loader image

موتورخانه استخر رشت

خانه | خدمات موتورخانه استخر | موتورخانه استخر رشت

موتورخانه استخر رشت

استخر یکی از فضاها و مکان‌های بسیار محبوب برای تفریح و ورزش است. آن چیزی که در ظاهر به چشم همه افراد می‌آید شاید نیمی از آن چه که واقعا استخر را تشکیل داده‌اند هم نباشد. استخر از بخش‌های بسیار مهم و زیادی تشکیل شده است و یکی از بخش‌های مهم آن موتورخانه استخر است. در حقیقت موتورخانه نقش مهمی در کیفیت و عملکرد استخر دارد و در صورت مشکل در آن، امکان استفاده از استخر نیز با مشکل روبرو می‌شود. در ادامه این مبحث در خصوص موتورخانه استخر رشت اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس در صورت نیاز به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه، حتما تا انتها با ما همراه باشید.

تماس با برکه

موتورخانه استخر چیست؟

یکی از بخش‌های مهم و اساسی هر استخر موتورخانه آن نام دارد. به طور کلی موتورخانه استخر به مکانی گفته می‌شود که کلیه تجهیزات و ابزار تصفیه و گرمایش آب استخر در آن قرار دارد. فرقی ندارد که استخر برای مکان تفریحی و مجتمع‌های بزرگ باشد یا استخر خانگی؛ این بخش از استخر بسیار مهم و کلیدی است و اگر قصد تجهیز موتورخانه استخر رشت و یا موتورخانه استخر پردیس را دارید باید به این موارد دقت کنید.

طراحی‌های موتورخانه‌ها برای استخر مطابق با استاندارد DIN آلمان صورت می‌گیرد. در زمان طراحی باید به این نکته توجه داشت که طول و عرض و ارتفاع مناسبی را برای قرار دادن تجهیزات مهم در آن در نظر گرفت. همچنین باید فضایی مناسب برای عبور افراد برای بررسی‌ها و سرویس‌های دوره‌های نیز در نظر گرفته شود.

موتورخانه استخر رشت + هر آنچه که باید بدانید

اهمیت وجود موتورخانه استخر چیست؟

در ادامه موضوع موتورخانه استخر رشت، به بررسی اهمیت وجود موتورخانه برای استخرها می پردازیم. چرا تا این حد موتورخانه‌ها برای استخر‌ها مهم هستند و به تجهیز آن‌ها تاکیید می‌شود؟ باید گفت که اصلی‌ترین بخش هر استخر، موتورخانه آن است. این خود بیانگر اهمیت این بخش از استخر است. اما در زیر به دلایلی که باعث می‌شود این بخش استخر را مهم‌ترین بخش بدانیم اشاره می‌کنیم:

  • فضایی مناسب و امن برای قرار دادن تجهیزات مختلف؛
  • فراهم کردن شرایطی راحت برای سرویس و نگهداری از تجهیزات؛
  • ایجاد قابلیت عیب‌یابی و رفع مشکل راحت؛
  • جلوگیری از پخش صدای زیاد به استخر و محیط اطراف؛
  • ثابت ماندن دمای آب داخل استخر؛
  • بالا رفتن کارایی و راندمان کلی استخر؛
  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی؛
  • جلوگیری از ورود مواد خارجی اضافی به استخر مانند دود، روغن و…؛
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های کلی به دلیل تعمیر راحت و سریع.

اهمیت وجود موتورخانه استخر چیست؟

اجزای مختلف درون موتورخانه استخر

اگر قصد تجهیز موتورخانه استخر رشت را داشته باشید، احتمالا می‌خواهید که با تجهیزات داخلی آن نیز آشنا شوید. در موتورخانه استخر تجهیزات و ابزار مختلفی قرار دارند که می‌توان آن‌ها را به دو بخش مختلف تقسیم کرد. بخش اول مربوط به تجهیزات مخصوص برای تصفیه و ضدعفونی آب و جکوزی است. در این بخش جبران تبخیر و آب هدررفته از استخر و جکوزی نیز صورت می‌گیرد.

در بخش دوم، لوازم و تجهیزات مخصوص برای گرمایش آب قرار دارد. در واقع بخش اصلی موتورخانه استخر همین بخش است. از کاربردهای این بخش باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا بردن و ثابت کردن حرارت آب استخر تا 28 درجه س.گ؛
  • گرم کردن آب جکوزی تا حدود 42 درجه س.گ و ثابت نگه داشتن آن؛
  • گرمایش مرتبط با سالن‌های استخر و رختکن حوله خشک کن؛
  • فراهم کردن آب گرم برای دوش‌های حمام و سرویس‌های بهداشتی.

در تهیه و سفارش موتورخانه استخر باید به نکات مهمی نیز توجه شود؛ از این نکات باید به ظرفیت تجهیزات اشاره شود. این ظرفیت بسته به مقدار لوازم و حجم آب مصرفی مشخص می‌شود.

معرفی اجزای مختلف موتورخانه استخر رشت

هر موتورخانه از اجزا و تجهیزات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه مشخصی را داشته و برای هدفی خاص به کار گرفته می‌شوند. به طور کلی موتورخانه از بخش‌های پمپ، دیگ بخار، دیگ آب گرم، فیلتر ازون، فیلتر شنی، مو گیر، شیرآلات و اتصالات، مبدل کویل دار، مبدل حرارتی، سختی‌گیر و … تشکیل شده است. لازم به ذکر است که به منظور عملکرد مناسب تمام اجزا و در نتیجه بالا رفتن کارایی استخر، هر تجهیز باید در جای درست خود قرار بگیرد. در زیر به بررسی برخی از اجزای مهم موتورخانه استخر رشت و چگونگی کار و تاثیر آن‌ها پرداخته می‌شود.

معرفی اجزای مختلف موتورخانه استخر رشت

پمپ تصفیه آب

تمامی استخرها داراب پمپ تصفیه آب هستند؛ اما انواع آن ممکن است در هر استخر متفاوت باشد. اما وظیفه و کارکرد پمپ چیست؟ این وسیله آب درون استخر را طی فرآیندی می‌کشد و به فیلترها هدایت می‌کند. حال پس از رفع آلودگی‌های موجود، مجدد آب به سمت استخر بر می‌گردد. اگر آلودگی در آب وجود داشته باشد، ممکن است مشکلات و بیماری‌های مختلفی برای افراد حاضر در استخر ایجاد شود. به طور مثال حساسیت‌های مختلف، قرمزی چشم، ریزش مو و… از جمله مواردی هستند که در اثر وجود آلودگی در آب ایجاد می‌شوند.

در کنار پمپ‌های تصفیه که برای تمیز کردن آب استخر کاربرد دارند، می‌توان از انواع فیلترها نیز کمک گرفت. فیلتر شنی، فیلتر کارتریج و… از جمله این فیلترها هستند. این فیلترها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای تصفیه آب استخر به طور کاملا موثری بهره گرفت.

مبدل حرارتی

در ادامه بحث موتورخانه استخر رشت، باید به تجهیز مهم دیگری، یعنی مبدل حرارتی نیز اشاره کنیم. به صورت خلاصه مبدل‌های حرارتی دسته‌ای از تجهیزات هستند که در استخر برای گرم کردن آب استخر به کار گرفته می‌شوند. این مبدل‌ها در نوع با دو مدار گردش مختلف وجود دارد.

در یکی از انواع آن‌ها، آب استخر همواره در حال گردش و چرخیدن است و در مدل دیگر آب گرم بویلر مورد استفاده قرار می‌گیرد. باید گفت در فصل‌های سرد سال، تمایل افراد به رفتن به استخرها کمتر می‌شود و این دلیلی جز سرد شدن آب استخر ندارد. اما با داشتن سیستن گرمایش و مبدل حرارتی مناسب، امکان رساندن دمای آب استخر به حد مناسبی که همه افراد امکان استفاده از آن را داشته باشند وجود دارد.

سختی گیر آب

سختی گیر آب استخر نیز تجهیز دیگری است که در موتورخانه‌ها وجود دارد. بالا رفتن درصد سختی آب، مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت. یکی از مشکلات بالا رفتن سختی آب، خراب شدن تجهیزات و لوازم مختلف استخر در مدت زمان کمتر است. همچنین افراد در استخر نیز نمی‌توانند به خوبی و راحتی در آب شنا کنند. بنابراین بسیار مهم است که قبل از ساخت و طراحی استخر، از میزان سختی آب منطقه آگاهی پیدا کنید و در صورت بالا بودن آن، مطابق با روش‌های مناسب، سختی آب را کاهش دهید. موردی که متاسفانه مورد توجه بسیاری از افراد قرار نمی‌گیرد.

پمپ تزریق کلر

پمپ تزریق کلر

از دیگر تجهیزات موتورخانه استخر رشت باید به پمپ تزریق کلر هم اشاره کرد. شاید بگویید که دلیل استفاده از کلر در صورتی که فیلترها کار تصفیه آب را انجام می‌دهند؟ در حقیقت فیلترها به تنهایی نمی‌توانند به طور کامل آب را پاکیزه کنند و در اینجا کلر بهترین گزینه برای تصفیه آب و تمیزی کامل آن است. در بین مواد مختلفی که برای ضدعفونی کردن آب استخر استفاده می‌شوند، کلر بهترین و رایح‌ترین ماده است. در گذشته کلر را به صورت دستی به آب استخرها اضافه می‌کردند. اما اکنون با ساخت دستگاه‌هایی که میزان کلر آب را اندازه‌گیری کرده و در صورت نیاز به کلر آب اضافه می‌کنند، این فرآیند به صورت راحت‌تر و خودکار انجام می‌شود.

تزریق کلر در آب کاملا ضروری است و با این کار بسیاری از میکروب‌ها، حشرات ریز، قارچ‌ها و… از بین می‌روند. پمپ‌های موجود در استخر برای تزریق کلر به آب، pH آب را کنترل می‌کنند. از این رو باکتری‌ها و میکروب‌های مختلف امکان رشد در آب را پیدا نمی‌کنند. برای استفاده از این دستگاه، باید محلول کلر یا قرص مخصوص آن را درون پمپ قرار داد و سپس آن را به آب وارد کرد. دستگاه‌های مورداستفاده برای تزریق کلر در دو نوع دستی و اتومات موجود هستند.

البته نوع خودکار آن مزایای بسیار بیشتری را دارد و بهتر است که از آن برای تنظیم کلر آب استخر استفاده شود. این دستگاه‌ها با اندازه‌گیری دائمی میزان کلر آب، مقدار اندازه و مناسبی از کلر را وارد آب می‌کنند و دیگر نگرانی از بابت کم یا زیاد بودن حجم کلر وارد‌شده به آب وجود نخواهد داشت.

بررسی قیمت موتورخانه استخر رشت

در انتها به بررسی قیمت موتورخانه استخر رشت پرداخته می‌شود. در حقیقت باید گفت قیمت موتورخانه به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن در نظر گرفت. نوع و برند تجهیزات موتورخانه تاثیر بسیار زیادی روی هزینه نهایی دارند. هر چه نوع بهتر و مرغوب‌تری به کار گرفته‌ شود، بدون شک هزینه آن نیز بالاتر خواهد بود.

حجم و وسعت استخر نیز تاثیر بسیار زیادی در هزینه‌ها دارد؛ چرا که مکان‌های بزرگ‌تر نیاز به تجهیزات بیشتر و بزرگ‌تری دارند که این خود نیازمند هزینه بیشتری خواهد بود. در نهایت باید گفت در زمان نصب موتورخانه استخر باید از نوع لوله‌ها و اتصالات آن‌ها نیز اطلاعات خوبی در اختیار داشته باشید. همچنین باید نوع موتورخانه مد نظر نیز مشخص شود. این باعث می‌شود که برای تهیه انواع محصولات و تجهیزات جانبی، مشکلات کمتری را داشته باشید و دقیقا بدانید که به چه مواردی نیاز دارید. بهتر است در این زمینه حتما از فردی باتجربه و متخصص کمک بگیرید و مطابق با نظر متخصصین فرآیند ساخت و تجهیز موتورخانه استخر خود را جلو ببرید.

بررسی قیمت موتورخانه استخر رشت

خوشبختانه تعداد زیادی از متخصصین و شرکت‌ها وجود دارند که با اعتماد به آن‌ها امکان پیشبرد راحت‌تر ساخت موتورخانه استخر وجود دارد.

برکه، مرجع تخصصی برای انواع خدمات مربوط به استخر

گروه مهندسی برکه با تجربه بیش از 15 سال، آماده هرگونه خدمت‌رسانی در زمینه ساخت و طراحی انواع استخر است. همچنین شما می‌توانید از انواع خدمات مربوط به آب در ساختمان این شرکت نیز بهره‌مند شوید. تمای فرآیندها و پروژه‌ای مجموعه برکه توسط تیمی مجرب و متخصص طراحی و اجرا می‌شود و از به روز‌ترین و بهترین استانداردهای ممکن نیز استفاده می‌شود.

از خدمات این مجموعه می‌توان به آب بندی استخر و جکوزی، طراحی و ساخت استخر و جکوزی، طراحی و ساخت سونا، آب بندی پشت بام، آب بندی نما، آب بندی ساختمان، آب بندی مخازن، ساخت موتورخانه استخر و تجهیز آن و… اشاره کرد. همچنین نمونه کارهای صورت گرفته‌ توسط این مجموعه در وبسایت برکه موجود است که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن کنید. برای ساخت موتورخانه استخر رشت و دریافت راهنمایی و اطلاعات تکمیلی در این زمینه، از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت با کارشناسان ما در تماس باشید.

ساخت و طراحی موتورخانه استخر رشت با مجموعه برکه

جمع‌بندی

در این مطلب در خصوص ساخت و طراحی موتورخانه استخر رشت صحبت شد اگر چه درخصوص ساخت موتورخانه استخر کلیه استان ها همچون موتورخانه استخر گیلاوند، رشت، تهران و … روال به همین ترتیب است. باید بدانید که موتورخانه بخش بسیار مهم و اصلی از هر استخر است که فرآیندهای مختلفی در آن صورت می‌گیرد. در صورت بروز مشکل در هرکدام از بخش‌های موتورخانه، ممکن است مشکلاتی در استفاده از استخر ایجاد شود.

از این رو تجهیز و ساخت موتورخانه با دقت و توجه زیاد اهمیت بالایی دارد. همچنین توجه به بررسی و سرویس‌هی دوره‌ای به منظور جلوگیری از خرابی‌های گسترده و کاهش هزینه‌ها نیز موضوع مهم دیگر است. شما می‌توانید برای دریافت خدمات مختلف در زمینه ساخت و طراحی موتورخانه‌ها از مجموعه برکه بهترین کیفیت و قیمت را دریافت کنید.

سوالات متداول

موتورخانه استخر شامل چه مواردی است؟

به طور کلی در موتورخانه استخر تجهیزات مختلف برای تصفیه آب و همچنین گرم کردن آب استخر قرار دارد.

هزینه ساخت موتورخانه استخر چقدر است؟

هزینه ساخت موتورخانه استخر به موارد مختلفی مانند تجهیزات و برند آن‌ها و همچنین وسعت پروژه بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توانقیمت ثابتی را برای آن در نظر گرفت.

اهمیت وجود موتورخانه استخر چیست؟

موتورخانه استخر به شما امکان قرار دادن تجهیزات و لوازم مختلفی از استخر می‌دهد که کارایی استخر را افزایش می‌دهد. همچنین می‌توان تمامی این تجهیزات را در محیطی امن و مناسب قرار داد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز : 47

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *