loader image

آب بندی استخر در یزد

خانه | خدمات آب بندی استخر | آب بندی استخر در یزد

گروه صنعتی برکه؛ انتخابی مطمئن برای آب بندی استخر در یزد

انجام انواع پروژه‌های ساخت تا آب بندی استخر در یزد از جمله خدمات شرکت صنعتی برکه است که به بهترین شکل با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد. عایق کاری استخر یزد با استفاده از چسب آب بند یزد نیز یکی از روش‌های آب بندی است که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم.

گروه صنعتی برکه؛ انتخابی مطمئن برای آب بندی استخر در یزد

اهمیت عایق کاری و آب بندی استخر در یزد

شرایط آب و هوایی منطقه‌ای یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب نوع آب بندی و عایق کاری استخرها به شمار می‌آید موقعیت جغرافیایی شهر یزد هم ایجاب می‌کند که در مسئله آب بندی استخر در یزد به کویری بودن، آب و هوای گرم و خشک منطقه و نیز نوع خاک محل احداث استخر توجه ویژه‌ای شود.

بنابراین با در نظر گرفتن این نکته که این شهر همانند اکثر شهرهای کشور با مسئله بحران آب مواجه است، انتخاب روش مناسب آب بندی بسیار اهمیت دارد. در این میان استفاده از چسب آب بندی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند در عایق کاری استخر یزد توسط کارشناسان و تکنیسین‌های مجرب گروه صنعتی برکه برای پروژه‌های مختلف توصیه شود.

تماس با برکه

چگونگی انجام عایق کاری استخرها با استفاده از چسب آب بند

چند سالی است که انواعی از چسب آب بندی برای استخر وارد بازار شده و توانسته‌اند به دلایل متعدد جایگزین ایده‌آل برای انواع روش‌های سنتی آب بندی استخر در یزد شوند. پیش‌تر تنها راه‌های عایق بندی روش‌های نظیر قیرگونی یا ایزوگام بود.

اما از آنجایی که متریال اصلی تشکیل‌دهنده این نوع از عایق‌ها، مشتقات نفتی است، برای آب بندی استخرهای خانگی یا پرورش موجودات زنده، غیربهداشتی بودند. همچنین از یک طرف هزینه بالایی داشته و از سوی دیگر دوام چندان زیادی هم نداشتند و به سرعت دچار فرسایش و نشتی می‌شدند.

چگونگی انجام عایق کاری استخرها با استفاده از چسب آب بند

چسب آب بندی استخر یزد چیست؟

در جهت حل مشکلات روش‌های قدیمی، انواع روش آب بندی پدید آمد که چسب‌ها یکی از آن‌هاست. چسب آب بندی مایعی خامه‌ای و سفید رنگ با فرمولاسیونی بر پایه پلیمر هستند. از ویژگی‌های بارز این نوع از چسب‌ها بی‌رنگی پس از استفاده و خشک شدن است.

دوام و مقاومت بالا، عدم نفوذپذیری به همراه امکان استفاده در تمامی سطوح از دیگر خصوصیات انواع چسب برای آب بندی استخر در یزد است. علاوه‌بر عایق‌بندی به این روش مزایای فراوان دیگری از قبیل موارد زیر داشت که همین امر سبب شد خیلی سریع از آن‌ها به جای قیرگونی یا ایزوگام استفاده کنند.

مزایای آب بندی استخر با چسب

  • ضد ضربه
  • آنتی باکتریال
  • غیرقابل اشتعال
  • به صرفه و اقتصادی
  • کاهش رشد جلبک و خزه
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب
  • سرعت بالا در عین حال آسان اجرا
  • عدم پوسته پوسته شدن یا کنده شدن
  • مقاوم در مقابل تغییرات دما و اشعه UV خورشید
  • دوام و استحکام فراوان در برابر شرایط جوی و دیگر عوامل محیطی

مزایای آب بندی استخر با چسب

انواع چسب آب بندی استخر

در بازار انواعی از چسب در برندهای متنوع و اندازه‌های مختلف وجود دارد که گروه صنعتی برکه همواره از بهترین نوع با بالاترین استاندارد برای پروژه‌های خود استفاده می‌کند. اما در حالت کلی چسب‌های آب بندی را می‌توان بر اساس مرحله‌ای که قرار است از آن استفاده شود به دو دسته کلی زیر تقسیم‌بندی کرد.

  • چسب‌های آب بندی مخصوص افزودن به ملات یا رنگ
  • چسب آب بندی قابل استفاده به تنهایی

چسب‌های نوع اول افزودنی هستند و به تنهایی به کار نمی‌روند؛ بلکه باید در مراحل مختلف ساخت جهت آب بندی استخر در یزد، به ملات یا رنگ اضافه شوند. استفاده از این نوع چسب‌ها نه فقط نفوذناپذیری را افزایش می‌دهد، بلکه سبب می‌شوند مقاومت سازه نیز چندین برابر شود.

در مقابل چسب‌های آب بندی نیز وجود دارد که می‌توان آن‌ها را بر روی دیواره‌ها یا کف استخر استفاده کرد تا مانند یک لایه محافظتی از نشتی و نفوذ آب به بتن جلوگیری کرد. البته قیمت این دسته از چسب‌ها بالاتر است و معمولا در صورتی که کار سازه تمام شده باشد از آن‌ها استفاده می‌شود.

آب بندی استخر در یزد با چسب بتن

جهت عایق کاری استخر گروه صنعتی برکه، هنگام ساخت سازه‌ی استخر، از چسب بتن به عنوان یک ماده‌ی افزودنی قوی استفاده می‌کند. با این کار به جز ضدآب کردن استخر مقاومت کششی و خمشی بتن را نیز افزایش می‌دهد تا زمان فرسودگی و تعمیرات را به تعویق بیندازد.

آب بندی استخر در یزد با چسب بتن

انواع چسب بتن برای آب بندی استخر

تنوع چسب بتن بسیار زیاد است و انواعی از آن‌ها وجود دارد که بر حسب نوع ترکیبات، کاربرد و ساختارشان برای مصارف گوناگون استفاده می‌شود. دو نوع چسب بتن پرکاربردی که برای آب بندی استخر در یزد مناسب است عبارتند از:

  • چسب بتن اپوکسی
  • چسب بتن لاتکس
چسب بتن اپوکسی چیست؟

چسبی دو جزئی بر پایه رزین اپوکسی (Epoxy Resin) و سخت‌کننده (هاردنر Hardener) است که جزو قدرتمندترین چسب‌های آب بندی به حساب می‌آید. از این چسب هم به عنوان یک افزودنی و هم ترمیم‌کننده‌ای قوی برای پوشاندن درزها و مقاوم سازی بتن استفاده می‌شود.

شیوه کار با چسب بتن اپوکسی هم متفاوت است. گاهی آن را به ملات بتن یا دوغاب اضافه می‌کنند؛ گاهی نیز مقدار مشخصی از دو جز را با هم مخلوط کرده و سطح مورد نظر را با آن می‌پوشانند. از این چسب نیز می‌توان برای اتصال بتن جدید به بتن قدیمی نیز کمک گرفت.

چسب بتن اپوکسی چیست؟

چسب بتن لاتکس چیست؟

نام دیگر این چسب، چسب اکریلیکی است که در واقع آنچه در بین مردم از آن به عنوان چسب آب بند یاد می‌شود همین چسب است. چسبی بر پایه لاتکس که از مواد طبیعی، مصنوعی و یا مخلوطی از هر دو به دست می‌آید و برای آب بندی استخر در یزد یکی از بهترین گزینه‌ها است.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد چسب بتن لاتکس، افزایش خاصیت الاستیسیته شدن بتن است که سبب افزایش مقاومت خمشی و کششی آن می‌شود. از این رو می‌تواند پس از ترکیب با ماسه و سیمان، ملات قدرتمندی برای عایق کاری استخرهای کشاورزی یا دیگر استخرها به وجود آورد. همچنین از نوع غلیظ‌تر آن به نان چسب لاتکس ویژه برای ترمیم سطوح سیمانی و بتنی استفاده فراوان می‌شود.

انواع روش‌های آب بندی استخر با چسب بتن

با توجه به این که سازه استخر در چه مرحله‌ای قرار دارد، گروه صنعتی برکه برای آب بندی استخر در یزد، از 4 روش زیر یکی را برای آب بندی با چسب انتخاب می‌کند. بنابراین بهتر است برای بازدهی بیشتر از همان مراحل ابتدایی کار را به متخصصان این شرکت داد تا عایق کاری از پایه شروع شود.

انواع روش‌های آب بندی استخر با چسب بتن

شیوه اول: افزودن چسب به ملات سازه

یکی از بهترین راه‌های آب بندی که افزایش استحکام و مقاومت سازه را نیز در پی دارد، افزودن چسب بتن به ملات سازه استخر است. در این روش موقع تهیه ملات 5 تا 25 درصد از وزن سیمان را به چسب اختصاص داده و به اندازه همین مقدار از آب مصرفی کم می‌کنند.

با این کار علاوه‌بر غیرقابل نفوذتر کردن بتن و آب بندی آن، مقاومت خمشی و کششی را نیز افزایش می‌دهند. از این رو در میان انواع افزودنی‌های بتن نظی روان کننده‌های بتن یا ژل میکروسیلیس، چسب لاتکس برای عایق کاری استخر یزد مناسب‌تر است.

افزودن چسب به ملات سازه

شیوه دوم: افزودن چسب به ملات پلاستر برای عایق کاری رویه استخر

از روش دوم آب بندی استخر در یزد، زمانی استفاده می‌شود که کار بلوک چینی و یا بتن ریزی سازه استخر تمام شده و قرار است ملات پلاستر بر روی دیواره‌ها و کف کشیده شود. در این مرحله باز هم به مقدار مشخص از آب ملات کم و به همان میزان چسب آب بند لاتکس می‌ریزند.

نکته مهم در افزودن چسب در هر دو روش، تعیین میزان دقیق چسب است که به عوامل متعدد نظیر شرایط محیطی، نوع کاربری استخر و … بستگی دارد. بنابراین برای اجرای موفق پروژه لازم است که این کار زیرنظر مهندس ناظر انجام گرفته و مقدار مشخص از طریق آزمایش‌های کارگاهی به دست آید. چرا که ممکن است مصرف زیاد یا کم چسب نتیجه معکوس دهد. 

پس از تهیه ملات رویه و ادغام با چسب، کار پلاسترکشی بر روی دیواره‌ها و کف استخر توسط سیمان‌کار شروع می‌شود. معمولا برای آب بندی بیشتر، بعد از لایه اول، روی سطح توری مش فایبر گلاس قرار می‌دهند و دوباره بر روی آن لایه‌ای دیگر از ملات پلاستر می‌زنند.

شیوه سوم: عایق کاری سطح استخر با چسب بتن آب بند

این روش برخلاف روش‌های دیگر از چسب به عنوان افزودنی استفاده نمی‌شود؛ بلکه به تنهایی به وسیله‌ی اسپری یا قلمو بر روی سطوح مختلف چسب می‌زنند. بنابراین برای این نوع از آب بندی استخر در یزد، چسب باید از غلظت بالا و مناسبی برخوردار بوده و هر چسبی کاربرد ندارد.

بهترین نوع چسب رزین اپوکسی یا چسب اکریلیک است که می‌توانند علاوه‌بر پوشانندگی عالی، مقاومت و استحکام استخر را نیز چندین برابر کنند. هر چند که از لحاظ اقتصادی این شیوه گران‌تر است اما استفاده از آن برای استخرها و مخازن نگهدارنده مواد شیمیایی و خطرزا بسیار توصیه می‌شود.

البته عایق بندی سطوح با چسب آب بند استخر یزد، نیاز به تبحر و دقت فراوانی داشته و کار هر کس نیست. زیرا در صورتی که لایه خیلی ضخیم از چسب بر روی سطح کشیده شود، به جای پوشش و عایق ترک خواهد خورد. همچنین پس از پایان کار نیز باید مدتی صبر کرد تا کاملا خشک و غیرقابل نفوذ شود که تشخیص آن هم به عهده کارشناسان این حوزه است.

عایق کاری سطح استخر با چسب بتن آب بند

شیوه چهارم: افزودن چسب در مرحله کاشی کاری

در آخرین روش از آب بندی استخر در یزد با استفاده از چسب بتن، زمان کاشی کاری استخر است. هر چند بهتر است از مراحل اولیه کار آب بندی انجام گرقته و گام به گام تکرار شود. اما در انتهای کار ساخت استخر هم می‌توان با افزودن چسب به ملات دوغاب کاشی کاری، عایق بندی را انجام داد. در این جا نیز بسته به نیاز درصدی از حجم ملات را به چسب اختصاص می‌دهند.

افزودن چسب در مرحله کاشی کاری

معرفی انواع چسب برای آب بندی استخر در یزد

در حال حاضر دو چسبی که بیش از بقیه برای عایق کاری استفاده می‌شوند چسب SA12 و Z90 بوده که از استحکام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین استفاده از آن‌ها برای استخرهای کشاورزی یا مخصوص شنا که ضدعفونی می‌شوند نیز بی‌خطر هستند.

چسب آب بندی استخر Z90

چسب آب بندی نانو Z90 دارای خاصیت واترپروفی صددرصدی بوده و بر پایه رزین آکریلیک با استفاده از فناوری نانو ساخته شده است. از این چسب هم به تنهایی و هم در ترکیب با ملات برای تمام سطوح قابل استفاده بوده و در برابر عوامل محیطی، فشار یا دماهای خیلی بالا یا پایین مقاوم است.

چسب آب بندی استخر SA12

این نوع از چسب بر پایه پلیمر اصلاح شده بوده و برای عایق کاری رویه و آسترکشی استخرها و نیز ترکیب با ملات استفاده می‌شود. این جسب دارای تائیدیه وزارت بهداشت بوده و برای مخازن آب شرب نیز مناسب است. چسب SA12  نیز به جز آب بندی تحمل بتن و کل سازه را در برابر فشار، مواد قلیایی یا اسیدی و دماهای بالا و پایین چند برابر می‌کند.

هزینه آب بندی استخر در یزد

هزینه آب بندی استخر در یزد

قیمت آب بندی استخر به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن روش آب بندی استخر است. به طور مثال اگر قرار باشد از چسب برای عایق کاری استخر یزد استفاده شود، قیمت چسب آب بندی استخر و میزان مصرفی آن نقش مهمی در برآورد هزینه‌ها دارد. همچنین این که در چه مرحله‌ای قرار است آب بندی انجام شود نیز مهم است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها با کارشناسان گروه صنعتی برکه مشورت کنید.

برای آب بندی استخر در یزد به کجا باید مراجعه کرد؟

در عایق کاری استخرها آن چه اهمیت پس از انتخاب درست نوع آب بندی اهمیت دارد، اجرای دقیق و اصولی آن است. همچنین این که سازه در چه مرحله‌ای است روش آب بندی را تغییر می‌دهد. چنانچه کار آب بندی استخر در یزد و بطور کلی آب بندی استخر درک لیه مناطق همچون آب بندی استخر در فشم  به درستی انجام نشود علاوه‌بر هزینه مضاعف ممکن است به قیمت از بین رفتن کل سازه تمام شود.

بنابراین توصیه ما این است قبل از شروع ساخت استخر در انتخاب شرکت سازنده دقت فراوانی داشته باشید تا با خیال راحت صفر تا صد پروژه را به دست متخصصان این حوزه بسپارید. در این راستا مشاوران گروه صنعتی برکه آماده پاسخگویی به سؤالات شما در این زمینه هستند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 50

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *