loader image

فروش تجهیزات موتورخانه

خانه | خدمات موتورخانه استخر | فروش تجهیزات موتورخانه

فهرست مطالب

فروش تجهیزات موتورخانه

موتورخانه اتاقی است که در آن انواع دستگاه‌های مکانیکی و کنترل کننده‌های الکتریکی وجود دارند که برخی از آن‌ها برای تامین گرما، برخی دیگر سرما و برخی از دو نوع کاره هستند. موتورخانه را می‌توان به انواع مختلفی مثل موتورخانه‌های خانگی و استخری تقسیم کرد. با توجه به نوع و کاربرد موتورخانه، تجهیزاتی که در آن استفاده می‌شوند نیز متناسب با نیاز متفاوت خواهند بود.

به عنوان مثال، ممکن است در یک موتورخانه از مشعل استفاده شود، در حالی که در موتورخانه دیگر نیازی به این نوع تجهیز نباشد و از پکیج گرمایش استفاده شود. اما به طور کلی، برخی قطعات مانند پمپ، بویلر و فیلتر در همه موتورخانه‌ها استفاده می‌شوند. شما می‌توانید انواع این تجهیزات را از مراکز مجاز فروش تجهیزات موتورخانه تهیه کنید.

فروش تجهیزات موتورخانه | خرید تمامی قطعات و تجهیزات مورد نیاز از برکه

هر تجهیزی که در موتورخانه استفاده می‌شود، وظیفه مشخص و البته منحصر به فردی را بر عهده دارد. به همین خاطر، در زمان خرید این تجهیزات باید حتما توجه داشته باشید تا تجهیزی را خریداری کنید که کارایی مناسبی دارد. برای این منظور باید حتما به مساحت و عمق استخر توجه داشته باشید. این مورد به قدری مهم است که حتی قطر لوله‌ها و اتصالات نیز متناسب با آن تعیین می‌شوند.

توصیه می‌کنیم اگر به دنبال مرکز فروش تجهیزات موتورخانه استخر خانگی هستید، حتما به سراغ مجموعه‌ای بروید که در کنار ارائه خدمات مشاوره، خدمات نصب و راه‌اندازی موتورخانه را نیز ارائه دهد. در این صورت می‌توانید با هزینه بسیار کمتری نسبت به تامین قطعات و نصب جداگانه، موتورخانه مورد نظرتان را خریداری کنید. برای آشنایی با انواع تجهیزات مورد استفاده برای ساخت موتورخانه و روش نصب آن‌ها، در این مطلب از مجموعه برکه با ما همراه باشید.

موتورخانه چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز به این مورد اشاره کردیم، موتورخانه به آن مکانیکال روم نیز گفته می‌شود، اتاقی مجهز به انواع دستگاه‌های مکانیکی و الکتریکی برای تعیین و تنظیم فرایند و دمای گرمایش و سرمای در محیط مورد نظر است. از موتورخانه‌ها می‌توان برای انواع مصارف مسکونی و تاسیساتی استفاده کرد که هر نوع موتورخانه ویژگی‌ها و تجهیزات منحصر به فرد خود را دارد.

تماس با برکه

انواع موتورخانه چیست؟

به طور کلی، می‌توان گفت که موتورخانه‌ها به دو دسته تک فصلی و دو فصلی تقسیم می‌شوند. موتورخانه‌های دو فصلی از نوع گرمایشی – سرمایشی هستند و امکان تولید سرما و گرما را دارند. از جمله انواع این نوع موتورخانه‌ها می‌توان به آب گرم تراکمی، آب گرم جذبی، آب داغ تراکمی، آب داغ جذبی، بخار تراکمی و بخار جذبی اشاره کرد.

در مقابل موتورخانه‌های دو فصلی، مدل‌ها تک فصلی قرار دارند که به دو دسته گرمایشی و سرمایشی تقسیم می‌شوند. موتورخانه‌های سرمایشی خود سه نوع دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به تبخیری، تراکمی و جذبی اشاره کرد. موتورخانه‌های گرمایشی نیز دارای سه نوع مختل هستند. آب داغ، آب گرم و بخار از جمله این نوع موتورخانه‌ها هستند.

انواع موتورخانه چیست؟

از نظر زمینه‌های استفاده، موتورخانه‌ها به دسته‌های دیگری تقسیم می‌شوند. در این نوع دسته‌بندی، هر نوع موتورخانه ممکن است در ظاهر عملکرد مشابهی نسبت به مدل دیگر داشته باشد. اما وقتی که دقیق‌تر به آن‌ها نگاه می‌کنید، متوجه تفاوت‌های فاحشی در عملکرد خواهید شد.

به عنوان مثال، برخی از موتورخانه‌ها تولید بخار انجام می‌دهند که شاهد استفاده از آن‌ها در نیروگاه‌ها هستیم. در عین حال، برخی موتورخانه‌ها وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در خانه‌های مسکونی استفاده کرد. اما این نوع موتورخانه‌ها توانایی جوابگویی استخر را ندارند. به همین خاطر، از موتورخانه‌های جداگانه‌ای برای آن‌ها استفاده می‌شوند. به همین دلیل است که در حال حاضر انواع موتورخانه را مشاهده می‌کنیم.

مزایای استفاده از موتورخانه

استفاده از موتورخانه برای تامین گرمایش یا حتی سرمایش مزایای زیادی دارد که توصیه می‌کنیم حتما با آن‌ها آشنا شوید. از جمله برگ‌های برنده استفاده از موتورخانه می‌توان به هزینه مناسب راه‌اندازی و استفاده، طول عمر بالا، قیمت پایین‌تر تجهیزات، امنیت بالا، اشغال فضای کم، برخورداری از دودکش متمرکز، ظرفیت بالا برای تامین گرمایش و سرمایش حداکثری، هزینه نگهداری مناسب و تعمیرات آسان اشاره کرد. اگر به دنبال مجموعه فروش تجهیزات موتورخانه هستید، توصیه می‌کنیم حتما ابتدا با مزایای استفاده از این نوع سیستم آشنا باشید.

طول عمر بالا

درست که در حال حاضر چه برای استخر و چه برای مصارف مسکونی سیستم‌های گرمایش و سرمایش جدیدی معرفی شده‌اند که ممکن است برخی از آن‌ها عملکرد بهتری نسبت به موتورخانه داشته باشند، اما طول عمر موتورخانه به مراتب بیشتر است. حتی در صورتی که یک الی دو دهه از استفاده از موتورخانه نیز گذشته باشد، این سیستم‌ها دچار مشکل اساسی نخواهند شد. در حالی که سیستم‌های جدید و امروزی نیاز به سرویس کامل خواهند داشت.

هزینه کمتر نصب و راه‌اندازی

هزینه کمتر نصب و راه‌اندازی

اگر بودجه محدودی برای راه‌اندازی سیستم گرمایش و سرمایش دارید، نصب و استفاده از موتورخانه گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. نصب و راه‌اندازی این سیستم به دلیل متمرکز بودن تجهیزات و عدم نیاز به ساخت فضای نگهداری بسیار کامل و حرفه‌ای از تجهیزات، به مراتب ارزان‌تر از سیستم‌های دیگر خواهد بود.

امنیت بالای موتورخانه

به طورکلی، موتورخانه در فضای همکف یا زیرزمین قرار می‌گیرد. به همین خاطر، امنیت بالاترین نسبت به سیستم‌های دیگر گرمایشی و سرمایشی دارد. توجه داشته باشید که اهمیت این موضوع در خانه‌های مسکونی بسیار بیشتر است.

تعمیر و نگهداری آسان‌تر

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، موتورخانه استهلاک نسبتا پایینی دارد. از نظر تعمیرات نیز باید بگوییم که تعمیر این نوع سیستم بسیار راحت‌تر از سیستم‌های امروزی گرمایشی و سرمایشی است. شما می‌توانید از برکه، بزرگ‌ترین مجموعه فروش تجهیزات موتورخانه، انواع تجهیزات و لوازم مورد نیاز خود را برای راه‌اندازی و استفاده از این سیستم خریداری کنید.

همه‌چیز درباره موتورخانه خانگی

همه‌چیز درباره موتورخانه خانگی

یکی از انواع موتورخانه‌های رایج، موتورخانه مسکونی یا همان خانگی است. این نوع موتورخانه‌ها از نظر عملکردی بسیار شبیه به موتورخانه‌های ساختمان‌های تجاری هستند. اما ظرفیت کمتری دارند. همچنین بیش از 70 درصد موتورخانه‌های خانگی از نوع تک فصلی و گرمایشی هستند.

از نظر عملکرد و تجهیزات مورد استفاده، موتورخانه خانگی تفاوت چندانی با موتورخانه‌های دیگر و مخصوصا استخری ندارد. تنها برخی از تجهیزات مورد استفاده در این نوع موتورخانه‌ها بیشتر هستند. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که به دلیل ظرفیت پایین‌تر کاری، این نوع موتورخانه‌ها ابعاد به مراتب کوچک‌تری نسبت به موتورخانه‌های استخری دارند.

انواع تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی موتورخانه مسکونی

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، بسیاری از تجهیزات و لوازمی که در موتورخانه مسکونی استفاده می‌شوند، با موتورخانه‌های دیگر مانند موتورخانه‌های استخری تقریبا یکسان هستند. به عنوان مثال، در برخی از موتورخانه‌های استخری از منبع انبساط یا هواساز استفاده نمی‌شود. در حالی که موتورخانه‌های خانگی به این تجهیزات مجهز هستند.

انواع تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی موتورخانه مسکونی

در ادامه لیستی از تجهیزات مورد استفاده در ساخت موتورخانه مسکونی قرار دارد:

  • دیگ بخار
  • مشعل برای ترکیب سوخت و هوا
  • پمپ آب
  • سختی‌گیر آب
  • منبع انبساط
  • هواساز برای تامین هوای مناسب
  • کندانسور برای تبدیل گاز به مایع

مشعل برای ترکیب سوخت و هوا

یکی از تجهیزاتی که استفاده گسترده‌ای در موتورخانه‌ها دارد، مشعل یا Burner است. مشعل می‌تواند از هوا به عنوان سوخت در موتورخانه استفاده کند. اگر بخواهیم به زبان ساده عملکرد این تجهیز را توضیح دهیم، باید بگوییم که دیگ‌های بخار برای اینکه بتوانند آب را بدون هیچ مشکلی از لوله‌ها عبور دهند، به انرژی کافی نیاز دارند. اینجا است که مشعل وارد عمل می‌شود و می‌تواند تامین انرژی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. به این صورت که با احتراق هوای موجود در محیط انرژی گرمای کافی را برای دیگ بخار تامین خواهد کرد.

مشعل‌ها دارای انواع مختلفی هستند که این بستگی به میزان حرارت ایجاد شده توسط آن‌ها دارد. به عنوان مثال، بدیهی است که مشعل‌های مورد استفاده در موتورخانه‌های کارگاهی و کارخانه‌ای بسیار قوی‌تر از مشعل‌های خانگی می‌باشند.

منبع انبساط

یکی از تجهیزات دیگری که در بیش از 90 درصد موتورخانه‌ها و به خصوص موتورخانه‌های مسکونی استفاده می‌شود، منبع انبساط است. زمانی که آب در دیگ بخار جاری می‌شود، حرارت موجود در دیگ باعث تبخیر سیال می‌شود. این در حالی که است اگر این تبخیر بیش از اندازه باشد، حجم زیادی از بخار ایجاد خواهد شد که می‌تواند انفجار بزرگی را در لوله‌ها ایجاد کند. در عین حال، عدم وجود هوا در لوله‌های آب داغ نیز می‌تواند فشار زیادی را به آن‌ها وارد کند و دوباره باعث ایجاد ترکیدگی و انفجار شود. در حالی که با منبع انبساط همیشه می‌توان میزان فشار بخار موجود در لوله‌ها را کنترل کرد.

هواساز برای تامین هوای مناسب

در حال حاضر انواع منبع انبساط وجود دارد که با توجه به نوع موتورخانه، باید از مارکش فروش تجهیزات موتورخانه، نوع مناسب آن را خریداری کنید. از جمله انواع این منابع انبساط می‌توان به معمولی، دیافراگمی و دوجداره اشاره کرد. شما می‌توانید انواع این منابع را از فروشگاه برکه خریداری کنید.

هواساز برای تامین هوای مناسب

یکی دیگر از تجهیزات مورد استفاده در موتورخانه‌های خانگی، هواساز است که به آن هوارسان نیز گفته می‌شود. این نوع تجهیز این امکان را دارد تا بتوانید با در اختیار داشتن آن به راحتی انواع هوای مناسب را برای موتورخانه تامین کنید.

به زبان ساده، عملکرد هواساز در موتورخانه به این صورت است که می‌تواند هوای تازه تولید شده را با هوای کانال‌های برگشتی ترکیب و به کویل سرمایشی یا گرمایشی بفرستد. در نهایت، بعد از عبور از رطوبت‌ساز، هوای مناسب ایجاد شده و به بخش‌های مختلف ساختان یا هر فضای دیگر خواهد رسید.

کندانسور برای تبدیل گاز به مایع

از جمله تجهیزات دیگری که در موتورخانه استفاده گسترده‌ای دارد، می‌توان به کندانسور اشاره کرد. این تجهیز وظیفه تبدیل کردن گاز یا بخار گرم را به مایع خنک دارد. اگر قصد تهیه کندانسور برای موتورخانه را از مراکز فروش تجهیزات موتورخانه دارید، می‌توانید آن را از فروشگاه برکه تهیه کنید.

هر نکته‌ای که باید درباره موتورخانه استخر بدانید

همان‌طور که پیش‌تر به این مورد اشاره کردیم، موتورخانه فضا و اتاقی است که می‌تواند نیاز گرمایشی یا سرمایشی ساختمان و فضای مورد نظر شما را برطرف کند. همین موتورخانه در استخرها نیز استفاده می‌شود. با این تفاوت که تجهیزات مورد استفاده در این نوع موتورخانه و همین‌طور عملکرد آن مقداری متفاوت هستند.

هر نکته‌ای که باید درباره موتورخانه استخر بدانید

در موتورخانه‌های استخری، علاوه بر تامین گرمایش و حتی گرمایش، تصفیه آبل نیز انجام می‌شود. به همین خاطر، استاندارد طراحی این نوع موتورخانه‌ها مقداری با موتورخانه‌های دیگر متفاوت است. به طور کلی و مخصوصا در ایران، موتورخانه‌های استخری با استاندارد DIN آلمان ساخته و راه‌اندازی می‌شوند.

در رابطه با نصب و استفاده از موتورخانه استخر باید بگوییم که برای ساخت آن‌ها باید فضا را به گونه‌ای در نظر بگیرید که امکان جای دادن و استفاده از تمام تجهیزات و اجزای موتورخانه وجود داشته باشد. همچنین به راحتی بتوان برای بازدیدهای ماهیانه، تعمیر و حتی سرویس‌های سالیانه آن‌ها اقدام کرد.

عملکرد موتورخانه استخر به چه صورت است؟

عملکرد موتورخانه استخر به این شکل است که با کمک تجهیزات و فرایندهای از پیش تعریف شده می‌تواند آب را گرم و به استخر برگرداند. به این صورت که دستگاه‌ها می‌تواند آب خنک را با کمک مشعل گازسوز تا دمای تعریف شده گرم کنند. توجه داشته باشید که برای این منظور باید حتما از لوله‌کشی قوی و مناسب استفاده شود. البته  اگر به دنبال خنک کردن آب در برخی از استخرهای خاص هستید، توصیه می‌کنیم حتما از لوله‌کشی مخصوص آن استفاده کنید.

موتورخانه استخر باید چه ابعادی داشته باشد؟

اگر برای شما نیز این سوال مطرح شده است که موتورخانه استخر باید چه ابعادی داشته باشد، باید بگوییم که این ابعاد در ایران معمولا مطابق با استاندارد DIN اعلام می‌شود. طبق این استاندارد، ارتفاع موتورخانه استخر باید حداقل 2200 سانتی‌متر باشد. البته اگر قصد ساخت و استفاده از موتورخانه را برای استخرهای عمومی داریم، حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل سایز فیلتر بزرگ‌تر، باید این ارتفاع بیشتر باشد.

موتورخانه استخر باید چه ابعادی داشته باشد؟

در رابطه با عمق و تراز موتورخانه استخری، باید بگوییم که این تجهیزات باید نیم متر پایین‌تر از زیادترین عمق استخر تراز شوند. در این حالت، آب همیشه می‌تواند از طریق پمپ تصفیه وارد جریان گرمایش شود و دیگر فشار مضاعفی روی پمپ نخواهد بود.

اندازه لوله‌های ورودی استاندارد برای موتورخانه با توجه به ابعاد استخر

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، برای ساخته موتورخانه استخر در ایران معمولا از استاندارد DIN آلمان کمک گرفته می‌شود. در این نوع استاندارد و حتی بسیاری از استانداردهای دیگر، اندازه لوله ورودی استخر به موتورخانه بسته به سایز آن تعیین می‌شود. به عنوان مثال، برای استخری با سایز 30 متر مکعب، باید ابعاد قطر لوله ورودی به موتورخانه آن حدودا 63 میلی‌متر باشد.

در این نوع سایز، اندازه لوله سرریز را نیز باید حدود 75 میلی‌متر و سایز لوله اسکیمر را 63 میلی‌متر در نظر بگیرید. این در حالی است که برای یک استخر 50 متر مکعبی، ابعاد لوله ورودی به 75، لوله سرریز به 75 و لوله اسکیمر به 63 تغییر خواهد کرد.

در حال حاضر، بزرگ‌ترین استخرهای رایج در ایران سایزی در حدود 200 متر مکعب دارند. برای این نوع استخرها، ابعاد لوله ورودی به موتورخانه باید 125 میلی‌متر، لوله سرریز 110 میلی‌متر و لوله اسکیمر 63 میلی‌متر باشد.

ابعاد استاندارد لوله‌های خارجی موتورخانه استخر

همان‌طور که طبق استاندارد DIN المان برای لوله‌های ورودی به موتورخانه استخر استاندارد قطری و ابعادی وجود دارد، برای لوله‌های خروجی از موتورخانه نیز استانداردهایی در نظر گرفته شده است. به طور کلی، توصیه می‌کنیم باری استخری با اندازه 30 متر مکعب، لوله خروجی موتورخانه را با قطر 50 میلی‌متر انتخاب کنید. اما اگر استخر شما حجمی معادل 50 متر مکعب دارد، باید به سراغ لوله خروجی با قطر 63 میلی‌متر بروید که توانایی خارج کردن آب را با فشار و حجم مناسب داشته باشد.

ابعاد استاندارد لوله‌های خارجی موتورخانه استخر

در ادامه لیستی از قطر لوله خروجی استاندارد متناسب با حجم استخر قرار دارد:

  • قطر 75 میلی‌متری برای استخر با حجم 70 متر مکعب
  • قطر 75 میلی‌متری برای استخر با حجم 100 متر مکعب
  • قطر 90 میلی‌متری برای استخر با حجم 130 متر مکعب
  • قطر 110 میلی‌متری برای استخر با حجم 150 متر مکعب
  • قطر 110 میلی‌متری و بیشتر برای استخر با حجم 200 متر مکعب

برای ساخت موتورخانه استخر به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

ممکن است این سوال در ذهنتان مطرح شود که برای ساخت موتورخانه و خرید تجهیزات مورد نیاز همچون عایق صوتی موتورخانه آن از مراکز فروش تجهیزات موتورخانه، به چه ابزار و لوازمی نیاز داریم؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که متناسب با نوع موتورخانه و استخر، تجهیزات مورد نیاز نیز متفاوت خواهند بود.

برای ساخت موتورخانه استخر به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

در ادامه لیستی از تجهیزات و لوازم مورد استفاده در ساخت موتورخانه قرار دارد:

  • لوله اتصالات UPVC
  • دیگ بخار
  • پمپ آب
  • فیلتر شنی
  • فیلتر یو وی استخری
  • بویلر باکیفیت
  • سختی‌گیر آب
  • مبدل کویل‌دار
  • مبدل حرارتی
  • انواع شیرآلات و اتصالات استاندارد

لوله اتصالات UPVC

یکی از تجهیزات مورد نیاز و موجود در مراکز فروش تجهیزات موتورخانه، لوله اتصالات UPVC است. با در اختیار داشتن این لوله‌ها می‌توانید اتصالات داخل موتورخانه و اتصالات ورودی و خروجی از آن را اجرا کنید. توجه داشته باشید که باید از لوله‌هایی با قطر مناسب استفاده کنید. برای این منظور و کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان برکه تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

دیگ موتورخانه استخر

به طور کلی، دیگ‌ها به سه نوع تقسیم می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به دیگ‌های آب گرم، آب داغ و بخار اشاره کرد. همچنین این دیگ‌ها از نظر نوع متریال ساخت دارای دو نوع فولادی و چدنی هستند. هر موتورخانه‌ای به دیگ نیاز دارد. تنها متناسب با نوع کاربرد و ابعاد موتورخانه، نوع دیگر مورد استفاده با دیگری متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید همین حالا برای دریافت قیمت دیگ موتورخانه با کارشناسان برکه تماس بگیرید.

پمپ موتورخانه استخر

پمپ موتورخانه استخر

پمپ یکی دیگر از تجهیزات مورد استفاده در انواع موتورخانه از جمله موتورخانه استخر است. این دستگاه باید فشار مناسب را برای انتقال آب ایجاد کند. به این صورت که آبی که در دیگ توسط مشعل گرم شده است، باید با کمک این دستگاه وارد خطوط لوله انتقال شود. متناسب با حجم آب و دیگ و نوع استفاده، این پمپ‌ها دارای ابعاد و ظرفیت‌های متفاوتی هستند.

فیلتر شنی

یکی از تجهیزاتی که در موتورخانه‌های استخری استفاده گسترده‌ای دارد، فیلتر شنی است. این فیلتر دارد مانند پمپ تصفیه عمل می‌کند. به این معنی که فیلترینگ، پاک‌سازی و شفاف‌سازی آب استخر بر عهده این فیلتر است. درست که پمپ تصفیه نیز این کار را انجام می‌دهد، اما وظیفه این پمپ مربوط به ذرات درشت می‌شود. این در حالی می‌باشد که فیلتر شنی به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند انواع ذرات ریز، چربی‌ها و میکروب‌ها را جذب خود کند.

فیلتر یو وی استخری

استخرهای عمومی همواره باید آب ضدعفونی شده و تمیز داشته باشند. به همین خاطر، در موتورخانه بسیاری از آن‌ها از فیلتر یو وی استفاده می‌شود. این فیلتر می‌تواند به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آب را ضدعفونی کند. توجه داشته باشید که با وجود این فیلتر، دیگر نیازی به استفاده از کلر نخواهید داشت.

سختی‌گیر آب

سختی‌گیر آب

در موتورخانه‌ها و مخصوصا موتورخانه‌های استخری، از تجهیزی به نام سختی‌گیر آب استفاده می‌شود. به طور کلی، آب موجود در هر شهر دارای میزان سختی متفاوتی است. در برخی از این آب‌ها، شاهد غلظت بالای کلسیم و منیزیم هستیم که این می‌تواند به انسان آسیب بزند. به همین خاطر، باید تجهیزی وجود داشته باشد که بتواند غلظت این مواد را تا حد امکان کاهش دهد. به همین خاطر است که در موتورخانه‌ها و مخصوصا موتورخانه‌های استخری از سختی‌گیر استفاده می‌شود.

استانداردترین و بهترین نوع سخت‌گیر مخصوص موتورخانه‌های استخری، سختی‌گیر رزینی آب است. این سختی‌گیر می‌تواند به خوبی ترکیبات معدنی آب را حذف و آن را به حد استاندارد و سالم برسد. در نتیجه، آب استخر برای شنا کردن مناسب خواهد شد.

پکیج گرمایشی؛ جایگزینی برای دیگ و مشعل

در حال حاضر نوع دیگری سیستم گرمایشی موتورخانه‌ای برای استخرها معرفی شده است که به آن پکیج گرمایشی گفته می‌شود. این پکیج جایگزینی برای دیگ و مشعل است. مهم‌ترین مزیت آن، کاهش مصرف سوخت می‌باشد. در مقابل، این نوع پکیج‌ها در برخی مدل‌ها استهلاک و هزینه نگهداری بالایی دارند. همچنین برای استفاده در استخرهای عمومی و جکوزی، توصیه می‌کنیم به سراغ دیگ و مشعل بروید.

مبدل کویل‌دار

در موتورخانه‌ها و مخصوصا موتورخانه‌های استخری، از تجهیزی استفاده می‌شود که به آن منبع کویلی یا مبدل کویل‌دار می‌گویند. این نوع مبدل‌ها بیشتر برای گرم کردن و نگهداری آب گرم مصرفی استفاده می‌شوند. در مبدل‌های کویل‌دار، نوعی کویل مسی وجود دارد که می‌تواند سیال خروجی را از دیگ دریافت و وارد جریان لوله‌های مسی کند.

مشعل سوخت

تقریبا هر موتورخانه‌ای دارای یک دیگ و مشعل است. در رابطه با مشعل، باید بگوییم که این تجهیز می‌تواند انرژی حرارتی لازم را برای افزایش دمای آب در دیگ بخار تامین کند. توجه داشته باشید که این مشعل یکی از اجزای اصلی موتورخانه است و هرگونه خرابی یا استفاده نادرست از آن می‌تواند در سیستم کلی موتورخانه تاثیرگذار باشد و آن را مختل کند.

انواع شیرآلات و اتصالات استاندارد

در کنار لوله‌های اتصال، شما می‌توانید انواع شیرآلات مخصوص و موتورخانه‌ای را از مجموعه برکه یعنی بزرگ‌ترین مرکز فروش تجهیزات موتورخانه تهیه کنید. توجه داشته باشید که در برخی موارد، شیرآلات مورد استفاده در ساخت انواع لوله‌ها و اتصالات موتورخانه، با شیرآلات معمولی و رایج بازار متفاوت هستند. به همین خاطر، باید مطابق با استاندارد تعیین شده، شیرآلات مناسب را تهیه کنید.

چیلر؛ تجهیز مورد استفاده در بسیاری از موتورخانه‌ها

چیلر؛ تجهیز مورد استفاده در بسیاری از موتورخانه‌ها

از جمله تجهیزات دیگر مورد استفاده در موتورخانه‌ها، چیلرها هستند. چیلرهای موجود در بازار را می‌توان به دو دسته تراکمی و جذبی تقسیم کرد. چیلرهای تراکمی نسبت به مدل‌های جذبی مصرف برق بالاتری دارند. در عین حال، چیلرهای جذبی انرژی صدا و لرزش کمتری ایجاد می‌کنند. برای مصارف عادی و مسکونی، معمولا از چیلرهای جذبی استفاده می‌شود. اما برای استفاده‌های مکرر و پرفشار، چیلرهای تراکمی گزینه مقرون به صرفه‌تری به نظر می‌رسند.

مراحل راه‌‌اندازی موتورخانه

بعد از پیدا کردن مرکز فروش تجهیزات مناسب برای خرید انواع قطعات و دستگاه‌های مورد نیاز، نوبت به راه‌اندازی موتورخانه می‌رسد. توجه داشته باشید که در حالت کلی، مراحل نصب و راه‌اندازی موتورخانه به دو بخش کلی ساخت فونداسیون و نصب تجهیزات تقسیم می‌شود.

ساخت فونداسیون برای راه‌اندازی موتورخانه

به طور کلی می‌توان گفت که ایجاد فونداسیون و فضای مناسب برای نصب و راه‌اندازی موتورخانه، یکی از بخش‌های اصلی از این کار است. اگر بخواهیم به زبان ساده فونداسیون را توصیف کنیم، باید بگوییم که قبل از هر اقدامی برای نصب تجهیزات، باید ابتدا محیط و فضایی را ایجاد کنید که امکان نصب تجهیزات به صورت اصولی و کامل را داشته باشد.

ایجاد نقشه دقیق برای ساخت موتورخانه

در صورتی که از فونداسیون مناسب برای ساخت و راه‌اندازی موتورخانه استفاده کنید، دیگر تجهیزات سنگین مانند دیگ، منبع انبساط و چیلر به کف موتورخانه فشار بیش از حد وارد نمی‌کنند که این باعث نشست و خطرات ایمنی شود.

با ایجاد فونداسیون مناسب برای موتورخانه، سطحی تراز و یکدست خواهید داشت که برای نصب انواع تجهیزات آماده است. در عین حال، فونداسیون مناسب مانع از نفوذ آب به زیر تجهیزات و پوسیدگی آن‌ها می‌شود. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم حتما به ساخت فونداسیون اصولی توجه داشته باشید.

ایجاد نقشه دقیق برای ساخت موتورخانه

اولین قدم برای ساخت فونداسیون مناسب برای موتورخانه، ایجاد نقشه دقیق از نصب تجهیزات است. در این صورت می‌توانید فونداسیون را در هر بخش متناسب با تجهیزاتی که قرار است در آن بخش نصب شوند، ایجاد کنید.

هموار کردن کف

مرحله بعدی از ساخت فونداسیون مناسب برای موتورخانه، هموار کردن کف آن است. در این مرحله باید با کمک گچ، محل نصب هرکدام از تجهیزات را بعد از صاف و هموار کردن کف تعیین کنید. در این صورت، فونداسیون به دقیق‌ترین شکل ممکن ساخته خواهد شد.

آماده کردن قالب فونداسیون

مرحله بعدی از ساخت فونداسیون، آماده کردن قالب آن است که باید این کار را با کمک اره، چکش و میخ انجام دهید. در این مرحله باید محل‌ها را علامت‌گذاری و سطح آن را به صورت کاملا دقیق تراز کنید تا بعد از اتمام ساخت با مشکل مواجه نشود.

استفاده از میل‌گرد برای ساخت فونداسیون

در مرحله چهارم از ساخت فونداسیون موتورخانه، باید حتما از میل‌گرد استفاده و آن‌ها را به شکلی در داخل قالب چوبی قرار دهید که از کف، اطراف و بالای قالب حدودا 2 سانتی‌متر فاصله داشته باشند. در این صورت، فونداسیون به حرفه‌ای‌ترین و اصولی‌ترین شکل ممکن ساخته خواهد شد.

ساخت ملات و پر کردن قالب

مرحله بعدی از ساخت فونداسیون موتورخانه، ترکیب ماسه و سیمان و ایجاد ملات است. این ملات باید به گونه‌ای در داخل قالب ریخته شود که تا سطح تعیین شده کاملا پر از ملات شود. در نهایت، باید با استفاده از تراز و شمشه، سطح آن را یکدست کنید.

باز کردن قالب

مرحله بعدی از و ششم از ساخت فونداسیون موتورخانه، باز کردن قالب‌های اطراف است. معمولا برای این منظور از قالب‌های چوبی استفاده می‌شود. بعد از باز کردن قالب، تا مدت دو روز فونداسیون‌ها آب ملایم ریخته می‌شود تا ترک نخورند. در صورت ایجاد هرگونه ترک، باید قالب‌گیری و پر کردن ملات دوباره و به صورت کامل انجام شود.

نصب تجهیزات و راه‌اندازی انواع موتورخانه

نصب تجهیزات و راه‌اندازی انواع موتورخانه

بعد از اینکه فونداسیون مناسب برای ساخت و راه‌اندازی موتورخانه ایجاد شد، نوبت به نصبت تجهیزات لازم برای آن می‌رسد. در این مرحله باید حتما مطابق با استانداردهای موجود عمل کرد. یکی از این استاندارد، نصب تجهیزات به صورت ترتیبی است. به عنوان مثال، قبل از نصب منبع آب گرم، حتما باید ابتدا دیگ آب گرم را نصب کنید. تنها بعد از نصب این دو مورد است که امکان نصب و راه‌اندازی کلکتورهای رفت‌وبرگشت گرمایش و پمپ‌ها را خواهید داشت. در ادامه مراحل نصب تجهیزات موتورخانه را به صورت کامل برای شما توضیح داده‌ایم.

نصب دیگ آب گرم

اولین مرحله از نصب تجهیزات موتورخانه، نصب دیگ آب گرم است. در حال حاضر دو نوع دیگ آب گرم برای موتورخانه در بازار وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به چدنی و فولادی اشاره کرد. روش نصب و راه‌اندازی این دو نوع دیگ آب گرم نیز با هم متفاوت است. به عنوان مثال، برای نصب دیگ چدنی، بعد از ایجاد فونداسیون مناسب (ارتفاع بالاتر از 10 سانتی‌متر از کف موتورخانه) نوبت به مونتاژ پره‌های دیگ می‌رسد.

در ادامه، لازم است تست آب‌بندی و دودبندی دیگ را انجام دهید. سپس، نوبت به اتصال لوازم و اتصالات جانبی می‌رسد. در نهایت و بعد از اتمام این مراحل، باید پوشش دیگ را بست. توجه داشته باشید که برای نصب دیگ چدنی حتما باید فاصله استاندارد آن را رعایت کنید.

به عنوان مثال، فاصله لبه انتهایی دیگ تا دیوار کناری آن باید حداقل 30 سانتی‌متر باشد. در حالی که باید فاصله دیگ تا دیواره کناری یا همان طول مشعل را حداقل 110 سانتی‌متر در نظر بگیرید. همچنین باید فاصله له جلویی دیگ تا دیوار جلویی در حدود ابعاد طول دیگ به همراه 100 سانتی‌متر فاصله باشد. برای فاصله دیگ تا دیوار پشتی نیز باید ابعادی در حدود نصف طول دیگ به همراه 50 سانتی‌متر را در نظر بگیرید.

نصب منبع آب گرم

فونداسیون دیگ فولادی آب گرم حتما باید از جنس نسوز باشد. در غیر این صورت، ممکن است با مشکلات ایمنی زیادی مواجه شوید. همچنین هر نوع دیگ آب گرم فولادی نکات منحصر به فرد خود را برای نصب دارد. به همین خاطر، حتما باید بر اساس دستورالعمل شرکت سازنده آن اقدام کرد. مورد بعدی در رابطه با نصب دیگ فولادی، فاصله طولی آن از اطراف و بخش بالایی دیگ است که اهمیت بیشتری نسبت به دیگ چدنی دارد و حتما باید رعایت شود.

نصب منبع آب گرم

بعد از نصب دیگ، نوبت به نصب منبع آب گرم می‌رسد. منبع آب گرم به عنوان دومین تجهیز بزرگ و سنگین در موتورخانه شناخته می‌شود که بعد از انجام آب‌گیری کامل، وزن آن چند برابر نیز خواهد شد. در رابطه با این منبع، توصیه می‌کنیم حتما به سراغ منابع دو جداره بروید.

منبع آب گرم معمولا به صورت افقی و در سطح بالاتر از دیگ نصب می‌شود. در صورتی که این مورد را رعایت کنید، در فصل تابستان امکان خاموش کردن پمپ سیرکولاتور را خواهید داشت و تنها با باز کردن شیر بای‌پس می‌توانید شرایط گردش طبیعی آب گرم را مهیا کنید.

توجه داشته باشید که منابع آب گرم دو جداره، معمولا فضای کمتری نسبت به منابع دیگر اشغال می‌کنند. همچنین در صورتی که این منبع را در نزدیکی دیگ و پمپ سیرکولاتور نصب کنید، میزان لوله‌کشی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

نصب کلکتورهای رفت‌وبرگشت سیستم گرمایش

بعد از نصب منبع آب گرم، باید ورودی آب سرد به منبع را نصب کنید. این ورود به آب شهری وصل می‌شود و باید روی منبع اصلی و به سمت پایین بعد. در ادامه، نوبت به اتصال خروجی آب گرم مصرفی می‌رسد که باید از منبع دوجداره در بالای منبع میانی و در جهت مخالف ورودی آب سرد قرار بگیرد.

بعد از نصب خروجی‌ها و ورودی‌های آب مصرفی، نوبت به نصب اتصالات آب گرم دیگر می‌رسد. برای ورودی آب، باید محل نصب را انتخاب کنید که توصیه می‌کنیم از دیگ موتورخانه، روی جداره رویی منبع و در سمت بالای آن باشد. برای بخش خروجی نیز بهتر است این اتصال را در سمت پایین، روی جداره رویی و درست در سمت مخالف ورودی آب گرم به دیگ در نظر بگیرید. در نهایت نیز باید اتصال برگشت آب گرم مصرفی را ایجاد کنید که باید روی مرکز منبع باشد.

نصب کلکتورهای رفت‌ و برگشت سیستم گرمایش

در مرحله بعدی از فروش و سپس نصب تجهیزات موتورخانه (مخصوصا موتورخانه استخری) نوبت به ساخت کلکتور می‌رسد. توجه داشته باشید که متناسب با نیاز و شرایط موتورخانه و استخر، تعداد کلکتورهای رفت‌وبرگشت در سیستم گرمایش متفاوت خواهند بود.

برای ساخت کلکلتور رفت‌وبرگشت توصیه می‌کنیم از لوله‌های فولادی سیاه و از نوع اتصال جوشی استفاده کنید. این نوع لوله‌ها در برابر فشار و دمای بالا عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند. همچنین از اتصال نوع جوشی می‌توان برای اتصال و به‌هم بسته لوله‌های کلکتور استفاده کرد.

نصب پمپ‌ها

بعد از اینکه کلکتورها به صورت کامل نصب شدند، نوبت به نصب پمپ‌ها و مخصوصا پمپ سیرکولاتور می‌رسد. این پمپ باعث افزایش جریان گردش آب و بهبود راندمان موتورخانه می‌شود. به همین خاطر، باید حتما پمپ با توان مناسب را خریداری کنید.

اجرای لوله‌کشی به صورت کاملا حرفه‌ای

نصب منبع انبساط

منبع انبساط معمولا در دو مدل منبع باز و منبع بسته طراحی و اجرا می‌شود. توصیه می‌کنیم برای نصب هرکدام از این نوع منبع‌ها توصیه می‌کنیم با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. برای این منظور، کارشناسان برکه آماده پاسخگویی و ارائه خدمات هستند.

اجرای لوله‌کشی به صورت کاملا حرفه‌ای

در آخرین مرحله از فروش تجهیزات موتورخانه و نصب آن‌ها، باید لوله‌کشی دقیق و حرفه‌ای انجام شود. یک تکنسین حرفه‌ای می‌تواند به صورت کاملا منظم و حرفه‌ای لوله‌کشی را انجام دهد. در عین اینکه از کمترین متراژ لوله نیز استفاده می‌کند.

هزینه نصب و راه‌اندازی موتورخانه چقدر است؟

به طور کلی، می‌توان گفت که هزینه نصب و راه‌اندازی موتورخانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین خاطر، نمی‌توان تعرفه یکسانی را برای راه‌اندازی هر نوع موتورخانه با هر نوع عملکردی در نظر گرفت. شما می‌توانید برای تهیه لوازم و دریافت خدمات نصب و راه‌اندازی، با مجموعه برکه یعنی بزرگ‌ترین مرکز فروش تجهیزات موتورخانه تماس بگیرید.

هزینه نصب و راه‌اندازی موتورخانه چقدر است؟

از جمله برخی از عوامل موثر بر هزینه نصب و راه‌اندازی موتورخانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات مورد استفاده برای ساخت موتورخانه
  • ایجاد فونداسیون مناسب
  • ابعاد موتورخانه
  • نوع موتورخانه
  • امکانات و توانایی‌های موتورخانه
  • تعداد تکنسین‌های استخدام شده برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات

تجهیزات مورد استفاده برای ساخت موتورخانه

اولین موردی که بیشترین تاثیر را بر هزینه ساخت و راه‌اندازی انواع موتورخانه دارد، تجهیزات مورد استفاده در آن است. هرچقدر تجهیزات بیشتر و بزرگ‌تری را تهیه کنید، مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای نصب و راه‌اندازی موتورخانه خواهید شد. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

ایجاد فونداسیون مناسب

برای نصب و راه‌اندازی موتورخانه کاربردی و مناسب، لازم است که فونداسیون و فضای مناسبی در اختیار داشته باشید. اگر این فضا آماده نبود، باید اتاق و فونداسیونی برای آن بسازید. همین موضوع باعث می‌شود تا هزینه ساخت، نصب تجهیزات و راه‌اندازی موتورخانه برایتان بیشتر شود. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید برای کاهش هزینه‌ها و موارد این‌چنینی، ساخت فونداسیون مناسب را فراموش کرد.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا پیشنهاد کنیم حتما و قبل از هر کاری ساخت فونداسیون و فضای مناسب برای ساخت تجهیزات موتورخانه را در دستور کار قرار دهید، عملکرد بهتر موتورخانه است. به عنوان مثال، همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، حتما باید برای ساخت موتورخانه و مخصوصا موتورخانه استخر، فضای موتورخانه را در پایین‌ترین عمق استخر در نظر بگیرید.

تجهیزات مورد استفاده برای ساخت موتورخانه

برای موتورخانه‌های معمولی و مخصوصا مسکونی باید فضای موتورخانه مقداری پایین‌تر از کف باشد. چرا که در این صورت، جریان آب بدون نیاز به ایجاد فشار اضافی به موتورخانه می‌رسد. این در حالی است که اگر چنین موضوعی را رعایت نکنید، فشار مضاعفی به موتورخانه وارد خواهد شد. در نتیجه، ممکن است موتورخانه راندمان مناسبی نداشته باشد و در عین حال، استهلاک قطعات آن بیشتر شود. به همین خاطر، ساخت فونداسیون و فضای مناسب برای موتورخانه ممکن هست باعث افزایش هزینه شود.

ابعاد موتورخانه

مورد بعدی که باید در رابطه با هزینه نصب و راه‌اندازی تجهیزات موتورخانه در نظر داشته باشید، ابعاد آن است(ابعاد موتورخانه استخر خانگی) . هرچقدر که ابعاد موتورخانه بزرگ‌تر باشد، هزینه تجهیزات، نصب آن‌ها و راه‌اندازی موتورخانه نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید موتورخانه‌ای را نصب کنید که برای یک الی دو واحد مسکونی است.

در این صورت، به موتورخانه بزرگی نیاز ندارید و می‌توانید از تجهیزات کوچکی استفاده کنید. اما اگر به دنبال راه‌اندازی و استفاده از موتورخانه برای استخر و مخصوصا استخرهای عمومی یا ساختمان‌های بزرگ هستید، باید از موتورخانه بزرگ‌تری استفاده کنید که این می‌تواند در هزینه‌های شما تاثیرگذار باشد.

نوع موتورخانه

مورد بعدی که حتما باید به آن توجه داشته باشید و در عین حال می‌تواند تاثیر به‌سزایی در تعیین هزینه ساخت و راه‌اندازی موتورخانه داشته باشد، نوع آن است. برخی از موتورخانه‌ها برای آب داغ تراکمی و برخی دیگر برای بخار هستند. در نتیجه، راه‌اندازی آن‌ها و همین‌طور تجهیزات مورد استفاده برای این نوع موتورخانه‌ها متفاوت خواهد بود.

امکانات و قابلیت‌های موتورخانه

امکانات و قابلیت‌های موتورخانه

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، موتورخانه‌ها بر اساس نوع عملکرد خود به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که کلی‌ترین دسته‌بندی برای آن‌ها تک فصلی و دو فصلی است. بدیهی می‌باشد که موتورخانه‌های از نوع دو فصلی هزینه ساخت و راه‌اندازی بالاتری نسبت به موتورخانه‌های معمولی و رایج تک فصلی داشته باشند.

تعداد تکنسین‌های استخدام شده برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات

مورد بعدی در تعیین هزینه ساخت و راه‌اندازی موتورخانه، تعداد تکنسین‌های استخدام شده برای این منظور است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. برخی از افراد برای نصب تجهیزات و راه‌اندازی موتورخانه عجله زیادی ندارند و این کار را به یک الی دو تکنسین می‌سپارند. در حالی که اگر برای این منظور عجله داشته باشید، ممکن است بیش از 3 تکنسین استخدام کنید که این کار را برای شما انجام دهند. به همین خاطر، هزینه نصب تجهیزات و راه‌اندازی موتورخانه برایتان بیشتر از حالت معمولی خواهد شد.

نکات مهم در زمان خرید تجهیزات موتورخانه

اگر به دنبال مجموعه فروش تجهیزات موتورخانه برای خرید لوازم و دستگاه‌های مورد نیاز خود هستید، توصیه می‌کنیم حتما با نکاتی در این زمینه آشنا باشید. با توجه به این نکات می‌توانید تجهیزات را خریداری کنید که از کارایی مناسبی برخوردار هستند و در عین حال، قیمت مناسبی دارند.

نکات مهم در زمان خرید تجهیزات موتورخانه

توجه به ابعاد مناسب اتصالات

اولین موردی که حتما باید در خرید تجهیزات موتورخانه به آن توجه داشته باشید، توجه به ابعاد مناسب اتصالات است. لوله‌ها و اتصالات دارای قطرها و ابعاد متفاوتی هستند که باید متناسب با سایز و حجم استخر آن‌ها را انتخاب کنید. همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، بسیاری از استخرهایی که در ایران ساخته می‌شوند، مطابق با استاندارد DIN آلمان هستند. در این استاندارد، بیشترین تغییر ابعاد و قطر لوله مربوط به لوله‌های ورودی و خروجی از موتورخانه می‌شود. در حالی که لوله‌های دیگری مانند اسکیمر حساسیت بالایی نسبت به ابعاد و حجم استخر ندارند.

اگر نمی‌دانید که برای راه‌اندازی موتورخانه مورد نظر خود به چه لوله‌هایی با چه اندازه‌هایی نیاز دارید، توصیه می‌کنیم با یکی از کارشناسان حرفه‌ای در این حوزه مشورت کنید. ما در مجموعه برکه دارای تکنسین‌های حرفه‌ای برای نصب و راه‌اندازی انواع موتورخانه هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است از طریق یکی از مسیرهای ارتباطی، با ما ارتباط برقرار کنید.

انتخاب تجهیزات متناسب با ابعاد و عمق استخر

همان‌قدر که باید در زمان خرید اتصالات موتورخانه به ابعاد و عمق استخر توجه داشته باشید، در زمان خرید دستگاه‌ها نیز باید به این مورد توجه کنید. به عنوان مثال، در بازار انواع مدل فیلتر، مشعل و پمپ وجود دارد که هرکدام توان و عملکرد با قدرت متفاوتی دارند. شما باید از طریق فرمول‌های محاسبه‌گری مناسب، توان مورد نیاز برای استخر یا ساختمان مورد نظرتان را در نظر بگیرید و سپس برای خرید دستگاه و تجهیزات با آن ابعاد اقدام کنید.

خرید قطعات و ابزارآلات اصلی

خرید قطعات و ابزارآلات اصلی

در زمان خرید محصولات از مراکز فروش تجهیزات موتورخانه توصیه می‌کنیم حتما به سراغ محصولات اصلی بروید. تجهیزات و دستگاه‌های تقلبی زیادی در بازار وجود دارند که برخی از آن‌ها عملا غیر قابل تشخیص از محصولات اصلی هستند. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم حتما در زمان خرید، از طریق مسیرهای تعیین شده از سمت شرکت تولیدکننده، اصالت دستگاه‌ها و تجهیزات را چک کنید. همچنین برای اطمینان خاطر از خرید محصولات اورجینال، پیشنهاد می‌کنیم حتما به سراغ مراکز معتبر و دارای تاییدیه برای خرید قطعات و ابزارآلات نصب و راه‌اندازی انواع موتورخانه بروید.

برخورداری از گارانتی برای دستگاه‌ها

در زمان خرید انواع فیلتر، پمپ و برخی تجهیزات دیگر، توصیه می‌کنیم حتما به برخورداری از گارانتی معتبر توجه داشته باشید. محصولاتی که از برندهای معتبر باشند، گارانتی اصلی دارند. در حالی که محصولات تقلبی، به هیچ عنوان گارانتی اصلی ندارند.

چرا برای خرید و فروش تجهیزات موتورخانه مجموعه برکه را انتخاب کنیم؟

دلایل زیادی دست به دست هم می‌دهند تا بخواهید برای خرید انواع تجهیزات موتورخانه، خدمات مجموعه برکه را انتخاب کنید. از جمله دلایل معرفی مجموعه ما به عنوان برترین مرکز فروش تجهیزات موتورخانه می‌توان به تضمین اصالت محصولات، ارسال سفارشات در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تضمین ارائه رقابتی‌ترین قیمت و ارائه خدمات مشاوره برای خریدی مطمئن اشاره کرد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

تضمین اصالت محصولات

یکی از مهم‌ترین مزایای انتخاب برکه به عنوان اولویت خرید لوازم در میان لیست مراکز فروش تجهیزات موتورخانه، تضمین اصالت محصولات می‌باشد. درست است که در حال حاضر مجموعه‌های مختلفی امکان خرید انواع تجهیزات موتورخانه را فراهم کرده‌اند. اما بسیاری از این محصولات از نوع تقلبی هستند و به اسم اصلی عرضه می‌شوند. به همین خاطر، باید با خرید این تجهیزات از مجموعه‌های معتبر، از خرید محصولات تقلبی اجتناب کنید. تمام محصولات ارائه شده در فروشگاه برکه، اصلی و دارای مشخصات واقعی هستند.

چرا برای خرید و فروش تجهیزات موتورخانه مجموعه برکه را انتخاب کنیم؟

ارسال سفارشات در کوتاه‌ترین زمان ممکن

یکی از دلایلی که باعث تمایز برکه از مجموعه‌های دیگر فروش تجهیزات موتورخانه شده، ارسال سفارشات در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. با استفاده از خدمات مجموعه ما می‌توانید در کمترین زمان کاری سفارشات و تجهیزات موتورخانه مورد نیازتان را دریافت کنید. برای دریافت خدمات، کافی است همین حالا با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

تضمین ارائه رقابتی‌ترین قیمت

یکی از دلایلی که باعث شده است تا بخواهید مجموعه برکه را برای خرید انواع تجهیزات موتورخانه استفاده کنید، ارائه رقابتی‌ترین قیمت برای خرید محصولات است. مجموعه ما همواره تلاش می‌کند تا در عین برخورداری از محصولات و تجهیزات متنوع، کمترین برچسب قیمتی را نیز برای آن‌ها در نظر بگیرد.

ارائه خدمات مشاوره برای خرید مطمئن

از جمله دیگر مزایای انتخاب مجموعه برکه به عنوان اولویت اول مراکز فروش تجهیزات موتورخانه، می‌توان به ارائه خدمات مشاوره جهت خرید تجهیزات مورد نظر اشاره کرد. خرید تجهیزات برای نصب و راه‌اندازی موتورخانه به هیچ عنوان ساده نیست و حتما باید مطابق با اصولی تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنید.

همچنین به دلیل تنوع بالای محصولات، لازم است که حتما با افراد متخصص در این حوزه مشورت کنید تا مدل‌های مورد نیاز و مناسب شما را پیشنهاد کنند. به همین خاطر، ما در مجموعه برکه خدمات مشاوره برای خرید انواع تجهیزات موتورخانه ارائه می‌دهیم. برای خرید از مجموعه ما کافی است همین حالا با کارشناسان برکه تماس بگیرید.

چرا نصب و خرید تجهیزات موتورخانه را به متخصصین این کار بسپاریم؟

ارائه خدمات نصب و راه‌اندازی تجهیزات

برکه به عنوان بزرگ‌ترین مرکز فروش تجهیزات موتورخانه، خدمات نصب و راه‌اندازی انواع موتورخانه را نیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای دریافت خدمات از مجموعه ما همین‌حالا با کارشناسان برکه تماس بگیرید تا در این زمینه راهنمایی‌تان کنند.

چرا نصب و خرید تجهیزات موتورخانه را به متخصصین این کار بسپاریم؟

شاید تصور کنید که اگر مقداری دانش فنی داشته باشید، به راحتی می‌توانید نصب موتورخانه و راه‌اندازی آن را انجام دهید. اما در این رابطه باید بگوییم که برای نصب و راه‌اندازی موتورخانه بهتر است به سراغ افراد متخصص در این حوزه بروید. در ادامه با دلایل این کار آشنا می‌شویم.

نصب در کوتاه‌ترین زمان ممکن

تصور کنید شما و یک فرد متخصص قصد نصب تجهیزات و راه‌اندازی دو موتورخانه یکسان اما در دو فضای متفاوت را دارید. طبیعتا فردی که در این حوزه تخصص دارد، می‌تواند در مدت زمان کوتاه‌تری این کار را نسبت به شما انجام دهد. علاوه بر داشتن تجربه و دانش فنی مناسب، یک تکنسین حرفه‌ای، تمام تجهیزات لازم را برای نصب و راه‌اندازی تجهیزات موتورخانه در اختیار دارد. تمام این موارد دست به دست هم داده‌اند تا او بتواند نسبت به افراد عادی نصب و راه‌اندازی را سریع‌تر انجام دهد.

تامین تجهیزات با قیمت مناسب

تامین تجهیزات با قیمت مناسب

یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شود تا بخواهید برای نصب و راه‌اندازی موتورخانه از خدمات تکنسین‌های حرفه‌ای استفاده کنید، تامین تجهیزات با قیمت مناسب است. این افراد با فعالان این حوزه کاملا آشنا هستند و می‌توانند تمام تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه‌اندازی موتورخانه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند. این در حالی است که اگر خودتان بخواهید این کار را انجام دهید، ممکن است از مجموعه‌ای تجهیزات لازم را خریداری کنید که قیمت چند برابری برای محصولات خود در نظر گرفته است.

نصب و راه‌اندازی تجهیزات موتورخانه به صورت کاملا اصولی

مهم‌ترین دلیل برای استفاده از خدمات تکنسین‌های حرفه‌ای برای نصب و راه‌اندازی انواع تجهیزات موتورخانه، نصب، راه‌اندازی و تنظیم تجهیزات به صورت کاملا اصولی است. یک کارشناس و تکنسین باتجربه می‌تواند به بهترین شکل ممکن نصب و راه‌اندازی تجهیزات را انجام دهد. در حالی که یک فرد بی‌تجربه ممکن است به دلیل عدم برخورداری از دانش کافی، در همان ابتدا به تجهیزات آسیب جدی وارد کند یا حتی با نصب اشتباه، باعث کاهش راندمان آن‌ها شود.

برکه؛ مرکز فروش انواع تجهیزات موتورخانه با قیمت مناسب

برکه؛ مرکز فروش انواع تجهیزات موتورخانه با قیمت مناسب

اگر به دنبال مرکزی برای فروش، نصب و راه‌اندازی انواع تجهیزات موتورخانه و حتی ارائه خدمات تعمیر و نگهداری از آن‌ها هستید، ما در مجموعه برکه آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به شما هستیم. برای این منظور، کافی است همین حالا و از طریق یکی از مسیرهای ارتباطی، با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سوالات متداول

آیا خودمان می‌توانیم موتورخانه را راه‌اندازی کنیم؟

خیر. این کار کاملا تخصصی است و توصیه می‌کنیم آن را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید.

مهم‌ترین دلیل برای معرفی برکه به عنوان بزرگ‌ترین مرکز فروش تجهیزات موتورخانه چیست؟

ارائه تجهیزات اورجینال در کنار برچسب قیمت رقابتی مهم‌ترین دلیل برای انتخاب این مجموعه است.

آیا در برکه خدمات نصب تجهیزات و راه‌اندازی موتورخانه نیز ارائه می‌شود؟

بله. برای این منظور با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا ساخت موتورخانه استخر دارای استاندارد خاصی است؟

بله. برای قطر لوله‌ها و تناسب آن‌ها معمولا از استاندارد DIN آلمان استفاده می‌شود.

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد امتیاز : 55

اولین کسی باشید که امتیاز خود را ثبت میکند

درباره برکه

ما در تیم فنی مهندسی برکه با تکیه بر دانش مدرن و آکادمیک همکاران خود در تلاشیم تا با ارائه بهترین طرح ها و راه حل ها خدماتی چون آب بندی مخازن ، آب بندی چاله آسانسور ، آب بندی ساختمان و … را به شما ارائه دهیم .

خدمات برکه

آخرین مطالب

It seems we can't find what you're looking for.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *