loader image

آب بندی استخر کوچک

خانه | خدمات آب بندی استخر | آب بندی استخر کوچک

فهرست مطالب

آب بندی استخر کوچک؛ از کارهای ضروری برای استخر شما!

اگر قصد ساخت و راه‌اندازی استخری کوچک را دارید، باید نکات مختلفی را بدانید که یکی از آن‌ها، آب بندی استخر است. آب بندی را می‌توان از مهم‌ترین کارها در زمان ساخت استخر در نظر گرفت که باید به بهترین شکل انجام شود تا در آینده مشکلی ایجاد نکند.

با توجه به نوع کاربری، مصالح مورد استفاده و برخی فاکتورهای دیگر، روش‌های مختلفی برای آب بندی استخر کوچک وجود دارند که می‌توان به استفاده از پودر کریستال و پودر نفوذگر، پودرهای پلیمری، خمیر مخصوص و پلیمرهای مایع ویژه  … اشاره کرد. در این مطلب روش‌های مختلف آب‌ بند‌ی استخر‌ کو‌چک و مراحل انجام این کار را به شما می‌گوییم.

آب بندی استخر کوچک؛ از کارهای ضروری برای استخر شما!

استخرهای امروزی و کاربردهای شخصی و تجاری

استخرهای امروزی کاربردهای شخصی و تجاری زیادی دارند. برخی از آن‌ها برای استفاده شخصی و در بناهای آپارتمانی و ویلاها ساخته می‌شوند و برخی دیگر کاربرد تجاری دارند و برای مصارف مختلفی مانند پرورش ماهی استفاده می‌شوند. مهم نیست که قصد چه نوع استفاده‌ای از استخرتان دارید. در هر صورت، باید به آب بندی دقیق آن توجه داشته باشید و اگر به دنبال آب‌بندی صحیح و راه‌اندازی هر نوع استخر از شخصی تا استخرهای خیره آب کشاورزی (پیشنهاد لینک به مطلب آب‌بندی استخر ذخیره آب کشاورزی) هستید، می‌توانید از خدمات مجموعه برکه استفاده کنید.

چرا آب بندی دقیق استخرهای کوچک لازم است؟

دلایل زیادی وجود دارند که دست به دست هم داده‌اند تا حتی افرادی که هیچ تمایلی به آب‌ بند‌ی استخر‌ کو‌چک ندارند هم به دنبال انجام آن باشند. از جمله این دلایل می‌توان به زیبایی بیشتر، افزایش دوام استخر، تمیز کردن آسان‌تر و حفظ گرمای آب استخر اشاره کرد.

چرا آب بندی دقیق استخرهای کوچک لازم است؟

آب بندی استخر باعث می‌شود تا نمایی که قصد اجرای آن را دارید، با کیفیت و شرایط بهتری به سطح استخر بچسبد و در نتیجه، استخرتان جلوه بهتری داشته باشد. در رابطه با دوام استخر هم باید به این نکته اشاره کنیم که عدم نفوذ آب به بافت داخلی استخر باعث می‌شود تا زیرساخت‌های آن آسیب نبینند و در نتیجه، استخر طول عمر بالایی داشته باشد.

اگر آب‌بندی استخر به خوبی انجام شده باشد، کثیفی‌های استخر به بافت داخلی آن نمی‌چسبند. در نتیجه، تمیز کردن را می‌توانید به آسانی انجام دهید. همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که آب بندی استخر در عین اینکه مانع از نشتی آب می‌شود، تا حدودی مانند یک عایق هم عمل می‌کند و باعث حفظ گرمای آب استخر می‌شود.

تماس با برکه

نکته‌ای که باید درباره آب بندی استخرها در نظر داشته باشید

اگر قصد عایق کاری استخر کوچک را دارید، حتما باید به فشار مثبت و منفی توجه داشته باشید. فشار مثبت، فشاری است که سیال درون ظرف به دیواره‌های داخلی وارد می‌کند و در اصل، از محیط استخر خارج شود. آب بندی فشار مثبت باعث می‌شود تا مخزن بتنی استخر، به بهترین شکل ممکن آب بندی شود.

در مقابل فشار مثبت، فشار منفی قرار دارد. فشار منفی فشاری است که سیال‌های خارج از ظرف به دیواره‌های خارجی وارد می‌کنند تا وارد آن شوند. در برخی مواقع که استخر در نزدیکی آب‌های زیرزمینی بنا شده است، شاهد وجود فشار منفی هستیم. به همین خاطر، باید آب بندی فشار منفی را هم به خوبی انجام دهید. برای این منظور معمولا از مواد نفوذگر و کریستال‌شونده استفاده می‌شوند.

نکته‌ای که باید درباره آب بندی استخرها در نظر داشته باشید

توجه به عایق بندی در کنار آب بندی

زمانی که قصد انجام آب بندی استخر کوچک را دارید، باید حتما به عایق بندی هم توجه داشته باشید. عایق بندی باعث کاهش هزینه‌های نگهداری و از بین رفتن اتلاف انرژی می‌شود. توجه داشته باشید تقریبا در تمام مواقع، آب بندی و عایق بندی با در کنار هم و به صورت هم‌زمان انجام شوند تا نتیجه مناسب را دریافت کنید. در حال حاضر عایق بندی استخر کوچک با 4 روش مختلف انجام می‌شود که عبارتند از: اسپری فوم عایق، عایق پوششی استخر، عایق آستر استخر و پانل‌های عایق.

بهترین روش‌ها برای آب‌بندی استخرهای کوچک

در حال حاضر روش‌های مختلی برای آب بندی استخر کوچک وجود دارند که می‌توانید با توجه به شرایط و نوع استخرتان، روش مناسب را برای آب بندی انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که انتخاب روش مناسب برای آب بندی استخر کوچک امری تخصصی است و باید با کارشناسان برتر در این زمینه مشورت کنید. برای این منظور، کارشناسان ما در مجموعه برکه آماده ارائه خدمات هستند. در ادامه با بهترین روش‌های آب بندی استخر کوچک آشنا می‌شوید.

بهترین روش‌ها برای آب‌بندی استخرهای کوچک

در ادامه لیستی از روش‌های آب بندی استخرهای کوچک وجود دارد:

  • پودر کریستال‌شونده پودر نفوذگر
  • خمیر
  • رزین
  • پلیمرهای مایع
  • چسب کاشی
  • چسب مخصوص آب بندی استخر
  • چسب بتن
  • چسب کاشی پرسلان
  • چسب کاشی دو جزئی

استفاده از پودر کریستال و پودر نفوذگر

یکی از روش‌های رایج برای آب‌ بند‌ی استخر‌ کو‌چک، استفاده از پودر کریستال‌شونده و پودر نفوذگر است. این روش بیشتر مناسب استخرهایی است که از بتن ساخته شده‌اند. توجه داشته باشید که در این روش، کریستال‌ها می‌توانند به خوبی به عمیق‌ترین بخش‌های بتن نفوذ کنند و باعث آب‌بندی کامل شوند. به دلیل هزینه کم و سرعت بالای اجرا، این روش به عنوان یکی از محبوب‌ترین راهکارها برای آب بندی استخر کوچک شناخته می‌شود.

پودرهای پلیمری

در حال حاضر پودرهای پلیمری مختلی در بازار وجود دارند که می‌توانند به خوبی آب‌ بند‌ی استخر‌ کو‌چک را انجام دهند. توجه داشته باشید که برای دریافت نتیجه رضایت‌بخش، باید این کار را با نهایت دقت انجام دهید. برای استفاده از این پودرها هم کافی است آن‌ها را با آب مخلوط و استفاده کنید. با این حال، توصیه می‌کنیم این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

لازم به ذکر است که برای آب‌ بند‌ی استخر‌ کو‌چک به کمک پودرهای پلیمری، باید این فرایند را دو بار انجام دهید. بعد از اتمام کار هم باید 24 ساعت فرصت بدهید تا مواد به خوبی خشک و قابل استفاده شوند.

پودرهای پلیمری

استفاده از خمیر مخصوص

با کمک خمیرهای مخصوصی می‌توان آب بندی استخر کوچک را به خوبی انجام دهد. به دلیل وجود فشار هیدرواستاتیک، ممکن است شکاف‌های داخلی زیادی در بافت بدنه استخر ایجاد شوند که این عملی برای نشتی آب است. اما با کمک خمیر می‌توان به راحتی این شکاف‌های پوشاند و استخر کوچک خود را به صورت کامل آب بندی کرد. این خمیرها از ترکیب رزین‌های پلیمری و پودرهای مخصوص پلیمر ساخته می‌شوند و قیمت مناسبی دارند.

یکی از دلایلی که باعث شده است تا درخواست زیادی برای خرید و استفاده از خمیر جهت عایق کاری استخر کوچک وجود داشته باشد، امکان استفاده از آن حتی در صورت مرطوب بودن استخر است. شما هم می‌توانید برای استخر کوچکتان از این خمیر برای آب بندی استفاده کنید.

استفاده از خمیر مخصوص

رزین؛ متریالی مناسب برای آب بندی استخر کوچک

یکی از روش‌های مناسب برای آب بندی استخر کوچک، استفاده از رزین مخصوص آب بندی است. این رزین‌ها به دو نوع پلیمری و اکریلیک تقسیم می‌شوند. این رزین‌ها معمولا از ترکیب سیمان، بتن و مایع رزین ساخته می‌شوند. به طور کلی، اگر به دنبال آب بندی کامل استخرتان هستید و می‌خواهید تا چند سال خیالتان از این بابت راحت باشد، رزین بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

استفاده از پلیمرهای مایع مخصوص

با کمک پودرهای پلیمری مخصوص که با آب ترکیب و به مایع تبدیل می‌شوند، به خوبی می‌توانید آب‌ بند‌ی استخر‌ کو‌چک را انجام دهید. توجه داشته باشید که استفاده از این نوع پلیمرها بسیار آسان است. اما برای آب بندی دقیق و کامل توصیه می‌کنیم این کار را به افراد متخصص بسپارید.

چسب کاشی؛ مناسب برای آب‌ بند‌ی استخر‌ کو‌چک             

از جمله دیگر روش‌های مناسب برای آب‌ بند‌ی استخر‌ کو‌چک می‌توان به استفاده از چسب کاشی اشاره کرد. چسب کاشی، چسبی است که می‌تواند تا حد زیادی آب بندی را انجام دهد. توجه داشته باشید که به خودی خود این چسب امکان آب بندی مناسب را دارد. در واقع، باید متناسب با شرایط استخر، نوع چسب را انتخاب کنید و چسب‌کاری را به فرد متخصص در این زمینه بسپارید تا آب بندی به بهترین شکل انجام شود.

چسب کاشی؛ مناسب برای آب‌ بند‌ی استخر‌ کو‌چک             

ژباید به این نکته اشاره کنیم که در چسب کاشی پایه سیمانی، از پلیمرهایی استفاده می‌شود که ماهیت آب بندی دارند. این پلیمرها علاوه بر آب بندی، باعث افزایش دوام و طول عمر استخر هم می‌شوند. نکته مهم درباره استفاده از این چسب‌ها این است که می‌توانید از آن‌ها روی کاشی‌های قدیمی هم استفاده کنید.

استفاده از چسب‌های مخصوص آب بندی استخرهای کوچک

شما می‌توانید از فروشگاه‌های ابزارفروشی معتبر، انواع چسب های آب بندی استخر را خریداری کنید. این چسب‌ها مانع از نفوذ رطوبت و آب به داخل درزهای کاشی‌ها و به طور کلی استخر می‌شوند. توجه داشته باشید که این چسب‌ها معمولا خاصیت آنتی باکتریال دارند و به دلیل مقامت بالا، کارپذیری عالی و انعطاف‌پذیری بالا، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما هم می‌تواند در صورت تمایل، این چسب‌ها را خریداری کنید. اما توصیه می‌کنیم آب بندی آن‌ها را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

چسب بتن؛ قابل استفاده برای آب بندی استخر کوچک

چسب بتن؛ قابل استفاده برای آب بندی استخر کوچک

یکی دیگر از چسب‌هایی که قابلیت استفاده برای آب بندی استخر کوچک را دارد، چسب بتن است. این چسب‌ها بر پایه رزین‌های امولسیونی ساخته می‌شوند و می‌توانند چسبندگی بتن، چسبندگی ملات جدید بتن به مواد قدیمی،مقاومت فشاری و کششی، مقاومت بدن در برابر یخ زدگی و خاصیت آنتی باکتریال را تقویت کنند. در عین حال، این سب‌ها باعث کافش میزان نفوذپذیری بتن هم می‌شوند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که چسب بتن برای استخرهایی قابل استفاده است که از بتن ساخته شده باشند.

استفاده از چسب کاشی پرسلان

نوع چسب کاشی به نام چسب کاشی پرسلان وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به راحتی استخر کوچکتان را آب بندی کنید. توجه داشته باشید که چسب کاشی‌های پرسلان معمولا از مود معدنی و سیمان ساخته می‌شوند. این نوع چسب‌ها بیشتر برای استخرهایی استفاده می‌شوند که کاشی‌کاری شده‌اند.

از مهم‌ترین دلایل محبوبیت چسب کاشی پرسلان، سازگاری کامل آن با محیط زیست است. این باعث می‌شود تا هیچ نگرانی از این بابت برای استفاده از این نوع چسب‌ها نداشته باشید. شما می‌توانید این نوع چسب‌ها را از ابزار فروشی‌های مختلف خریداری کنید.

استفاده از چسب کارشی دو جزئی

یکی دیگر از چسب‌ها برای آب بندی استخر کوچک، چسب کاشی دو جزئی است. این نوع چسب‌ها ترکیبی از پودر پایه سیمان و رزین هستند. چسب کاشی دو جزئی مقاومت و چسبندگی بسیار بالایی دارد و در برابر انواع شوک‌های فیزیکی و حرارتی مقاوم عمل می‌کند. این در کنار خاصیت آب بندی عالی باعث شده است تا افراد زیادی به دنبال خرید و استفاده از آن باشند.

مراحل انجام آب بندی استخر کوچک

اگر قصد آب بندی استخر کوچک را دارید، ابتدا باید استخر را برای انجام این کار آماده کنید. برای این منظور، ابتدا باید آب استخر را خالی و هرگونه کثیفی را از بین ببرید. در ادامه نوبت به تعمیر ترک‌ها و شکاف‌ها می‌رسد. سپس باید غشای محافظتی را اعمال کنید و بعد از آن از ماده آب بندی مناسب استفاده کنید. بعد از انجام این کار، باید حداقل یک روز را به استخر استراحت دهید و سپس آن را پر کنید.

مراحل انجام آب بندی استخر کوچک

ساخت، راه‌اندازی و آب بندی استخرها را به مجموعه برکه بسپارید

اگر به دنبال ساخت، راه‌اندازی و آب‌ بند‌ی استخر‌ کو‌چک، آب بندی کاسه استخر هستید، ما در مجموعه برکه آماده ارائه خدمات به شما هستیم. برای این منظور، کارشناسان مجرب ما می‌توانند با توجه به کاربری و نوع استخر شما، روش مناسب را برای آب بندی پیشنهاد دهند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، همین حالا با کارشناسان ما در مجموعه برکه تماس بگیرید.

آیا می‌توان چند مایع آب بندی کننده را با هم ترکیب کرد؟

در برخی مواقع، بعضی از مواد آب بندی را می‌توانید برای دریافت نتیجه بهتر با هم ترکیب کنید.

بهترین روش برای آب بندی استخر کوچک چیست؟

با توجه به نوع استخر و متریال استفاده شده در ساخت آن، بهترین روش برای آب بندی هم برای هر استخر متفاوت خواهد بود.

آیا خودمان نیز می‌توانیم آب‌ بند‌ی استخر‌ کو‌چک را انجام دهیم؟

بهتر است انجام این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 41

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *