loader image

جایگزین موزاییک برای پشت بام

خانه | خدمات تخصصی چیلر | جایگزین موزاییک برای پشت بام

جایگزین موزاییک برای پشت بام

انتخاب مناسب‌ترین جایگزین موزاییک برای پشت بام یک اقدام کاملاً تخصصی بوده و باید توسط شرکت‌ها و یا افرادی انجام شود که در این حوزه تجربه کافی را به دست آورده‌اند. این مجموعه‌ها پیش از انتخاب جایگزین موزاییک برای پشت بام باید عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار دهند که یکی از مهمترین آن‌ها شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه مد نظر شما است. همچنین باید بدانید که چه میزان بودجه‌ای در اختیار داشته و تمایل دارید به این کار اختصاص دهید. از سوی دیگر باید کاربری پشت بام خود را نیز بررسی کنید.

تماس با برکه

مجموعه مهندسی برکه که در حوزه تاسیسات، آب و ساختمان فعالیت داشته به این نیاز متقاضیان بی‌توجه نبوده و کارشناسانی دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها و با مشورت‌ها و راهنمایی‌هایشان جایگزین موزاییک برای پشت بام را انتخاب کنید.

سایت و مجموعه مهندسی برکه علاوه بر ارائه این خدمات در زمینه طراحی و ساخت، نگهداری و تعمیرات و خدمات عایق کاری استخر، آبنما، جکوزی و…. نیز فعال بوده و این نوع سرویس‌ها را نیز با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

در این مقاله به ارائه مطالبی در زمینه انتخاب مناسب‌ترین جایگزین موزائیک برای پشت بام خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

جایگزین موزاییک برای پشت بام

اهمیت و ضرورت استفاده از جایگزین موزائیک برای پشت بام

همان‌طور که می‌دانید یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی برای استفاده در کف پشت بام موزاییک‌ها هستند. چراکه این محصولات از مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف برخوردار شده‌اند و ماندگاری آن‌ها طولانی مدت است. این مصالح می‌توانند به زیباتر شدن پشت بام شما نیز کمک کنند. با این حال کاربرد این مصالح در پشت بام سازه معایبی هم دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به وزن زیاد موزاییک اشاره کرد.

موزاییک‌ها از جمله مصالح سنگین وزن به شمار می‌روند و وزن زیاد آن‌ها می‌تواند به سازه شما فشارهایی وارد کند. دیگر عیب این مصالح این است که شما نمی‌توانید آن‌ها را به درستی عایق‌بندی کنید و لذا احتمال دارد که آب و رطوبت ناشی از بارش باران و یا ریختن آب به پشت بام شما نفوذ کند.

احتمال لغزندگی دیگر عیب عمده این مصالح است. موزاییک‌ها در شرایط مرطوب و ریختن آب بر سطح لغزنده می‌شوند و احتمال دارد که خطراتی مانند سقوط را به وجود آورند. به همین دلیل این روزها بسیاری از افراد به دنبال انتخاب متریال جایگزین موزاییک برای پشت بام خود هستند.

اگر شما هم به دنبال انتخاب مصالح سبک و غیر لغزنده به جای موزاییک برای استفاده در کف پشت بام هستید می‌توانید مصالحی از قبیل کفپوش چوب پلاست، کفپوش سنگ مصنوعی، کفپوش بتنی مسلح و… را در نظر بگیرید. اما پیش از انتخاب مصالح مورد نظر خود به ویژگی‌های مناسب‌ترین جایگزین موزاییک برای پشت بام هم توجه داشته باشید.

ویژگی‌ های مناسب‌ترین جایگزین موزاییک برای پشت بام

پشت بام در تمامی منازل و ساختمان‌ها چه آپارتمان و چه منازل ویلایی و حیاط‌دار باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این بخش سازه، مقاومت بسیار بالای آن در برابر عوامل فیزیکی و محیطی است. یعنی پشت بام شما باید از تابش نور خورشید و یا بارش‌های فصلی به طور کامل در امان باشد. به همین دلیل نیاز به پوشاندن آن خواهید داشت.

برای پوشاندن پشت بام یک سازه می‌توانید از متریال‌ها و مصالح مختلفی استفاده کنید‌. این انتخاب به طور کامل به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. حواستان به این نکته هم باشد که باید متریال مد نظرتان از دوام بالا و ماندگاری قابل توجه برخوردار شده و بتواند در برابر تابش‌های مداوم نور خورشید به ویژه در فصول گرم سال و یا بارش‌های شدید و پیوسته در فصول سرد و باران زا مقاومت کند.

ویژگی‌ های مناسب‌ترین جایگزین موزاییک برای پشت بام

این بخش نباید در برابر رفت و آمد عملکرد نامطلوبی از خود نشان دهد. به عبارت دیگر باید استحکام آن در برابر رفت و آمدهای مکرر قابل توجه باشد. ویژگی دیگر مناسب‌ترین جایگزین موزائیک برای پشت بام داشتن وزنی بسیار سبک است تا پس از اجرا و نصب پشت بام تحمل وزن آن را داشته باشد.

استفاده از کف کاذب برای پشت بام

کف کاذب یک متریال مناسب جایگزین موزاییک برای پشت بام است. این مصالح وزن بسیار سبکی دارند. به همین دلیل و با استفاده از آن‌ها سازه شما وزن بسیار کمتری خواهد داشت. اجرای کف کاذب برای پشت بام از سرعت اجرای بالایی برخوردار است و قابلیت دسترسی آسانی به تاسیسات را برایتان فراهم می‌سازد.

این متریال تغییر کاربری آسانی داشته و از این لحاظ نیز برایتان دغدغه ایجاد نمی‌کند. اجزای کف کاذب پشت بام شامل مواردی از قبیل پایه‌ها، کف پایه متحرک و ثابت، پر کننده و…. هستند. پایه‌های به کار رفته در ساختار این متریال جایگزین موزاییک برای پشت بام از شکل خاصی برخوردار شده‌اند.

جنس آن‌ها نیز پلاستیک بوده و از مواد upvc بسیار مقاوم تهیه شده‌اند. به همین دلیل می‌توانند فشار بسیار بالایی را تحمل کنند. پر کننده‌های به کار رفته در ساختار کف کاذب جایگزین موزاییک برای پشت بام می‌تواند از جنس سنگ‌های مصنوعی و بسیار مقاوم تهیه شود.

این عامل به نوع نیازهای شما و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه محل سکونتتان وابسته است. در فرایند اجرای کف کاذب برای پشت بام به جای موزاییک باید به نکاتی هم توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین این نکات این است که به اندازه چند سانتی‌متر فاصله میان کف‌ها ایجاد کنید تا امکان انتقال آب از کف کاذب پشت بام به کف اصلی وجود داشته باشد.

استفاده از سرامیک برای کف بام

بسیاری از افراد سرامیک را جایگزین موزاییک برای پشت بام می‌کنند. به همین دلیل استفاده از این متریال در کف پشت بام‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. این مصالح از مقاومت قابل توجهی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی برخوردار شده‌اند.

دوام و ماندگاری طولانی مدت نیز به استفاده فراوان از آن‌ها به عنوان جایگزین موزاییک برای پشت بام افزوده است. این نوع مصالح می‌توانند سال‌های طولانی بدون نیاز به تعمیرات و یا تعویض دوام و عمر مفید خود را حفظ کنند. سرامیک‌ها طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هم دارند.

پس نقش موثری در زیبایی بصری پشت بام شما خواهند داشت. حواستان به این نکته هم باشد که سرامیک ممکن است لغزندگی و خطر سقوط ایجاد کند.

استفاده از کف کاذب سراوینل

اگر تمایل دارید از جدیدترین جایگزین موزاییک برای پشت بام استفاده کنید بهتر است کف کاذب سراوینل را در نظر بگیرید. این متریال سازگاری قابل توجهی با شرایط مختلف آب و هوایی مناطق گوناگون کشور دارد. پس می‌توانید آن را در هر نقطه‌ای مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از کف کاذب سراوینل

کف کاذب سراوینل از امکان شست و شوی آسان نیز برخوردار شده و می‌توانید آن را با کمک هر نوع شوینده‌ای شستشو دهید. پس از شست و شو و نظافت نیز مانند روز اول خود خواهد شد و براقیت ویژه‌ای خواهد داشت.

کف کاذب سراوینل گزینه‌ای بسیار مناسب و در واقع بهترین جایگزین موزاییک برای پشت بام محسوب می‌شود. چراکه با گذشت زمان پوسیده نشده و یا اکسیده نمی‌گردد. این متریال در برابر درجه حرارت‌های بالا و پایین نیز از مقاومت قابل توجهی برخوردار شده است.

استفاده از کف کاذب چوب پلاست

کف کاذب چوب پلاست یکی از بهترین متریال‌های جایگزین موزاییک برای پشت بام‌ها است. از این محصول در پوشش دهی به فضاهای خارجی استفاده‌های فراوانی به عمل می‌آید. چراکه در اثر گذشت زمان دچار تغییر رنگ نمی‌شود و یا برای حفظ و مراقبت از درخشش آن نیازی به استفاده از روغن‌های جلادهنده نخواهید داشت.

همچنین لازم نیست به اقداماتی از قبیل پولیش دست بزنید. در صورت بارش باران و یا خیس شدن سطح این محصولات دچار لغزش نشده و لذا ایمنی بسیار بالایی دارد. مقاومت این متریال در برابر عوامل محیطی و آب و هوایی از قبیل بارش باران، برف، اشعه خورشید و یا وزش باد قابل توجه است.

چوب پلاست را در حقیقت می‌توان کفپوش سبک پشت بام به شمار آورد. همان‌طور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید پیش از انتخاب مناسب‌ترین جایگزین موزاییک برای پشت بام به آن دقت داشته باشید سبک بودن است. علاوه بر تحمل وزن بالاتر سازه، کفپوش‌های سبک با سرعت بالاتری نیز نصب شده و امکان بهره برداری پیدا می‌کنند.

پس شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن پشت بام خود را پوشش دهید. کفپوش چوب پلاست با استفاده از پروفیل چوب پلاستیک قابل اجرا بوده و در برابر اشعه نور خورشید، که از نفوذ گرما یا سرما به داخل ساختمان ممانعت به عمل می‌آورد، مقاوم است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این نوع کف کاذب جایگزین موزاییک برای پشت بام جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به ساختمان است. پس می‌توانید در شهرها و مناطقی از آن استفاده کنید که آب و هوای مرطوب دارند.

برای اجرای کف کاذب چوب پلاست و فرایند نصب و بهره‌برداری از آن به افراد متخصص و حرفه‌ای نیاز دارید تا این کار به بهترین شکل ممکن انجام شده و کیفیت بالایی داشته باشد. بهتر است کفپوش چوب پلاست بر روی ایزوگام اجرا شود و قبل از آن فرایندهای زیرسازی صورت پذیرند.

کفپوش و یا کف کاذب چوب پلاست جایگزین موزاییک برای پشت بام از شکل ظاهری بسیار مناسبی نیز بهره برده است. شکل ظاهری این متریال شباهت بسیار زیادی به چوب دارد. به همین دلیل کفپوشی بسیار مناسب برای افرادی است که به متریال چوب علاقه خاصی نشان می‌دهند.

استفاده از کف کاذب سنگ

از نظر بسیاری از افراد سنگ، مناسب‌ترین جایگزین موزاییک برای پشت بام‌های شما است. این نوع کف کاذب را می‌توانید با استفاده از سنگ‌های طبیعی و یا مصنوعی به وجود آورید. در حال حاضر از این متریال استفاده‌های فراوانی به عمل می‌آید.

چراکه از استحکام قابل توجهی در برابر رفت و آمد زیاد و یا وزن سنگین برخوردار شده است. در واقع از این کف کاذب بیشتر در فضاهای باز استفاده می‌کنند و یا آن را در مکان‌های پر رفت و آمد به کار می‌گیرند. اگر از این کف کاذب به عنوان جایگزین موزاییک برای پشت بام استفاده کنید مزایای قابل توجهی به دست خواهید آورد که یکی از مهمترین این مزایا کاهش دادن بار مرده ساختمان است.

برای ایجاد کردن سطح صاف با کمک این متریال نیازی به استفاده از پوکه معدنی نخواهید داشت. پس می‌توانید به راحت‌ترین شکل ممکن و با رگلاژ کردن، سطح آن را شیبدار نمایید. این محصول جنس بسیار خوبی داشته و کیفیت آن بالا است. به همین دلیل در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاوم بوده و مقاومت آن در برابر آتش و حرارت نیز قابل توجه است.

استفاده از کف کاذب چمن

یکی از مصالح پرکاربردی که می‌توان آن را جایگزین موزاییک برای پشت بام به شمار آورد کف کاذب چمن است. این نوع کف کاذب همان‌طور که از نامش نیز مشخص شده با اضافه شدن چمن به ساختار سیستم کف سازی به وجود می‌آید.

همان‌طور که می‌دانید سبک زندگی در حال حاضر با تغییر و تحولات بیشماری روبرو شده است. به دلیل وقوع این تغییرات بیشتر افراد به دنبال دسترسی به فضاهای باز هستند تا از حضور در آن‌ها لذت ببرند. کف کاذب چمن یکی از بهترین مصالح برای داشتن فضای سبز در ملک شما و لذت بردن از آن خواهد بود.

استفاده از کف کاذب چمن

حواستان باشد که زیر کف کاذب چمن باید تمامی کابل‌ها و تاسیسات خود را به خوبی پوشش دهید. این محصول از لحاظ شیبدار کردن سطح و کف پشت بام نیز شما را با دغدغه‌ای روبرو نمی‌کند.

چراکه برای تراز و هموار کردن سطح می‌توانید از قابلیت تنظیم ارتفاع و رگلاژ کف کاذب چمن برخوردار شوید. بیشترین موارد کاربرد کف کاذب چمن به عنوان جایگزین موزاییک برای پشت بام در ساختمان‌های مسکونی، تراس، حیاط و…. است.

آیا امکان جمع شدن آب بر سطح کف کاذب پشت بام وجود دارد؟

سیستم کف کاذب جایگزین موزاییک برای پشت بام به گونه‌ای طراحی شده که در مواقع بارش باران و یا آبریزی بر روی سطح، آب از میان پنل‌ها عبور کرده و از طریق خروجی‌های اصلی پشت بام خارج گردد.

ویژگی‌های کفپوش مناسب جایگزین موزاییک برای پشت بام چیست؟

سبک بودن و داشتن وزن کم، مقاومت در برابر عوامل محیطی و فیزیکی، فرایند نصب آسان و سریع، مقاومت در برابر رویش جلبک و خزه، ضربه گیر بودن و.....

آیا امکان استفاده از سرامیک به عنوان جایگزین موزاییک برای پشت بام وجود دارد؟

در حال حاضر سرامیک‌هایی طراحی و تولید شده و در بازار وجود دارند که از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار شده‌اند. این متریال‌ها می‌توانند مناسب‌ترین جایگزین موزاییک برای پشت بام باشند. طرح و رنگ‌های متنوع آن‌ها نیز کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به نوع سلیقه و کاربری مد نظرتان متریال مناسب را برای کف سازی پشت بام انتخاب کنید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 59

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *