌ها به مرور داخل آب استخر ریخته و ته‌نشین می‌شوند. به این ترتیب برگ‌ها ممکن است باعث مسدود شدن و خرابی پمپ شوند. وقتی پمپ کثیف شود، گردش آب به خوبی صورت نمی‌گیرد و کیفیت آب کاهش پیدا خواهد کرد. با این اوصاف یکی از مهم‌ترین خدمات استخر در کرج، بررسی سبد است.

3. پمپ را عایق‌بندی کنید

دمای هوای کرج در زمستان به زیر صفر درجه هم می‌رسد. به همین دلیل گاهی ممکن است که برخی از تجهیزات استخر را بپوشانید. یکی از مهم‌ترین تجهیزات، پمپ آب است که باید خشک و گرم بماند. عایق بندی پمپ باید بسیار محکم باشد تا آسیبی به آن وارد نشود. در فصل زمستان سنجش سطح مواد شیمیایی آب استخر هم ضروری است.

معرفی انواع سرویس‌ها و خدمات استخر در کرج

معرفی انواع سرویس‌ها و خدمات استخر در کرج

اگر می‌خواهید که همواره استخر سالم و تمیزی داشته باشید، باید سرویس‌های نگهداری از آن را به صورت منظم انجام دهید. این سرویس‌ها توسط شرکت های خدمات استخر انجام می‌شوند و شامل فعالیت‌های مختلفی هستند. در ادامه برخی از مهم‌ترین خدمات نگهداری از استخر را بررسی خواهیم کرد.

1. بررسی گردش آب استخر

به جرأت می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین سرویس‌ها و نگهداری‌های استخر، گردش آب است. گردش آب به سیستم پمپاژ و فیلتراسیون مربوط می‌شود. در صورتی که آب استخر ساکن باشد و گردش آب به خوبی صورت نگیرد به این معنی است که پمپ یا فیلتر استخر مشکل دارد. گردش آب استخر از آن جهت اهمیت دارد که وقتی آب ساکن یا راکد باشد، مستعد رشد انواع جلبک و باکتری‌ها خواهد شد. وجود برخی تجهیزات، مثل پمپ، کفگیر و فیلتر، می‌توان گردش آب را فعال کرده و از این مشکلات هم جلوگیری کرد.

اگر هر کدام از تجهیزات مرتبط به سیستم گردش آب دچار مشکل شوند، کیفیت آب استخر کاهش پیدا خواهد کرد. سیستم پمپاژ و فیلتراسیون اهمیت زیادی دارند. پمپ مثل قلب، آب را به همه جای استخر روان می‌کند. فیلتر هم آب را از هرگونه آلودگی، ذرات و کثیفی پاک می‌کند. هر چقدر سیستم فیلتراسیون و پمپ به خوبی کار کنند، آب استخر هم کیفیت خوبی خواهد داشت. معمولا توصیه می‌شود که آب استخر بین 8 تا 12 ساعت در شبانه‌روز روشن باشد. این میزان ساعت در روزهای گرم سال بیشتر می‌شود.

2. پاکسازی سبد کفگیر استخر

سبدهای کفگیر محل تجمع ذرات و برگ درختان و … هستند. یکی از مهم‌ترین خدمات استخر در کرج، پاکسازی سبد کفگیر از هر نوع آلودگی و ذرات است. هر چقدر این ذرات داخل سبد بیشتر باشند، پمپ باید با فشار بیشتری کار کند. همین موضوع باعث کاهش عمر مفید پمپ خواهد شد. از سوی دیگر برخی موجودات و حشرات ممکن است داخل سبد کفگیر باقی مانده باشند که باید پاکسازی شوند. بهتر است کفگیر استخر را هر هفته حداقل یک بار تمیز کنید. این کار باعث می‌شود تا کیفیت اب استخر افزایش پیدا کرده و آب استخر شفافی داشته باشید.

ناگفته نماند که این خدمات در سایر شهرها همچون خدمات استخر در رشت، تهران، مشهد و … قابل اجرا توسط مجموعه برکه می باشد.

3. بررسی مواد شیمیایی آب استخر

وجود برخی مواد شیمیایی در آب استخر ضروری و برخی دیگر مضر است. شناسایی این مواد شیمیایی و کنترل آنها اهمیت زیادی دارد. یکی از مواد شیمیایی مفید برای آب استخر، کلر است. کلر باید به میزان مناسب در آب وجود داشته باشد تا از رشد انواع جلبک، باکتری و … در آب جلوگیری کند. وجود برخی مواد شیمیایی دیگر باعث ایجاد آسیب پوستی و حتی بیماری‌های خطرناک دیگر می‌شود. به این ترتیب آب استخر از نظر سطح مواد شیمیایی، باید به صورت منظم (هفته‌ای حداقل یک بار) بررسی شود. بررسی مواد شیمیایی، شامل اندازه‌گیری و کنترل سطح PH آب هم می‌شود.

4. وارد کردن شوک به استخر

متعادل نگهداشتن سطح مواد شیمیایی اب استخر کافی نیست. شما باید در هفته یک بار به استخر شوک وارد کنید! منظور از شوک وارد کردن این است که کلر یا مواد ضدعفونی‌کننده دیگر را به اندازه 10 برابر وارد آب استخر کنید. این کار بخصوص برای استخرهایی که زیادی استفاده می‌شوند اهمیت دارد. با وارد کردن شوک به استخر، کیفیت آب بهتر شده و شفافیت بیشتری پیدا می‌کند. به این ترتیب شوک دادن به استخر، یکی از خدمات استخر در کرج محسوب می‌شود.

وارد کردن شوک به استخر

نحوه جلوگیری از انتشار باکتری در داخل استخر

اغلب استخرهایی که به خوبی نگهداری نمی‌شوند در معرض انواع آلودگی، ازجمله باکتری قرار دارند. باکتری‌ها با رشد خود در داخل آب استخر، باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌شوند. وقتی با پوست تماس پیدا کنند، باعث ایجاد بیماری‌های پوستی و قارچ خواهند شد.

از طرف دیگر ممکن است باکتری‌ها از طریق بینی یا دهان به بدن وارد شوند. در این حالت مشکلاتی، مثل اسهال و بیماری‌های خطرناک‌تر در کمین افراد خواهد بود. به هر حال آب استخر باید به نحوی نگهداری شود که باکتری‌ها در آن رشد نکنند.

برای جلوگیری از انتشار باکتری‌ها در آب استخر، باید سطح مواد شیمیایی آب مناسب باشد. همچنین موادی، مثل کلر باید در اندازه مناسب حتما در آب وجود داشته باشند.

بررسی هزینه‌های خدمات استخر در کرج

هزینه خدمات استخر ازجمله هزینه‌هایی است که صرف آن به نفع دارنده استخر خواهد بود. چرا که در صورت نادیده گرفتن این موضوع، هزینه‌های بیشتری تحمیل خواهد شد. هزینه‌های خدمات استخر به عوامل متعددی بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت. یکی از مهم‌ترین عوامل، ابعاد و مساحت استخر است. هر چقدر استخر بزرگ‌تر باشد، هزینه‌های نگهداری آن نیز بیشتر خواهد بود.

موضوع مهم دیگر نوع استخر است. استخرهای روباز با توجه به این که بیشتر در معرض انواع آلودگی قرار دارند، باید بیشتر مراقبت شوند. به همین دلیل هزینه نگهداری از آنها کمی بیشتر است. همچنین ممکن است برخی مواد شیمیایی مورد استفاده در خدمات استخر، قیمت بالاتری داشته باشند.

بررسی هزینه‌های خدمات استخر در کرج

کلام پایانی

نگهداری از استخر باید در اولویت دارندگان آن باشد. اغلب ویلاها و باغ‌های کرج دارای استخر هستند. به همین دلیل خدمات استخر در کرج، رواج زیادی دارد. در صورتی که نگهداری و مراقبت از استخر جدی گرفته نشود، آسیب‌های مالی و جانی زیادی به بار خواهد آمد. استخرها از نظر آب، سازه، تجهیزات و … باید نگهداری شوند.

آب استخر با توجه به این که با انسان سروکار دارد از اهمیت بالاتری برخوردار است. گردش آب اولین سرویسی است که باید به صورت منظم مورد بازدید قرار بگیرد. سیستم فیلتراسیون و پمپاژ از مهم‌ترین تجهیزات دخیل در گردش آب هستند. از جمله فعالیت‌های دیگر خدمات استخر در کرج، عبارتند از بررسی سطح مواد شیمیایی آب، تمیز کردن سبد کفگیر و … .

برای بهره‌مندی از خدمات مربوط به طراحی و ساخت استخر با گروه مهندسی برکه در تماس باشید. این گروه تخصصی با پشتوانه سال‌ها تجربه و اجرای صدها پروژه موفق برای ارائه خدمات خود در شهر کرج آماده هستند. کافی است برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

خدمات استخر در کرج شامل چه مواردی می‌شود؟

نگهداری از استخر در کرج، شامل بررسی گردش آب، بررسی سطح مواد شیمیایی، تمیزکردن سبد کفگیر و ... می‌شوند.

هزینه خدمات استخر در کرج چقدر است؟

هزینه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها مواد ضدعفونی‌کننده مورد استفاده است.

چرا باید سطح مواد شیمیایی استخر بررسی شود؟

ممکن است برخی مواد شیمیایی مضر در آب استخر وجود داشته باشد که باعث ایجاد آسیب شود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 31

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *