loader image

کف سازی سوله

خانه | خدمات کف سازی | کف سازی سوله

کف سازی سوله

گروه مهندسی برکه آماده ارائه خدمات در زمینه کف سازی سوله کارخانه و مراکز صنعتی و تجاری به متقاضیان است. این مجموعه علاوه بر ارائه خدمات در این زمینه، محصولات و سرویس‌های متنوع دیگری را نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

از جمله این خدمات می‌توان به طراحی، شبیه سازی و اجرای استخرهای مدرن و لاکچری اشاره کرد و یا دیگر خدمات مربوط به ساختمان و تاسیسات از قبیل آب بندی تخصصی استخر و جکوزی، آب بندی نما، پشت بام، سقف، روف گاردن، طراحی و ساخت آبنما، آب‌بندی مخازن، چاله آسانسور و…. را نام برد. این مجموعه بیش از ۱۵ سال تجربه در زمینه تاسیسات و خدمات ساختمانی داشته و ضمانت می‌دهد تا این خدمات را با دقت بالا و کیفیت قابل توجه در اختیار متقاضیان قرار دهد.

کف سازی سوله

در این مقاله یکی از مهم‌ترین خدمات این مجموعه، یعنی کف سازی سوله کارخانه‌ها و مراکز صنعتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

کف سازی سوله چیست؟

کف سازی یکی از مهمترین اقدامات برای سوله‌های صنعتی در مراکز تولیدی و یا مکان‌هایی است که از سوله‌ها استفاده می‌کنند. با اجرای این فرایند بسته به نوع مصالح مورد استفاده، عمر و دوام یک سوله با افزایش قابل توجهی روبرو می‌شود. برخی از افراد به جای استفاده از عبارت کف سازی سوله از کف صنعتی استفاده می‌کنند.

به طور کلی این فرایند به معنای کف سازی‌های خاص در محیط‌های صنعتی است. کف سازی برای سوله، انواع و اقسام مختلفی داشته و با کمک مصالح و متریال‌های گوناگونی انجام می‌شود. پس می‌توان از انواع کف سازی­های سوله صنعتی صحبت به میان آورد و از هر کدام در موارد و مصارف خاصی استفاده کرد.

برای نمونه گروه مهندسی برکه می‌توانند کف سوله‌های صنعتی شما را با کمک متریال‌هایی از قبیل بتن، لاستیک و یا اپوکسی و دیگر مصالح پوشش دهند. فرقی نمی‌کند که کدام نوع کف سازی را برای سوله‌های تولیدی و صنعتی خود در نظر بگیرید.

در هر صورت باید به این نکته دقت داشته باشید که کف سوله برای داشتن عملکرد مناسب و مطلوب باید از دوام بالایی برخوردار شده باشد و لغزشی بر سطح آن مشاهده نشود. در واقع مواد به کار رفته در ساختار این محصولات باید به گونه‌ای انتخاب شده باشند که به مواد شیمیایی واکنش نشان ندهند و یا تحت تاثیر رطوبت و آب قرار نگیرند.

از سوی دیگر فرایند کف سازی یک سوله باید به نحوی اتفاق بیفتد که حرارت موجود در محیط‌های کار و مراکز صنعتی را کمتر کند. در ادامه برخی از انواع پرکاربرد کف سوله صنعتی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تماس با برکه

کف سازی سوله با بتن سخت

بتن سخت را می‌توان یک لایه محافظ و عایق به شمار آورد که دارای قطر چند سانتی‌ متری است و ترکیبات خاصی هم دارد. به همین دلیل و به خاطر نوع و شکل ویژه و فرمولاسیون دانه بندی، نوع و عیار سیمان و افزودنی‌هایی از قبیل روان ساز و رنگ، به لایه زیرین می‌چسبد و به هیچ عنوان از آن جدا نمی‌شود.

با استفاده از این کفپوش، کف سوله در برابر ساییدگی عایق خواهد شد و امکان ترک خوردگی، ضربه، تخریب و…. در آن به حداقل ممکن خواهد رسید. از سوی دیگر کف سوله بتنی سخت در برابر نفوذ آب و روغن و مواد شوینده و ضد عفونی کننده نیز مقاوم و عایق است.

به همین دلیل در بسیاری از موارد برای محیط‌های تجاری و صنعتی از کفپوش‌های بتنی سخت استفاده می‌کنند و فرایند کف سازی سوله را با کمک این مصالح بی‌دردسر به پایان می‌رسانند. علاوه بر اینکه کف سوله‌های بتنی از سختی و مقاومت بسیار بالایی برخوردارند، انعطاف پذیری مورد نظر شما را هم دارند و می‌توانند فشارها و نیروهای وارد شده ناشی از تجهیزات سنگین در محیط‌های صنعتی را تحمل کنند.

کف سوله صنعتی بتن سخت به آسانی دچار آسیب نمی‌شود و در صورت آسیب دیدگی امکان تعمیرات و یا نگهداری آن وجود دارد. کف سازی سوله با بتن سخت هزینه‌های شما را نیز کاهش خواهد داد. با این حال در فرایند کف سازی سوله بتنی باید به نکاتی هم توجه داشته باشید.

برای نمونه ضخامت بتن کف را به اندازه‌ای در نظر بگیرید که تحمل حرکت و رفت و آمدهای لیفتراک و لاستیک‌های خودروهای سنگین را داشته باشد.

کف سازی سوله با بتن‌های سخت در حالت معمول برای کارخانه‌های صنعتی سنگین مانند خودروسازی‌ها، تراشکاری‌ها، کارخانه‌های تولید لوازم خانگی و قطعات صنعتی، انبارهای دارویی و لوازم خانگی، دخانیات، کارخانه‌های تولید کننده قند، شکر و نمک و…. مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کف سازی با اپوکسی

با وجود مزایای فراوانی که کف سازی سوله با بتن دارد، چه از لحاظ عملکرد و چه از نظر طول عمر و دوام بالا، اما با این حال کف سازی سوله با بتن خالی از عیب نیز نیست. برای نمونه در محیط‌های صنعتی و با استفاده پی در پی از لیفتراک‌ها، جک پالت، چرخ دستی و… امکان دارد کفپوش‌های بتنی صیقلی با آسیب‌هایی روبرو شوند.

در چنین شرایطی و به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی این سطوح، یک لایه اپوکسی را در فرایند کف سازی سوله کارخانه مورد استفاده قرار می‌دهند. این پوشش کمک می‌کند تا سطحی محکم به وجود آید که از هر نظر قابل اطمینان و اعتماد است.

پوشش‌های اپوکسی از سطحی غیر متخلخل برخوردار شده‌اند. به همین دلیل از جمله پوشش‌های کف محبوب و پرطرفدار محسوب می‌شوند. چراکه امکان نفوذ خاک، گرد و غبار، کپک و حشرات به سطح و درون آن‌ها وجود ندارد. با وجود اینکه کف سوله صنعتی با پوشش اپوکسی، صاف است اما لغزنده نبوده و امکان پیاده سازی و اجرای آن در محیط‌های مختلف صنعتی و تجاری وجود دارد.

علاوه بر پوشش دهی به بتن شما می‌توانید از اپوکسی برای پوشاندن سطوح و بسترهای دیگر از قبیل چوب سخت، کاشی، VCT و…. نیز استفاده کنید. یکی از مهمترین مزایای کف سازی سوله با اپوکسی، مراحل اجرا و پیاده سازی آن است که به سهولت انجام می‌شود.

از سوی دیگر کفپوش اپوکسی کمک می‌کند تا میزان نور وارد شده به سوله به چندین برابر حالت عادی افزایش پیدا کند.

کف سازی سوله با اپوکسی برای کارخانه‌های تولید لوازم آرایشی و مواد بهداشتی، تولید دارو، تولید قطعات پزشکی، بیمارستان‌ها و اتاق‌های عمل، سالن‌های تولید مواد شیمیایی و اسیدی، بلور و شیشه و…. مناسب است که در آن‌ها باید موازین بهداشتی رعایت شوند.

کف سازی با پلی اورتان

کف سازی سوله با پلی اورتان در سردخانه‌ها، انبارهای مواد غذایی فاسد شدنی، سالن‌های تولید لبنیات، سالن‌های ورزشی، کارخانه‌هایی که با موادی از قبیل اسید لاکتیک سر و کار دارند و….. انجام می‌شود. در سالن‌های روباز نیز که در معرض تابش نور مستقیم خورشید واقع می‌شوند از این کفپوش استفاده می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید در چنین محیط‌هایی با تغییرات دمایی بسیار شدید روبرو می‌شویم و یا بهداشتی بودن آن‌ها و آنتی باکتریال بودنشان اهمیت بسیار زیادی دارد. پس در این موارد بهترین کفپوش، کفپوش‌های پلی اورتان هستند.

به طور کلی کف سازی سوله با پلی اورتان را می‌توان جدیدترین روش کف سازی به شمار آورد. به ویژه اگر سوله شما برای انبارداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا به شکل کارگاهی کاربرد دارد و ممکن است نیاز به شستشوی دائم داشته باشد.

کف سازی با بتن ماله پروانه‌ ای

اگر کارخانه و یا واحد تولیدی شما تولیدات سبکی دارد و تردد و رفت و آمد در آن نسبتا کم است، می‌توانید برای کف سازی سوله آن از بتن ماله پروانه‌ای استفاده کنید. هرچند امکان کف سازی این سوله‌ها با کفپوش اپوکسی و پلی اورتان هم وجود دارد.

کف سازی با بتن ماله پروانه‌ ای

با این حال برای کف سازی سوله با اپوکسی و یا پلی اورتان باید یک بستر کاملا صاف و صیقلی داشته باشید که از مقاومت بالایی هم برخوردار شده است. به همین دلیل استفاده از کف سازی سوله با کمک متریالی از قبیل بتن ماله پروانه‌ای بسیار مناسب خواهد بود. این کفپوش مقاومت بالایی خواهد داشت و از سوی دیگر قیمت و هزینه تمام شده آن هم مناسب و به صرفه خواهد بود.

کف سازی با چوب

اگر در یک محیط تجاری و یا صنعتی پر رفت و آمد مشغول به فعالیت هستید می‌توانید برای پوشش دهی به کف آن از کف پوش‌های چوبی استفاده کنید. حواستان به این نکته هم باشد که این نوع کف سازی سوله ممکن است هزینه‌های بالایی را به شما تحمیل کند. با این حال این سطح از استحکام قابل توجهی هم برخوردار است.

شما می‌توانید بر روی کفپوش‌های ساخته شده از جنس چوب به طور مداوم راه بروید و احساس خستگی زیادی هم نداشته باشید.

با این حال به این نکته هم دقت کنید که این نوع کفپوش‌ها استعداد خراشیدگی و یا فرورفتگی بسیار زیادی دارند. برای برطرف ساختن این عیب بهتر است از چوب‌هایی استفاده کنید که ساختار مستحکمی نسبت به دیگر انواع این متریال‌ها داشته و مقاومت آن‌ها در برابر آسیب بالاتر است.

کف سازی با کاشی و موزاییک

فرایند کف سازی سوله کارخانه و مراکز تجاری و صنعتی را می‌توانید با استفاده از کاشی و موزاییک به سرانجام برسانید. این محصولات را می‌توان کفپوش‌هایی همه کاره به شمار آورد که در تنوعی از طرح‌ها و مدل‌ها در بازار وجود دارند. نگهداری از این مصالح ساختمانی به سادگی صورت پذیرفته و اگر یکی از آن‌ها ترک بخورد و یا شکسته شود، می‌توانید به راحتی آن را تعویض کنید.

بسیاری از این مصالح از جمله موزاییک‌ها با درجه‌بندی کیفی روانه بازار مصرف می‌شوند. پس بهتر است با توجه به این نکته محصولی را برای خرید در نظر بگیرید که نرخ جذب آب در آن کمتر از ۰.۵ درصد است. اگر به این نکته دقت کافی نداشته باشید و از موزاییک‌های نامناسب در محیط‌های صنعتی برای کف سوله استفاده کنید، مجبور می‌شوید خیلی زود کف را تعویض نمایید.

کف سازی با وینیل

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای صنعتی و تجاری برای کف سازی سالن و سوله خود از کفپوش وینیل استفاده می‌کنند. چراکه این محصول را مدرن و به روز می‌دانند. برای اجرای عملیات کف سازی سوله با کمک این محصولات، نیازی به پرداخت هزینه‌های بسیار بالا نخواهید داشت.

از سوی دیگر فرایند نصب آن هم به سادگی صورت می‌پذیرد. کفپوش‌های وینیل را می‌توانید در رنگ‌های مختلفی در بازار مشاهده کرده و بافت‌های متنوع آن‌ها را برای کف سازی سوله در نظر بگیرید. این پوشش از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار شده که یکی از مهمترین آن‌ها مقاومت بالای وینیل در برابر نفوذ آب و رطوبت است.

از سوی دیگر شما می‌توانید به راحتی از کف سوله وینیل نگهداری کنید و برای مراقبت از آن نیازی به اجرای اقدامات و فعالیت‌های خاصی نخواهید داشت.

بهترین نوع کف سازی سوله

اینکه بهترین نوع کف سازی برای یک سوله کدام است، به نوع مصارف و کاربردهای شما بستگی دارد. همان‌طور که می‌دانید بخش بسیار وسیعی از یک کارخانه به کف آن اختصاص یافته است. چراکه دستگاه‌های تولید و مونتاژ بر کف واقع می‌شوند و یا قرار است لیفتراک‌ها، جک پالت‌ها، ماشین‌های حمل سنگین و…. بر کف سوله حرکت داشته باشند و فشار زیادی به این بخش وارد کنند.

بهترین نوع کف سازی سوله

این احتمال هم وجود دارد که در سوله شما تولید یک ماده خاص غذایی مانند مربا انجام شود. در این صورت احتمال ریزش اسید میوه بر کف وجود دارد. در یک سالن داروسازی باید کف، آنتی باکتریال باشد و…. پس هر کدام از سوله‌ها به دلیل کاربرد خاص خود به پوشش کف ویژه‌ای نیاز دارند.

این فرایند را باید تیم‌های متخصص و با تجربه به صورت استاندارد و کاملاً اصولی انجام دهند تا نتیجه مورد نظر و مطلوب به دست آید. اجرای مناسب کف سازی برای یک سوله و همچنین کف سازی پارکینگ، روف گاردن، چمن و … نیاز به دانش و اطلاعات کافی داشته و باید از ابزار و تجهیزات مناسب این کار استفاده شود. تیم اجرا کننده کف سازی باید از برترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا کمک گرفته و قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای را نیز است دریافت نمایند.

انواع کف سازی سوله چیست؟

کف سازی با بتن سخت، کف سازی اپوکسی، کف سازی با چوب، کف سازی با موزاییک و کاشی، کف سازی با وینیل و.... از انواع کف سازی برای سوله‌های صنعتی هستند.

بهترین نوع کف سازی یک سوله چیست؟

اینکه بهترین نوع کف سازی برای یک سوله چیست، به نوع کاربردها و مصارف شما وابسته است. برای بعضی از محیط‌های صنعتی و کارگاهی، بتن سخت مناسب‌ترین گزینه و برای برخی دیگر اپوکسی و.... مناسب‌ترین کفپوش صنعتی هستند.

کف سازی یک سوله با بتن در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

کارخانه‌های صنعتی سنگین، خودروسازی‌ها، تراشکاری‌ها، تولید کنندگان لوازم و قطعات صنعتی و.... در حالت معمول از کف سازی سوله با بتن بهره‌مند می‌شوند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.6 / 5. تعداد امتیاز : 60

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *