loader image

استخر ژئوممبران پرورش ماهی

خانه | خدمات پرورش ماهی | استخر ژئوممبران پرورش ماهی

استخر ژئوممبران پرورش ماهی

ورق‌های ژئوممبران (Geo-membrane) در زمره مهم‌ترین محصولاتی به شمار می‌روند که برای ساخت استخر پرورش ماهی از آن‌ها استفاده می‌شود. این ورق‌ها را می‌توان به عنوان یک روش خلاقانه در نظر گرفت که در هر آب و هوایی تمامی ویژگی‌های ساختاری خود را حفظ می‌کنند.

به کارگیری ورق‌های ژئوممبران این اجازه را به شما می‌دهد تا استخر مدنظر خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تکمیل کنید و بلافاصل پس از آن، پرورش ماهیان گوناگون را آغاز کنید. اگر قصد دارید در این رابطه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، توصیه می‌‌کنیم که تا پایان متن با ما همراه باشید.

تماس با برکه

مهم‌ ترین مزیت‌های به کارگیری ورق ژئوممبران برای استخر

استفاده از ورق‌های ژئوممبران برای استخر شامل مزایای گوناگونی است. در واقع همین مزایا منجر به آن شده‌اند که روز به روز شاهد افزایش از این ورق‌ها برای طراحی و تکمیل استخرهای پرورش ماهی باشیم. شاخت این مزایا برای افرادی که قصد ساخت استخر پرورش ماهی دارند از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهم‌ ترین مزیت‌های به کارگیری ورق ژئوممبران برای استخر

عدم نفود آب به درون زمین

یکی از مهم‌ترین مزایای به‌کارگیری ورق‌های ژئوممبران برای ساخت انواع استخر از جمله ساخت استخر ماهی قزل آلا آن است که این محصولات جلوی نفود کوچک‌ترین قطره آب به درون زمین را می‌گیرند. در واقع می‌توانید خیال کاملاً راحتی از بابت عدم نفوذ آب از درون استخر به سطح زیرین آن داشته باشید. علت این موضوع به ساختار مولکولی ورق‌های ژئوممبران و نحوه قرارگیری مولکول‌های آن مرتبط است.

شاید بپرسید که این مزیت به چه دلیل مهم است؟ در پاسخ باید بگوییم که اگر آب استخر وارد سطح زیرین شود، احتمال آلوده شدن آب‌های زیرزمینی محیط افزایش پیدا می‌کند. این موضوع وقتی بیشتر ارزش می‌يابد که محیط مدنظر سفره‌های آب زیرزمینی محدودی برخوردار باشد و نگهداری از همان موارد محدود نیز به فرایندی پیچیده تبدیل شود.

کاهش میزان نیاز به مصرف آب

مزیت بعدی ساخت استخر به کمک این ورق‌ها، کاهش میزان نیاز به مصرف آب است. تحقیقات مختلف نشان‌ داده‌اند که به کارگیری ورق‌های ژئوممبران می‌تواند تأثیری مستقیمی بر روی کاهش میزان مصرف داشته باشد. در پاره‌ای از موارد، میزان مصرف آب در استخرهای پوشیده شده با ورق ژئوممبران تا سی درصد نیز کاهش یافت که خود یک رقم شگفت‌انگیز است. به خصوص در شرایطی که دسترسی به آب تازه و مناسب دشوار باشد.

علاوه بر این، ورق ژئوممبران به خودی خود منجر به کاهش میزان تبخیر آب نیز می‌شود. در تنیجه همین امر کاربران باز هم شاهد کمتر شدن میزان مصرف آب در استخرهای مدنظر خود خواهند بود. طبیعتاً زمانی که میزان آب موردنیاز مصرفی کاهش پیدا کند، هزینه‌های تهیه آب نیز کمتر می‌شود. بنابراین، اگر برای مصرف آب و هزینه‌های مربوط به آن اهمیت قائل هستید، حتماً خرید و استفاده از ورق‌های ژئوممربران را در نظر داشته باشید.

امکان تنظیم خواص شیمیایی آب

افرادی که اقدام به ساخت استخر پرورش ماهی می‌کنند باید همواره به دنبال تنظیم کردن سطح خواص شیمیایی آب باشند. کوچک‌ترین تغییر در میزان پی اچ (PH) آب می‌تواند نتایج ناگواری را به دنبال داشته باشد و حتی منجر به مرگ تمامی آبزیان موجود در درون استخر شود. با کمک ورق‌های ژئوممبران می‌توان از وقوع چنین مواردی به طور کامل جلوگیری کرد.

ورق‌های ژئوممبران برخلاف سایر ورق‌هایی که برای ساخت استخر به کار می‌روند، هیچ‌گونه ماده شیمیایی خاصی از خود خارج نمی‌کنند. این بدان معناست که شرایط آب موجود در درون استخر به دلیل وجود این ورق‌ها تغییر نمی‌يابد. در واقع تنها شما می‌توانید نسبت به تغییر شرایط شیمیایی و مواد درون آب استخر اقدام کنید و ورق‌های ژئوممبران در این زمینه بی‌تأثیر هستند.

این موضوع زمانی بیش از پیش اهمیت می‌یابد که قصد داشته باشید از ماهیان بسیار خاص و حساس نگهداری کنید. برخی از این ماهی‌ها شرایط نگهداری بسیار دقیقی دارند به نحوی که تغییر یافتن در میزان اکسیژن آب نیز منجر به مرگ‌ آن‌ها خواهد شد. با خرید ورق‌های ژئوممبران دیگر لازم نیست در این زمینه نگرانی خاصی داشته باشید.

امکان تهیه ورق‌ های ژئوممبران در اندازه‌ های گوناگون

در ادامه معرفی مزایای ساخت استخر به کمک ورق‌های ژئوممبران باید به امکان تهیه آن‌ها در سایز‌ها یا اندازه‌های گوناگون نیز اشاهر کنیم. طبیعتاً استخر مدنظر شما چه از نظر طراحی و چه از نظر ابعاد با استخرهای دیگر متفاوت است. به همین جهت باید به دنبال ورق‌هایی بود که بتوان آن‌ها را در اندازه‌های مختلفی تهیه کرد.

خوشبختانه ورق‌های ژئوممبران به نحوی ساخته شده‌اند که امکان خریداری آن‌ها در سایز‌های گوناگون وجود دارد. در بسیاری از موارد حتی لازم نیست این ورق‌ها به چند چند پارچه تهیه کنید و در کنار هم قرار دهید، زیرا می‌توانید به صورت مستقیم وقتی با اندازه استخر خود تهیه کنید. این موضوع به شما اجازه می‌دهد تا صرف نظر از ابعاد و اندازه استخر، مزیت‌های ورق‌‌های ژئوممبران را به کار بگیرید.

حمل و نقل راحت‌ تر

به منظور ساخت استخر باید از مصالح گوناگونی کمک گرفت. انتقال این مصالح و همچنین نگهداری از آن‌ها به شکل صحیح موردی است که بسیاری از کارفرمایان را سردرگم می‌کند. بنابراین هرچه انجام این امر با سادگی بیشتری صورت بگیرد، سرعت کلی ساخت استخر نیز افزایش می‌يابد.

ورق‌های ژئوممبران از جمله معدود مصالح یا مواد اولیه‌ خاصی محسوب می‌شوند که می‌توان آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل ساخت استخر انتقال داد. این امر به شما کمک می‌کند تا مدت زمان مربوط به استفاده از این ورق‌ها را به طور کامل کاهش دهید. تجمیع این موارد در کنار هم، هزینه‌های ساخت را به شکل قابل توجهی کمتر می‌کند. بنابراین، اگر به دنبال یک متریال عالی هستید که بتوان آن را با سرعت بالایی به کار برد، ورق‌های ژئوممبران بهترین انتخاب برای شما محسوب می‌شوند.

کاهش آلودگی‌ های موجود در استخر

حفظ بهداشت استخر یکی از مهم‌ترین مواردی محسوب می‌شود که باید به آن دقت داشته باشید. به کارگیری مواد مناسب می‌تواند به شکل مناسبی شما را در این زمینه یاری کند. ورق‌های ژئوممبران بهترین انتخاب ممکن برای افرادی هستند که به این موضوع اهمیت می‌دهند. این ورق‌ها حتی برای بهبود بهداشت استخر شما نیز مزیت‌های گوناگون دارند.

مهم‌ ترین مزیت‌های به کارگیری ورق ژئوممبران برای استخر

ورق‌های ژئوممبران می‌توانند از به وجود آوردن بیماری‌های مختلف جلوگیری کنند. این امر بدان دلیل صورت می‌گیرد که ساختار ورق ژئوممبران منجر به عدم ایجاد یک محیط مناسب برای تغذیه میکروارگانیسم‌ها می‌شود. طبیعتاً زمانی که این میکروارگانسیم‌ها در درون استخر نتوانند به خوبی تغذیه کنند، دیگر خبری از عفونت‌ها و بیماری‌های مختلف نیز نخواهد بود.

آلودگی های استخر را کاهش می دهد

علاوه بر کاهش میزان بیماری‌ها، ورق‌های ژئوممبران تأثیر بسیاری خوبی در کمتر شدن احتمال گسترش عفونت‌ها دارند. به احتمال زیاد با این امر آشنا هستید که عفونت‌های شایع در استخرها به سرعت از یک ماهی به ماهی دیگر انتقال پیدا می‌کنند و معمولاً مبارزه با آن‌ها بسیار سخت است. با خرید و استفاده از ورق‌های ژئوممبران می‌توان از وقوع چنین مواردی به خوبی جلوگیری کرد و سلامت ماهی‌ها را به شکلی باورنکردنی افزایش داد.

نگهداری ساده

موضوع دیگری که می‌توان از آن به عنوان یک مزیت اساسی برای ساخت استخر با کمک ورق ژئوممبران یاد کرد، نگهداری ساده از این محصولات است. به منظور استفاده و نگهداری از این ورق نیاز به انجام هیچ امر خاصی نیست. تنها باید اجسامی که دارای نوک تیز و برنده هستند را از این ورق‌ها دور نگه دارید، زیرا می‌توانند منجر به پارگی بخش‌های مختلف ژئوممبران شوند.

طول عمر بالا

ورق‌های ژئوممبران از همان ابتدا به نحوی ساخته شدند که بیشتری طول عمر ممکن را برای کاربران خود به ارمغان بیاورند. همین طول عمر بالا نیاز به تعویض آن‌ها را کاهش می‌دهد که خود امری کاملاً مثبت است. چنانچه به خوبی از ورق‌های ژئوممبران استفاده کنید، مي‌توانید برای سال‌های متمادی از کلیه مزایای آن‌ها به نفع خود بهره ببرید.

تعویض سریع و راحت

حتی در زمانی که قصد داشته باشید ورق‌های ژئوممبران خود را تعویض کنید نیز با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهید شد. این ورق‌ها به راحتی از درون استخر جدا می‌شوند و می‌توانید ورق جدیدی را جایگیزین آن‌ها کنید. به همین دلیل است که امروزه تمامی استخرهای مدرن از این ورق‌ها استفاده می‌کنند. حتی در استخرهای پروش ماهیان غیرصنعتی نیز می‌توان به سراغ ورق‌های ژئوممبران رفت و آن‌ها را به کار گرفت.

مراحل به کارگیری ورق‌های ژئوممبران برای ساخت استخر

در این بخش از متن لازم است به مراحل استفاده از این ورق‌ها نیز اشاره‌ای داشته باشیم. نصب صحیح ورق‌های ژئوممبران به منظور بهره‌برداری مناسب از آن‌ها دارای اهمیت بالایی است. اشتباه در انجام این مراحل می‌توان مزایای مربوط به ورق‌های ژئوممبران را زیر سوال ببرد. به همین جهت لازم است که کلیه مراحل مربوط به این موضوع توسط متخصصان ماهر و مجرب انجام بگیرد.

مراحل به کارگیری ورق‌های ژئوممبران برای ساخت استخر

مرحله اول شناخت و برنامه‌ریزی به شکل صحیح

نخستین مرحله مربوط به بررسی استخری است که قصد داریم در آن از ورق‌های ژئوممبران استفاده کنیم. این بررسی باید شامل نحوه قرارگیری ورق‌ها،‌ میزان ابعاد موردنیاز برای ورق‌های ژئوممبران، نحوه انتقال ورق‌ها و.. باشد. همین مرحله اول را می‌توان مهم‌ترین گام دانست، زیرا اگر به درستی انجام نگیرد، امکان ادامه دادن روند ساخت استخر با ورق‌های ژئوممبران وجود ندارد.

مرحله دوم به کارگیری ورق‌ها

پس از برنامه‌ریزی به شکل صحیح، نوبت به استفاده از ورق‌ها می‌رسد. در این مرحله ورق‌ها پس از انتقال به محل مدنظر دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرند تا هرگونه ایراد و آسیب در آن‌ها شناسایی شود. ورق‌های کاملاً سالم بر روی پایه یا فوندانسیون تعیین شده نصب خواهند شد. برای نصب آن‌ها معمولاً از فرایند جوشکاری کمک گرفته می‌شود.

نصب کردن سایر تجهیزات جانبی در استخر

به منظور راه‌اندازی استخر پرورش ماهی باید به دنبال نصب کردن سیستم‌های خاصی همچون سیستم فیلتراسیون باشید. این موارد پس از به کارگیری ورق‌های ژئوممبران در محل تعیین شده نصب می‌شوند. گام بعدی نیز شامل انتقال آب به استخر و آغاز روند پرورش ماهی است.

هزینه خرید این ورق‌ها چقدر است؟

بحث هزینه همواره از اهمیت بالایی برخوردار است و این موضوع در رابطه با ساخت استخر نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. به طور کلی می‌توان بیان کرد که ساخت استخرهای پرورش ماهی کم هزینه نیست، اما با بهره‌گیری از متریال‌ها و مواد مناسب امکان کاهش هزینه‌های مربوط به آن وجود دارد. یکی از این روش‌ها نیز خریداری ورق‌های ژئوممبران محسوب می‌شود.

هزینه خرید این ورق‌ها چقدر است؟

قیمت ورق‌های ژئوممبران را نمی‌توان در همه شرایط یکسان دانست. در واقع عوامل گوناگونی می‌توانند بر روی قیمت این ورق‌ها اثر بگذارند و هر کدام از آ‌ن‌ها منجر به افزایش یا کاهش هزینه پرداختی توسط شما می‌شوند.

مهم‌ترین فاکتور یا پارامتری که در این زمینه می‌توانیم به آن اشاره کنیم، اندازه ورق است. هرچه اندازه یا ابعاد ورق ژئوممبران مدنظر شما بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌يابد.

مورد بعدی که به طور قطع بر روی هزینه خریداری این ورق‌ها موثر است را می‌توان کیفیت محصول دانست. در ورق‌هایی که دارای کیفیت بالاتری هستند از مواد اولیه مناسب‌تر استفاده شده است و این موضوع می‌تواند منجر به افزایش قیمت ورق مدنظر شود. البته کیفیت بالاتر به معنای عدم نیاز به تعویض ورق در بازه‌های زمانی مختلف است که خود می‌تواند امری مثبت تلقی شود.

هزینه خرید ورق های ژئوممبران

در کنار این موارد، باید به برند تولیدکننده ورق ژئوممبران نیز اشاره کنیم. ورق‌هایی که توسط شرکت‌های معتبر و شناخته شده تولیدشده‌اند همواره از قیمت بالاتری نسبت به ورق‌های ساخته شده توسط شرکت‌ها بی‌نام و نشان برخوردار هستند. توصیه ما تهیه ورق‌های مدنظرتان از شرکت‌هایی است که یک برند مطمئن و معتبر به شمار می روند.

سخن پایانی

وقتی سخن از مهم‌‌ترین و کاربردی‌ترین ورق‌ها برای ساخت استخر به میان می‌آید، نام ورق‌های ژئوممبران بیش از از محصول دیگری به چشم می‌خورد. دلیل چنین موضوعی را می‌توان به کیفیت بالای ورق‌های ژئوممبران و همچنین قیمت مناسب آن‌ها ارتباط دارد. امروزه در ساخت تمامی استخرهای مدرن و پیشرفته فقط و فقط از این ورق‌های کاربردی کمک گرفته می‌شود.

از جمله اساسی‌ ترین ویژگی‌های ورق‌های ژئوممبران برای ساخت استخر می‌توانیم به مواردی همچون مقاومت کامل در برابر آب اشاره کنیم. باخرید و استفاده این ورق‌ها می‌توانید از بابت دستیابی به بهترین استخرهای پرورش ماهی خیال کاملاً راحتی داشته باشید.چنانچه نیازمند کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید، توصیه می‌کنیم همین حالا با کارشناسان برکه تماس بگیرید. مفتخریم تا شما کاربران گرامی را به طور کامل راهنمایی کنیم.

آیا ورق ژئوممبران برای استخر هم کاربرد دارد؟

بله این ورق‌ها یکی از مهم‌ترین متریال‌ها جهت ساخت استخرهای پرورش ماهی محسوب می‌شوند.

مزیت اصلی ورق‌های ژئوممبران برای ساخت استخر چیست؟

مهم‌ترین مزیت این ورق‌ها را می‌توان مواردی همچون قیمت مناسب و انعطاف‌پذیری بالا دانست.

هزینه خرید ورق‌های ژئوممبران برای استخر چقدر است؟

هزینه مربوط به تهیه این ورق‌ها به اندازه ورق و همچنین کیفیت کلی آن ارتباط دارد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 52

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *