loader image

بهترین ضدعفونی کننده استخر

خانه | خدمات ضد عفونی استخر | بهترین ضدعفونی کننده استخر

فهرست مطالب

استفاده از بهترین ضد عفونی کننده استخر برای حفظ سلامتی شناگران

ضدعفونی کردن آب استخر با استفاده از سیستم تصفیه و مواد ضدعفونی‌کننده آب برای مالکان استخرهای مختلف و افرادی که از این استخرها استفاده می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. به دلیل وجود رطوبت، استخر محیط مناسبی برای رشد و تکثیر انواع باکتری، قارچ، ویروس و … به شمار می‌آید. در نتیجه شما به عنوان مالک استخر باید برای حفظ سلامتی شناگران به سراغ استفاده از بهترین ضد عفونی کننده استخر بروید.

انواع مختلفی از مواد ضدعفونی‌کننده توسط شرکت‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند که هر یک دارای نقاط ضعف و قوت منحصربه‌فردی هستند. شما برای انتخاب بهترین ضدعفونی‌کننده باید عواملی مانند قیمت، کیفیت و میزان کارایی این محصولات را با یکدیگر مقایسه کنید.

بهترین ضدعفونی کننده استخر

چرا استخر را ضدعفونی می‌کنیم؟

مهم‌ترین علتی که باعث می‌شود صاحبان استخرهای خصوصی و عمومی به سراغ ضدعفونی کردن استخر بروند، حفظ سلامتی افرادی است که از امکانات استخر مورد نظر استفاده می‌کنند. مواد ضدعفونی‌کننده آب استخر می‌توانند بسیاری از میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌های موجود در آب را حذف کرده و به این صورت از ابتلای افراد به انواع بیماری‌های پوستی یا عفونی جلوگیری کنند. همچنین ضدعفونی کردن آب استخر می‌تواند تا حد زیادی از رشد انواع جلبک، خزه و قارچ در محیط استخر جلوگیری کند. این مورد در استخرهای روباز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. از طرف دیگر، استفاده از بهترین ضد عفونی کننده استخر می‌تواند به حفظ شفافیت آب نیز کمک کند.

به این نکته توجه داشته باشید که شفافیت آب صرفا به معنای تمیز بودن آب استخر نیست. در نتیجه ممکن است که آب استخری در ظاهر کاملا شفاف به نظر برسد، اما بسیاری از باکتری‌ها و عامل‌های بیماری‌زا در آن وجود داشته باشند. به همین علت، پیشنهاد می‌شود که هرگز شفافیت آب استخر را به عنوان یک معیار مطمئن برای تمیزی آب استخر در نظر نگیرید.

تماس با برکه

مزایای استفاده از بهترین ضد عفونی کننده استخر

با وجود این که استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده در استخرهای عمومی بسیار مرسوم و متداول است و تمامی این استخرها موظف به استفاده از بهترین ضد عفونی کننده استخر هستند، اما متاسفانه برخی از مالکان استخرهای خصوصی نسبت به ضدعفونی کردن استخر خود بی‌توجه هستند. این افراد تصور می‌کنند که به دلیل این که تنها اعضای خانواده و دوستان خود از امکانات استخر خصوصی استفاده می‌کنند، امکان رشد و تکثیر انواع میکروب، باکتری، ویروس و سایر عوامل بیماری‌زا در آب استخر وجود ندارد.

گروه دیگری از افراد با مزایای استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده و نقش آن‌ها در حفظ سلامتی افراد آشنایی ندارند و به همین علت به سراغ خریداری و استفاده از این مواد نمی‌روند. اما زمانی که شما با مزایای استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده استخر و نقش آن‌ها در حفظ سلامتی افراد آشنا شوید، به صورت خودکار ترغیب به استفاده از این مواد برای ضدعفونی کردن مداوم استخر خود می‌شوید.

مهم‌ترین مزایای استفاده از ضدعفونی‌کننده استخر عبارتند از:

  • حفظ بهداشت آب و از بین بردن عوامل بیماری‌زا
  • کمک به کاهش هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات ضروری استخر مانند پمپ، مبدل حرارتی، فیلترها و …
  • افزایش لذت شنا کردن در آب پاکیزه و شفاف
  • کمک به بهبود زیبایی‌شناسی استخر
  • افزایش طول عمر استخر و تجهیزات آن

مزایای استفاده از بهترین ضد عفونی کننده استخر

عدم استفاده از ضد عفونی کننده استخر چه پیامدهایی دارد؟

استفاده مداوم از مواد ضدعفونی‌کننده یکی از پیش‌نیازهای اصلی برای حفظ پاکیزگی و نظافت استخرها به شمار می‌آیند. این مورد در خصوص استخرهای عمومی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا در طول روز صدها نفر مختلف که ممکن است ناقل انواع بیماری‌های پوستی و عفونی باشند، از امکانات استخر استفاده می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید، وجود رطوبت در فضای استخر بستر مناسبی را برای رشد و تکثیر انواع عوامل بیماری‌زا فراهم می‌کند. در نتیجه عدم توجه به نظافت استخر و عدم استفاده از بهترین ضد عفونی کننده استخر می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جبران‌ناپذیری شود. در ادامه با برخی از پیامدهای عدم استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده برای حفظ نظافت و پاکیزگی استخر آشنا می‌شویم.

رشد انواع جلبک و خزه در آب استخر

اگر احساس می‌کنید که آب استخر شما دارای رنگی مایل به سبز است، احتمالا جلبک‌ها و خزه‌ها در حال شروع به رشد در محیط استخر شما هستند. در نتیجه شما باید در اولین فرصت نسبت به ضدعفونی کردن و جلوگیری از رشد جلبک و خزه اقدام کنید. این مشکل بیشتر در استخرهای روباز قابل مشاهده است. زیرا این استخرها بیشتر از استخرهای سرپوشیده در معرض عوامل خارجی قرار دارند.

بدون شک هیچ فردی تمایل به شنا کردن در استخری که به محل رشد انواع جلبک و خزه تبدیل شده است، ندارد. همچنین رشد جلبک می‌تواند باعث کاهش زیبایی ظاهری استخر شود. بنابراین اگر قصد دارید که از بروز این مشکل جلوگیری کنید، بهتر است به سراغ خرید بهترین ضد عفونی کننده استخر بروید.

تجمع حشرات موذی در صورت عدم استفاده از بهترین ضد عفونی کننده استخر

یکی از بدترین و ناخوشایندترین پیامدهای عدم استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده در استخرها، تبدیل شدن این فضا به محیطی مناسب برای تجمع انواع حشرات موذی است. در صورتی که شاهد حضور برخی از حشرات موذی مانند سوسک در محیط استخر هستید، احتمالا شما از سیستم‌ تصفیه آب و مواد ضدعفونی‌کننده به موقع و به درستی استفاده نمی‌کنید.

تجمع حشرات موذی در محیط استخر باعث می‌شود که استخر کارایی خود را از دست بدهد. در نتیجه اگر شما صاحب یک استخر عمومی باشید، در صورت بروز چنین مشکلی احتمالا تعداد زیادی از مشتریان ثابت خود را از دست خواهید داد. زیرا مشتریان شما تمایل ندارند در استخری که به محیطی برای زندگی حشرات موذی تبدیل شده است، شنا کنند. این مورد می‌تواند از لحاظ اقتصادی خسارت‌های سنگینی را به شما وارد کند و حتی باعث تعطیلی استخر شما شود.

رشد و تکثیر عوامل بیماری‌زا در آب استخر

وجود حشرات موذی نشانه‌ای از آلودگی آب و محیط استخر است. در نتیجه شما برای از بین بردن این مشکل باید به سراغ استفاده از بهترین ضد عفونی کننده استخر بروید. ضدعفونی‌کننده‌های باکیفیت می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن با از بین بردن آلودگی و عوامل بیماری‌زا مشکل تجمع حشرات موذی را به طور کامل برطرف کنند.

رشد و تکثیر عوامل بیماری‌زا در آب استخر

مهم‌ترین پیامد عدم استفاده از بهترین ضد عفونی کننده استخر، رشد و تکثیر انواع عوامل بیماری‌زا در آب است. شاید بریا شما جالب باشد که بدانید تا کنون بیش از 600 عامل بیماری‌زا در آب شناسایی شده‌اند که تعداد زیادی از آن‌ها جهش‌زا هستند. بخشی از این عوامل بیماری‌زا می‌توانند منجر به ایجاد بیماری‌های تنفسی و عفونی و بخشی دیگر می‌توانند باعث بروز حساسیت و مشکلات پوستی شوند.

متداول‌ترین ویروس‌هایی که در صورت عدم استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده در آب استخر شروع به رشد و تکثیر می‌کنند، زگیل و تبخال هستند. این دو ویروس از نظر انتقال و سرعت رشد وابستگی شدیدی به رطوبت دارند. در نتیجه به دلیل رطوبت بالای محیط استخر این دو ویروس می‌توانند به سادگی رشد کرده و به سایر افراد منتقل شوند.

متاسفانه پزشکان تا به امروز نتوانسته‌اند درمان قطعی برای ویروس‌های زگیل و تبخال پیدا کنند و ممکن است این بیماری‌ها برای مدت طولانی در بدن فرد مبتلا باقی بمانند. از طرف دیگر تبخال و زگیل از آن دسته ویروس‌هایی هستند که تشخیص آن‌ها برای هیچ فردی ساده نیست. حتی ممکن است در بسیاری از موارد فرد مبتلا به این بیماری‌ها هیچگونه علائمی نداشته باشند و تنها با انجام آزمایش بتوان از قطعیت ابتلای فرد به زگیل و تبخال اطمینان حاصل کرد.

کلر بهترین ضد عفونی کننده استخر است

موادی که از آن‌ها برای ضدعفونی کردن آب استخر استفاده می‌شود، می‌توانند این ویروس‌های خطرناک را به طور کامل نابود کنند. تفاوتی ندارد که شما مالک یک استخر شخصی باشید یا یک استخر عمومی، وظیفه حفظ سلامتی افرادی که از امکانات استخر استفاده می‌کنند برعهده شما است. بنابراین برای جلوگیری از ابتلای افراد به این بیماری‌های خطرناک حتما باید از ضدعفونی‌کننده‌های استاندارد و باکیفیت استفاده کنید.

کلر بهترین ضد عفونی کننده استخر است

همه ما با کاربرد کلر در ضدعفونی کردن استخر آشنا هستیم. این ماده به دلیل عملکرد فوق‌العاده خود در از بین بردن آلودگی و عوامل بیماری‌زای موجود در آب به صورت گسترده در استخرهای شخصی یا عمومی به عنوان ماده ضدعفونی‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلر مورد استفاده برای ضد عفونی کردن آب استخر به صورت ترکیبات شیمیایی از سدیم و کلر هستند.

استخر ضدعفونی‌شده با کلر

هنگامی که یک عامل بیماری‌زا یا یک ماده جدید وارد آب استخر شود، کلر به عنوان ی ماده شیمیایی با ترکیب اسید هیپوکلرو با این عامل یا ماده جدید واکنش نشان می‌دهد. در واقع، کلر به عنوان بهترین ضد عفونی کننده استخر از طریق واکنش دادن با عوامل بیماری‌زا و تخریب آنزیم‌های باکتری‌ها و میکروب‌ها آن‌ها را به سادگی از بین می‌برند.

بسیاری از افراد متخصص و باتجربه‌ای که در زمینه تصفیه آب و ضدعفونی کردن استخر فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌کنند که به جای قرص کلر باید این ماده ضدعفونی‌کننده را با روش تزریق به آب استخر اضافه کرد. زیرا قرص‌های کلر در یک ناحیه خاص متمرکز می‌شوند و در این صورت نمی‌توانیم شاهد توزیع یکنواخت کلر در تمامی فضای استخر باشیم.

مهم‌ترین مزایای استفاده از کلر به عنوان بهترین ضد عفونی کننده استخر عبارتند از:

  • کلر در سه حالت جامد، مایع و گاز در بازار موجود است
  • کلر به عنوان یک ضدعفونی‌کننده کاربردی دارای نیمه عمر نسبتا طولانی است. به همین علت می‌توان آن را برای مدت بیشتری ذخیره کرد
  • کلر برای مدت طولانی اثرگذاری خود را در آب به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده حفظ می‌کند

البته کلر در کنار تمامی این مزایا نقاط ضعفی نیز دارد:

  • سوزش چشم و پوست به دلیل وجود هالو متان و کلر آمین
  • ایجاد مشکلات تنفسی برای برخی از شناگران به دلیل وجود فراورده‌های جانبی کلر
  • نیاز به تست و نگهداری دائمی برای گندزدایی استخر با کلر

استفاده از کلر برای ضدعفونی کردن استخر

انواع دستگاه‌های کلرزن

همان‌طور که اشاره کردیم، کلر به عنوان بهترین ضد عفونی کننده استخر شناخته می‌شود و برای گندزدایی و از بین بردن عوامل بیماری‌زا بسیار پرکاربرد است. اما سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید، این است که کلر چگونه وارد آب استخر می‌شود؟ معمولا برای انتقال کلر به داخل استخر و ضد عفونی کردن آب از دستگاه‌هایی به نام کلرزن استفاده می‌کنند. کلرزن‌های نمکی و کلرزن‌های شناور دو نمونه از کاربردی‌ترین انواع کلرزن به شمار می‌آیند که در بسیاری از استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از کلرزن نمکی برای توزیع بهترین ضد عفونی کننده در استخر

کلرزن نمکی یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های موجود برای ضدعفونی کردن آب استخر است. ژنراتور کلرزن نمکی می‌تواند از طریق فرایند شیمیایی تجزیه الکترولیز، اسید هیپو کلرو را از محلول آب و نمک جداسازی کند. سپس هیپو کلرو به عنوان بهترین ضد عفونی کننده استخر وارد جریان آب شده و آلودگی و عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه کلرزن نمکی این است که ماده ضدعفونی‌کننده پس از تمیز کردن آب استخر دوباره به نمک تبدیل می‌شود و می‌توان فرایند تبدیل آن به هیپو کلرو را از ابتدا آغاز کرد. معمولا از کلرزن‌های نمکی برای ضدعفونی کردن استخرهای شخصی و خانگی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از این دستگاه کلرزن عبارتند از:

  • به دلیل تولید کلر در یک نقطه متمرکز، می‌توان از تجمع کلر آمین جلوگیری کرد
  • کاهش التهاب پوست و جلوگیری از سوزش چشم شتاگران
  • امکان ایجاد سطح Ph خنثی در آب استخر و استفاده از مواد شیمیایی کمتر برای ایجاد تعادل در Ph

دستگاه کلرزن نمکی معایبی نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • قیمت بالای ژنراتور این دستگاه در مقایسه با کلرزن‌های معمولی
  • بالا بودن قیمت سلول‌های نمک مورد استفاده برای تولید کلر
  • خاصیت خورندگی نمک می‌تواند باعث خوردگی سطوح استخر یا برخی از تجهیزات آن شود

انواع دستگاه‌های کلرزن

کلرزن شناور چیست و چگونه استخر را ضدعفونی می‌کند؟

همان‌طور که اشاره کردیم، کلر به عنوان بهترین ضد عفونی کننده استخر در سه حالت جامد، مایع و گاز به بازار عرضه می‌شود. قرص‌های کلر یکی از انواع کاربردی این ماده ضدعفونی‌کننده هستند که معمولا از آن‌ها برای گندزدایی و ضد عفونی کردن استخرهای کوچک استفاده می‌شود.

افراد برای ضدعفونی استخر با قرص‌های کلر معمولا از کلرزن شناور استفاده می‌کنند. کلزرن شناور در واقع یک محفظه پلاستیکی است که می‌توان قرص کلر را در داخل آن قرار داد. سپس می‌توان این محفظه را روی آب استخر شناور کرد تا فرایند ضدعفونی و تصفیه آب انجام شود. فرایند تصفیه و ضدعفونی آب استخر تا زمان اتمام قرص کلر قرارگرفته در کلرزن شناور ادامه خواهد داشت.

استفاده از کلرزن شناور برای ضدعفونی کردن استخرها مزایای فراوانی دارد که عبارتند از:

  • یک روش اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه برای ضدعفونی کردن آب استخر
  • روشی ساده برای تصفیه و ضد عفونی آب استخر با قرص کلر
  • یک گزینه مناسب برای تصفیه آب استخرهای کوچک خانگی

استفاده از برم به عنوان ضد عفونی کننده استخر

یکی دیگر از مواد شیمیایی کاربردی برای ضد عفونی کردن آب استخر برم نام دارد. بسیاری از افراد برم را جایگزینی مناسب برای کلر می‌دانند و این ماده را به عنوان بهترین ضد عفونی کننده استخر معرفی می‌کنند. نحوه عملکرد برم و کلر شباهت زیادی به یکدیگر دارد و از هر دوی این مواد برای گندزدایی و تصفیه آب استخر استفاده می‌شود.

یکی از مواردی که باعث تمایز برم از کلر می‌شود، نوع فراورده‌های جانبی تولیدشده در واکنش برم است. زمانی که برم به عنوان یک ماده ضدعفونی‌کننده با آلاینده‌ها و عوامل بیماری‌زای موجود در استخر واکنش نشان می‌دهد، فراورده‌های جانبی به نام برومو آمین در آب تشکیل می‌شوند. برومو آمین به حفظ خاصیت ضدعفونی‌کننده برم کمک می‌کند. برم نیز درست مانند سایر مواد ضدعفونی‌کننده آب استخر دارای نقاط ضعف و قوت منحصربه‌فردی است.

استفاده از برم به عنوان ضد عفونی کننده استخر

مزایای استفاده از برم برای تصفیه و ضدعفونیآب استخر عبارتند از:

  • مقاومت بالا نسبت به دما و قابلیت استفاده از آن در جکوزی
  • برم نسبت به کلر رایحه خوشایندتری دارد و چندان زننده نیست
  • زمانی که برم با آلاینده‌های موجود در آب ترکیب می‌شود، همچنان خاصیت ضدعفونی‌کننده خود را حفظ می‌کند
  • قابلیت ضدعفونی کردن آب استخر در بازه‌های زمانی طولانی‌تر

معایب استفاده از برم به عنوان ضدعفونی‌کننده آب عبارتند از:

  • برم نسبت به کلر قیمت بیشتری دارد
  • خاصیت اکسیدکنندگی برم بسیار ضعیف است
  • از بین بردن بوی برم بسیار دشوار است

می‌توان از ازون به عنوان ضد عفونی کننده استخر استفاده کرد

ازون نوعی گاز ناپایدار است که از برخورد و واکنش اتم‌های اکسیژن با مولکول‌های اکسیژن به وجود می‌آید. در صورتی که مولکول‌های اکسیژن را در معرض یونیزاسیون با ولتاژ‌های بالا یا در معرض اشعه UV قرار دهیم، گاز اوزون به دست می‌آید. در کنار موادی مانند کلر یا برم که به عنوان بهترین ضد عفونی کننده استخر شناخته می‌شوند، شما می‌توانید برای ضد عفونی کردن استخر خود از ازون نیز استفاده کنید.

می‌توان از ازون به عنوان ضد عفونی کننده استخر استفاده کرد

برای ضد عفونی کردن آب استخر با استفاده از ازون معمولا از ژنراتورهایی استفاده می‌شود که می‌توانند فرایند یونیزاسیون را در ولتاژ‌های بالا انجام دهند. به این صورت می‌توان به غلظت بالاتری از ازون دست پیدا کرد. خاصیت اکسیدکنندگی ازون یکی از مواردی است که این ماده را از سایر مواد ضدعفونی‌کننده موجود در بازار متمایز می‌کند. استفاده از ازون به عنوان ضدعفونی‌کننده استخر مزایا و معایب خاص خود را دارد.

مهم‌ترین مزایای استفاده از ازون به عنوان بهترین ضد عفونی کننده استخر عبارتند از:

  • ازون به عنوان یک اکسیدکننده بسیار قوی به شناخته می‌شود که قدرت آن نزدیک به 100 برابر بیشتر از کلر است
  • ازون می‌تواند با تجزیه انواع روغن و گریس از گرفتگی فیلترهای استخر و افزایش هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات جانبی جلوگیری کند
  • ازون سطح Ph آب را تغییر نمی‌دهد، در نتیجه نیازی نیست که برای تنظیم Ph آب از مواد شیمیایی زیادی استفاده کنید

معایب استفاده از ازون برای بهترین ضد عفونی کردن استخر به شرح زیر است:

  • ازون نیمه عمر بسیار کوتاهی دارد و نمی‌توان آن را برای طولانی‌مدت ذخیره کرد
  • پس از تولید ازون توسط دستگاه باید بلافاصله از آن استفاده کرد
  • ازون زمانی اثرگذار است که در آب خطوط بازگشتی استخر مورد استفاده قرار بگیرد
  • گاز ازون با غلظت بالا می‌تواند برای سلامتی افراد خطرناک باشد

سیستم تصفیه و ضدعفونی آب استخر

آیا یونیزه‌کننده بهترین دستگاه ضد عفونی کننده استخر است؟

یکی دیگر از انواع ضدعفونی‌کننده‌ها که در استخرهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، یونیزه‌کننده‌ها هستند. یونیزه‌کننده با آزاد کردن یون‌های مس و سایر فلزات سخت در استخر می‌تواند آلاینده‌ها و عوامل بیماری‌زای موجود در آب را از بین ببرد. دستگاه‌های یونیزه‌کننده در دو نوع یونیزه کارتریج معدنی و یونیزه الکتریکی در بازار موجود هستند.

سوالی که برای بسیاری از صاحبان استخرهای عمومی یا شخصی به وجود می‌آید، این است که ایا یونیزه‌کننده بهترین ضد عفونی کننده استخر است؟ برای پاسخ به این سوال باید مزایای این سیستم ضدعفونی‌کننده را مورد ارزیابی قرار دهیم.

مزایای استفاده از یونیزه‌کننده برای تصفیه آب استخر عبارتند از:

  • هزینه پایین نگهداری از دستگاه یونیزه‌کننده
  • کاهش نیاز به استفاده از سایر مواد شیمیایی
  • یون‌های فلزی به تجهیزات استخر آسیبی وارد نمی‌کنند
  • افزایش طول عمر مفید استخر و تجهیزات آن

خدمات ساخت و تجهیز استخر در گروه مهندسی برکه

خدمات ساخت و تجهیز استخر در گروه مهندسی برکه

یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی و ساخت استخر، نصب سیستم تصفیه و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده مناسب برای حفظ سلامتی افراد است. برای این منظور، شما باید به سراغ نصب تجهیزاتی مانند فیلترهای تصفیه و استفاده از بهترین ضد عفونی کننده آب بروید. بهترین راه برای انتخاب ماده ضدعفونی‌کننده مناسب، کسب مشاوره از یک مجموعه فعال در حوزه ساخت و تجهیز استخر است.

گروه مهندسی برکه با در اختیار داشتن کارشناسان و تیم مجرب، در زمینه طراحی، اجرا و تجهیز انواع استخر فعالیت می‌کند. شما می‌توانید برای خرید و نصب تجهیزات سیستم تصفیه استخر و انتخاب بهترین ماده ضدعفونی‌کننده با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین ضد عفونی کننده استخر کدام ماده است؟

در استخرهای عمومی و شخصی از مواد مختلفی برای ضدعفونی کردن آب استخر استفاده می‌شود. اما به طور کلی، کلر به عنوان کاربردی‌ترین و بهترین ضد عفونی کننده استخر شناخته می‌شود.

آیا ضدعفونی کردن استخر می‌تواند باعث جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها شود؟

بدون شک یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند از ابتلای افراد به انواع بیماری‌های عفونی و پوستی جلوگیری کند، استفاده از یک سیستم تصفیه و ضدعفونی آب مناسب در استخر است.

آیا می‌توان از سیستم UV برای ضدعفونی کردن استخر استفاده کرد؟

استفاده از سیستم UV برای ضدعفونی کردن استخر می‌تواند میزان مصرف مواد شیمیایی را کاهش دهد. اما نمی‌تواند به تنهایی عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 60

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *