loader image

آب استخر برای موهای کراتین شده

خانه | خدمات آب استخر | آب استخر برای موهای کراتین شده

آب استخر برای موهای کراتین شده: چگونه ماندگاری و زیبایی موهای کراتین شده را حفظ کنیم؟

شاید شما هم از آن دسته افراد با سلیقه­ ای باشید که برای داشتن موهایی صاف، براق و زیبا، به روش کراتینه کردن مو روی آورده­ اند. کراتینه کردن مو یکی از روش­ های بسیار محبوب و پرطرفدار در زمینه زیبایی و بهداشت مو است. این روش با استفاده کردن از پروتئین­ های کراتین، ساقه مو را تغذیه، تقویت و صاف می­کند و موهای مجعد را به موهای صاف تبدیل می­کند.

اما حتما می­دانید که این روش، پس از انجام نیاز به توجه و نگهداری دارد. مخصوصا اگر شما علاقه­ مند به شنا کردن در آب استخر هستید، باید بدانید که آب استخر می­تواند تاثیرات منفی بسیار زیادی بر روی موهای کراتینه شده شما داشته باشد. در این مقاله در سایت برکه قصد داریم به شما بگوییم که چگونه با رعایت چند نکته ساده، می­توانید از آسیب­ های ناشی از آب استخر برای مو خود جلوگیری کرده و یا در صورت لزوم، آن­ها را درمان کنید.

بررسی تاثیر آب استخر بر موهای کراتین شده

تاثیرات منفی آب استخر برای روی موهای کراتین شده

آب استخر معمولا با کلر ضد عفونی می­شود. این ماده­ی شیمیایی با عملکرد ویژه خود، باکتری­ها، قارچ­ها و جلبک­های موجود در آب را نابود می­کند؛ اما همچنین این عنصر می­تواند با پروتئین­های مو واکنش نشان داده و باعث شکستگی، خشکی، رنگ پریدگی و ضعف ساختار ریشه و ساقه مو شوند. بعضی از علائم آسیب رسیدگی به مو از طریق آب استخر عبارتند از سخت شدن یا سفت شدن مو، تغییر رنگ یا پریدگی رنگ، افزایش حجم یا پف کردن؛ افتادگی یا کم حجم شدن و حتی خارش یا سوزش پوست سر. بعضی از علل و عوامل آسیب رسانی آب استخر برای موهای کراتین شده را می­توان به شرح زیر بر شمرد:

نمک

آب استخر، خصوصا استخرهای طبیعی که با آب چشمه تغذیه می­شوند، حاوی نمک هستند که باعث خشک شدن پوست و موی سر می­گردد. نمک با جذب رطوبت و پروتئین از سطح و داخل ساقه مو، باعث شکستگی، گره­خوردگی و از بین رفتن رنگ مو می­شود. همچنین نمک با تغییر pH پوست سر، می­تواند باعث ایجاد شوره و التهاب شود. یون­های تشکیل شده از حل شدن نمک­ها در آب، به پروتئین­های کراتین روی سطح مو حمله برده و با تخریب کردن آن­ها، اثر کراتینه کردن را خنثی می­کنند. نمک، یکی از دلایل اصلی تاثیرات منفی آب استخر برای موهای کراتین شده است.

کلر

ماده شیمیایی کلر با نماد علمی Cl، ماده­ ی اصلی است که عمدتا برای ضد عفونی کردن آب استخرهای مختلف عمومی یا خصوصی مورد استفاده قرار می­گیرد. این ماده اثرات ضد عفونی کنندگی خیلی خوبی دارد، اما در عین حال می­تواند با انجام واکنش­های شیمایی با پروتئین­های مو، خصوصا کراتین و کلاژن، سبب آسیب به تارهای مو شود. این مسئله سبب آن می­شود که موها خشک، ضعیف و شکننده شوند. با این اثر، آب استخر برای موهای کراتین شده آسیب رسان خواهد بود.

تماس با برکه

اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب آب استخر برای موهای کراتین شده

حال که با تاثیرات منفی آب استخر برای موهای کراتین شده آشنا شدید، خوب است بدانید که چگونه می­توانید از آسیب دیدن موهای خود در استخر جلوگیری کنید یا در صورت بروز آسیبی، آن را درمان کنید. در این بخش به شما چند راهکار ساده و کارآمد را پیشنهاد می­دهیم که با رعایت آن­ها می­توانید به راحتی لذت شنا در استخر را تجربه کنید، بدون اینکه نگران سلامت و زیبایی موهای خود باشید.

قبل از ورود به استخر

  • قبل از ورود به استخر، حتما دوش بگیرید تا موهای شما با آب شیرین، تر شوند. این کار باعث می­شود که سلول­های سطح و داخل ساقه مو با آب شیرین و تمیز پر شده و جذب نمک یا کلر به حداقل رسانده شود.
  • استفاده از روغن گیاهی یا ماسک موی مخصوص استخر، یک لایه حفاظت کننده بالقوه برای جلوگیری از خشک شدن و حفظ رطوبت موهای شما خواهد بود.
  • نهایتا، بهتر است که برای جلوگیری از تاثیرات منفی آب استخر برای موهای کراتین شده، از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید تا از تماس مستقیم موها با آب استخر پیشگیری کنید.

اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب آب استخر برای موهای کراتین شده

حین استفاده از استخر

  • سعی کنید زمان شنا در استخر را کوتاه کرده و حداکثر 30 دقیقه در آب بمانید. این کار باعث می­شود که موهای شما کمتر در معرض آسیب­های آب استخر برای موهای کراتین شده قرار بگیرد و فرصت بیشتری برای بازسازی و ترمیم داشته باشند.
  • در صورت امکان، هر چند دقیقه یک بار، سر خود را از آب بیرون بکشید، با آب شیرین بشویید و بعد، موهای خود را با حوله خشک کنید. سپس روغن گیاهی یا ماسک مناسب را دوباره بر روی مو بمالید. این کار باعث می­شود که لایه حفاظت کننده بر روی موی شما تجدید شده و تاثیرات نمک و کلر روی مو به حداقل برسد.

حین استفاده ار استخر از روغن های گساهی کمک بگیرید

بعد از خروج از استخر

  • بعد از خروج از استخر، برای اینکه تاثیرات آب استخر برای موهای کراتین شده را به حداقل برسانید، بهتر است که فورا و در اسرع وقت، وهای خود را فورا با شامپوی فاقد سولفات شستشو بدهید. این نوع شامپوها به شما کمک می­کنند تا نمک، کلر و سایر آلودگی­های موجود در آب استخر را از روی مو پاک کنید، بدون اینکه به لایه حفاظت کننده چربی و پروتئین­های مو آسیب جدی وارد شود.
  • استفاده از ماسک­های گیاهی حاوی روغن آرگان یا محلول­های تغذیه کننده حاوی عصاره­های طبیعی، ویتامین­ها، آنتی اکسیدان­ها و پروتئین­های ضروری برای مو، به شما کمک می­کند تا رطوبت، نرمی، درخشندگی و قدرت مو را بازگردانید. این محصولات را بر روی مو بمالید و برای 15 تا 20 دقیقه روی مو بگذارید. سپس با آب ولرم شستشو دهید.
  • شانه کشیدن ملایم مو با استفاده از شانه­های چوبی یا پلاستیکی با دندانه­های پهن، به شما کمک می­کند تا گره­ها و درهم­رفتگی­های مو را باز کنید و خونرسانی به پوست سر را افزایش دهید.

آب استخر برای موهای کراتین شده

جمع بندی

در این مقاله با هدف حفظ ماندگاری و زیبایی موها، سعی کردیم تاثیرات احتمالی آب استخر برای موهای کراتین شده را معرفی کنیم و راهکارهایی عملی و کارآمد برای پیشگیری از مشکلات ارائه کردیم. با رعایت کرده این نکات، می­توانید بدون نگرانی از سلامت و زیبایی موهای کراتینه شده­ی خود، از شنا کردن در استخر لذت ببرید.

در پایان، به شما پیشنهاد می­دهیم که برای داشتن موهای سالم و زیبا، علاوه بر رعایت نکات گفته شده، به مصرف غذاهای سالم و متنوع، خصوصا غذاهای حاوی پروتئین، ویتامین و آنتی اکسیدان، توجه کافی داشته باشید. همچنین استفاده از دستگاه­های گرمایی مانند اتو یا سشوار را به حداقل ممکن برسانید تا موهای کراتین شده شما همواره زیبا و درخشان باقی بمانند.

سوالات متداول

آیا می¬توانم بعد از کراتینه کردن مو، به استخر بروم؟

بله، اما حداقل 72 ساعت بعد و با رعایت نکات گفته شده در مقاله.

آیا آب استخر می تواند باعث رفتگی رنگ مو شود؟

بله ممکن است، مخصوصا اگر موهای شما با رنگ روشن، رنگ شده باشند.

چه نوع شامپو یا نرم کننده¬ای باید برای شستشوی موهای کراتین شده استفاده کنم؟

شامپو یا نرم کننده¬ای که فاقد سولفات و سدیم کلرید باشد، بهترین گزینه خواهد بود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد امتیاز : 47

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *