loader image

بهترین عایق سرویس بهداشتی

خانه | خدمات عمومی آب بندی | بهترین عایق سرویس بهداشتی

بهترین عایق سرویس بهداشتی

عایق کاری سرویس بهداشتی، بخش مهمی از بازسازی یا پروژه ساخت و ساز جدید است. هنگامی که این کار به درستی انجام شود، می‌تواند از آسیب ناشی از آب و رطوبت جلوگیری کند. در این مطلب، بهترین عایق سرویس بهداشتی معرفی شده است. چنانچه قصد دارید سرویس خود را با بهترین ایزوگام برای سرویس بهداشتی یا مواد دیگر مانند نانو عایق بندی کنید، تا آخر همراه ما باشید.

بهترین عایق سرویس بهداشتی

اهمیت عایق کاری سرویس بهداشتی با بهترین عایق سرویس بهداشتی

ضد آب بودن سرویس بهداشتی برای هر خانه‌ای ضروری است. این کار به محافظت در برابر آسیب آب و جلوگیری از تعمیرات پرهزینه در طولانی مدت کمک می‌کند. عایق می‌تواند از تشکیل کپک‌ها و سایر انواع قارچ‌ها روی دیوارها و کف سرویس بهداشتی جلوگیری کند. همچنین از ایجاد لکه، ترک و پوسته پوسته شدن به دلیل تجمع رطوبت در جو، در طول زمان، جلوگیری می‌کند. داشتن سرویس بهداشتی مناسب ضد آب به این معنی است که دیگر نگران آسیب احتمالی آب یا تعمیر آن در آینده نخواهید بود.

تماس با برکه

کفپوش ضد آب سرویس بهداشتی، مستلزم اطمینان از این است که همه چیز مهر و موم شده باشد تا رطوبت نتواند به شکاف‌های بین کاشی‌ها، لبه‌های وان، پرده‌های دوش و غیره نفوذ کند.

انواع عایق سرویس بهداشتی

عایق‌هایی که برای سرویس بهداشتی استفاده می‌شوند انواع مختلفی دارند. هر کدام از آن‌ها مزیت‌ها و معایبی دارند. همچنین هر کدام کاربرد ویژه خود را دارند. در ادامه با تعدادی از این عایق‌ها آشنا می‌شوید.

1. عایق رطوبتی سیمانی

عایق‌بندی سرویس بهداشتی با سیمان، یک روش سنتی بوده که هنگام ساخت بنا قابل انجام است. یعنی زمانی که هنوز کاشی‌ها نصب نشده‌اند.

در این روش، سیمان را با یک افزودنی اکریلیک مخلوط می‌کنند تا محکم و بادوام شود. سپس یک لایه ضخیم روی سطح ایجاد می‌کنند. وقتی خشک شود، سفت شده و در برابر آب مقاوم است.

انواع عایق سرویس بهداشتی

این ماده در قدیم بهترین عایق سرویس بهداشتی بوده است. علاوه بر آب در برابر اسید، کلر، مواد شیمیایی، شوینده‌های مختلف و… نیز مقاومت خوبی دارد.

عایق سیمانی حدود یک روز طول می‌کشد تا خشک شود. گاهی هم چندین لایه سیمان روی هم اعمال می‌کنند تا از آب بند شدن کاملا مطمئن شوند. اگر بستر بتنی باشد، این یک گزینه خوب است.

عایق سیمانی تحت قرار گرفتن در معرض گرما منبسط یا منقبض نمی‌شود؛ برای انجام آن، به ماشین آلات سنگین نیاز نیست و سازگار با محیط زیست است. از طرفی عیب محصولات سیمانی این است که کشش پذیر نبوده و قادر به تحمل هیچ درجه‌ای از حرکت در سازه نیستند. این موضوع منجر به ایجاد ترک می‌شود.

2. رنگ ضد آب

رنگ ضد آب گزینه دیگری برای ضد آب کردن دیوارها و کف سرویس است، زیرا مانعی ایجاد می‌کند که از نفوذ آب به دیوار پشت آن جلوگیری می‌نماید. البته این روش به تنهایی کافی نیست.

3. قیرگونی

یکی از روش‌های قدیمی آب‌بندی سرویس بهداشتی، استفاده از قیر و گونی است. این مواد روی کف سیمانی اعمال می‌شوند و سپس روی آن‌ها کاشی کاری انجام می‌شود. در این روش عایق‌بندی به این صورت انجام می‌شود که یک لایه ضخیم از قیر و گونی روی کف و قسمتی از دیوارهای سرویس بهداشتی را می‌پوشاند.

قیر چسبندگی بالایی دارد بنابراین روی سیمان به خوبی محکم می‌شود. همچنین این ماده ضد آب است و می‌تواند یک عایق رطوبتی بسیار خوب ایجاد کند.

4. ایزوگام

ایزوگام یکی دیگر از روش‌های رایج عایق کاری سرویس بهداشتی است. در این روش مانند روش قبلی، ورق‌های ایزوگام را روی سطح سیمانی (زمین و قسمتی از دیوارها)، می‌چسبانند.

ایزوگام‌ها در برابر رطوبت و سایر مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند و هنوز هم به‌عنوان بهترین عایق سرویس بهداشتی در نظر گرفته می‌شوند.

عایق کاری سرویس بهداشتی با ایزوگام

در مقایسه با قیرگونی می‌توان گفت، دوام ایزوگام بیشتر است؛ ضخامت کمتری دارد و سبک‌تر است. در مورد نصب نیز، اجرای ایزوگام راحت‌تر است.

با این حال، این روش یا روش قبلی وقتی که ساختمان در حال احداث بوده قابل پیاده سازی هستند. اگر بعدا بخواهند از این روش‌ها استفاده کنند باید قسمتی از سرویس را تخریب کرده و پس از عایق کاری مجددا بازسازی نمایند.

5. عایق رطوبتی پلی اورتان

در حال حاضر آب بندی با عایق رطوبتی پلی اورتان، یکی از بهترین روش‌های ضد آب کردن سرویس بهداشتی است. این عایق در واقع نوعی فوم است که روی سطح مورد نظر اعمال می‌شود. سپس یک لایه ضخیم و بی رنگ روی کف یا دیوارها به وجود می‌آید که در برابر آب و مواد شیمیایی به خوبی مقاومت می‌کند.

عایق رطوبتی پلی اورتان دوام بالایی دارد. این ماده در برابر حرارت، ضربه و سایش نیز مقاوم است، کششی و انعطاف پذیر است که باعث افزایش طول عمر سازه بتنی نیز می‌شود. از ایجاد ترک بر روی سطح بتنی، زنگ زدگی آرماتورها، نشت از سقف و دیوارها و رطوبت داخل سازه ساختمان جلوگیری می‌کند. چسبندگی بالایی داشته و محکم است. سبک و قابل ترمیم است. همچنین سمی نیست و با محیط زیست سازگار است. البته، بهتر است این روش توسط یک پیمانکار حرفه‌ای صورت بگیرد.

6. عایق رطوبتی نانو، بهترین عایق سرویس بهداشتی

یکی از جدیدترین و موثرترین روش‌های عایق کاری سرویس بهداشتی، استفاده از مواد نانو است. در این روش مواد نانو به عنوان بهترین عایق سرویس بهداشتی روی سطح مورد نظر ریخته می‌شوند. این مواد از قسمت‌هایی مانند درز بین کاشی‌‌ها، به زیر آن‌ها نفوذ کرده و یک لایه مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی ایجاد می‌نمایند. البته آن‌ها می‌توانند قبل از کاشی کاری نیز با ملات زیر کار مخلوط شوند.

عایق رطوبتی نانو، بهترین عایق سرویس بهداشتی

عایق‌های رطوبتی نانو دوام طولانی دارند. اجرای آن‌ها آسان است. این نوع عایق‌ها را هم می‌توان در زمان احداث سازه و هم بعد از آن استفاده کرد. (بدون اینکه نیاز باشد کاشی‌ها از سطح جدا شوند). قابل ترمیم هستند. از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و مزایای زیادی دارند. به طور کلی می‌توان گفت عایق نانو یکی از بهترین عایق‌های سرویس بهداشتی است.

با این حال، برای رسیدن به بهترین نتایج باید به مواردی مانند ضخامت غشاء و تعداد پوشش‌ها توجه کرد. بنابراین بهتر است اجرای آن را به دست کارشناسان آن سپرد.

این‌ها برخی از رایج‌ترین محصولات مورد استفاده در عایق رطوبتی سرویس بهداشتی هستند، اما گزینه‌های دیگری مانند دوغاب نیز وجود دارد که می‌توانند برای محافظت بیشتر در برابر رطوبت، روی کاشی‌ها اعمال شوند. مهم است که در هنگام ضد آب کردن سرویس بهداشتی، تحقیق کنید و دریابید که چه محصولی برای نیازهای خاص شما مناسب‌تر است.

عایق کاری سرویس بهداشتی چگونه انجام می شود؟

ضد آب کردن سرویس برای اطمینان از اینکه این منطقه عاری از رطوبت و نم باقی می‌ماند ضروری است. مهم است که برای ضد آب کردن، اقدامات لازم را انجام دهید تا از آسیب آب محافظت کرده و یک محیط راحت و بادوام را فراهم کنید.

اولین قدم در عایق کاری سرویس، آماده سازی سطح است. این کار شامل برداشتن لایه‌های قدیمی کاشی یا مواد دیگر و تمیز کردن هرگونه زباله و کثیفی است. پس از انجام این کار، باید یک لایه ضد آب که بهترین عایق سرویس بهداشتی باشد روی آن اعمال کنید. این لایه می‌تواند هر چیزی باشد، از درزگیر گرفته تا غشاهای ضد آب خاص. این مواد عایق در قسمت قبلی معرفی شدند. قبل از استفاده از محصول انتخابی خود حتما دستورالعمل‌ها را به دقت بخوانید. یا از یک کارشناس کمک بگیرید.

عایق کاری سرویس بهداشتی چگونه انجام می شود؟

آخرین مرحله، اعمال هر گونه درزگیر یا دوغاب، بین کاشی‌ها و در امتداد دیوارها است. این موارد باید با دقت، با استفاده از برس و پیروی از دستورالعمل‌ها برای استفاده صحیح اعمال شوند.

با انجام این مراحل هنگام ضد آب کردن سرویس، می توانید اطمینان حاصل کنید که سرویس شما سال‌ها بدون آسیب رطوبت یا سایر مشکلات ناشی از نشت آب دوام می‌آورد.

نکاتی برای عایق کاری سرویس بهداشتی

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا عملیات ضد آب کردن سرویس بهداشتی خود را شروع کنید:

  1. با ارزیابی وضعیت سرویس خود شروع کنید. وجود ترک در هر کاشی یا دوغاب، همراه با مناطقی که درزبندی فرسوده شده است را بررسی کنید. قبل از شروع فرآیند ضد آب کردن، هر گونه مشکلی را که پیدا کردید تعمیر کنید.
  2. هنگامی که کفپوش سرویس ضد آب است، استفاده از درزگیر اپوکسی یا غشای لاستیک مایع را روی کاشی‌ها یا سایر مواد سطحی در نظر بگیرید. این مواد یک مانع موثر در برابر نفوذ رطوبت ایجاد می‌کنند.
  3. در صورت امکان، هنگام نصب کاشی و دوغاب جدید از ملات ضد آب استفاده کنید. این کار یک محافظ اضافی برای کمک به جلوگیری از آسیب آب فراهم می‌کند.
  4. هنگام ضد آب کردن دیوارها با بهترین عایق سرویس بهداشتی، از آستر ضد آب یا رنگ دیوار استفاده نمایید تا یک مانع موثر در برابر رطوبت ایجاد کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که درزهای بین کاشی‌ها به درستی با درزگیر سیلیکونی یا سایر محصولات، مهر و موم شده باشند.
  5. در نهایت یک فن در سرویس نصب کنید تا هرگونه هوای مرطوب به سرعت از فضا خارج شود. این کار باید قبل از عایق کاری انجام شود تا از موفقیت آمیز بودن آن اطمینان حاصل شود.

نکاتی برای عایق کاری سرویس بهداشتی

مزایای عایق کاری با بهترین عایق سرویس بهداشتی

عایق کاری سرویس بهداشتی ایده خوبی است و مزایای متعددی را ارائه می‌دهد. این کار راحتی فضا، بهره‌وری انرژی و عملکرد کلی را بهبود می‌بخشد. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا عایق کاری سرویس بهداشتی مفید است:

  1. کنترل رطوبت

سرویس بهداشتی به دلیل فعالیت‌هایی مانند دوش گرفتن، مستعد رطوبت زیاد است. عایق کاری به ایجاد مانعی کمک می‌کند که از نفوذ رطوبت به دیوارها جلوگیری کرده و خطر پوسیدگی و آسیب ساختاری را کاهش می‌دهد. مواد عایق مقاوم در برابر رطوبت می‌توانند به طور موثر با این مسائل مبارزه کرده و یک محیط سالم و بادوام را به وجود آورند.

  1. عایق حرارتی پیشرفته

عایق کاری سرویس بهداشتی به بهبود عایق حرارتی داخل فضا کمک می‌کند. از اتلاف گرما در ماه‌های سردتر جلوگیری می‌کند و افزایش گرما را در ماه‌های گرم‌تر به حداقل می‌رساند و محیطی راحت‌تر، در طول سال ایجاد می‌کند. عایق‌بندی مناسب، کنترل دما و بهره وری انرژی را بهبود می‌بخشد.

  1. کاهش صدا

سرویس‌های بهداشتی می‌توانند به دلیل آب جاری، شستشو و سایر فعالیت‌ها پر سر و صدا باشند. عایق کاری دیوارهای بیرونی با بهترین عایق سرویس بهداشتی می‌تواند به کاهش انتقال صدا کمک کرده و محیطی آرام‌تر ایجاد کند. این کار می‌تواند به ویژه در فضاهای نشیمن مشترک مفید باشد.

  1. افزایش حریم خصوصی

عایق کاری سرویس بهداشتی می‌تواند با کاهش انتقال صدا، حریم خصوصی را افزایش دهد. اگر دیوارهای بیرونی نازکی دارید یا سرویس در یک منطقه پر رفت و آمد است، این کار مهم است.

  1. ارزش افزوده به ملک

عایق کاری سرویس بهداشتی می‌تواند ارزش خانه را افزایش دهد. خریداران یا اجاره‌کنندگان از سرویس‌هایی که به خوبی عایق ‌بندی شده‌اند قدردانی می‌کنند. زیرا ایمنی را افزایش داده است.

مزایای عایق کاری با بهترین عایق سرویس بهداشتی

جمع بندی

در نهایت، وقتی صحبت از ضد آب کردن و بهترین عایق سرویس بهداشتی می‌شود، نکته اصلی این است که روشی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه و نیاز شما باشد. ممکن است عایق کاری با بهترین ایزوگام برای سرویس بهداشتی برای پروژه منحصر به فرد شما مناسب باشد. یا اینکه بهتر باشد از مواد پلی اورتان یا نانو استفاده کنید. با استفاده از تکنیک‌های مناسب، می‌توانید مطمئن باشید که سرویس شما برای سال‌های آینده ایمن و خشک خواهد ماند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به سایت berke.ir مراجعه کنید. می‌توانید برای عایق کاری سرویس بهداشتی خود با مهندسان این گروه مشورت کنید و از خدمات آن‌ها استفاده نمایید.

آیا می‌توان سرویس بهداشتی را بدون برداشتن کاشی‌ها ضد آب کرد؟

بله، در صورت استفاده از مواد نانو یا پلی اورتان نیازی به برداشتن کاشی‌ها نیست.

آیا عایق کاری کف سرویس بهداشتی کافی است یا دیوارها هم باید ضد آب شوند؟

برای جلوگیری از نشت آب و رطوبت دیوارها نیز باید عایق کاری شوند.

چه چیزی می‌تواند به عایق رطوبتی آسیب برساند؟

انتخاب نادرست مواد، اجرای بد عایق رطوبتی و...

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد امتیاز : 51

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *