loader image

آب بندی استخر رشت

خانه | خدمات آب بندی استخر | آب بندی استخر رشت

خدمات آب بندی استخر رشت

در سال 1400 تیترهای خبری مختلفی را مشاهده کردیم که از کمبود آب کشاورزی و شرایط بحرانی در این زمینه در شهر رشت خبر می‌دادند. شاید از دیدن و شنیدن چنین اخباری در مورد شهری پربارانی مانند رشت در منطقه سرسبز گیلان تعجب کنید اما این یک حقیقت است که کم‌آبی حتی در این استان نیز گاهی به بحران تبدیل می‌شود. به‌همین دلیل بسیاری از کشاورزان این شهر اقدام به احداث استخر ذخیره آب می‌کنند.

این استخرها و نیز استخرهای پرورش ماهی و استخرهای تفریحی و ورزشی، همگی برای پیشگیری از هدر رفتن آب، به عایق‌بندی نیاز دارند و برکه به‌عنوان برترین مجموعه ارائه دهنده خدمات آب بندی استخر رشت، این خدمات را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

خدمات آب بندی استخر رشت | ایزولاسیون انواع استخرها در این شهر

آب بندی استخرهای عمومی شهر رشت

شهر رشت یکی از محبوب‌ترین شهرهای ایران از نظر گردشگران است و سالانه صدها هزار گردشگر ایرانی و خارجی از این شهر دیدن می‌کنند. بسیاری از این گردشگران و نیز خود ساکنان این شهر برای تفریح و ورزش به استخرهای این شهر مراجعه می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان از استخرهای آرسن، آرنا، ایثار، بهشتی، جهاد، اریکه گیلانیان، شهید دانا و ملوان اشاره کرد.

اگر در حال احداث یک مجموعه تفریحی به‌همراه استخر یا پارک آبی در این شهر هستید، بهتر است از همین زمان به فکر عایق‌بندی استخر باشید تا هم سازه استخر مقاوم‌تر شود و هم از هدر رفتن آب جلوگیری شود. همچنین استخرهای با عمر بالا هرازگاهی به خدمات درزگیری نیاز دارند.

آب بندی استخرهای عمومی شهر رشت

آب بندی استخرهای پرورش ماهی در رشت

با وجود امکان صید ماهی از دریای مازندران بخش اعظمی از تولید ماهی در استان گیلان و شهر رشت مربوط به استخرهای پرورش ماهی است. به‌طوری‌که آمار تعداد کسب‌وکارهای این زمینه بسیاری از افراد را حیرت‌زده می‌کند. برای مثال استان گیلان دارای بیش از 53 هزار مزرعه پرورش ماهیان گرم‌آبی، 430 مزرعه پرورش ماهیان سردآبی و 100 مزرعه پرورش ماهیان خاویاری است و هر کدام از این مزارع پرورش ماهی دارای چندین سازه از انواع بتنی، خاکی، فلزی، پلیمری و … هستند.

صاحبان مزارعی که استخرهای آن‌ها دارای سازه‌های بتنی هستند از روش‌های مانند استفاده از مکمل‌های بتن، استفاده از ورق‌های پلیمری در داخل بت، رنگ‌های عایق و … برای پیشگیری از نفوذ آب به سازه و ایجاد ترک‌ها و هدررفت آب استفاده می‌کنند.

آب بندی استخرهای پرورش ماهی در رشت

عایق بندی استخر در مجتمع‌های مسکونی در شهر رشت

رشت شهری زیبا با بیش از یک میلیون نفر است. رونق گردشگری و نیز رشد جمعیت بومی در این شهر باعث رونق سازها در بسیاری از محله‌های این شهر شده است. از محلات رشت برای زندگی می‌توان به محله گلسار، منظریه، محله رشتیان، میدان شهرداری و محله معلم اشاره کرد. در بسیاری از این محله‌ها انبوه‌سازان پروژه‌های مسکونی بزرگی را اجرا کرده‌اند که دارای امکانات رفاهی متعدد از جمله استخرها هستند. ما در مجموعه برکه به‌عنوان برترین مجموعه عایق کاری استخر رشت با به‌روزترین روش‌ها کار ایزولاسیون این استخرها را انجام می‌دهیم.

تماس با برکه

آب بندی استخر ویلاها در رشت

ساخت‌وساز ویلاهای بزرگ در حومه شهر رشت و شهر‌های اطراف همچنان با سرعت بالایی در حال انجام است. در این مناطق ویلاهای لوکس فراوانی ساخته می‌شوند که اکثر آن‌ها دارای استخرهای سرپوشیده یا روباز هستند.

بهترین راهکار برای پیشگیری از هزینه‌های سرسام‌آور قبض‌های آب در این ویلاها، استفاده از بهترین و موثرترین راهکارهای آب بندی استخر است.

آب بندی استخر ویلاها در رشت

آب بندی استخرهای کشاورزی در رشت

کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت در استان گیلان و شهر رشت است. از محصولات مهم کشاورزی در این شهر می‌توان به چای، برنج، مرکبات، بادام زمینی، سیب زمینی، کدو، زیتون و … اشاره کرد. با وجود برخورداری این منطقه از منابع غنی آب و رودهای جاری در این استان نیز کشاورزان و باغداران با چالش‌های جدی در زمینه کم‌آبی مواجه هستند. به‌همین دلیل ساخت استخرهای کشاورزی خاکی و بتنی در این شهر و استان گیلان رواج دارد.

یکی از باورهای اشتباه در مورد استخرهای کشاورزی در رشت این است که تصور کنیم به‌دلیل بارندگی‌های زیاد و … این استخرها نیاز به عایق‌بندی ندارند. درحالی‌که هیچ تفاوتی بین این استخرها و استخرهای دیگر در سراسر کشور وجود ندارد. این یعنی یک استخر بتنی ذخیره آب کشاورزی در رشت نیز در صورت عدم ایزولاسیون مناسب به‌دلیل فشار آب به سازه و مواردی مانند کیفیت ضعیف بتن دچار مشکلاتی مانند ترک‌ها در سازه و هدر رفت آب می‌شود. بنابراین با خدمات آب بندی استخر در رشت می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنید.

انواع روش‌های آب بندی استخر در شهر رشت

روش‌های بسیار متنوعی برای ایزولاسیون استخرها وجود دارند. در نخستین قدم انتخاب روش به نوع سازه و کاربرد آن بستگی دارد. برای مثال روش‌های آب بندی استخرهای کشاورزی با سازه خاکی، به‌طور کامل با روش‌های عایق‌کاری استخرهای دارای سازه بتنی در انواع کشاورزی و خانگی و عمومی با هم تفاوت دارند.

در مورد استخرهای خاکی عموما از روش‌هایی مانند استفاده از ورق‌های ژئوممبران، استفاده از بنتونیت، استفاده از ملات‌های آب‌بندی و الاستومرهای دو جزئی استفاده می‌شود. در مقابل در مورد استخرهای بتنی، استفاده از رزین‌ها، مواد نانو، چسب‌های کاشی و … رایج است.

در ادامه برخی از این روش‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

انواع روش‌های آب بندی استخر در شهر رشت

استفاده از بنتونیت برای عایق‌کاری

یکی از بهترین روش‌های آب بندی استخر در رشت، استفاده از گل رس بنتونیت است. در معنای کلی، بنتونیت نوعی کانی معدنی با خاصیت جذب آب بالا، چسبندگی زیاد و نیز تورم بالا است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند بتوانیم از کانی برای موارد گوناگونی از قالب‌های ریخته‌گری، امور ساختمانی و حفاری تا آب‌بندی استخر استفاده کنیم.

در واقع خاک بنتونیت مورد استفاده در گل رس بنتونیت دارای مقادیر زیادی از مونت موریلونیت است که ویژگی‌های اساسی این ماده را ایجاد کرده است. بنابراین برای آب بندی استخرها در شهر رشت، عموما یک لایه از این خاک رس بنتونیت درون استخر اعمال می‌شود. این لایه همچون چسبی عمل می‌کند که ذرات خاک اطراف خود را به‌هم می‌چسباند و لایه‌ای محکم و مقاوم در برابر نفوذ آب را ایجاد می‌کند. این ماده همچنین در قالب خشت‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق کاری استخر کاشی‌کاری شده

کاشی‌کاری استخر یکی از بهترین روش‌ها برای ساخت استخرهای ویلایی و خانگی است. این روش باعث افزایش زیبایی محیط استخر می‌شود و شما می‌توانید با طیف وسیعی از کاشی‌های رنگی، طرح‌های دلخواه خود را نیز در نواحی کف و دیواره استخر ایجاد کنید. نکته مهم این است که مواد عایق کاری مناسب برای استخرهای کاشی‌کاری شده با مواد و روش‌های عایق‌کاری استخرهای دارای رویه بتنی تفاوت دارند و معمولا در این استخرها از چنین روش‌هایی استفاده می‌شود:

  • عایق کاری پرایمری
  • عایق کاری با مواد نانو
  • عایق کاری با مواد کریستالی دو جزئی
  • استفاده از پوشش عایق پلی اتیلن

عایق کاری استخر کاشی‌کاری شده

مراحل عایق کاری این استخرها نیز به این بستگی دارد که استخر در حال ساخت باشد یا ساخت آن تکمیل شده باشد. برای مثال اگر استخر در حال ساخت باشد می‌توانید سازه بتنی زیر کاشی‌ها را نیز با استفاده از افزودنی‌های و مکمل‌های بتن در برابر نفوذ آب مقاوم کنید.

اگر استخر تکمیل شده باشد اولین مرحله تخلیه آب استخر و شستشوی آن است. در مرحله بعد تمام بخش‌های استخر از نظر نشتی بررسی می‌شوند. سپس چراغ‌ها برداشته می‌شوند. در ادامه کار بندکشی و ترمیم انجام می‌شود و سپس مواد عایق به‌کار برده می‌شوند.

عایق کاری استخر با قیر و ایزوگام

استفاده عایق‌های مبتنی‌بر قیر و ایزوگاه هنوز هم از روش‌های مورد استفاده در ایزولاسیون استخرها هستند. البته این روش ریسک‌های زیادی دارد و ممکن است در طول زمان، اتصال بین ورق‌های ایزوگام باز شوند. در هرصورت ورق‌های ایزوگام از جمله محصولات عایق رطوبتی هستند که کاربردهای فراوانی در صنعت ساختمان دارند. این عایق‌ها دارای لایه‌هایی از الیاف شیشه، پلی استر، قیر و پلیمرها هستند و در عایق کاری کف و دیواره استخرهای کوچک کاربرد دارند.

از ایزوگام برای عایق‌کاری در موارد مختلفی استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • پشت بام
  • بام سبز
  • استخر
  • حوض آب
  • سرویس بهداشتی
  • سردخانه
  • پارکینگ طبقاتی

عایق کاری استخر با قیر و ایزوگام

آب بندی استخر در رشت با ژئوممبران

یکی از گزینه‌های آب بندی استخر کشاورزی در رشت، استفاده از ورق‌های ژئوممبران است. این ورق‌ها نیاز به اتصال به سازه ندارند. این یعنی شما می‌توانید تنها با خاک‌برداری و ایجاد مکان مناسب برای آبگیری، بدون اجرای سازه بتنی، ورق‌های ژئوممبران را بر روی بستر خاکی بخوابانید. نکته دیگر این که شما باید این ورق‌ها را با استفاده از روش اتصال حرارتی به یکدیگر بچسبانید.

برخی از مزایای استفاده از این عایق را با هم مرور می‌کنیم:

  • طول عمر ورق‌های ژئوممبران در حدود 50 تا 100 سال است
  • این ورق‌ها با ضخامت مختلف تولید می‌شوند و می‌توانید متناسب با عمق استخر آن‌ها را انتخاب کنید
  • استفاده از ورق‌های ژئوممبران برای عایق کاری استخرهای کشاورزی، استخرهای دو منظوره کشاورزی و پرورش آبزیان دریایی و نیز کاربردهای دیگر در صنایع معدن، ساخت‌وساز و مدیریت پسماند رایج است
  • ورق‌های ژئوممبران تنوع بسیار بالایی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ژئوممبران سنگین و سبک، ژئوتکستایل، ژئوممبران گیره‌دار، لاینر ژئوممبران، ژئوممبران برجسته، ژئوممبران پی وی سی، ژئوممبران LLDPE، ژئوممبران HDPE و … اشاره کرد

استفاده از چسب آب بند برای ایزولاسیون استخر

یکی از راهکارهای محبوب کارفرمایان استفاده از انواع چسب آب بند برای ایزولاسیون استخر در رشت است. مجموعه برکه به‌عنوان برترین مجموعه ارائه دهنده چسب آب بندی استخر رشت آمادگی دارد کار عایق کاری استخرهای خانگی و عمومی را در این شهر برای شما انجام دهد همچنین  شما می توانید آب بندی استخرهای خود در سایر استان ها اعم از آب بندی استخر اصفهان، مشهد، یزد و … را به تیم ما بسپارید.استفاده از چسب آب بند برای ایزولاسیون استخر

چسب‌های آب بند گزینه‌هایی بسیار کاربردی برای ایزولاسیون در سازه‌های بتنی استخرهای عمومی و خانگی، جکوزی‌های غیر آماده، سرویس‌های بهداشتی و دیگر سازه‌های بتنی‌ می‌باشند. این مواد عایق‌بندی همچنین در انواع خمیری، مایع و پودری در دسترس هستند. نوع مایع این چسب‌ها با رنگ شیری در آب بندی استخر کاربرد دارد.

برخی از مزایای استفاده از این مواد را با هم مرور می‌کنیم:

  • مقاومت در برابر نفوذ آب
  • امکان استفاده بر روی انواع سطوح بتنی، سنگی، آجری و …
  • مقاوم‌سازی انواع منابع آب و مایعات دیگر
  • مقاوم در برابر عوام جوی
  • مقاوم در برابر اشعه فرابنفش خورشید
  • امکان استفاده به‌عنوان جایگزین بسیاری از مواد عایق
  • کاملا بی‌رنگ بعد از خشک شدن
  • طول عمر بسیار بالا

آب بندی حرفه‌ای انواع استخر توسط گروه مهندسی برکه

آب بندی حرفه‌ای انواع استخر توسط گروه مهندسی برکه

در هر نقطه از شهر رشت و استان گیلان که باشید مهندسان گروه مهندسی برکه، خدمات متنوع خود را در زمینه اجرای پروژه‌های سازه‌های استخر و مخازن ذخیره آب کشاورزی و نیز خدمات عایق بندی به شما ارائه می‌دهند. ما در این مجموعه بهترین روش‌ها را متناسب با نوع سازه استخر به شما پیشنهاد می‌کنیم و خدمات مشاوره برای آب بندی استخر نانو، ساخت انواع استخر و … را نیز در این زمینه به شما ارائه می‌دهیم. برای بهره‌مندی از این خدماتی همچون آب بندی استخر در یزد، رشت و سایر استان ها کافی است همین الان با کارشناسان مجرب ما در این مجموعه تماس بگیرید.

آیا آب بندی استخر ذخیره آب کشاورزی در رشت ضرورت دارد؟

بله، شهر رشت و زمین‌های کشاورزی و باغات اطراف نیز در سال‌های اخیر با مشکل کمبود آب کشاورزی مواجه بوده‌اند. از سوی دیگر هر نوع استخر ذخیره آب که بدون عایق کاری باشد دچار کاهش سطح آب به دلیل نفوذ آب در زمین با عبور از شکاف‌های سازه می‌شود. علاوه‌بر این موارد، عایق‌کاری استخر، طول عمر سازه را نیز افزایش می‌دهد.

بهترین روش‌ها برای آب بندی استخرهای دارای سازه خاکی کدام روش‌ها هستند؟

استفاده از ورق‌های ژئوممبران، بنتونیت، ملات‌ها، اندودکاری و الاستومرها از روش‌های رایج و محبوب برای این کار هستند.

برای عایق کاری استخر کاشی‌کاری شده چه روش‌های رایج است؟

از روش‌های رایج برای عایق‌کاری استخرهای کاشی‌کاری شده می‌توان به عایق کاری پرایمری، عایق کاری با مواد نانو، عایق کاری با مواد کریستالی دو جزئی و استفاده از پوشش عایق پلی اتیلن اشاره کرد.

ورق‌های ژئوممبران چه انواع و کاربردهایی دارند؟

از انواع ورق‌های ژئوممبران می‌توان به ورق‌های ژئوممبران سبک، سنگین، لاینر ژئوممبران، ژئوممبران برجسته، ژئوممبران پی وی سی، LLDPE و ... استفاده کرد. این ورق‌های در صنایع معدن، مدیریت پسماند، ساخت‌وساز و به‌ویژه در عایق کاری استخرهای ذخیره آب کشاورزی کاربرد دارند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 60

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *