loader image

اپوکسی کف سالن

خانه | خدمات اپوکسی | اپوکسی کف سالن

اپوکسی کف سالن

اپوکسی کف سالن یک کفپوش عالی برای سالن‌های گوناگون محسوب می‌شود. این ماده به خوبی می‌تواند نیازهای شما را به عنوان کفپوش‌ برطرف کند و از طول عمر بسیار بالایی نیز برخوردار است. به کارگیری اپوکسی به شما اجازه می‌دهد تا یک کفپوش با قیمت مناسب داشته باشید و بتوانید بدون مشکل خاصی از آن بهره‌برداری کنید. این کفپوش را می‌توان در محیط‌های گوناگونی اجرا کرد. با ما همراه باشید تا شما عزیزان را بیشتر با کفپوش اپوکسی و کلیه مزایایی مربوط به آن آشنا کنیم.

اپوکسی کف سالن

کفپوش اپوکسی چیست؟

بیایید پیش از هرچیز این موضوع را بررسی کنیم که کفپوش اپوکسی چیست و دقیقاً چه کاربرد خاصی دارد؟ در پاسخ به این پرسش مهم باید بیان کرد که کفپوش اپوکسی یک نوع سازه پلیمری به شمار می‌‌آيد که در مقابل مواردی همچون حلال‌های شیمیایی از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهد. کفپوش‌های اپوکسی با گذشت زمان هیچ تغییر ساختاری خاصی پیدانمی‌کند و همان حالت ضد سایش خود را حفظ می‌کنند.

این کفپوش‌ها به نحوی ساخته‌ می‌شوند که مایعات به آن‌ها نفوذ نکنند. در واقع به همین دلیل است که بر روی سطح آن‌ها هیچ حالت موج و فرورفتگی یا برآمدگی خاصی مشاهده نمی‌شود. آن ها کاملاً یکدست هستند و زیبایی محیط مدنظر را دوچندان می‌کنند.

تماس با برکه

به منظور ساخت کفپوش‌های اپوکسی باید از مواردی همچون رزین اپوکسی استفاده کرد. البته به منظور به کارگیری این نوع کفپوش‌ها نمی‌توان از هر رزین خاصی استفاده کرد، زیرا تنها زرین‌ّ ای آروماتیک برای ساخت کفپوش‌های اپوکسی کاربرد دارند. به دلیل همین ریزه‌کاری‌ها،‌ ساخت چنین کفپوش‌هایی فقط توسط شرکت‌های معتبر و بزرگ انجام می‌شود و خریداران نیز باید محصولات مدنظر خود را تنها از این موارد تهیه کنند.

اپوکسی‌ها بر اساس فنل E ساخته می‌شوند. اگر با این بیس آشنایی داشته باشید به احتمال زیاد می‌داند که میزان محبوبیت آن در ساخت کفپوش‌ها چقدر زیاد است و چرا به صورت مکرر از آن در این رابطه استفاده می‌شود. بنابراین، به طور کلی باید بیان کرد که کفپوش اپوکسی یک انتخاب بی‌نظیر برای شما محسوب می‌شود که به سادگی می‌توانید از کلیه مزایای مربوط به آن بهره‌مند شوید. در بخش بعدی قصد داریم انواع مختلف این کفپوش‌های جذاب را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع اپوکسی کف سالن

یکی از مهم‌ترین مواردی که همه پیمانکاران باید به آن توجه داشته باشند، نوع کفپوش است. امروزه اپوکسی کف در مدل‌های گوناگونی قابل خریداری هستند و همین امر شاید انتخاب یک گزینه مناسب در بین آن‌ها را به امری دشوار تبدیل کند. به همین جهت، لازم است که به طور کامل با انواع گوناگون اپوکسی‌ها و همچنین کارکرد هر یک از آن ها آشنا شوید. در غیر این صورت، احتمال انتخاب یک کفپوش اپوکسی نامناسب وجود دارد که خود منجر به پرداخت هزینه‌های گزاف می‌شود. از جمله مهم‌ترین انواع اپوکسی‌های کف سالن می‌توان به مواردی همچون اپوکسی‌های صنعتی، اپوکسی‌های سه بعدی و… اشاره کرد.

انواع اپوکسی کف سالن

اولین مورد مهمی که باید از آن یاد کنیم، کفپوش اپوکسی صنعتی است. این کفپوش همان‌طور که از نام آن برمی‌آید به صورت اختصاصی برای محیط‌های صنعتی ساخته شده است و در این محیط‌ها به کار می‌رود. در ساخت کفپوش‌های اپوکسی صنعتی شاهد به کارگیری پلمیر هستیم. پلیمر منجر به آن می‌شود که تمام مزایای کفپوش اپوکسی به طور کامل حفظ شود.

از سوی دیگر، همین ماده منجر به آن خواهد شد که تنوع رنگ کفپوش به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کند. به کارگیری کفپوش‌های صنعتی نسبتاً ساده است و فرایند نصب آ‌ن‌ها چندان زمان‌بر نخواهد بود. البته این امر زمانی صدق می‌کند که برای انجام چنین اموری از کارشناسان مجرب کمک بگیرید.

از بین ویژگی‌های اصلی کفپوش‌های اپوکسی صنعتی می‌توانیم به عدم خش‌پذیری اشاره کنیم. این کفپوش‌ها آنقدر مقاوم هستند که عملاً با مشکلی تحت عنوان خش پذیری مواجه نمی‌شوند و حتی با گذشت زمان نیز استراکچر یا ساختار اصلی خود را از دست نمی‌دهند. این موضوع وقتی اهمیت پیدا می‌‌کند که بخواهیم از یک کفپوش اپوکسی در محیط‌های صنعتی استفاده ببریم.

به کارگیری کفپوش‌های اپوکسی صنعتی نیز محدودیت خاصی ندارد. امروزه می‌توانیم با خیال راحت این کفپوش‌ها را در محیط‌هایی همچون کارخانه‌های تولیدی، کارخانه‌های ساخت خودرو، کارخانه‌های ساخت تجهیزات گوناگون و…. بهره ببریم.

کفپوش‌ های 3D یا سه بعدی

یکی از جذاب‌ترین کفپوش‌های اپوکسی که باید به آن اشاره داشته باشیم، کفپوش اپوکسی از نوع سه بعدی است. این کفپوش در همان نگاه اول نظر شما را به خود جلب می‌کند و می‌تواند به بهترین شکل ممکن نیازهای شما را رفع کند. این کفپوش‌ها در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار بالایی یافته‌اند به نحوی که می‌توان آن‌ها را در محیط‌های گوناگونی مشاهده کرد. با توجه به جذابیت ظاهری آن‌ها جای تعجبی ندارد که چرا کفپوش‌های سه بعدی بیش از هر نوع کفپوش اپوکسی دیگری به فروش می‌رسند.

ساختار اصلی این کفپوش‌ها را می‌‌توان ماده‌ای به نام پرایمر دانست. یک لایه مناسب از پرایمر بر روی کفپوش‌های اپوکسی قرار می‌گیرد و سپس بر روی آن طرح سه بعدی مدنظر چاپ می‌شود. خاصیت مهم کفپوش‌های سه بعدی را می‌‌توان عدم نفوذ آب و ضد اسیدی بود دانست.

این کفپوش‌ها از نظر ساختاری کاملاً یکپارچه هستند. همین ویژگی مهم به ما اجازه می‌دهد تا از آن‌ها در محیط‌هایی با دکوراسیون‌های گوناگون استفاده ببریم. یک اپوکسی کف سالن از نوع سه بعدی می‌تواند مقاومت بسیار خوبی در برابر خش پذیری نیز داشته باشد.

در حال حاضر، کفپوش‌های سه بعدی طرح‌دار اپوکسی در مواردی همچون هتل‌ها و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته در به کارگیری آن‌ها برای محیط‌های دیگری همچون منازل مسکونی و یا محیط‌های اداری هیچ‌گونه محدودیت خاصی وجود ندارد و از این نظر می‌توان آن‌ها را بی‌نظیر دانست.

کفپوش‌ های آنتی استاتیک

به دنبال یک کفپوش اپوکسی هستید که قابلیت آنتی استاتیک داشته باشد؟ در این صورت لازم نیست نگرانی خاصی داشته باشید، زیرا این کفپوش‌ها را هم‌اکنون می‌توان خریداری کرد. به منظور ساخت این کفپوش‌ها باید از شبکه‌های خاصی از فلز مس استفاده کرد. این شبکه‌ها به نحوی در کنار هم قرار می‌گیرند که موجب به وجود آمدن خاصیت آنتی استاتیک شوند. کفپوش‌های آنتی استاتیک به ما اجازه می‌دهند تا از خواص ضد الکتریسته آن‌ها به راحتی استفاده ببریم.

احتمالاً این پرسش در ذهنتان شکل گرفته است که کفپوش‌های آنتی استاتیک دقیقاً در چه محیط‌هایی به کار می‌روند؟ در پاسخ به این پرسش مهم باید به محیط‌هایی اشاره کنیم که کوچک‌ترین میزان الکتریسیته ساکن می‌تواند منجر به ایجاد جرقه و آتش‌سوزی شود.

به عنوان مثال باید در سالن‌های مخابراتی و یا انبارهایی که در آن‌ها از مواد شیمیایی نگهداری می‌‌کنیم، از همین نوع کفپوش اپوکسی استفاده ببریم. کفپوش‌های آنتی استاتیک به خوبی الکتریسیته ساکن را کنترل می‌کنند و منجر به ایجاد یک فضای ایمن و سالم برای فعالیت پرسنل می‌شوند. آن‌ها همچنین احتمال آتش‌سوزی به دلایل گفته شده را به صفر می‌رسانند.

کفپوش‌ های ضد باکتری

مدل دیگری از کفپوش‌های اپوکسی که باید از آن‌ها یاد کنیم، کفپوش ضد باکتری است. این کفپوش خاصیت آنتی باکتریال دارد و به همین جهت می‌تواند در برابر میکروب‌ها و باکتری‌های گوناگون مقاومت بسیاری خوبی از خود نشان دهد. کفپوش‌های اپوکسی آنتی باکتریال می‌توانند در محیط‌هایی که رعایت بهداشت در آن‌ها اولویت اساسی است مورد استفاده قرار بگیرند.

کفپوش‌ های ضد باکتری

حتی اگر قصد دارید یک محیط ایزوله بسازید، باید به سراغ کفپوش‌های اپوکسی ضد باکتری بروید. این کفپوش‌ها به قدری اهمیت دارند که در پاره‌ای از موارد بدون بهره‌گیری صحیح از آن‌ها امکان دریافت مجوز‌های بهداشتی مختلف نیز وجود ندارد.

از جمله اصلی‌ترین محیط‌هایی که باید در آن‌ها از کفپوش ضدباکتری استفاده شود می‌توان به مواردی همچون سالن‌های تولید نوشیدنی، کارخانه‌های تولید مواد خوراکی، شرکت‌های ساخت مواد آرایشی و بهداشتی و… اشاره کنیم. به طور کلی در هر محیطی که وجود باکتری مضر است، باید از همین کفپوش‌های اپوکسی کمک گرفته شود.

نکته جالب در مورد کفپوش‌های آنتی باکتریال اپوکسی را می‌توان یکپارچه بودن آن‌ها دانست. این کفپوش‌ها به نحوی دقیق در کنار هم قرار می‌گیرند که امکان ورود باکتری‌ها در بین درز آن‌ها وجود ندارد. علاوه بر این، در زمان نصب به طور کامل سطح بتنی زیرین را تحت پوشش قرار می‌دهند و از این نظر نیز کاملاً خاص هستند.

 در حال حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی به کارگیری کفپوش اپوکسی از نوع ضدباکتری را به یک قانون و ضرورت تبدیل کرده‌اند. این کفپوش‌ها در محیط‌های بیمارستانی یک لازمه حیاتی به شمار می‌آيند و می‌توانند نقش بسیاری مهمی در سلامت بیماران مختلف ایفا کنند.

کفپوش‌ های اپوکسی مقاوم در برابر اسید

نمی‌توان از اپوکسی کف سالن سخن گفت، اما به مدل ضد اسید این محصول اشاره‌ای نکرد. همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین دشمن کفپوش‌های عادی، اسید است. این ماده می‌‌تواند کفپوش‌های گوناگون را به طور کامل نابود سازد به نحوی که دیگر امکان به کارگیری آن‌ها وجود نداشته باشد. خوشبختانه با خرید کفپوش‌های اپوکسی ضد اسید می‌توان این مشکل را به طور کامل برطرف کرد.

این کفپوش‌ها از کلیه مزایایی که پیش از این در مورد آن‌ها صحبت کردیم برخوردار است، اما مزیت ویژه آن را می‌توان مقاومت بسیار خوب در برابر مواد اسیدی دانست. کفپوش‌های اپوکسی ضد اسید یک نوع محصول پلیمری ویژه به شمار می‌آید که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذر کرد. به راستی مهم‌ترین محیط‌هایی که در آن‌ها باید از این نوع کفپوش استفاده شود چه مواردی است؟

در پاسخ به این پرسش باید به آزمایشگاه‌ها و سالن‌هایی که برای تولید مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده کنیم. در این دو محیط همواره با مواد اسیدی سر و کار داریم و به همین جهت باید از کفپوش‌هایی کمک بگیریم که دارای مقاومت خوبی در برابر آن هستند. اگر تا پیش از این برای یافتن یک کفپوش مقاوم در برابر اسید مشکل داشته‌اید، دیگر لازم نیست به جستجوی خود ادامه دهید، زیرا این محصول تمامی نیازهای شما را رفع می‌کند.

مزیت‌ های اصلی کفپوش‌ های اپوکسی

در بخش‌های قبلی در مورد تنوع بسیاری بالای کفپوش‌های اپوکسی صحبت کردیم. این کفپوش‌ها به جهت برخورداری از مزایای گوناگون به شهرت مناسبی دست یافته‌اند و این موضوع را نمی‌توان نادیده گرفت. یکی از مهم‌ترین مزایایی که باید از آن یاد کنیم، اجرای بسیار سریع و راحت است.

این کفپوش‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر روی سطح مدنظر شما اجرا می‌شوند و پس از آن عملاً نیازی به نگهداری مداوم ندارند. آن‌ها به طور کامل به سطوح زیرین خود میچسبند و حتی با استفاده از فشار بسیار زیاد نیز جدا نخواهند شد. جالب است بدانید که اگر کفسازی شما از نوع بتن باشد، کفپوش‌های اپوکسی عمر آن بتن را افزایش می‌دهند.

مزیت‌ های اصلی کفپوش‌ های اپوکسی

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که کفپوش‌های اپوکسی قابل شستشو نیستند. باید بگوییم که این موضوع کاملاً نادرست است. شما می‌توانید کفپوش‌های اپوکسی را نیز به سادگی بشویید و از زیبایی و جذابیت آن‌ها بهره ببرید. این کفپوش‌ها علاوه بر مواد اسید، در برابر موارد دیگری همچون مواد قلیایی نیز مقاومت خوبی دارند و به همین جهت نمی‌‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.  کفپوش‌های بتنی علی رغم شستشوی راحت در برابر هرگونه رطوبت و آب مقاوم هستند و اجازه ورود آن‌ها را نمی‌دهند. بنابراین می‌‌توانید خیال راحتی از این بابت داشته باشید.

قیمت کفپوش‌ های اپوکسی

قیمت کفپوش‌های اپوکسی نسبت به سایر کفپوش‌های موجود در بازار واقعاً مناسب به نظر می‌رسد. این موضوع وقتی اهمیت می‌یابد که کلیه مزایای مربوط به این کفپوش‌ها را در کنار هم قرار بدهیم. مواردی همچون سایز و کیفیت کفپوش به صورت مستقیم قیمت این محصولات را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

سخن پایانی

وقتی صحبت از مهم‌ترین کفپوش‌های موجود در بازار به میان می‌آيد، نام کفپوش اپوکسی بیش از هرچیز دیگری به ذهن می‌رسد. این کفپوش می‌تواند یک انتخاب عالی برای افرادی باشد که قصد دارند از جدیدترین و کاربردی‌ترین نوع کفپوش در جهان بهره‌مند شوند. نکته جالب در مورد کفپوش‌های اپوکسی را می‌توان مزایای گوناگون آن‌ها دانست.

اگر قصد دارید از مزایای این نوع کفپوش‌ ها بهره‌مند شوید، باید در نصب کردن آن‌ها نهایت دقت را به کار بگیرید. در غیر این صورت امکان آسیب دیدن کفپوش اپوکسی وجود دارد. به همین دلیل لازم است که حتماً با کارشناسان سایت برکه تماس داشته باشید. ما به شما عزیزان راهنمایی‌های لازم را در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

کفپوش اپوکسی چیست؟

کفپوش اپوکسی یک کفپوش خاص محسوب می‌شود که از مواد رزینی ساخته می‌شود و مقاومت خوبی دارد.

ویژگی اصلی این کفپوش‌ها چیست؟

این کفپوش‌ها در برابر اسید و مواد قلیایی مقاومت بسیار خوبی دارند و در محیط‌های گوناگونی به کار می‌روند.

کفپوش‌های اپوکسی چه قیمتی دارند؟

قیمت این کفپوش‌ها به موارد گوناگونی همچون اندازه کفپوش و کیفیت کلی آن ارتباط دارد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 59

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *