loader image

بهترین جایگزین ایزوگام پشت بام

خانه | خدمات عمومی آب بندی | بهترین جایگزین ایزوگام پشت بام

بهترین جایگزین ایزوگام پشت بام

ایزوگام یک عایق رطوبتی پشت بام به شمار می رود که امروزه به دلیل پیشرفت و توسعه مصالح ساختمانی، متریال بهتری مانند عایق های نانو برای آن وجود دارد. با برکه همراه باشید تا درباره بهترین جایگزین ایزوگام پشت بام را بیشتر بدانید.

بهترین جایگزین ایزوگام پشت بام

عایق های نانو، بهترین جایگزین ایزوگام پشت بام!

همانطور که می دانید، نفوذ نم و رطوبت در سازه می تواند باعث کاهش عمر مفید مصالح ساختمانی شود. ایزوگام و قیرگونی از جمله روش های سنتی مورد استفاده برای عایق بندی ساختمان بوده و از وارد شدن خسارت به بنا جلوگیری کرده است. به مرور زمان به دلیل یک سری نقاط ضعف در ایزوگام مانند قیمت بالا، اجرا و نصب دشوار و غیره، روش های جایگزین برای عایق بندی سازه بکار گرفته شد.

عایق های نانو بهترین جایگزین ایزوگام پشت بام به شمار می رود. این عایق های رطوبتی که از مواد پلیمری ساخته شده، از مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت برخوردار هستند. در واقع از مواد نانو می توان برای هر سطحی که احتمال نفوذ آب وجود دارد، استفاده نمود. این متریال قیمت مقرون به صرفه ای دارد و به سادگی قابل نصب و اجرا است.

تماس با برکه

چگونگی اجرای عایق نانو

معمولا برای نصب ایزوگام نیاز به ابزار مختلفی مانند ماله بندکشی، دستکش نسوز، بوت، کپسول های گاز مایع، چراغ شعله پخش کن، کمچه و غیره نیاز دارید. اما اجرا و نصب عایق نانو بسیار ساده می باشد و به هیچ کدام از این ابزار نیازی نیست. کافیست عایق مورد نظر را با آب مخلوط نموده و به کمک برس مخصوص بر روی سطح اعمال کنید. از مزایای عایق رطوبتی نانو می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دوام و طول عمر بالا
  • غیر قابل اشتعال
  • اجرا و نصب آسان
  • ارزان تر از ایزوگام
  • مقاوم در برابر نور خورشید
  • مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی

قیمت عایق رطوبتی نانو

عایق های نانو به عنوان بهترین جایگزین برای ایزوگام پشت بام می باشند که از قیمت مناسبی برخوردارند. البته هزینه نهایی اجرای عایق نانو به فاکتورهای متعددی نظیر نوع مصالح مورد نیاز، هزینه رفت و آمد، حمل و نقل، زیرسازی سطح، مساحت و متراژ سطح و غیره بستگی دارد.

قبل از اقدام به زیرسازی و آماده سازی سطح باید برای تخمین ابعاد آن اقدام کنید. زیرا با توجه به مساحت سقف باید میزان مواد نانو مورد نیاز را تعیین نمایید.

عایق های نانو، بهترین جایگزین ایزوگام پشت بام!

زهکشی، یکی از روش های جایگزین ایزوگام برای پشت بام!

زهکشی را نیز می توان برای عایق بندی ساختمان مورد استفاده قرار داد. این روش یک جایگزین خوب برای ایزوگام می باشد و پوششی مقاوم در برابر رطوبت ارائه می کند. این نوع عایق به شکل مایع، پودر، رولی یا صفحه ای در ضخامت های متنوع عرضه می شود.

از مزایای این نوع عایق بندی می توان به مقاومت بالا در برابر نور خورشید، دوام بالا، نصب سریع و آسان، جلوگیری از ترک خوردگی سطح سیمانی و گچی، قابلیت ترمیم و غیره اشاره کرد. اما معایبی مانند عدم دسترسی به برخی قسمت ها و ویسکوزیته بالا نیز دارد.

عایق رطوبتی پایه آب به عنوان جایگزین ایزوگام سنتی!

ایزوگام پایه آب یک ایزوگام مدرن به شمار می رود که می توان آن را روی سطوح سیمانی، گچی، موزاییک پشت بام، مخازن، استخر و دیوار اعمال نمود. این نوع عایق به صورت مایع عرضه می شود و بر پایه ترکیبات پلیمری و نانو ذرات سیلیس می باشد. بنابراین یک نوع عایق نانو پلیمری به شمار می رود و جایگزین خوبی برای ایزوگام است.

این نوع عایق به دلیل وجود نانو ذرات در ساختار خود، از مقاومت بالایی در برابر دمای بالا برخوردار است و خشک و شکننده نخواهد شد. از جمله مزایای ایزوگام پایه آب می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • استخرها
  • روی شیشه ها
  • قابلیت اجرا روی سیمان سفید
  • قابل اجرا روی سطوح سیمانی، گچی، فلزی، موزاییک، فایبرگلاس و..
  • قابل اجرا روی شیروانی فلزی و سیمانی
  • امکان اجرا در بدنه و نمای ساختمان
  • مخازن ذخیره آب
  • قابلیت ترمیم ایزوگام سنتی

موزاییک، جایگزین دیگری برای ایزوگام!

عایق بندی پشت بام با موزاییک، یک روش جایگزین برای ایزوگام سنتی به شمار می رود. اما این روش معایبی مانند صاف بودن سطح موزاییک نیز دارد. این مسئله باعث می شود بین ایزوگام و موزاییک چسبندگی وجود نداشته باشد. هر دو متریال وزن بالایی دارند و می توانند باعث افزایش وزن ساختمان شوند. بنابراین استفاده از موزاییک برای عایق بندی پشت بام توصیه نمی شود.

جمع بندی

تمامی متریال های جایگزین برای ایزوگام سنتی از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار هستند. اما موزاییک به دلیل معایبی که دارد، گزینه مناسبی به شمار می رود. اما به طور کلی، برای محاسبه هزینه عایق بندی پشت بام باید فاکتورهای متعددی مانند مساحت و ابعاد آن و غیره را در نظر بگیرید.

اگر می خواهید از نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری کنید، باید هر چه سریع تر برای آب بندی آن اقدام نمایید. ایزوگام یک روش قدیمی برای عایق بندی پشت بام به شمار می رود. اما امروزه متریال دیگری به این منظور استفاده می شود که معایب ایزوگام را ندارند. برای عایق بندی پشت بام خود از متخصصین ما در مجموعه برکه کمک بخواهید.

ما به شما کمک خواهیم کرد تا در کم ترین زمان ممکن، مشکل خود را برطرف نمایید. گروه مهندسی برکه همواره در تلاش است تا خدمات نوآورانه همراه با کیفیت را به مشتریان خود ارائه کند. این مجموعه با ارائه خدمات درجه یک و کیفیت عالی، رضایت شما را جلب خواهد کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر همین حالا با همکاران ما تماس بگیرید.

بهترین جایگزین ایزوگام پشت بام کدام است؟

عایق نانو

مزایای عایق نانو کدام است؟

دوام و طول عمر بالا، غیر قابل اشتعال، اجرا و نصب آسان، ارزان تر از ایزوگام، مقاوم در برابر نور خورشید، مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی.

نام دیگر ایزوگام مدرن چیست؟

عایق رطوبتی بر پایه آب

چرا موزاییک گزینه مناسبی برای عایق بندی پشت بام نیست؟

صاف بودن موزاییک باعث می شود به خوبی بر روی ایزوگام سنتی نچسبد. همچنین وزن بالای آن باعث افزایش وزن سازه خواهد شد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 59

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *